دانش و فن آوری (بازدید: 1025)
پنج شنبه 29/1/1392 - 15:15 -0 تشکر 598738
اخبار دنیای علم در فصل بهار92

دوستان علم دوست خودم؛
زین پس اخبار حوزه دانش و فناوری که در فصل بهار سال 92
منشتر شده رو در این جا گرد هم میاریم.

فقط به نکات زیر توجه بفرمایید تا همه بتونیم به خوبی از این اخبار استفاده کنیم:
1- عنوان خبر رو بولد کنید.
2- حتما به متن دقت کنید تا جنبه خبری داشته باشه.
3- اگر از تصاویر میخوایید داخل متن خبر استفاده کنید عرض اون بیشتر از 400نباشه.
4- منبع خبر حتما داخل متن یا انتهای اون ذکر بشه.

 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

پنج شنبه 29/1/1392 - 15:18 - 0 تشکر 598739

نسخه شکسپیر برای تقویت حافظه پس از ۴۰۰ سال تایید شد 


_______________________________________________

محققین نشان داده‌اند که رُزماری نه تنها باعث بهبود حافظه بلندمدت و توانایی 


محاسبه ذهنی می‌شود، بلکه روی عملکرد حافظه آینده‌نگر و توانایی‌هایی که 


در کارهای روزمره به آن‌ها نیاز داریم تاثیر مثبتی دارد.

_______________________________________


به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین؛ اگر پیش از این به دنبال راهکاری برای تقویت حافظه گشته باشید،‌ احتمالا انواع و اقسام راهکارها و پیشنهادها را شنیده‌اید، ولی توصیه دانشمندان، یک راه‌حل ساده، آن هم با استفاده از یک گیاه خیلی متدوال است: رُزماری!
مطالعه‌ای که گزارش آن اخیرا در کنفرانس سالانه انجمن روانشناسی بریتانیا ارائه شده، نشان می‌دهد که بوییدن روغن گرفته شده از گیاه رزماری، توانایی یادآوری رویدادها و نیز تکالیف دشوار را در افراد بالا می‌برد. 
در این مطالعه، محققین دانشگاه نورث‌امبریا از 66 فرد بزرگسال خواستند که وارد دو اتاق مجزا شوند، در یکی از این اتاق‌ها، هیچ بویی به مشام نمی‌رسید اما در اتاق دیگر، بوی رزماری وجود داشت. سپس شرکت‌کنندگان وارد آزمون‌هایی برای بررسی عملکرد حافظه شدند، این کار از طریق تکالیفی برای پیدا کردن اشیای مخفی‌شده و تحویل آن‌ها به محققین در زمان‌تعیین‌شده انجام می‌شد. 
نتیجه جالب بود. حاضران در اتاقی که بوی رزماری به مشامشان می‌رسید، در مقایسه با افراد اتاق دیگر، عمکرد حافظه بهتری داشتند. 
نویسنده مقاله، دکتر مارک موس در این‌باره می‌گوید: «تمرکز ما در این مطالعه بر حافظه آینده‌نگر بوده، یعنی بخشی از حافظه که به توانایی یادآوری رویدادهایی که در آینده اتفاق خواهند افتاد و نیز یادآوری در راستای تکمیل تکالیف در زمان تعیین‌شده مربوط است. این بخش از حافظه در واقع برای عملکرد هر روز ما ضروری است.» 
مطالعات قبلی به شواهدی درباره تاثیر رزماری بر حافظه رسیده بودند و نشان داده بودند که ترکیبات موجود در بوی رزماری می‌تواند حافظه بلندمدت و محاسبه ذهنی را بهبود بخشند. 
به نظر می‌رسد شکسپیر سال‌ها پیش، از این تاثیر رزماری خبر داشته است،‌ چون در نمایشنامه هملت به نقل از اوفیلیا می‌نویسد: «اینجا رزماری هست، آن‌ها برای یادآوری هستند: دعا کن، عشق بورز و به یاد آور.»
محققین امیدوارند بتوانند از ترکیبات موجود در بوی رزماری برای کمک به افرادی که از آسیب‌ها و اختلالات مربوط به حافظه رنج می‌برند، استفاده کنند. 

 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

پنج شنبه 29/1/1392 - 15:30 - 0 تشکر 598741


جدیدترین ماشین زلزله چطور کار می‌کند؟



____________________________________


محققان برای درک بهتر زلزله دستگاهی ساخته‌اند که با شبیه‌سازی پخش انرژی در امتداد گسل، 


امکان مطالعه بهتر آن را فراهم می‌سازد. نتایج حاصل از این ابزار می‌تواند به مهندسان کمک کند سازه‌های 


مقاوم‌تری در برابر زلزله طراحی کنند.


__________________________________


به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ برای تشخیص این فرایندها، محققان دانشگاه اوکلاهاما جدیدا دستگاهی ساخته‌اند که آنچه را درون پوسته زمین رخ می‌دهد تقلید می‌کند. دو تکه سنگ با استفاده از چرخ طیاری 225 کیلوگرمی روی یکدیگر حرکت داده می‌شوند، و با شبیه‌سازی تنش‌های گسل اطلاعات مربوط به نیرو و تغییرات آن را طی وقوع زلزله فراهم می‌کند.



تولید انرژی
قلب دستگاه چرخ طیار است؛ وسیله‌ای که با چرخش در سرعت بالا انرژی را به صورت مکانیکی ذخیره می‌کند. این چرخ توسط موتوری به قدرت 100 اسب‌بخار راه می‌افتد و طی 0.1 ثانیه به سرعت 3300 دور در دقیقه می‌رسد.


 این چرخ طیار به شفت مرکزی متصل است. شفت دیگری کلاچ دستگاه را به بلوکی به قطر 10 سانتی‌متر از جنس گرانیت یا دولومیت وصل می‌کند، که همگام با چرخ طیار می‌چرخد. محققان از گرانیت یا دولومیت به عنوان نماینده سنگ‌های پوسته زمین استفاده می‌کنند. حسگرهای کنار و درون سنگ‌ها نحوه تغییر شکل، خرد شدن و گرم شدن ماده را طی شبیه‌سازی نشان می‌دهد. برای مثال، حسگرهای فروسرخ و ترموکوپل‌ها دمای سنگ‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند، در حالی‌که حسگرهای دیگری به اندازه‌گیری سرعت چرخش سنگ می‌پردازند. (برای دیدن اینفوگراف در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید.)




مدل‌سازی گسل
برای مدل‌سازی زمین‌لرزه‌هایی با شدت متفاوت، محققان چرخ طیار را با سرعت‌های متفاوتی می‌چرخانند. چرخ طیار سریع‌تر به معنای زلزله بزرگ‌تر است. محققان سپس چرخ طیار را از موتور جدا می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند تا با انرژی ذخیره شده خود گردش کند.
بلافاصله پس از آن، کلاچ درگیر می‌شود و بلوک گرانیت متصل به آن شروع به چرخش می‌کند. این بلوک به بلوکی از سنگ ساکن ساییده می‌شود که در بالای آن قرار گرفته است. محلی که هر دو سنگ با یکدیگر ملاقات می‌کنند، گسل آزمایشی را شکل می‌دهد.
در محل گسل آزمایشی، سنگ چرخان بخشی از انرژی جنبشی خود را به سنگ ساکن منتقل می‌کند و آنها شروع به سابیده شدن و سر خوردن روی یکدیگر می‌کنند؛ و به این ترتیب زلزله‌ای در مقیاس مینیاتوری شکل می‌گیرد. (برای دیدن اینفوگراف در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید.)






 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

شنبه 28/2/1392 - 12:50 - 0 تشکر 604479


ساخت گلخانه خانگی با بهره وری بالا در دهلران


_____________________________________


یک کارشناس ارشد رشته گیاه پزشکی در دهلران موفق به ساخت گلخانه خانگی با ویژگی‌های بهینه شد.


_________________________________________



مهدی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام اظهار کرد: اعتقاد دارم بخش کشاورزی به علت کمترین ظرافت و جذابیت دیر یا زود از بخش تولیدی خارج می شود که از مهمترین مشکلات این بخش عدم استفاده از نیروهای جوان با استعداد و پرتوان است که قادرند بخش کشاورزی را از حالت سنتی به مدرنیته تبدیل کنند.



وی با بیان اینکه این طرح به علت جذابیت بالا و زیبایی طراحی در بدو تولید مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفته است ادامه داد: قطعا این الگوهای جدید و جذاب در بخش کشاورزی با جایگزینی الگوهای سنتی کشاورزی تولید را به سطوح مختلف جامعه خصوصا منازل سوق می دهند.



مخترع جوان دهلرانی به بازدهی این طرح علمی اشاره کرد و گفت: تمام تست هایی که بر روی چند گونه از سبزیجات از جمله ریحان و جعفری و گوجه فرنگی انجام شد حاکی از نورگرایی مثبت، فتوتروپسم مثبت، افزایش رشد و کاهش هدررفت رطوبت در دسترس گیاه می شود.



شعبانی گفت: رطوبتی که به وسیله این مه پاش جدید و مبتکرانه در دسترس گیاه قرار می گیرد، بسیار دقیق و با جذابیت بالا به وسیله گیاه مصرف می شود.



وی ادامه داد: این طرح، الگوی جذاب تولید زا(نه مصرف زا) را بدون مصرف انرژی به همه هدیه می کند چرا که این طرح دارای پتانسیل های بالایی از جمله افزایش توان مقاومت گیاه در برابر شرایط سخت گرمایی و سرمایی و استفاده بهینه از انرژی خورشیدی و قابلیت آسان آن است.


 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

يکشنبه 29/2/1392 - 12:36 - 0 تشکر 604698


ابداع خودروی سه چرخه‌ دوسرنشینه

______________________________________________________


مهندسان موفق به ابداع خودروی سه چرخه‌ای شدند که جهان اتومبیل‌رانی


را دستخوش انقلاب می‌کند.


_____________________________________________________



به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این خودرو فاقد


سیستم انتقال نیروی الکتریکی است و با سیستم کوچک گازی کار می‌کند،


اما به دلیل طراحی کوچک، سبک و آیرودینامیک، رانندگان را تا آن جا که ممکن است از


پمپ‌های گازی بی‌نیاز می‌کند.





این وسیله نقلیه دو سرنشین از یک موتور سه سیلندر 1.0 لیتری با قدرت

70 اسب بخار بهره می‌برد که در بخش جلویی تعبیه شده است.


فناوری جدید قادر است به سرعت بیش از 161 کیلومتر در ساعت برسد و


همچنین ظرف 9.6 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت می‌رسد.





فقط با سوخت هشت گالن گاز، Elio تا بیش از هزار و 81 کیلومتر را طی می‌کند


که این میزان مسافتی برابر فاصله نیویورک تا دیترویت است.



از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی دارای ABS،


چرخ‌های 15 اینچی، سیستم انتقال خودکار 5-speed، تعلیق مستقل با


بازوهای کنترل با طول نابرابر و بسیاری اجزای دیگر اشاره کرد.



این خودرو هنوز روانه بازار نشده اما گفته می‌شود بهای آن شش هزار و 800 دلار امریکا خواهد بود.


 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

جمعه 24/3/1392 - 13:49 - 0 تشکر 611416

محققان لابراتوار ملی «اوک ریج» طرح جدیدی را برای باتری‌های قابل‌ شارژ لیتیم-سولفور ارائه داده‌اند که ارزان‌تر و دارای چهار برابر تراکم انرژی بیشتر در مقایسه با باتری‌های یون-لیتیم استاندارد است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به باتری‌های لیتیم-سولفور به عنوان جایگزین‌هایی برای باتری‌های لیتیم-یون نگریسته می‌شود زیرا بی‌نهایت سبک هستند، می‌توانند به میزان قابل توجهی از تراکم انرژی برسند و همچنین تولید آن‌ها ارزان‌تر است.

با این حال، این فناوری هنوز به پیشرفت مورد نظر نرسیده و دو محدودیت بزرگ پیش روی آن در رابطه با الکترولیت است.

در طرح‌های پیشین باتری سولفور-لیتیم، الکترولیت به کاررفته ماهیتا مایع بود.

الکترولیت مایع به دلیل شیوه حل‌ کردن ترکیب‌های لیتیم، رسانای عالی است اما این حل‌پذیری موجب شکستن باتری می‌شود.

این الکترولیت همچنین قابل اشتعال بوده و دغدغه‌های ایمنی جدی را به همراه دارد.

هم‌اکنون دانشمندان اوک ریج شیوه‌ای برای رویارویی با این مشکلات یافته‌اند.

آن‌ها با طراحی الکترولیت جامدی که از پلی‌سولفیدفسفات لیتیم ساخته شده، برای خلق یک باتری تمام جامد، از لحاظ انرژی متراکم استفاده کردند که بسیار خوش‌آتیه است.

این باتری حتی پس از 300 چرخه شارژ-تخلیه شارژ در دمای 60 درجه سانتی‌گراد، ظرفیت هزار و 200 میلی‌آمپر-ساعت در گرم (mAh/g) را حفظ کرد. این موضوع در مقایسه با ظرفیت 140-170 mAh/g شایان توجه باتری لیتیم-یون معمولی، قابل توجه است.

باتری جدید از سولفور elemental که محصول فرعی پردازش نفت خام صنعتی است، استفاده می‌کند، به عبارتی، این سیستم قادر است راهی برای بازیافت اتلاف صنعتی به فناوری مفید و برتر ارائه دهد.

باتری ابداعی چهار برابر انرژی بیشتری را در مقایسه با باتری‌های معمولی در خود ذخیره می‌کند.

به گفته لیانگ، رهبر ارشد این مطالعه، محدودیت اصلی در این جا، رسانای یونی نسبتا پایین الکترولیت جامد است، اما می‌توان آن را با الکترولیت جامد بهتری ارتقا داد.

این فناوری هنوز در مراحل آغازین است، اما لیانگ و همکارانش در حال مطالعه برای پیشرفت آن هستند.

جزئیات این مقاله علمی در مجله Angewandte Chemie ارائه شد.

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را!
این باران است که باعث رشد گل ها می شود نه رعد و برق!!!


جمعه 24/3/1392 - 13:51 - 0 تشکر 611417

محققان سوئیسی طرح مفهومی ارائه کرده‌اند که شامل ادغام سفرهای هوایی ‌با انعطاف پذیری حمل و نقل ریلی است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صفهای طولانی در فرودگاه‌های شلوغ و پر تردد جهان یکی از مشکلات مهم سفرهای هوایی محسوب می‌شود، اما تلفیق سفرهای هوایی - ریلی می‌تواند این مشکلات را تا حد زیادی بر طرف کند.

محققان شرکت EPFL از سال 2009 میلادی در حال کار بر روی پروژه مفهومی Clip-Air‌ هستند که شامل سوار شدن به هواپیما بدون نیاز به حضور در ترمینال فرودگاه است!

یک هواپیمای مسافربری را نمی‌توان بعنوان هواپیمای باری مورد استفاده قرار داد؛ یک قطار هم مجموعه ای از یک لوکوموتیو و چند واگن است که می تواند دارای کاربری مسافربری یا حمل بار باشد.

پروژه Clip-Air در حقیقت ترکیبی از دو سیستم حمل و نقل هوایی - ریلی است که به جای استفاده از لوکوموتیو برای کشیدن واگن‌ها، دارای یک بال عظیم شامل موتور، کابین خلبان، مخزن سوخت و چرخ مخصوص فرود است.

به جای استفاده از واگن نیز از سه ماژول یا کپسول جداشدنی که به بخش زیرین بال متصل می شوند، استفاده می‌شود.

مسافران می‌توانند بدون نیاز به حضور در ترمینال فرودگاه، در ایستگاه قطار سوار این کپسول‌ها شوند؛‌ کپسول‌ها با حرکت بر روی خطوط ریلی به فرودگاه رسیده و به زیر بال اصلی متصل می‌شوند.

طول کپسول 30 متر و وزن آن 30 تن است که می‌تواند برای جابه جایی مسافر، بار یا ترکیبی هر دو حالت، مورد استفاده قرار گیرد؛ در این حالت ظرفیت جابه جایی مسافر به 450 نفر افزایش می یابد که معادل هواپیمای ایرباس A-320‌ است و می تواند در فرودگاه‌های عادی به زمین بنشیند.

مدل 1.2 متری از طرح مفهومی هواپیمای Clip-Air از تاریخ 17 تا 19 ژوئن (27 تا 29 خرداد) در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

طرح مفهومی هواپیمای ریلی Clip-Air‌

اتصال سه کپسول جداشدنی به زیر بال اصلی هواپیما

طرح مفهومی هواپیمای ریلی Clip-Air

طرح مفهومی هواپیمای ریلی Clip-Air

سوار شدن مسافران هوایی در ایستگاه راه آهن

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را!
این باران است که باعث رشد گل ها می شود نه رعد و برق!!!


جمعه 24/3/1392 - 13:51 - 0 تشکر 611418

محققان استرالیایی در تلاش برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی ایمن و پیشگیری از حوادث راه آهن، سیستم هوشمندی را توسعه داده اند که امکان برقراری ارتباط بین قطار و خودروها را در محل تقاطع ریل و جاده فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خودروسازان در حال کار بر روی سیستم‌های ارتباطی هستند که با بهره مندی از فناوری‌های بی سیم، به اشتراک گذاری اطلاعات بین خودرو و زیرساختها از جمله چراغ‌های راهنمایی، تقاطعات و علائم توقف را امکان پذیر می‌کند.

کاربردهای بالقوه سیستم‌های وسیله نقلیه به وسیله نقلیه (V2V)‌ و وسیله نقلیه به زیرساخت (V2I)‌ دائما در حال گسترش هستند.

بر اساس اعلام اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا (ATSB) بین سال‌های 2001 تا 2009 میلادی در محل تقاطع ریل و جاده بیش از 630 برخورد روی داده است.

سیستم‌های هشداردهنده مانند راهبند، چراغ‌های چشمک زن و موانع باعث کاهش چشمگیر این حوادث می‌شوند، اما هزینه نصب و نگهداری آنها بسیار زیاد است و برعکس علائم و هشدارهای معمولی از اثربخشی مناسبی برخوردار نیستند.

در حالی‌که سیستم جنرال موتورز برای امنیت دوچرخه سواران و عابران پیاده کاربرد دارد، محققان دانشگاه La Trobe ملبورن با هدف افزایش ایمنی در محل تقاطع ریل و جاده، سیستمی را توسعه داده‌اند که امکان برقراری ارتباط بین قطار و خودروها را فراهم می‌کند.

محققان مرکز فناوری (CTI)‌ این دانشگاه سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) را توسعه داده‌اند که با استفاده از موقعیت یاب (GPS) و فناوری بی سیم ارتباطات دامنه کوتاه اختصاصی (DSRC)، ارتباط بی سیم بین قطار و خودروهای در حال عبور را از نزدیک گذرگاه‌های راه آهن ایجاد می‌کند.

این سیستم احتمال برخورد با قطار را مورد بررسی قرار داده و از طریق هشدارهای صوتی و تصویری درون خودرو، رانندگان را از رسیدن به تقاطع جاده و ریل مطلع می‌کند.

نتایج آزمایش این سیستم بیش از حد انتظار طراحان عنوان شده است و انتظار می‌رود که از سال آینده بر روی خودروهای جدید در استرالیا نصب شود.

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را!
این باران است که باعث رشد گل ها می شود نه رعد و برق!!!


جمعه 24/3/1392 - 13:52 - 0 تشکر 611419

بالگرد هیبریدی Eurocopter X3‌ موفق به ثبت رکورد سرعت 471 کیلومتر در ساعت شد و نام خود را بعنوان سریعترین بالگرد جهان ثبت کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بالگردهای Eurocopter X2 مانند Sikorsky X2 برای پرواز در سرعت بالا طراحی شدند و دو سال قبل مورد آزمایش قرار گرفتند.

بالگرد Eurocopter X3‌ بر پایه بالگرد Dauphin آمریکا طراحی شده است که در سال 2010 میلادی و همزمان با Sikorsky X2 تست پرواز انجام داده بود.

بالگرد X3‌ بیش از 140 ساعت تست پرواز انجام داده و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) در ارتفاع 10 هزار پایی موفق به ثبت رکورد جدید سرعت 471 کیلومتر در ساعت شده است.

این بالگرد دارای سطح ارتعاش پایین بدون استفاده از سیستم ضد لرزش است؛ برخلاف X2 که دارای یک جفت روتر اصلی است، در X3 از طرح سنتی روتر اصلی به همراه دو ملخ کوچک هواپیما بر روی بال‌ها در اطراف بدنه استفاده شده است.

در سرعتهای بالا تیغه روتر به عقب کشیده می‌شود و طراحان برای حل این مشکل، تغییر عمده‌ای در وضعیت سر روتر اصلی بالگرد X3‌ برای افزایش سرعت بدون نیاز به برق اضافی اعمال کرده‌اند.

بر اساس اعلام محققان، با توسعه فناوری X3‌ طیف گسترده‌ای از مدل‌ها شامل بالگردهایی برای انجام عملیات شناسایی و نجات، ترابری دریایی، مرزبانی و مأموریت‌های نظامی در آینده طراحی شده و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را!
این باران است که باعث رشد گل ها می شود نه رعد و برق!!!


جمعه 24/3/1392 - 13:52 - 0 تشکر 611420

محققان فنلاندی با کمک ماده جدید فوق سبک UltraRope، امکان صعود آسانسور تا ارتفاع یک کیلومتری را فراهم کرده‌اند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود ساخت برج‌ها و آسمانخراش‌های بسیار بلند، محدودیت آسانسورهای موجود برای پیمودن مسافت یکی از اصلی‌ترین چالش‌های برج سازان محسوب می‌شود.

آسانسورهای موجود با استفاده از کابل‌های فولادی نمی‌توانند تا ارتفاع بیش از 500 متر بالا بروند و با افزایش ارتفاع، وزن کابل‌های مورد استفاده نیز افزایش پیدا می‌کند.

در حال حاضر در معدود آسمانخراش‌های با ارتفاع بیش از 500 متر، مسافران باید پس از رسیدن به طبقات خاصی، خط را عوض کرده و از آسانسور جدیدی برای رفتن به طبقات بالاتر استفاده کنند.

محققان شرکت فنلاندی Kone‌ از نسل جدید آسانسور در لندن رونمایی کردند که در آن از ماده جدید بسیار سبک UltraRope استفاده شده است.

کابل این آسانسور به شکل روبان یا نوار مانند طراحی شده و متشکل از یک هسته فیبر کربنی است که درون یک پوشش پلاستیکی با اصطکاک بالا پوشش داده شده است.

استفاده از ماده جدید UltraRope در آسانسور یک برج 500 متری در مقایسه با آسانسور مجهز به کابل فولادی معمولی، زمان حرکت را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

استفاده از این ماده در آسانسورهای کوچک‌تر نیز می‌تواند باعث صرفه جویی قابل ملاحظه مصرف انرژی شود؛ بطور مثال در یک برج 500 متری تا 15 درصد و در یک آسمانخراش 800 متری تا 45 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

همچنین قدرت و استحکام ماده UltraRope‌ دو برابر فولاد بوده و به روغنکاری نیز نیاز ندارد.

انتهای پیام

اتاقک آسانسور با کابل فوق سبک UltraRope‌

نسل جدید آسانسور با قابلیت پیمون یک کیلومتر

کابل به شکل روبان یا نوار مانند از ماده فوق سبک UltraRope

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را!
این باران است که باعث رشد گل ها می شود نه رعد و برق!!!


جمعه 24/3/1392 - 13:53 - 0 تشکر 611421

کمپانی تولید «کشتی هوایی تجهیز» نوادا در حال معرفی خط جدید کشتی‌های UAV (وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین) به نام Sky Sentinel است که ظرفیت‌های ترابری بزرگ‌، با دوام بیشتر، سازگاری، ماژولار و عملکرد اقتصادی بهتری را بدون استفاده از بال، نوید می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به عنوان یک UAV، این وسیله نقلیه سبک‌تر از هوا، ماژول‌های با ظرفیت ترابری بزرگ، اتصالات حسگری چندگانه (برای هر ماژول باری هشت حسگر)، قدرت الکتریکی شایان توجه و دوام در مقیاس روز و نه ساعت را ارائه می‌دهد.

کشتی هوایی می‌تواند بسیار آرام باشد و محیطی تقریبا عاری از نویز و ارتعاش را برای حسگرها فراهم کند.

خط کشتی‌های هوایی از پیکربندهای موتور متنوع استفاده می‌کند که توسط نوع ماموریت تعیین می‌شود و شامل پروانه عقب‌ کشتی با سرعت پایین، بزرگ و منفرد است و پروازی تقریبا ساکت را ارائه می‌دهد.

موتو دیزلی منفرد، نیروی الکتریکی را تامین می‌کند و درست مانند بسیاری از کشتی‌های هوایی، کیسه هوایی داخلی به نام ballonet امکان تغییر فشار درونی را برای منطبق‌شدن با تغییرات فشار هوای بیرون فراهم می‌کند.

کشتی طراحی‌ شده قادر است تا 18 ساعت در هوا بماند و نظارتی آرام را بر ناحیه وسیعی در ارتفاع سه هزار و 48 متری ارائه دهد.

پاول آدامز، رئیس تولیدات هوایی کشتی هوایی، هدف از طراحی Sky Sentinel را کارآیی از لحاظ هزینه، دوام طولانی و سامانه ترابری بزرگ دانست که خدمه زمینی حداقل را می‌طلبد.

افراد زیادی روی زمین برای کنترل کشتی‌ هوایی به هنگام فرود، نیاز است اما کشتی جدید طوری طراحی شده که فقط به چهار یا پنج نفر برای این امر نیاز دارد.

آزمایش‌های اولیه با این پیکربندی منجر به عملکرد قابل‌ توجه کشتی هوایی جدید شده و آن را قادر می‌کند در برابر بادهایی با سرعت 20 تا 35 گره بخوبی عمل کند.

نسخه معرفی‌ شده Sky Sentinel سی متر طول دارد و حاوی 736 متر مکعب هلیوم است.

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را!
این باران است که باعث رشد گل ها می شود نه رعد و برق!!!


برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی