• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 1305)
دوشنبه 12/1/1392 - 17:2 -0 تشکر 596460
کسی میدونه چطوری میشه برند شد؟

سلام دوستان
به نظر شما شرکتایی که در عرض مدت کوتاهی تونستن نظر اکثریت رو جلب کنن و به نوعی یه برند بشن چه کارایی انجام دادن؟
فرآیند Brand سازی اونا چی بوده که اعتماد مردم تا این حد به اونا جلب میشه؟
چرا طرفداران یه برند اونقدر تعصب دارن رو اون برندشون که حتی اگر بالاترین قیمت هم داده بشه بازم از اون محصول استفاده میکنن؟
صرفا تبلیغات؟یا نوع محصولات؟یا برخورد یا ....
چه کارهایی میشه کرد تا یه برند شد؟

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

دوشنبه 12/1/1392 - 21:19 - 0 تشکر 596483

سلام
ممنون از این بحث
به نظر من:
بسته به کالا یه خدمتی که ارائه میشه، جوابای مختلفی میشه داد. مثلا مشهور شدن یه برند اتومبیل خیلی با برند کفش فرق داره.
بعضیا هستن که کلا باید اجناس مارک دار بخرن. مثلا حتما باید کفشی بخرن که برند مشهور داشته باشه. اونا که فقط میخوان خودنمایی کنن. این جور آدما با تبلیغات خیلی راحت جذب میشن. حالا تو تبلیغات هر چرت و پرتی هم بگی مهم نیست! اصلا برو یه شعر از حافظ بخون براشون بعد بگو جنس من رو بخرید! اگه تبلیغت شیک باشه، میخرن! برای اینکه یه برند به سرعت جای خودشو باز کنه، این جور آدما خیلی کمک میکنن! البته من اصلا این مدل فروش رو نمی پسندم.
اما اونایی که به دنبال کیفیت هستن، وقتی سابقه خوبی از یه برند میبینن میخرنش. البته تا وقتی که کیفیتش خوب باشه. وقتی این افراد از ما سابقه ای سراغ ندارن (چون تازه کاریم) باید قانعشون کنیم. منطقی. مثلا با بازاریاب های متخصص. مثلا اگه میخوای پکیج دیواری بفروشی، بازاریابت باید مهندس مکانیک باشه تا این جور افراد رو قانع کنه. شرکت در کنفرانس های مرتبط هم راه خوبی است. بازم میگم کالا داریم تا کالا. روش هرکدوم فرق داره. اما اگه یه برند، یه مدت با کیفیت بد جنس خودشو ارائه بده، بعدا خیلی سخت میتونه این افراد رو دوباره جذب کنه. حیف که نمیتونم اسم بیارم...

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

دوشنبه 12/1/1392 - 23:11 - 0 تشکر 596494

به نظر من برند شدن نیازمند دو چیزه:
1. محصول یا خدمات ما حداقل یک ویژگی خاص (منحصر به فرد) داشته باشه.
2. تبلیغات گسترده و متفاوت داشته باشیم.

در هر کدوم از موارد فوق ضعف داشتیم باید روی اون مورد دیگه بیشتر هزینه و سرمایه گذاری کنیم

سه شنبه 13/1/1392 - 1:15 - 0 تشکر 596510

سلام

باز سلطان و یه بحث جولب دیگه!

خب در مورد برند و تعریف و ویژگیهاش که خیلی گفته شده، اما در مورد اینکه چطوری میشه برند شد؟ باید بگم به سختی!

به نظرم وقتی میتونیم ادعا کنیم برند شدیم که تو ذهن مشتری یه جای دنج دست و پا کرده باشیم، اما اینکه چطوری این گوشه رو تسخیر کنیم و مهمتر از اون حفظش کنیم، شوخی بردار نیست.

وقتی ما یه محصول یا خدمتی واسه ارائه داشته باشیم، با یه سری ادعاها میایم تو بازار، که این محصول یا خدمتمون فلانه، این ویژگیها رو داره، این کاربردارو، این وجوه تمایزو، این قیمتو، این خدمات و پشتیبانیارو و ... .

به نظر من وقتی برند شدیم که پشت این حرفامون وایستیم.هر چیزی که قولشو به مشتری دادیم و هر چیزی که مشتری از ما میخوادو ارائه کنیم.جا نزنیم.اینام مستلزم اینه که هم بخوایم، هم بتونیم!

وقتی بازار قاط زد، مواد خام گرون شد، انرژی پشت چشم نازک کرد، تجهیزات قایم موشک بازی درآوردن، دو سه تا رقیب کرکره هارو کشیدن پائین، سه چهارتاشون مواد جایگزین ریختن تو خط تولید، ...، اونوقته که مشخص میشه برند هستیم یا نه.

خلاصه کنم، اینجوری میشه برند شد که با یه برنامۀ مشخص و درست درمون که از هر لحاظ (منابع انسانی و مالی و تجهیزات و تبلیغات و ...) حساب شده و انعطاف پذیر باشه کارمونو شروع کنیم، یه هفته بعد یادمون نره واسه چی وارد این کار شده بودیم، هدفمون، آرمانمون، شعارمونو قاب نکنیم بزنیم رو دیوار، بی زحمت استیکی نوت کنیم بچسبونیم رو مانیتور.همینجوری که نگامون بهش هست، تو مانیتور هم برنامه مونو به روز کنیم که پیش کامران آپ تو دیت و بهزاد آنلاین و دیگر رقبا کم نیاریم.


سه شنبه 13/1/1392 - 2:24 - 0 تشکر 596511

سلام

شاید اولین موردی که خیلی مهم باشه اینه که
دنبال یکباره برند شدن نباشیم
همه این برندها سالیان سال زحمت کشیدن تا به این نام رسیدند که اسناد همشون موجوده :)

مورد بعدی تبلیغ های خوب هست
نه اینکه سریعا ذهنمون بره سمت تبلیغ تلویزیون
چه تبلیغی ازین بهتر که جنس خوب بدی دست مردم

(از جمله های ابوی بود وقتی خیلی کوچیک بودم! نصفه شبی یادم اومد :)) )

اما چه کسانی واقعا برند میشن؟
همه مردم دنبال ایده های نو و جالب هستند
کارهای نو و بدون تقلب
یه ایده نو
یه قیمت مناسب مخصوصا اوایل کار
میتونه شما را برند کنه

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
پنج شنبه 15/1/1392 - 12:9 - 0 تشکر 596630

سلام
به نظر من تبلیغات وسیع و مداوم همراه با خلاقیت یعنی در هر مدت زمانی که تبلیغ میشه یک چیز نو معرفی بشه .
نوآوری و خلاقیت حرف اول و میزنه

 

  به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

 

                                    

جمعه 16/1/1392 - 16:39 - 0 تشکر 596754

ghaf گفته است :
[quote=ghaf;389402;596483]سلام
ممنون از این بحث
به نظر من:
بسته به کالا یه خدمتی که ارائه میشه، جوابای مختلفی میشه داد. مثلا مشهور شدن یه برند اتومبیل خیلی با برند کفش فرق داره.
بعضیا هستن که کلا باید اجناس مارک دار بخرن. مثلا حتما باید کفشی بخرن که برند مشهور داشته باشه. اونا که فقط میخوان خودنمایی کنن. این جور آدما با تبلیغات خیلی راحت جذب میشن. حالا تو تبلیغات هر چرت و پرتی هم بگی مهم نیست! اصلا برو یه شعر از حافظ بخون براشون بعد بگو جنس من رو بخرید! اگه تبلیغت شیک باشه، میخرن! برای اینکه یه برند به سرعت جای خودشو باز کنه، این جور آدما خیلی کمک میکنن! البته من اصلا این مدل فروش رو نمی پسندم.
اما اونایی که به دنبال کیفیت هستن، وقتی سابقه خوبی از یه برند میبینن میخرنش. البته تا وقتی که کیفیتش خوب باشه. وقتی این افراد از ما سابقه ای سراغ ندارن (چون تازه کاریم) باید قانعشون کنیم. منطقی. مثلا با بازاریاب های متخصص. مثلا اگه میخوای پکیج دیواری بفروشی، بازاریابت باید مهندس مکانیک باشه تا این جور افراد رو قانع کنه. شرکت در کنفرانس های مرتبط هم راه خوبی است. بازم میگم کالا داریم تا کالا. روش هرکدوم فرق داره. اما اگه یه برند، یه مدت با کیفیت بد جنس خودشو ارائه بده، بعدا خیلی سخت میتونه این افراد رو دوباره جذب کنه. حیف که نمیتونم اسم بیارم...

سلام
ممنون از جواب خوبت
ولی تو همه اینو موارد بازم اون حس تعصب رو بوجود آوردن چطوریه؟به نظرم بین کفش و پکیج فرقی نیست.اگر یه جوون از پوشیدن کفش مارک لذت میبره میره پز میده اون آقایی هم که رفته پکیج بخره ازینکه با اون شرکت کار میکنه جلو همه پز میده و میگه فلان جا بودم یا مثلا کارت تبریک از فلان جا برام اومده.
در مورد کیفیت هم طرفدار صد در صدیت هستم
اممممممممممکان نداره 10 سال بگذره و کسی که کار بی کیفیت میده برند بشه.حداکثرش رو گفتم تازه مگر اینکه انقلاب کنه

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

جمعه 16/1/1392 - 17:0 - 0 تشکر 596756

Histogram گفته است :
[quote=Histogram;829323;596494]به نظر من برند شدن نیازمند دو چیزه:
1. محصول یا خدمات ما حداقل یک ویژگی خاص (منحصر به فرد) داشته باشه.
2. تبلیغات گسترده و متفاوت داشته باشیم.

در هر کدوم از موارد فوق ضعف داشتیم باید روی اون مورد دیگه بیشتر هزینه و سرمایه گذاری کنیم

سلام
عالی بود.
به نظر خودمم شرکتای بزرک یه ویژگی خاص دارن نه ویژگیهای زیادی.درسته؟

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

جمعه 16/1/1392 - 17:2 - 0 تشکر 596757

shahinf گفته است :
[quote=shahinf;424382;596510]سلام
باز سلطان و یه بحث جولب دیگه!

خب در مورد برند و تعریف و ویژگیهاش که خیلی گفته شده، اما در مورد اینکه چطوری میشه برند شد؟ باید بگم به سختی!

به نظرم وقتی میتونیم ادعا کنیم برند شدیم که تو ذهن مشتری یه جای دنج دست و پا کرده باشیم، اما اینکه چطوری این گوشه رو تسخیر کنیم و مهمتر از اون حفظش کنیم، شوخی بردار نیست.

وقتی ما یه محصول یا خدمتی واسه ارائه داشته باشیم، با یه سری ادعاها میایم تو بازار، که این محصول یا خدمتمون فلانه، این ویژگیها رو داره، این کاربردارو، این وجوه تمایزو، این قیمتو، این خدمات و پشتیبانیارو و ... .

به نظر من وقتی برند شدیم که پشت این حرفامون وایستیم.هر چیزی که قولشو به مشتری دادیم و هر چیزی که مشتری از ما میخوادو ارائه کنیم.جا نزنیم.اینام مستلزم اینه که هم بخوایم، هم بتونیم!

وقتی بازار قاط زد، مواد خام گرون شد، انرژی پشت چشم نازک کرد، تجهیزات قایم موشک بازی درآوردن، دو سه تا رقیب کرکره هارو کشیدن پائین، سه چهارتاشون مواد جایگزین ریختن تو خط تولید، ...، اونوقته که مشخص میشه برند هستیم یا نه.

خلاصه کنم، اینجوری میشه برند شد که با یه برنامۀ مشخص و درست درمون که از هر لحاظ (منابع انسانی و مالی و تجهیزات و تبلیغات و ...) حساب شده و انعطاف پذیر باشه کارمونو شروع کنیم، یه هفته بعد یادمون نره واسه چی وارد این کار شده بودیم، هدفمون، آرمانمون، شعارمونو قاب نکنیم بزنیم رو دیوار، بی زحمت استیکی نوت کنیم بچسبونیم رو مانیتور.همینجوری که نگامون بهش هست، تو مانیتور هم برنامه مونو به روز کنیم که پیش کامران آپ تو دیت و بهزاد آنلاین و دیگر رقبا کم نیاریم.



سلام
به به.میگم بوی عطر سخن از کجاست:))
من اجازه بده در تایید و تکمیل یه تیکه از حرفتو فقط بولد کنم که اعتقاد شدید دارم:
به نظر من وقتی برند شدیم که پشت این حرفامون وایستیم.هر چیزی که قولشو به مشتری دادیم و هر چیزی که مشتری از ما میخوادو ارائه کنیم.جا نزنیم.اینام مستلزم اینه که هم بخوایم، هم بتونیم!

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

جمعه 16/1/1392 - 17:5 - 0 تشکر 596758

jtayebe گفته است :
[quote=jtayebe;393644;596511]سلام

شاید اولین موردی که خیلی مهم باشه اینه که
دنبال یکباره برند شدن نباشیم
همه این برندها سالیان سال زحمت کشیدن تا به این نام رسیدند که اسناد همشون موجوده :)

مورد بعدی تبلیغ های خوب هست
نه اینکه سریعا ذهنمون بره سمت تبلیغ تلویزیون
چه تبلیغی ازین بهتر که جنس خوب بدی دست مردم

(از جمله های ابوی بود وقتی خیلی کوچیک بودم! نصفه شبی یادم اومد :)) )

اما چه کسانی واقعا برند میشن؟
همه مردم دنبال ایده های نو و جالب هستند
کارهای نو و بدون تقلب
یه ایده نو
یه قیمت مناسب مخصوصا اوایل کار
میتونه شما را برند کنه

دقیقا
من از تبلیغات روی بیلبوردها برای مطرح شدن اسم خوشم نمیاد.یعنی تاثیری نمیبینم.یا حتی تبلیغ تو روزنامه و اینا...به نظرم اصلا تاثیر نداره.اول باید قدمای اولیه رو گرفت.شرایط و نیاز بازار رو سنجید و به قول شما جنس خوب یا خدمات خوب بدیم...بعععععد تازه بریم سراغ تبلیغ
ایده ی نو
دقیقا
همیشه این یکی از قطب های برند سازیه....همیشه!!!!
از حضورتون کمال تچکر رو دارم:)

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

جمعه 16/1/1392 - 17:6 - 0 تشکر 596759

yasekaboud63 گفته است :
[quote=yasekaboud63;498511;596630]سلام
به نظر من تبلیغات وسیع و مداوم همراه با خلاقیت یعنی در هر مدت زمانی که تبلیغ میشه یک چیز نو معرفی بشه .
نوآوری و خلاقیت حرف اول و میزنه

سلام
دقیقا
نوآوری هایی دیدم که از توشون چه چیزایی در اومد که اسم نو آوری میاد میرم تو فکر که چرا ما نکردیم؟؟؟؟
ممنونم که دوباره این سوال رو آوردین تو ذهنم:))

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

برو به انجمن
فعالترین ها در هفته گذشته
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.