• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 752)
شنبه 24/1/1392 - 19:40 -0 تشکر 598093
سینما و انتخابات ریاست جمهوری

فریدون جیرانی برای حسن روحانی و محمود رضوی برای ائتلاف دو بعلاوه یک فیلم تبلیغاتی می سازند.


انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یکبار جنب و جوش فراوانی در همه قشرهای اجتماعی ایجاد می کند اما انتخابات امسال در حوزه سینما پیش از هر حوزه دیگری جان گرفته و با این وجود که هنوز کاندیداهای انتخاباتی معرفی نشده اند رایزنی های اولیه در زمینه ساخت فیلم انتخاباتی آغاز شده است.

البته ساخت فیلم انتخاباتی از سوی فیلمسازان مطرح کشور سابقه ای چند ساله دارد و در دوره های گذشته رخشان بنی اعتماد، کمال تبریزی، بهروز افخمی، مجید مجیدی و احمدرضا درویش از جمله صاحب نام هایی بوده اند که حاضر به همکاری با کاندیداهای مختلف شده اند.

در انتخابات سال 84 رخشان بنی اعتماد فیلم تبلیغاتی مصطفی معین، کمال تبریزی فیلم انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، مهدی فخیم زاده فیلم انتخاباتی علی لاریجانی را ساختند همچنین رسول ملاقلی پور برای محسن رضایی، بهروز افخمی برای مهدی کروبی، جواد شمقدری برای محمود احمدی نژاد و محرم زینال زاده برای محسن مهرعلیزاده فیلم تبلیغاتی ساختند.

در ادامه ساخت فیلم های تبلیغاتی برای کاندیداهای ریاست جمهوری در سال 88 مجید مجیدی و احمدرضا درویش برای میرحسین موسوی فیلم ساختند و علی معلم و بهروز افخمی برای تبلیغ مهدی کروبی به ساخت فیلم روی آوردند. جواد شمقدری فیلمی برای محمود احمدی نژاد ساخت و محمدعلی فارسی فیلم تبلیغاتی محسن رضایی را تدارک دید.

حالا درست در اوایل سال 92 و با شروع حال و هوای انتخاباتی در کشور نجواهای میان سینماگران برای ساخت فیلم های انتخاباتی وجود دارد که از میان این شنیده ها می توان به دو موردی که موثق تر به نظر می رسد اشاره کرد.

شنیده می شود فریدون جیرانی با حسن روحانی صحبت هایی برای ساخت فیلم تبلیغاتی داشته است. از سوی دیگر سید محمود رضوی که در سال گذشته با فیلم دهلیز در جشنواره حضور داشت صحبت هایی با ائتلاف دو به علاوه یک داشته است تا برای این گروه سه نفره شامل باقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر ولایتی فیلم بسازد.

مطمئنا میزان این شنیده ها با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر می شود و شاهد خبرهای موثق تری در این زمینه خواهیم بود.

البته مجتبی توانگر در مورد این انتخاب ها گفت: هنوز نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت مشخص نشده كه سازنده آن مشخص شود.

مسوول روابط عمومی ائتلاف پیشرفت به خبرنگار سینما پرس گفت: ائتلاف پیشرفت هنوز در مرحله كار گفتمانی، هماهنگی و انسجام نیروهاست و برای ساختن فیلم با هیچ كارگردان و فیلم سازی در این زمینه گفتگویی صورت نگرفته است.

وی در مورد تعیین زمان معرفی سازنده فیلم ائتلاف پیشرفت گفت: هر زمان نامزد نهایی ائتلاف برای پیشرفت مشخص شد با توجه به سلیقه نامزد مورد نظر، رایزنی با فیلم سازان متعهد، انقلابی و متخصص آغاز خواهد شد.

گدای فاطمه(س)

دوشنبه 26/1/1392 - 17:17 - 0 تشکر 598342

به نام خدا - سلام . 


دوباره کارو کاسبی فیلمسازان سکه شد . 

ان شالله که فیلم هایی که می سازند جز واقعیت نباشد !

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

چهارشنبه 28/1/1392 - 22:30 - 0 تشکر 598677



حاتمی‌کیا فیلم انتخاباتی نمی‌سازد



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، ظهر امروز برخی از سایت‌های خبری  اقدام به انتشار خبر ساخت فیلم انتخاباتی ولایتی توسط حاتمی‌کیا کرد که با توجه به روحیات این کارگردان مطرح سینما باور کردن چنین خبری سخت بود.


با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست ‌جمهوری شاهد بالا رفتن تب انتخابات و مذاکرات نمایندگان کاندیدهای مختلف با سینماگران برجسته جهت ساخت فیلم‌های تبلیغاتی آنها هستیم که برای اولین بار در انتخابات دهمین دوره از طریق رسانه ملی پخش شد و در این راستا هر روز نام یکی از سینماگران برای ساخت فیلم نامزدی خاص مطرح می‌شود.


اما در تازه‌ترین مورد یکی از سایت‌های خبری نام «ابراهیم حاتمی‌کیا» را مطرح کرد که در تماس با منابع مختلف سعی کردیم صحت و سقم این موضوع روشن شود که در نهایت این موضوع از سوی هر دو طرف تکذیب شد.


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

يکشنبه 1/2/1392 - 18:14 - 0 تشکر 599124

ژانر مورد علاقه کاندیداهای ریاست جمهوری چیست؟




با نزدیک شدن به انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، طبق روال دوره های قبل حضور فیلم سازان در کنار کاندیداهای احتمالی حضور در ساختمان ریاست جمهوری رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته است. اما حال سئوال اینجاست فیلمسازانی که وارد عرصه انتخابات می شوند چه برنامه هایی برای ساخت فیلم تبلیغاتی کاندیدای متبوع شان دارند؟ چه ژانری در فیلم تبلیغاتی بیشتر تاثیر می گذارد؟



به گزارش خبرنگار سینماپرس پدیده ساخت فیلم تبلیغاتی برای کاندیداهای ریاست جمهوری از دوره هشتم انتخابات به وجود آمد. جایی که سید محمد خاتمی برای دومین بار متوالی کاندید این پست شد و در کنار چهره های دیگر همچون احمد توکلی، عبدالله جاسبی، علی شمخانی، علی فلاحیان و ... به رقابت پرداختند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که تا پیش از این و در دور هفتم انتخابات ریاست جمهوری تنها به انجام مناظره های رودر رو آن هم به صورت محدود پرداخته بود، به ایده های جدید برای کاندیداهای ریاست جمهوری فکر می کرد. ایده هایی که دنیای تبلیغات آن را به سیاسیون تحمیل می کند تا بیش از گذشته به اهمیت تبلیغات در موفقیت یک اتفاق واقف شوند.




آن گریه معروف سید محمد خاتمی در فیلم تبلیغاتی خود شاید شروع ژانرهای مختلف فیلم های تبلیغاتی را زد. فیلم هایی که فیلمسازانش با بهره گیری از ایده های مختلف و منتصب کردن کاندیدای خود به چهره های کاریزماتیک معاصر ترکیبات جالبی را به وجود آورد.




در همان سال 80 احمد توکلی با تکیه بر ساده زیستی در زندگی و اشاره به رفتارهای ساده زندگی شهید رجایی و با تکیه بر همین شعار فیلم تبلیغاتی خود را ساخت. ژانر مستند ـ گزارشی که تنها برای دو رقیب اصلی انتخابات سال 80 کارکرد داشت و سایر کاندیداهای حاضر تنها به حضور در جلوی دوربین و صحبت درباره برنامه هایشان بسنده کردند.


گفتگوی اختصاصی با جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور


در سال 84 و با توجه به این نکته که عرصه تبلیغات و استفاده از فیلم های تبلیغاتی وارد فاز جدیدی از اهمیت و جایگاه خود می شد، کاندیداهای حاضر با فیلم سازان مطرحی شروع به فعالیت های تبلیغاتی کردند.




محمود احمدی نژاد در مقابل دوربین جواد شمقدری در یک مستند گزارشی حضور یافت و از اقدامات خود در دوران حضورش در شهرداری تهران گفت و ضمن اشاره به سبک زندگی خود، درباره اقدامات آتی برای تصدی پست ریاست جمهوری سخن گفت.




کمال تبریزی کارگردان در نشست خبری فیلم خیابان های آرام




آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز که در فیلم تبلیغاتی به کارگردانی کمال تبریزی حاضر شد اقدام به جمع کردن نسل جوان کرد تا این نسل سئوالات بی پرده خود را از رئیس جمهور دوران سازندگی بپرسند. گریه آیت الله برای نسل جوان و صحبت با خانواده این کاندیدای ریاست جمهوری از ایده های مختلف این فیلم بود.




فیلم انتخاباتی مهدی کروبی را بهروز افخمی ساخت. فیلمی که اشاره به اقدامات رئیس سابق مجلس در دوره ششم مجلس شورای اسلامی داشت و بخشی از این فیلم اشاره ای به سفرهای انتخاباتی کروبی به برخی از استان ها داشت.


بهروز افخمی کارگردان در نشست حاشیه ای فیلم فرزند صبح




رخشان بنی اعتماد با ایجاد ایده گفت و گوی دو نفره میان سعید حجاریان و مصطفی معین و صحبت های چالشی میان آن دو فیلم تبلیغاتی این کاندیدا را کارگردانی کرد. این فیلم شامل گفت‌وگوهایی با زنان عادی و زنانی بود که دستی در سیاست داشتند. این مستند هر چند که در ظاهر موضوعی مشابه با «روزگار ما» داشت اما به نظر در نوع پرداخت و نگاه کارگردان تفاوت‌هایی عمده وجود داشت. «روزگار ما» دارای دو ایپزود بود که اپیزود اول به حضور جوانان نسل سوم در انتخابات می‌پرداخت، رأی اولی‌هایی که ستاد حمایت از خاتمی را راه‌اندازی کرده بودند و شور و حال آنان در آستانه انتخابات اما در اپیزود دوم این مستند دوربین بنی‌اعتماد سراغ زنی رفته بود که برای دستیابی به اهداف خود، برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده بود. البته شاید بتوان شباهت‌هایی میان تم اپیزود دوم «روزگار ما» و مستند «ما نیمی از جمعیت ایران هستیم»‌ یافت زیرا هر دو کمابیش از منظر دغدغه‌های زنان جریان انتخابات را مورد توجه قرار داده‌اند.




سخنرانی رخشان بنی اعتماد در مراسم سالروز تولد عزت الله انتظامی




مرحوم رسول ملاقلی پور با ساخت فیلم انتخاباتی فرمانده سابق سپاه در هشت سال جنگ تحمیلی و پرسیدن سئوال های چالشی از محسن رضایی فیلم انتخاباتی او را ساخت. کاندیدایی که در میانه راه به نفع آیت الله هاشمی کناره گیری کرد تا بدین صورت فعالیت های انتخاباتی وی نتیجه مستقیمی نداشته باشد.




محرم زینال زاده که همشهری محسن مهرعلیزاده رئیس سابق سازمان تربیت بدنی بود با ساخت یک فیلم داستانی و استفاده از یک کودک برای بازی نقش کودکی مهرعلیزاده، نوع دیگری از گونه های فیلم های تبلیغاتی را استفاده کرد که نمی توانست کمکی به کاندیدای مطبوع اش کند.




محرم زینال زاده




علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق سازمان صدا و سیما در فیلمی به کارگردانی مهدی فخیم زاده حاضر شد. فخیم زاده در ابتدای این ویدئو که دانیال حکیمی بازیگر سریال های «خواب و بیدار» و «ولایت عشق» ساخته های فخیم زاده حضور داشت؛ این کارگردان با اشاره به حضور ده ساله لاریجانی در تلویزیون و کمک های خوبی که این کاندیدا به هنرمندان کرده است دلیل ساخت فیلم برای لاریجانی را شرح داد.




فخیم زاده




در سال 88 فیلم تبلیغاتی حکم بازوی برنده را برای کاندیداها بازی می کرد. میزان شکست و پیروزی هر کاندید را بر مبنای موفقیت مستند داستانی و فیلم تبلیغاتی آن کاندیدا محک می زدند. تلویزیون در این سال برای هر کاندیدا اجازه ساخت و پخش دو فیلم تبلیغاتی را داد تا با توجه به تعداد کم کاندیداها از زمان بیشتری برای تبلیغ در رسانه ملی بهره ببرند.




محمود احمدی نژاد در این دوره هم به سان سال 84 از جواد شمقدری برای ساخت فیلم تبلیغاتی اش کمک خواست. شمقدری این بار با دست پر از اقدامات دولت نهم و اشاره به زندگی ساده رئیس دولت حتی بعد از چهار سال دو قسمت این فیلم تبلیغاتی را جلوی دوربین برد. فیلمی که اشاره به سفرهای استانی دولت نهم و اقدامات خوب این دولت در طول چهار سال داشت و نسبت به برنامه های آتی رئیس دولت نهم، با محمود احمدی نژاد به گفت و گو نشست.




مجید مجیدی کارگردان در پشت صحنه فیلم




میرحسین موسوی اما از دو کارگردان برای ساخت فیلم تبلیغاتی اش استفاده کرد. در قسمت اول این فیلم مجید مجیدی با اشاره به اقدامات موسوی در دوران نخست وزیری در جنگ تحمیلی و اشاره به خصوصیات اخلاقی او مستندی از سفرهای استانی انتخاباتی این کاندید را نمایش داد. احمدرضا درویش اما رویه دیگری برای قسمت دوم این مستند در نظر گرفت و با ایجاد یک گفت و گوی سه نفره میان سید محمد خاتمی، فاطمه معتمد آریا و زهرا رهنورد از برنامه های کاندیدای مطبوع شان صحبت به میان آوردند.




علی معلم در نشست آسیب شناسی نقد فیلم در فرهنگسرای رسانه




علی معلم و بهروز افخمی در هر دو قسمت فیلم انتخاباتی مهدی کروبی با ایجاد یک گفت و گوی سه نفره میان غلامحسین کرباسچی، محمدعلی ابطحی و مهدی کروبی درباره برنامه های انتخاباتی این کاندیدای دوره دهم سخن گفتند.




محمدعلی فارسی که سابقه ساخت مستندهایی در حوزه دفاع مقدس دارد برای ساخت فیلم انتخاباتی محسن رضایی با اشاره به برنامه های انتخاباتی وی و سفرهای انتخاباتی او به شهرهای مختلف دو قسمت از این فیلم تبلیغاتی را جلوی دوربین برد.




محمد علی فارسی




حال و با نزدیک شدن به دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوی، کاندیداهای احتمالی مذاکرات خود را برای ساخت فیلم تبلیغاتی توسط فیلمسازان مطرح آغاز کردند. باید منتظر ماند و دید هر کدام از این فیلم سازان چه ژانر و ایده ای را برای فیلم های خود در نظر می گیرند.




روزهای انتخاباتی خرداد 92 تنها فکر و ذکر سینماگرانی که فیلم تبلیغاتی می سازند یک جمله است: آقای رئیس جمهور آینده حاضرید؟! صدا ... دوربین ... حرکت .


------------------------------------




گزارش از علی نعیمی


گدای فاطمه(س)

دوشنبه 23/2/1392 - 11:13 - 0 تشکر 603261

alihunter1 گفته است :
[quote=alihunter1;658382;599124]


روزهای انتخاباتی خرداد 92 تنها فکر و ذکر سینماگرانی که فیلم تبلیغاتی می سازند یک جمله است: آقای رئیس جمهور آینده حاضرید؟! صدا ... دوربین ... حرکت .


کاش چیزایی که تو تبلیغاتشن میگن واقعیت داشت بعدش هم بهش عمل میکردن!

Wink
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی