وی تصریح كرد: والدین حتی در صورت شكست و افت درسی فرزندان خود پس از واگذاری مسئولیتهای شخصی به آنها نباید به سرزنش، تحقیر، انتقاد، مقایسه، منت گذاشتن، نصیحت كردن و تهدید وی بپردازند بلكه باید به توجه عاطفی خود ادامه دهند.
فیروزی افزود: در این شرایط والدین باید نكات مثبت فرزندان خود را برجسته كنند و فضایی از مهربانی، صمیمیت، احترام و اعتماد را در محیط خانواده بوجود آورند تا بتدریج شاهد خلاقیتهای بینظیر بچهها در غلبه بر شكستها و رسیدن به استقلال و خودكفایی باشند.
وی گفت: تذكر مداوم، سرزنش، نصیحت كردن، پیش بینیهای منفی و گله و شكایت دائمی و انتظارات زیاد و تلاش برای تغییر فرزند بدون ایجاد زمینههای مناسب به هر نیتی كه باشد سبب اصلاح رفتار نوجوان نمیشود، زیرا، خواستهها و انتظارات ما زمانی از سوی دیگری پذیرفته میشود كه در بخش مثبت ذهن وی جاری شود.