ابعاد توریسم
همه فعالیت های گردشگری شامل یک یا چند مورد از ابعاد توریسم زیر است.
جاذبه گردشگری: انگیزه اصلی برای مسافرت هستند. آنها ممکن است مقصد اصلی باشند مانند جهان دیزنی یا مقصد فرعی که مکان های جالب و دیدنی باشند در کنار مقصد اصلی. مثلا بیشتر افرادی که به شرق لاس وگاس می روند توقفی هم در گراند کانیون می کنند. جاذبه های گردشگری معمولا بر اساس منابع طبیعی، فرهنگ، قومیت یا تفریح هستند.
منابع طبیعی: منابع طبیعی ترکیبی از ویژگی های فیزیکی، اقلیمی و زیبایی طبیعی در سطح منطقه است. چالشی که برای مدیریت منابع طبیعی وجود دارد این است که این مکان ها از اثرات توریست حفظ شوند.
فرهنگ: برای مشاهده روش زندگی مردم، دین، تاریخ، حکومت و سنن
قومیت: بازدید از خانواده و دوستان
سرگرمی: پیشرفت های توریستی در همه ابعاد در دیزنی ورلد، استودیوی یونیورسال، لاس وگاس تا وقایع و فستیوال های ویژه.
توریسم X-treme: توریسمی بر اساس فعالیت های ماجراجویی بزرگ
امکانات: هنگامی که توریست ها برای جاذبه های گردشگری به جایی می روند نیاز به امکاناتی و خدماتی دارند.
محل سکونت: انواعی از خدمات مانند کمپ، پارک، متل و هتل های پنج ستاره
غذا و آشامیدنی: نه تنها ماده اصلی را فراهم می آورند بلکه عامل مهمی به حساب می آیند.
خدمات پشتیبانی: معمولا تجارت های کوچک خرده فروشی که سوغاتی می فروشند. خرید قسمتی درست از تجربه مسافرتی است.توریست ها به دنبال مواردی تازه و منحصربفرد هستند که نشان دهنده منطقه و فرهنگی می باشند که آنها دارند بازدید می کنند.
زیربنا: خدمات اولیه ای که همه توریسم به آن وابسته است. این سیستم ها شامل آب و فاضلاب، شبکه های ارتباطی، امکانات درمانی، برق، پلیس، آتش نشانی و جاده هاست.