داستان سوم – داستان آدم و حوا
آدم و حوا
داستان آدم و حوا رو هم که همه انسان های کره زمین می دونن . اما داستان آدم و حوا و میوه ممنوعه هم هیچ ربطی به دلیل شکل گرفتن لوگوی شرکت Apple به صورت یک سیب گاز زده نیست !
راز واقعی سیب گاز زده شرکت اپل ( Apple ) از زبان Rob Janoff طراح لوگوی اپل
Rob Janoff طراح لوگوی اپل (۱۹۹۷)
راب جَنُف Rob Janoff خالق این سیب سحرآمیز- سیب شرکت اپل – دلیل دیگه ای رو در وب سایت رسمی خودش http://robjanoff.comذکر کرده که کاملا منطقی هم هست ! Rob Janoff میگه که دلیل گاز زده بودن سیب شرکت اپل اینه که اگر به طرح کلی سیب در قالب abstract دقت کنید میبینید که ممکنه با میوه های دیگه خصوصا گیلاس اشتباه گرفته بشه ! بنا براین اگه سیب رو گاز زده ترسیم کنیم دیگه کاملا مشخص میشه که این یک سیبه نه گیلاس ! مسئله مهم دیگه اینه که شما با دیدن یه سیب آبدر و قرمز اولین چیزی که میاد تو ذهن تون چیه ؟ اینکه یه گاز محکم از این میوه خوشمزه بگیرین
مراحل طراحی اولین لوگوی اپل
نکته بسیار جالب اینجاست که برخلاف تصور خیلی ها خلق لوگوی اپل از اولین روز ملاقات Rob Janoff با مدیران اپل تا روز رو نمایی از نسخه نهایی این لوگو فقط ۲ هفته طول کشید ! و اما سند دیگه ای که برای اثبات صحت دلیلی که خدمت تون عرض کردم رو هم در بخش پشتیبانی وب سایت رسمی شرکت اپل می تونید ملاحظه کنید.در ضمن خط های رنگین کمانی اولین لوگوی اپل سه دلیل داشته :
۱ – برای اینکه محصولات شرکت اپل جذاب تر و کابر پسند تر جلوه داده بشن
۲ – برای تاکید توانایی اپل در نمایش عکس های رنگی (با کیفیت خوب)
۳ – علاقه شدید Steve Jobs به جلب توجه بچه ها ی مدرسه ای نسبت به محصولات اپل