• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
دانش و فن آوری (بازدید: 1577)
سه شنبه 20/1/1392 - 18:12 -0 تشکر 597469
استفاده از نوستالژی برای درک فناوری

همه شرکت‌های بزرگ، راه و رسم ویژه‌ای را برای معرفی محصولات خود دارند.
تلاش شرکت‌ها برای معرفی محصولات‌شان در قالب نوین و ایده‌آل، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای موفقیت یک خدمات و یا کالا است. اگر این امکان را داشته باشید که مشتری شما با محصول‌تان ارتباط برقرار کند و آن‌را درک نماید، بعدها خیلی ساده‌تر می‌توانید او را با سایر خدمات خود آشنا نمایید.

به نقل از وبلاگینا گوگل با استفاده از ابزارهای ساده اما قابل درک این‌کار را برای معرفی سرویس‌هایش انجام می‌دهد.
برخی از این تبلیغات در ادامه آورده شده است.


 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

سه شنبه 20/1/1392 - 18:18 - 0 تشکر 597470

گوگل ویدیوی بالا را  برای نمایش دادن ویژگی سرعت مرورگر کروم ساخت. تبلیغی که در آن تلاش شد تا با استفاده از برخی عناصر و موضوعات اطراف ما مانند رعد و برق و یا صدای یک اسپیکر، سرعت مرورگر با آن‌ها مقایسه شود. گوگل برای ضبط این آگهی ویدیویی از یک دوربین که امکان ضبط فیلم‌هایی با کیفیت ۲۷۰۰ فریم بر ثانیه را می‌داد استفاده کرد.


این ویدیو را شرکت Venables Bell & Partners برای گوگل تهیه کرده است. جالب است بدانید که تنها برای توپ آبی رنگ استفاده شده در این ویدیو که به‌عنوان قهرمان داستان از آن استفاده شده است، بیش از دو هفته زمان گذاشته شده تا دقیقا شبیه به نمونه دیجیتالی موجود در سرویس نقشه گوگل ساخته شود؛ توپی که با استفاده از آلیاژ فولاد به کار گرفته شده در بدنه هواپیما به مدت ۲۴ ساعت تحت حرارت و فشار در کنار ترکیباتی نظیر رنگدانه‌های آبی رنگ فلورسنت و پلاستیک مایع قرار گرفت تا نهایتا گوگلی‌ها را راضی به استفاده از آن نماید.

پیشنهاد استفاده از یک مکعب هزار توی سه بعدی با ایده گرفتن از یک اسباب بازی به نام Perplexus شکل گرفت. استفاده از یک دوربین Red، دو دوربین کانن 5D و یک دوربین پاناسونیک برای فیلمبرداری از مراحل ساخت این ویدیو، یکی از سخت‌ترین کارها برای نمایش دادن منظور نهایی توسط کارگردان این تبلیغ بود.

گوگل در این ویدیو نیز تلاش کرد تا معرفی ویژگی‌های یک محصول دیجیتالی را به شکل کلاسیک برای کاربرانش به نمایش در آورد و تلاش زیادی را هم برای محقق ساختن این هدف متحمل شد.


Studio G به‌عنوان سازنده این ویدیو، ایده معرفی محصول جدید گوگل را در قالب یک چمدان که در آن چندین ابزار سنتی و منسوخ وجود دارد را ارائه داد. در این آگهی می‌بینیم که یک چمدان که ابزارات موجود در آن توسط یک میله فیزیکی توسط دست شخصی در حال حرکت هستند به چرخش در می‌آیند.

یک جعبه موسیقی، تلفن دکمه‌ای، کتاب کاغذی، یک پروژکتور فیلم حلقه‌ای، یک صفحه نمایش قدیمی و یک مکعب روبیک از جمله اجزای موجود در این چمدان هستند. در واقع گوگل از طریق این ابزارها تلاش کرده است تا در کنار بخشیدن حالت نوستالژیک به آگهی خود، درک واضح و ساده‌ای را از سرویس مجازی‌اش به کاربر منتقل نماید.


این ویدیو و دو ویدیوی موجود در ادامه مطلب نیز که تقریبا در فاصله زمانی هر دو هفته یک بار منتشر شده‌اند، دقیقا سبک گذشته گوگل برای معرفی ویژگی‌های موجود در محصولاتش را تکرار می‌کنند.





 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.