انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 457)
سه شنبه 15/5/1392 - 11:41 -0 تشکر 629175
ایران سومین کشور آلوده هوا/ رتبه پنجم در داشتن خطرناکترین جاده‌های جهان

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو با اشاره

به آمار های سازمان بهداشت جهانی گفت:


ایران در میان آلوده ترین کشورهای جهان از لحاظ آلودگی هوا

رتبه سوم را داراست.

همچنین ایران در میان کشورهای با جاده‌های خطرناک مقام پنجم را کسب کرده

است که این موارد لزوم توجه  بیشتر به معاینه فنی را تاکید می کند.
 
به گزارش مهر، سید علی رضوی در نشستی خبری که پیش از ظهر روز دوشنبه برگزار شد با اشاره به افزایش آلودگی هوای پایتخت پس از 5 ساله شدن معاینه فنی گفت: پیش از این ایران

هشتمین کشور جهان از لحاظ آلودگی هوا بود که در سال 2013 به

رتبه سوم رسیده است.
 
ارسال پیامک به دو میلیون خودرو فاقد معاینه فنی

وی در ادامه با اشاره به شناسایی بیش از 2 میلیون خودرو فاقد معاینه فنی که از لحاظ قانون پنج

ساله شدن خودرو ها باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند گفت: پلیس برای این خودرو ها

پیامک ارسال خواهد کرد و آن ها فرصت دارند طی 10 روز به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند در غیر

این صورت با آن ها برخورد های قانونی صورت می گیرد.
 
به گفته رضوی روزانه برای ده هزار خودرو پیامک ارسال می شود.


سه شنبه 15/5/1392 - 11:42 - 0 تشکر 629177

بیشتر تصادفات به دلیل نقص فنی

مدیر مرکز معاینه فنی مرکزی با اشاره به این که بیشتر تصادفات جاده به دلیل نقص فنی است تا عامل انسانی گفت: با آغاز سفرهای تابستانی ما آمادگی آن را داریم تا روزانه 5 هزار خودرو را در هر شیفت معاینه فنی کنیم و اگر شخصی مشاهده می شود به دلیل بی نظمی است نه نبود ظرفیت در مراکز ما.


وی با اشاره به ظرفیت شبانه روزی شدن مراکز معاینه فنی گفت: ما امکان فعالیت سه شیفت کاری را داریم اما این مستلزم آن است که خودرو ها به صورت مستمر به مراکز ما مراجعه کنند.


وی با اشاره به طرح کاهش معافیت معاینه فنی از 5 سال به دو سال گفت: امیدواریم این قانون هر چه زودتر در مجلس به تصویب برسد و پلیس نیز با تردد هر گونه خودرو فاقد برگه معاینه فنی برخورد کند.

سه شنبه 15/5/1392 - 11:42 - 0 تشکر 629178

برخورد با مراکز معاینه فنی متخلف

رضوی با بیان این که یکی از مشکلات برگه های فنی صدور برگه های معاینه فنی بدون مراجعه خودرو به این مراکز است گفت: بیشتر این برگه ها توسط مراکز حاشیه شهر صادر می شود که باید این مشکلات حل شود. در تمامی مراکز تهران دوربین های پلاک خوان نصب شده و عکس خودرو به همراه اطلاعات آن به پلیس داده می شود و ما هرچه به سمت مکانیزه شدن پیش رویم دست سودجویان قطع می شود.


رضوی اضافه کرد: پیش از این برای خودرو ها تنها برگه رد یا قبولی در معاینه فنی صادر می شد اما حالا به اضافه کارت و عکس خودرو جدولی که وضعیت تطبیق خودرو با استانداردهای ایمنی را نشان می دهد پیوست این کارت است.


وی تاکید کرد: تمامی مراکز معاینه فنی باید بر اساس استاندارد 9181 فعالیت کنند و تمامی مراجعات با این استاندارد سنجیده شود.


به گفته رضوی کشور هلند با شاخص کشته شدن تصادفات از هر 100 هزار نفر 4.8 نفر و آلایندگی 29 درصد خودروها هر ساله به مراکز فنی مراجعه می کنند یا در کشور آلمان که شاخص کشته شده ها 6 نفر است هر دو سال یک بار چگونه است در کشور ایران که شاخص کشته شدن از هر 100 هزار نفر 34.1 نفر است و شاخص آلودگی هوا 92 درصد ما باید هر 5 سال خودروهایمان به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

سه شنبه 15/5/1392 - 11:50 - 0 تشکر 629184

سه شنبه 15/5/1392 - 11:55 - 0 تشکر 629187

خطرناک ترین جاده های ایران


بیشتر جاده های ایران خطرناک و غیر استاندارد هستند و هر چند تلاش های

زیادی برای بهبود وضعیت جاده ها و معابر حادثه خیز انجام شده اما تاثیر

محسوسی نداشته و سالانه تعداد زیادی از هموطنان در جاده ها مجروح یا

کشته می شوند . البته جاده تنها عامل نیست , بی احتیاطی و عدم رعایت

قوانین راهنمایی و رانندگی دلیل اصلی این حوادث است .


خطرناک ترین جاده های ایران عبارت اند از :


تهران ـ سمنان ـ مشهد: مسافت 900 کیلومتر تهران مشهد از دو زاویه معبر حادثه‌سازی است. نخست این‌که تردد زیادی در آن صورت می‌گیرد. آمار 25 میلیونی گردشگر در مشهد که حجم کثیر آن از طریق جاده به این شهر می‌رسند نشانگر حجم بالای تردد است. در عین حال، بیابانی و یکنواخت بودن مسیر هم باعث خستگی، کسلی و خواب‌آلودگی رانندگان می‌شود که خود عامل بخشی از سوانح است.


تهران ـ قم ـ اصفهان ـ شیراز: برای این‌که از تهران به شیراز بروید باید از شلوغ‌ترین معبر ایران یعنی اتوبان قم ـ تهران بگذرید. در عین حال اتوبان قم ـ اصفهان هم به دلیل سرعت بالای اتومبیل‌های عبوری، یکی از معابر حادثه‌ساز در مسیر شیراز است. در عین حال باید از اتوبان شدن این مسیر به عنوان یکی از علل کاهش تصادفات جاده‌ای در آن یاد کرد.


تهران ـ خوزستان: اگر بخواهید از تهران به سمت خوزستان بروید؛ گردنه‌های استان چهارمحال و بختیاری (محل کشته‌شدن دانش‌آموزان بروجنی) یکی از مهم‌ترین تهدیدات برای شماست. برخی از افراد به همین خاطر ترجیح می‌دهند که از سمت شیراز به اهواز و آبادان برسند که البته در نوع خود کم‌خطر‌تر نیست.


جاده چالوس: عرض کم، تردد بسیار بالا بخصوص در ایام تعطیل، قدیمی بودن مسیر، کوهستانی بودن آن و خطر ریزش سنگ و بهمن جاده چالوس را به یکی از ترسناک‌ترین جاده‌های کشور تبدیل کرده است. البته سه‌محور شمالی دیگر یعنی اتوبان رشت، محور فیروزکوه و جاده هراز هم در نوع خود خطرناک هستند، اما ترس از جاده چالوس، خصوصیت خود را دارد.


سیرجان ـ بندرعباس: 300 کیلومتر جاده که یکی از مهم‌ترین بنادر کشور را به قلب کشور وصل می‌کند. حادثه‌خیز بودن این محور به دلیل عرض کم آن است. ضمن آن‌که باید حضور کامیون‌ها و تریلرهای بزرگ و ترانزیتی را هم دلیل دیگری برای حادثه خیز بودن این محور دانست و البته از تردد بسیار بالای این مسیر هم نباید غافل بود.


جاده وهن‌آباد: وهن‌آباد نام شهری است در حوالی رباط کریم در استان تهران. محور مواصلاتی این جاده به اتوبان قم که تردد بسیار بالایی دارد، یکی از معابر پرخطر این روزهای ایران است. عرض کم و تعریض نیمه‌کاره و همچنین دید کم در شب به دلیل عدم نور کافی از دلایل حادثه خیز بودن محور وهن‌آباد است.


اتوبان پردیس: اتوبان پردیس تهران که در سال 1389 به طور رسمی افتتاح شد یکی از معابر حادثه‌ساز در کشور است. قبل از افتتاح رسمی این پروژه، عدم وجود معابر و برخی اشکالات فنی باعث شده بود این اتوبان، حتی برای مدتی بسته شود. با این حال، این روزها هم خبرهایی از تصادف‌های این معبر به گوش می‌رسد.


بندرعباس ـ لار: تصور کنید که در جاده‌ای 300 کیلومتری بدون هیچ‌گونه تعمیرگاه یا آبادی و حتی پمپ بنزین حرکت می‌کنید. جاده‌ای که در برخی نقاط آن علائم خط‌کشی شده وجود ندارد و تیرهای برق چوبی هم در کناره جاده وجود دارد. همه اینها معبر بندرعباس به لار را به یکی از معابر خطرناک در شب تبدیل کرده است.


قم ـ گرمسار: سال گذشته بود که برای دسترسی بهتر ساکنان نقاط مرکزی و جنوبی به معبر منتهی به مشهد، معبر قم به گرمسار افتتاح شد. با این وجود میزان تلفات این معبر به حدی بود که فرمانده انتظامی قم از این میزان ابراز نگرانی کرد. استانداردنبودن جاده و نبود پاسگاه‌های پلیس به عنوان مهم‌ترین انتقادات به این معبر عنوان شده است.


گردنه اسدآباد همدان: گردنه اسدآباد همدان بین دو شهر همدان و کرمانشاه قرار گرفته است و ارتفاع آن به حدود 2000 متر می‌رسد. در اغلب اوقات شرایط نامناسب جوی و نیز کوهستانی بودن این مسیر باعث به وجود آمدن حوادث خونین و مرگباری شده است .

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی