• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن عمومی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
عمومی (بازدید: 1565)
جمعه 10/9/1391 - 2:30 -0 تشکر 576728
ماجرای پیامکی که روز عاشورا به طور وسیع منتشر شد...

به گزارش فرهنگ نیوز در طول تاریخ، دشمنان اسلام دریافته اند یکی از کلیدی ترین عوامل حیات اسلام خون شهدای کربلا و نهضت حضرت سید الشهداست. اما آنچه حائز اهمیت است شناخت سلاح های دشمن و نحوه ایجاد تشکیک آنهاست. 



یکی از این ابزارها، ایجاد تشکیک در اهداف عاشورایی و ارزش های آن با زبان به ظاهر دوستانه است. به عنوان مثال پیامکی در اوج روزهای عزاداری اهل بیت (ع) به صورت انبوه منتشر گردید که یکی از مصادیق این موضوع می باشد. در این پیامک عنوان شده است:


"محرم و صفر زمان بالیدن است نه فقط نالیدن، بساطش آموزه است نه موزه، تمرین خوب نگریستن است نه خوب گریستن، نماد شعور مذهب است نه فقط شور مذهب. منتظران مهدی (عج) به هوش باشند که حسین(ع) را منتظرانش کشتند."


استاد رجبی دوانی در برنامه ای تلویزیونی در این باره گفت: ظاهر پیامک بسیار حکیمانه است. اما بسیار آرام و حساب شده با کلمات بازی شده است. اوایل پیروزی انقلاب بعضی روزنامه ها چنین تشکیک هایی را ایجاد نمودند که امام فرمودند عزاداریها باید به همان صورت انجام شود و هرچه داریم از محرم و صفراست.


حضرت را منتظرانش به شهادت نرساندند.
منتظران حضرت در کوفه نماندند و از آنجا گریختند. تعدادی دیگر نیز چون حجاج ابن مسروق، نافع ابن هلال و ... در بین راه خود را به امام رساندند. آنها از منتظران بودند. لذا نباید تصور کرد که این پیامک ها از واقعیتی سخن می گویند."



حجت الاسلام قرائتی نیز در برنامه سمت خدای روز گذشته با عنوان کردن این موضوع که مراجع ما بیش از همه گریه می کردند و بیش از همه هم فکر می کردند در پاسخ به تشکیک دیگری که وهابیت درباره زیارت و طواف حرم امام حسین علیه السلام می نمایند گفت:


در حج یک کعبه داریم که حاجیان دورش می گردند. در کنار آن حجر اسماعیل است که حاجیان نباید از داخل آن طواف کنند. یعنی در حین طواف به خانه ی خدا باید دور حجر اسماعیل هم بگردند.اینجا قبر اسماعیل است. اسماعیل چه کرده که همه باید دور او بگردند. اسماعیل به پدرش گفت: آنچه خدا امر کرده است انجام بده (إفعل ما تؤمر) چون این پسر ۱۳ ساله تسلیم خدا بود همه باید دور قبرش بگردند. حال ببینیم امام حسین علیه السلام چه کرد. اسماعیل یک نفر بود. حضرت ابا عبدالله (ع)، خودش و خاندانش را فدای اسلام کرد. حال نباید دور ضریحش بگردیم؟

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

يکشنبه 12/9/1391 - 0:23 - 0 تشکر 576992

dehkade2010 گفته است :
[quote=dehkade2010;591792;576728] 


"محرم و صفر زمان بالیدن است نه فقط نالیدن، بساطش آموزه است نه موزه، تمرین خوب نگریستن است نه خوب گریستن، نماد شعور مذهب است نه فقط شور مذهب. منتظران مهدی (عج) به هوش باشند که حسین(ع) را منتظرانش کشتند."


استاد رجبی دوانی در برنامه ای تلویزیونی در این باره گفت: ظاهر پیامک بسیار حکیمانه است. اما بسیار آرام و حساب شده با کلمات بازی شده است. اوایل پیروزی انقلاب بعضی روزنامه ها چنین تشکیک هایی را ایجاد نمودند که امام فرمودند عزاداریها باید به همان صورت انجام شود و هرچه داریم از محرم و صفراست.


حضرت را منتظرانش به شهادت نرساندند.
منتظران حضرت در کوفه نماندند و از آنجا گریختند. تعدادی دیگر نیز چون حجاج ابن مسروق، نافع ابن هلال و ... در بین راه خود را به امام رساندند. آنها از منتظران بودند. لذا نباید تصور کرد که این پیامک ها از واقعیتی سخن می گویند."


سلام

بله منتظران حقیقی به لبیک گفتند امام(ع) 

ولی آن همه مردمی که ابتدا امر با حضرت مسلم بیعت کردند و بعد از طرف حکومت خریداری شدند, چی؟

خب آنها هم منتظر بودند که امام(ع) بیان و حکومت صحیح را برقرار کنند چون از ظلم به ستوه آمده بودند

ولی پولی گرفتند و راهشان را عوض کردند

یا کسانی بودند که منتظر چنین فرصتی بودند برای جنگ...

پس منتظران حقیقی نبودند, ظاهرشون منتظر بود

حالا ممکنه در این متن مطلبی نهفته باشه

ولی بنظرم جواب خوبی هم بهش داده نشده! شده؟!

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
دوشنبه 13/9/1391 - 17:31 - 0 تشکر 577316

سلام طیبه
اول بگم، این چندروزه که نبودی یه خرده نگرانت شدم، چنددقیقه پیش که صفحه تبیان رو باز کردم و اسمتو دیدم خیلی خوشحال شدم

========
اما در رابطه با موضوع تاپیک، حقیقتش من که این رو زدم برای خودم هم یه خرده مبهم بود، اما اونچه که مطلب میخواست بگه تفریط نسبت به موضوع عاشورا و عزاداریهاست... درباره منتظران من نمیدونم! اما با این موافقم که نباید زوم کرد روی عزادایهای عادی.... مثل بعضی از جملات دکتر شریعتی هست که با مذهب گاهی در تضاده

مرسی ازت

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

سه شنبه 14/9/1391 - 12:23 - 0 تشکر 577433

سلام دهکده جان

قبلا تشکر کردم از تاپیکت چون منو به فکر فروبرد .. ولی نیاز به تفکر بیشتری داشتم. 

خب من نمیگم این جمله قداست داره .. ولی این چندروزه تو استتوس یاهو و جیمیل ازش استفاده میکردم .. به خاطر همین خیلی برام مهم شده .

..

امروز داشتم سخنرانی استاد فاطمی نیا رو گوش میدادم ( هر روز صبح ده شروع میشه تا چهل و پنچ دقیقه )

میگفتن این مراسمی که برگزار میشه باید مواظب باشیم که فقط با احساس شروع و ختم نشه .. و علم هم درش باشه( یعنی بعدش سخنرانی علمی هم باشه ) .. و میگفتن مشکل بیشتر مجالس ما الان اینه .. احساس فقط شما رو میبره بالا و زود میاره پایین .. ولی علم دین هست که شمارو زنده و محکم نگه میداره .. و بیشتر درباره ی علم و اخلاق در اهل بیت گفتن

..

حالا

چیزی که این متن میگه رو کار ندارم .. ولی الان به جرات میگم اکثریت عزاداریهای ما فقط با برانگیختن احساسات شروع و ختم میشه یعنی فقط جوونای ما به نوحه و سینه زدن و گریه کردن  میپردازن ( البته همون طور که استاد هم گفتن )

و به همین خاطره که ما جوونایی با عقاید مختلف رو در عزاداریهامون داریم ولی خیییلی کم پیش میاد جوون یا اصلا هرکسی ، بعد از عزاداریها عمل خودش رو تغییر بده و تحولی درش ایجاد بشه و در مسیر واقعی امام حسین قدم برداره

که البته ما برای تغییر در عملمون به رقت قلبی که همراه با گریه میاد نیاز داریم .. ولی گریه ها فقط درد خودمونو دوا میکنه .. برای همراهی امام حسین باید عمل کرد

..

و برداشت من از این متن اینه که .. اصالت کربلا رو در عملمون و همیشگی باید نشون بدیدم نه فقط با احساساتی که با جو و شور محرم میاد و نهایتا تا اربعین با ما میمونه

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

پنج شنبه 16/9/1391 - 22:14 - 0 تشکر 577723

modir_e_movafagh گفته است :
[quote=modir_e_movafagh;723339;577433]سلام دهکده جان
قبلا تشکر کردم از تاپیکت چون منو به فکر فروبرد .. ولی نیاز به تفکر بیشتری داشتم. 

خب من نمیگم این جمله قداست داره .. ولی این چندروزه تو استتوس یاهو و جیمیل ازش استفاده میکردم .. به خاطر همین خیلی برام مهم شده .

..

امروز داشتم سخنرانی استاد فاطمی نیا رو گوش میدادم ( هر روز صبح ده شروع میشه تا چهل و پنچ دقیقه )

میگفتن این مراسمی که برگزار میشه باید مواظب باشیم که فقط با احساس شروع و ختم نشه .. و علم هم درش باشه( یعنی بعدش سخنرانی علمی هم باشه ) .. و میگفتن مشکل بیشتر مجالس ما الان اینه .. احساس فقط شما رو میبره بالا و زود میاره پایین .. ولی علم دین هست که شمارو زنده و محکم نگه میداره .. و بیشتر درباره ی علم و اخلاق در اهل بیت گفتن

..

حالا

چیزی که این متن میگه رو کار ندارم .. ولی الان به جرات میگم اکثریت عزاداریهای ما فقط با برانگیختن احساسات شروع و ختم میشه یعنی فقط جوونای ما به نوحه و سینه زدن و گریه کردن  میپردازن ( البته همون طور که استاد هم گفتن )

و به همین خاطره که ما جوونایی با عقاید مختلف رو در عزاداریهامون داریم ولی خیییلی کم پیش میاد جوون یا اصلا هرکسی ، بعد از عزاداریها عمل خودش رو تغییر بده و تحولی درش ایجاد بشه و در مسیر واقعی امام حسین قدم برداره

که البته ما برای تغییر در عملمون به رقت قلبی که همراه با گریه میاد نیاز داریم .. ولی گریه ها فقط درد خودمونو دوا میکنه .. برای همراهی امام حسین باید عمل کرد

..

و برداشت من از این متن اینه که .. اصالت کربلا رو در عملمون و همیشگی باید نشون بدیدم نه فقط با احساساتی که با جو و شور محرم میاد و نهایتا تا اربعین با ما میمونه

سلام

خیلی حرفات به دلم نشست و همچنین به ذهنم... چقدر استاد فاطمی نیا قشنگ صحبت میکنن... متاسفانه معمولا صبحها نمیرسم ببینم:(

نکته ی خیلی خوبی رو اشاره کردی تو متن... مسجدی که چندتااز شبهای محرم رو با دوستام میرفیتم همینطور بود متاسفانه، البته منکر سخنران خوبش نمیشم(که من بیشتر به خاطر سخنران خوب و با معرفتش میرم) ... بعد از سخنرانی، مداح در زمانی دوبرابر زمان سخنران مداحی میکرد، هرچند که مداحیش عااالی بود(از مداحهای مطرح کشوری هم هستن) اما این باعث شده جو خوبی در مسجد نباشه... حرکاتی که بعضی از خانوما میکردن...

اینکه گفتن جوونایی با عقاید مختلف داریم خیلی نکته ی ظریفیه.. اره.. همه جور آدم هست.. حتی همه جور مذهبی!!(مذهبیای ما هم شاخه شاخه هستن:(  ) متاسفانه عزاداری میشه و به اصل عزاداری و هدف اصلی امام توجه نمیشه.... هرچند که گریه بر امام حسین خودش حلّال خیلی از مسایل ولی خب!

ممنونم استفاده کردم از صحبتات:)

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

جمعه 17/9/1391 - 14:17 - 0 تشکر 577806

بسم رب الحسین

مطلبی که کاملا مبرهن هست اینه که تضعیف مراسم های عزاداری با هر لغت و با هر جمله ای که باشه ، تضعیف مذهب تشیع خواهد بود و این رو به وفور در سنت اهل بیت عصمت و علمای فرهیخته خودمون میبینیم .

در مورد صحبتهای جناب فاطمی نیا ، من میخوام بگم این که علم باشه صددرصد درسته .
اما نه در وقت محرم و نه در وقت عزاداری خاص الخاص امام حسین.
بلکه عزاداری به معنای حقیقی ، این نیست که پای منبر سخنرانی بنشینیم .
اگر باشه اشکال نداره ..اما اگر نباشه نیز مشکلی ایجاد نکرده.بلکه ارجح ذکر مناقب و مصائب هست.

چون در سیره ی علمای بزرگ تشیع که هر کدام استوانه های فقه شیعه بودند نیز میبینیم که خود آنها ، منبر ها رو خالی میگذاشتند و به پای مداحی و مصائب امام حسین (ع) مینشستند.
که از جمله بارزین آنها میشه به آیت الله مرعشی نجفی ، آیت الله بروجردی ، آیت الله خویی ، آیت الله تبریزی و ... اشاره کرد .
حتی بنیانگذار انقلاب ما آیت الله خمینی نیز در محرم و صفر مخصوصا ، به جای ایراد سخنرانی به مداحی و بیان مصیبت های عاشورا بیشتر همت نشان میدادن.


در مورد اینکه عمل باید باشه نه احساس ،
عمل به چی ؟
آیا نماز و روزه منظوره؟
اگر این باشه که لشگریان عمر سعد (لعنت الله علیه) با وضو به جنگ با امام حسین اومدند!
اگر نماز باشه که خوارج مقابل امیرالمومنین ، پیشانیهای پینه بسته از سجده های نماز داشتند!
یا حتی اکثرا حافظ قرآن بودند....

در بحث عمل باید گفته بشه که خود عزداری از مصادیق بارز عمل به اسلام و سنت پیامبر هست.
چیزی که بسیاری از مدعیان اسلام وقتی اسمش رو میشنوند حاضرند در خانه هایشان بنشینند و انگار نه انگار که فرزند رسول خدا رو به اون شکل شهید کردند.
اسم تحصیل کرده و روشنفکر و مسلمان رو نیز بر روی خود میگذارند!

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 17/9/1391 - 14:55 - 0 تشکر 577811

hayat_e_tayebe گفته است :
[quote=hayat_e_tayebe;336051;577806]بسم رب الحسین

مطلبی که کاملا مبرهن هست اینه که تضعیف مراسم های عزاداری با هر لغت و با هر جمله ای که باشه ، تضعیف مذهب تشیع خواهد بود و این رو به وفور در سنت اهل بیت عصمت و علمای فرهیخته خودمون میبینیم .

چیزی که در برخی جملات به اصطلاح روشنفکران دیده میشه و معمولا پیرو برخی صحبتهای امثال شریعتی و ... دائما عقاید پوچ خودشون رو به مجالس عزاداری نسبت میدند.

در مورد صحبتهای جناب فاطمی نیا ، من میخوام بگم این که علم باشه صددرصد درسته .
اما نه در وقت محرم و نه در وقت عزاداری خاص الخاص امام حسین.
بلکه عزاداری به معنای حقیقی ، این نیست که پای منبر سخنرانی بنشینیم .
اگر باشه اشکال نداره ..اما اگر نباشه نیز مشکلی ایجاد نکرده.بلکه ارجح ذکر مناقب و مصائب هست.

چون در سیره ی علمای بزرگ تشیع که هر کدام استوانه های فقه شیعه بودند نیز میبینیم که خود آنها ، منبر ها رو خالی میگذاشتند و به پای مداحی و مصائب امام حسین (ع) مینشستند.
که از جمله بارزین آنها میشه به آیت الله مرعشی نجفی ، آیت الله بروجردی ، آیت الله خویی ، آیت الله تبریزی و ... اشاره کرد .
حتی بنیانگذار انقلاب ما آیت الله خمینی نیز در محرم و صفر مخصوصا ، به جای ایراد سخنرانی به مداحی و بیان مصیبت های عاشورا بیشتر همت نشان میدادن.


در مورد اینکه عمل باید باشه نه احساس ،
عمل به چی ؟
آیا نماز و روزه منظوره؟
اگر این باشه که لشگریان عمر سعد (لعنت الله علیه) با وضو به جنگ با امام حسین اومدند!
اگر نماز باشه که خوارج مقابل امیرالمومنین ، پیشانیهای پینه بسته از سجده های نماز داشتند!
یا حتی اکثرا حافظ قرآن بودند....

در بحث عمل باید گفته بشه که خود عزداری از مصادیق بارز عمل به اسلام و سنت پیامبر هست.
چیزی که بسیاری از مدعیان اسلام وقتی اسمش رو میشنوند حاضرند در خانه هایشان بنشینند و انگار نه انگار که فرزند رسول خدا رو به اون شکل شهید کردند.
اسم تحصیل کرده و روشنفکر و مسلمان رو نیز بر روی خود میگذارند!


سلام
زیارت قبول!
حالا میگفتی و میرفتی طوری میشد؟!!!!!!!
--------------------------------------------------
و اما این جمله ی دکتر شریعتی!
منم این جمله رو قبولش ندارم. اتفاقا محرم زمان گریستن و عزاداریه. و در سیره ی اهل بیت و بعد از اون ها علمای دین هم همینگونه بوده.
متاسفانه توی هر علمی وقتی یکنفر از خارج اون علم بخواد نظر بده بهش میگن تو که تخصص نداری دخالت نکن ولی در مورد دین هرکی از راه میرسه نظر میده!هستند کسانی که ادعای روشنفکری دارند. نتیجه ش همین اشتباهات میشه.

جمعه 17/9/1391 - 16:22 - 0 تشکر 577828

hayat_e_tayebe گفته است :
[quote=hayat_e_tayebe;336051;577806]بسم رب الحسین

مطلبی که کاملا مبرهن هست اینه که تضعیف مراسم های عزاداری با هر لغت و با هر جمله ای که باشه ، تضعیف مذهب تشیع خواهد بود و این رو به وفور در سنت اهل بیت عصمت و علمای فرهیخته خودمون میبینیم .

چیزی که در برخی جملات به اصطلاح روشنفکران دیده میشه و معمولا پیرو برخی صحبتهای امثال شریعتی و ... دائما عقاید پوچ خودشون رو به مجالس عزاداری نسبت میدند.

در مورد صحبتهای جناب فاطمی نیا ، من میخوام بگم این که علم باشه صددرصد درسته .
اما نه در وقت محرم و نه در وقت عزاداری خاص الخاص امام حسین.
بلکه عزاداری به معنای حقیقی ، این نیست که پای منبر سخنرانی بنشینیم .
اگر باشه اشکال نداره ..اما اگر نباشه نیز مشکلی ایجاد نکرده.بلکه ارجح ذکر مناقب و مصائب هست.

چون در سیره ی علمای بزرگ تشیع که هر کدام استوانه های فقه شیعه بودند نیز میبینیم که خود آنها ، منبر ها رو خالی میگذاشتند و به پای مداحی و مصائب امام حسین (ع) مینشستند.
که از جمله بارزین آنها میشه به آیت الله مرعشی نجفی ، آیت الله بروجردی ، آیت الله خویی ، آیت الله تبریزی و ... اشاره کرد .
حتی بنیانگذار انقلاب ما آیت الله خمینی نیز در محرم و صفر مخصوصا ، به جای ایراد سخنرانی به مداحی و بیان مصیبت های عاشورا بیشتر همت نشان میدادن.


در مورد اینکه عمل باید باشه نه احساس ،
عمل به چی ؟
آیا نماز و روزه منظوره؟
اگر این باشه که لشگریان عمر سعد (لعنت الله علیه) با وضو به جنگ با امام حسین اومدند!
اگر نماز باشه که خوارج مقابل امیرالمومنین ، پیشانیهای پینه بسته از سجده های نماز داشتند!
یا حتی اکثرا حافظ قرآن بودند....

در بحث عمل باید گفته بشه که خود عزداری از مصادیق بارز عمل به اسلام و سنت پیامبر هست.
چیزی که بسیاری از مدعیان اسلام وقتی اسمش رو میشنوند حاضرند در خانه هایشان بنشینند و انگار نه انگار که فرزند رسول خدا رو به اون شکل شهید کردند.
اسم تحصیل کرده و روشنفکر و مسلمان رو نیز بر روی خود میگذارند!


سلام
چرا قیام توابین شکست خورد؟
دلیلی به جز همراه نبودن عقل و علم با احساس بود؟
اتفاقا باید یاد بگیریم که همیشه احساسمون رو با عقل پییش ببریم. همراه. جدا از هم باشه شکست میخوریم.

در مجالس امام حسین، به دلیل همون برانگیخته شدن احساسات، آمادگی پذیرش علم حق بیشتره. چون علم خالی نیست. همراه با احساسه. یعنی اینکه دقیقا اون چیزی که لازمه برای اینکه یه چیزی رو با تمام وجود بپذیری.

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

جمعه 17/9/1391 - 17:27 - 0 تشکر 577833

ghaf گفته است :
[quote=ghaf;389402;577828]
سلام
چرا قیام توابین شکست خورد؟
دلیلی به جز همراه نبودن عقل و علم با احساس بود؟
اتفاقا باید یاد بگیریم که همیشه احساسمون رو با عقل پییش ببریم. همراه. جدا از هم باشه شکست میخوریم.

در مجالس امام حسین، به دلیل همون برانگیخته شدن احساسات، آمادگی پذیرش علم حق بیشتره. چون علم خالی نیست. همراه با احساسه. یعنی اینکه دقیقا اون چیزی که لازمه برای اینکه یه چیزی رو با تمام وجود بپذیری.



بسم رب الحسین
بنده نیز نگفتم علم نباشه .
عرض کردم در دهه های عزاداری مخصوص ، حتی برنامه های سخنرانی علما نیز تعطیل شده و به منقبت و بیان مصائب و عزاداری تبدیل میشده و میشه.

اما چون از تاریخ بیان فرمودید لاجرم باید توضیحی داده بشه:
عقل در پیشگاه امام حسین ع ، همان احساس به ایشان است.
توابین نه دارای علم بودند و نه دارای احساس ...
اگر احساس واقعی میداشتند امامشان را در صحرای کربلا و در مقابل چندین هزار لشگر دشمن تنها نمیگذاشتند.
حتی اگر علم هم نمیداشتند اما احساس و عشق واقعی به امامشان میداشتند کافی بود.
چون در بین یاران امام حسین هیچ یک از علمای صاحب نام در زمان حضرت حضور نداشتند.
حتی کسانی چون "شریح قاضی" که از جمله با سوادان به نام آن زمان بوده و در زمان امام علی (ع) نیز فتوای احکام میداده ، از جمله کسانی هست که کشتن امام حسین رو مباح اعلام میکنه !
این شخص نه اینکه علم نداشته اینکار رو کرده باشه. بلکه عالم به حقوق ائمه و ولایت ائمه نیز بوده و دستور از امام علی نیز داشته.
اما از آنجایی که عشق و محبتی به اهل بیت عصمت علیهم السلام در قبال مال دنیا نداشت حکم شهادت امام رو امضا میکنه.

میخوام عرض کنم کسی که حتی سواد نداشته باشه اما آنچنان امامش رو دوست داشته باشه که جان و مال و ناموسش رو فدای امام معصوم کنه ، هیچ وقت از جمله کسانی نخواهد شد که امام را تنها گذاشتند و بعد به اسم توابین ظاهر شدند.
ضمن اینکه تائب واقعی نیز بعد از اباعبدالله کسی ست که در کنار امام سجاد قرار گرفته باشه.


اما ما در این بحث داریم از عزاداری و خدای ناکرده جملاتی که باعث تضعیف آن میشه حرف میزنیم .
عزاداری نیز از آن کسانی هست که در صحرای کربلا حضور نداشتند اما نه به دلیل اینکه امام رو تنها گذاشتند.
نگاه کنید مختار و ابراهیم بن مالک رو .
اینها کسانی بودند که وقتی مصائب عاشورا را شنیدند به سر و صورت خودشون زدند که چرا زنده اند و چنین اتفاقی افتاده است. (برخی صحنه های حزن و عزاداریشان رو در مختارنامه دیدیم)

**********
سبحان عزیز متشکرم
اینجا محل توضیحش نیست.انشاالله در جایی مناسب خدمتت عرض میکنم :)


آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 17/9/1391 - 19:49 - 0 تشکر 577870

hayat_e_tayebe گفته است :
[quote=hayat_e_tayebe;336051;577806]بسم رب الحسین

مطلبی که کاملا مبرهن هست اینه که تضعیف مراسم های عزاداری با هر لغت و با هر جمله ای که باشه ، تضعیف مذهب تشیع خواهد بود و این رو به وفور در سنت اهل بیت عصمت و علمای فرهیخته خودمون میبینیم .

چیزی که در برخی جملات به اصطلاح روشنفکران دیده میشه و معمولا پیرو برخی صحبتهای امثال شریعتی و ... دائما عقاید پوچ خودشون رو به مجالس عزاداری نسبت میدند.

در مورد صحبتهای جناب فاطمی نیا ، من میخوام بگم این که علم باشه صددرصد درسته .
اما نه در وقت محرم و نه در وقت عزاداری خاص الخاص امام حسین.
بلکه عزاداری به معنای حقیقی ، این نیست که پای منبر سخنرانی بنشینیم .
اگر باشه اشکال نداره ..اما اگر نباشه نیز مشکلی ایجاد نکرده.بلکه ارجح ذکر مناقب و مصائب هست.

چون در سیره ی علمای بزرگ تشیع که هر کدام استوانه های فقه شیعه بودند نیز میبینیم که خود آنها ، منبر ها رو خالی میگذاشتند و به پای مداحی و مصائب امام حسین (ع) مینشستند.
که از جمله بارزین آنها میشه به آیت الله مرعشی نجفی ، آیت الله بروجردی ، آیت الله خویی ، آیت الله تبریزی و ... اشاره کرد .
حتی بنیانگذار انقلاب ما آیت الله خمینی نیز در محرم و صفر مخصوصا ، به جای ایراد سخنرانی به مداحی و بیان مصیبت های عاشورا بیشتر همت نشان میدادن.


در مورد اینکه عمل باید باشه نه احساس ،
عمل به چی ؟
آیا نماز و روزه منظوره؟
اگر این باشه که لشگریان عمر سعد (لعنت الله علیه) با وضو به جنگ با امام حسین اومدند!
اگر نماز باشه که خوارج مقابل امیرالمومنین ، پیشانیهای پینه بسته از سجده های نماز داشتند!
یا حتی اکثرا حافظ قرآن بودند....

در بحث عمل باید گفته بشه که خود عزداری از مصادیق بارز عمل به اسلام و سنت پیامبر هست.
چیزی که بسیاری از مدعیان اسلام وقتی اسمش رو میشنوند حاضرند در خانه هایشان بنشینند و انگار نه انگار که فرزند رسول خدا رو به اون شکل شهید کردند.
اسم تحصیل کرده و روشنفکر و مسلمان رو نیز بر روی خود میگذارند!


سلام

حرفاتون صحیح، اما ماه محرم و بیشتر از همه، همون دهه اول، بهترین فرصت هست که دلهای ماها رو به سمت دین سوق بدن.... ذکر مصیبت امام حسین باید باشه اما فکر میکنم منظور از علم، معرفت باشه...

اگه درمورد قدیم و علما میگید، به نظرم الان مداحهای ما ذکر مصیبت بلد نیستن به همین خاطره که نیاز هست به سخنرانی مذهبی... وإلا همون مصیبتخوانی خودش کلی درس توشه...

ممنون، استفاده کردم.

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

جمعه 17/9/1391 - 20:49 - 0 تشکر 577880

dehkade2010 گفته است :

سلام

حرفاتون صحیح، اما ماه محرم و بیشتر از همه، همون دهه اول، بهترین فرصت هست که دلهای ماها رو به سمت دین سوق بدن.... ذکر مصیبت امام حسین باید باشه اما فکر میکنم منظور از علم، معرفت باشه...

اگه درمورد قدیم و علما میگید، به نظرم الان مداحهای ما ذکر مصیبت بلد نیستن به همین خاطره که نیاز هست به سخنرانی مذهبی... وإلا همون مصیبتخوانی خودش کلی درس توشه...

ممنون، استفاده کردم.
hayat_e_tayebe گفته است :
[quote=dehkade2010;591792;577870][quote=hayat_e_tayebe;336051;577806]بسم رب الحسین

مطلبی که کاملا مبرهن هست اینه که تضعیف مراسم های عزاداری با هر لغت و با هر جمله ای که باشه ، تضعیف مذهب تشیع خواهد بود و این رو به وفور در سنت اهل بیت عصمت و علمای فرهیخته خودمون میبینیم .

چیزی که در برخی جملات به اصطلاح روشنفکران دیده میشه و معمولا پیرو برخی صحبتهای امثال شریعتی و ... دائما عقاید پوچ خودشون رو به مجالس عزاداری نسبت میدند.

در مورد صحبتهای جناب فاطمی نیا ، من میخوام بگم این که علم باشه صددرصد درسته .
اما نه در وقت محرم و نه در وقت عزاداری خاص الخاص امام حسین.
بلکه عزاداری به معنای حقیقی ، این نیست که پای منبر سخنرانی بنشینیم .
اگر باشه اشکال نداره ..اما اگر نباشه نیز مشکلی ایجاد نکرده.بلکه ارجح ذکر مناقب و مصائب هست.

چون در سیره ی علمای بزرگ تشیع که هر کدام استوانه های فقه شیعه بودند نیز میبینیم که خود آنها ، منبر ها رو خالی میگذاشتند و به پای مداحی و مصائب امام حسین (ع) مینشستند.
که از جمله بارزین آنها میشه به آیت الله مرعشی نجفی ، آیت الله بروجردی ، آیت الله خویی ، آیت الله تبریزی و ... اشاره کرد .
حتی بنیانگذار انقلاب ما آیت الله خمینی نیز در محرم و صفر مخصوصا ، به جای ایراد سخنرانی به مداحی و بیان مصیبت های عاشورا بیشتر همت نشان میدادن.


در مورد اینکه عمل باید باشه نه احساس ،
عمل به چی ؟
آیا نماز و روزه منظوره؟
اگر این باشه که لشگریان عمر سعد (لعنت الله علیه) با وضو به جنگ با امام حسین اومدند!
اگر نماز باشه که خوارج مقابل امیرالمومنین ، پیشانیهای پینه بسته از سجده های نماز داشتند!
یا حتی اکثرا حافظ قرآن بودند....

در بحث عمل باید گفته بشه که خود عزداری از مصادیق بارز عمل به اسلام و سنت پیامبر هست.
چیزی که بسیاری از مدعیان اسلام وقتی اسمش رو میشنوند حاضرند در خانه هایشان بنشینند و انگار نه انگار که فرزند رسول خدا رو به اون شکل شهید کردند.
اسم تحصیل کرده و روشنفکر و مسلمان رو نیز بر روی خود میگذارند!



سلام
البته دهکده میدونی که این افراد در برگزاری یک مراسم با هم در ارتباط هستند
یا حداقل یک نفر ایشان را باهم هماهنگ میکند
یا در مساجد روحانی مسجد به این امور تسلط دارد
چه بهتر که اول روی این قضیه در میان خودشان کار کنند
بقول شما کسی را که ذکر مصیبت بهتری میکند, دعوت کنند


وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.