• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 606)
شنبه 13/8/1391 - 0:5 -0 تشکر 571249
وضعیت پدران و مادران در آخرالزمان

 

حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام می فرمایند: در آخرالزّمان، زمانی خواهد آمد که مرد بر پدر خود دروغ می‌بندد و در حقّ پدر و مادر خویش نفرین می‌کند و به مرگ آنان خوشحال می‌شود.

خبرگزاری فارس: وضعیت پدران و مادران در آخرالزمان

 

 افکارنیوز، پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمایند: در آن زمان مرد به پدر و مادرش جفا می‌کند؛ امّا با رفیقش نیکویی می‌کند و پسر بر پدر و مادر خویش خشمناک می‌شود.

در آن زمان، فحش دادن به پدر و مادر یکدیگر، خوش طبعی ایشان می‌شود؛ در آخرالزّمان، به پدران و مادران به طور علنی دشنام می‌دهند و سادات خوار می‌شوند و جنون و دیوانگی فراوان می‌شود.

رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم به برخی از اطفال نظر کردند و فرمودند: وای بر فرزندان آخرالزّمان از دست پدرهایشان؛ گفتند: ای رسول خدا از پدرهای مشرکشان؟!؛ فرمودند: نه، بلکه از دست پدرهای مؤمنشان که به آنان چیزی از واجبات را یاد نمی‌دهند و اگر اولاد ( واجبات دین را) یاد بگیرند پدران آنها را منع می‌کنند؛ پس من از آنها برائت می‌جویم و ایشان هم از من برائت می‌جویند و از آن اولاد به متاع کمی از مال دنیا راضی می‌شوند.

یکی از علامات ظهور آن است که برادرانی که از یک پدر و مادر هستند، در امر دین با هم اختلاف پیدا می‌کنند.

مولای مان حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمودند: در آن زمان دشنام به پدر و مادر را شعار خود می‌کنند و پسر، کینه پدر و مادر خویش را در دل می‌گیرد.

امام جعفر صادق(علیه السّلام) می‌فرمایند: در آخرالزّمان، زمانی خواهد آمد که مرد بر پدر خود دروغ می‌بندد و در حقّ پدر و مادر خویش نفرین می‌کند و به مرگ آنان خوشحال می‌شود.

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

شنبه 13/8/1391 - 15:0 - 0 تشکر 571303

منبع:

۱. نوائب الدهور، ج۱، ص ۱۹۵؛ به نقل از مجمع الزواید، جزء هفتم، ص۳۱۳.
۲. نوائب الدهور، ج۱، ص۲۹۳.
۳. مهدی منتظر، ص۱۵۶.
۴. الملاحم طاووی، ص۶۶؛ به نقل از: جامع الاخبار، باب اولاد.
۵. کنزالعمال، ج۱۴، ح۳۸۵۹۷، ص۲۴۹.
۶. نوائب الدهور، ج۲، ص۴۹؛ مهدی منتظر، ص۱۵۶.
۷. روضه کافی، ص۳۱.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
يکشنبه 14/8/1391 - 7:57 - 0 تشکر 571382

وااای
خدا ما رو از فتنه های آخر الزمان حفظ کنه....

هزار دشمنم ار مي كنند قصد هلاك  گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باك

حافظ عليه الرحمه

امضا: نيري

پنج شنبه 18/8/1391 - 18:50 - 0 تشکر 572526

نمونه ای از راه های امان ماندن از این فتنه ها :
در یکی از روایات نبوی می‌خوانیم: «هر کس ده آیة ابتدایی سورة کهف را حفظ کند، از فتنة دجّال در امان می‌ماند.

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

جمعه 19/8/1391 - 15:28 - 0 تشکر 572607

Javid1000 گفته است :
[quote=Javid1000;798130;572526]نمونه ای از راه های امان ماندن از این فتنه ها :
در یکی از روایات نبوی می‌خوانیم: «هر کس ده آیة ابتدایی سورة کهف را حفظ کند، از فتنة دجّال در امان می‌ماند.


سلام
منبع این کلام کجاست؟
و چطور این ده آیه؟

مرسی

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 20/8/1391 - 22:21 - 0 تشکر 573083

سلام

1. ر.ک: معجم أحادیث الإمام المهدی علیه‌السلام، ج 2، ص137-5؛ لطف‌الله صافی گلپایگانی، منتخب الاثر، ج 3، صص 103-111.


2. «قطران» مادة رقیق و چسبنده و سیاه رنگی است که با جوشاندن چوب و زغال و مانند آن به دست می‌آید و برای نگهداری چوب از پوسیدگی به کار می‌رود. (فرهنگ لاروس، ج 2، ص 1649).


3. ر.ک: سیّد محمّد مرتضی الزبیدی، تاج العروس من جواهر القاموس، ج 14، ص 228، مادة «دجل»؛ سعید الخوری اشرتونی، اقرب الموارد فی فصح العربیه و الشوارد، ج 1، ص 320؛ فخر الدّین الطریحی، مجمع البحرین، بیروت، مؤسسة الوفا، 1403 ق.، ج 5، ص 369؛ علی‌اکبر دهخدا، لغت‌نامه، ج 7، ص 10481.


4. تاج العروس، ج 14، ص 228.


5. محمّد خزائلی، اعلام قرآن، تهران، امیرکبیر، 1378، ص 479.


6. شیخ طوسی، کتاب الغیبه، ص 436، ح 426؛ محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 209، ح 48.


7. فرائد السمطین، ج 2، ص 334، ح 585.


8. ابن حماد، الفتن، ج 2، ص 517، ح 1446.


9. همان، ص 518، ح 1450.


10. احمد بن حنبل، مسند، ج 5، ص 221.


11. همان، ج 2،‌ص 237. محمّد بن مسلم، صحیح، ج 1، ص 412، باب 25، ح 588.


12. صحیح مسلم، ج 1، ص 555، ح 809


13. سید محمد صدر، تاریخ غیبت کبرا، ترجمة سیّد حسن افتخارزاده، صص 642ـ643.


14. ابراهیم امینی، دادگستر جهان، صص 225ـ226.


15. کامل سلیمان، روزگار رهایی، ترجمة علی‌اکبر مهدی‌پور، ج 2، ص 1143.


16. الفتن، ج 2، ص 519، ح 1454.


17. «ناخنك» یك ضایعه گوشتی مثلثی شكل است كه از سفیدی چشم «ملتحمه» روی سیاهی چشم «قرنیه» كشیده می‌شود. این ضایعه در طرف بینی است. (ر.ک: http: //www.daneshnameh.roshd.ir)


18. الفتن، ج2، ص 519، ح 1455.


19. شیخ صدوق، کمال‌الدّین و تمام النّعمه، ترجمة منصور پهلوان، ج 2، ص 319، بحارالانوار، ج 52، صص 193-194.


20. کمال‌الدّین و تمام النّعمه،ج2، صص 313ـ314.


21. «طیلسان» جمهای است که بدن را احاطه میکند و برای پوشیدن میبافند عاری از تفصیل و دوزندگی و آن پوششی است مدور و سبز بدون دامان که تار یا پود آن از پشم است و خواص از علما و مشایخ آن را پوشند و آن پوشش پارسیان بوده است.(لغتنامه(دهخدا)، ج10، صص 15603-15604.


22.در لغتنامه دهخدا آمده است که «اَفیق» اسم چند محل است: ا. اسم شهری بود که در مرز و بوم یهودا و بن یامین به طرف شمال غربی اورشلیم در نزدیکی سوکوه واقع بود و الان آن را «بلند الفوقه» گویند که در آنجا اسرائیلیان از فلسطینیان شکست یافته... تابوت عهد نیز از ایشان گرفته شد و.... (ر.ک: لغتنامه، ج2، ص 3107.


23. بحارالانوار، ج 52، ص 194.


24. همان، ص 308، ح 84.


25.«لدّ» روستایی در نزدیکی بیتالمقدس، در سرزمین فلسطین است. دروازه لد(باب لد) در برخی روایات محل فرود آمدن حضرت عیسی علیه‌السلام معرفی شده است. مراصدالاطلاع، ج3، ص 1302.)


26. صحیح مسلم، ج 4، ص 2250، ح 7.


27. صحیح مسلم، ج 4، ص 2258، باب 23، ح 2940؛ مستند احمد، ج2، ص 166.


28.. الفتن، ج2، ص 519، ح 1455.


29. صحیح مسلم، ج 1، ص 12، ح 7.


30. مسند احمد، ج 5، ص 278.


31. برای مطالعه بیشتر در این زمینه ر.ک: معجم احادیث الامام مهدی علیه‌السلام، ج 2، صص 43-32.


32. تاریخ غیبت کبری، ص 662.


33. برای مطالعه بیشتر در زمینه موضوع دجال ر،ک: سعید ایوب، عقیدة المسیح الدجال فی الادیان (قراءة فیالمستقبل)، چاپ اول: بیروت، دارالهادی، 1411 ق؛ ابن کثیر دمشقی، المسیح الدجال، تحقیق: ابومحمد اشرف ابن عبدالمقصود، چاپ اول: بیروت، مؤسسة الکتب الثقافیه، 1419 ق.


http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=109859

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

شنبه 20/8/1391 - 23:28 - 0 تشکر 573102

Javid1000 گفته است :
[quote=Javid1000;798130;573083]سلام

1. ر.ک: معجم أحادیث الإمام المهدی علیه‌السلام، ج 2، ص137-5؛ لطف‌الله صافی گلپایگانی، منتخب الاثر، ج 3، صص 103-111.


2. «قطران» مادة رقیق و چسبنده و سیاه رنگی است که با جوشاندن چوب و زغال و مانند آن به دست می‌آید و برای نگهداری چوب از پوسیدگی به کار می‌رود. (فرهنگ لاروس، ج 2، ص 1649).


3. ر.ک: سیّد محمّد مرتضی الزبیدی، تاج العروس من جواهر القاموس، ج 14، ص 228، مادة «دجل»؛ سعید الخوری اشرتونی، اقرب الموارد فی فصح العربیه و الشوارد، ج 1، ص 320؛ فخر الدّین الطریحی، مجمع البحرین، بیروت، مؤسسة الوفا، 1403 ق.، ج 5، ص 369؛ علی‌اکبر دهخدا، لغت‌نامه، ج 7، ص 10481.


4. تاج العروس، ج 14، ص 228.


5. محمّد خزائلی، اعلام قرآن، تهران، امیرکبیر، 1378، ص 479.


6. شیخ طوسی، کتاب الغیبه، ص 436، ح 426؛ محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 209، ح 48.


7. فرائد السمطین، ج 2، ص 334، ح 585.


8. ابن حماد، الفتن، ج 2، ص 517، ح 1446.


9. همان، ص 518، ح 1450.


10. احمد بن حنبل، مسند، ج 5، ص 221.


11. همان، ج 2،‌ص 237. محمّد بن مسلم، صحیح، ج 1، ص 412، باب 25، ح 588.


12. صحیح مسلم، ج 1، ص 555، ح 809


13. سید محمد صدر، تاریخ غیبت کبرا، ترجمة سیّد حسن افتخارزاده، صص 642ـ643.


14. ابراهیم امینی، دادگستر جهان، صص 225ـ226.


15. کامل سلیمان، روزگار رهایی، ترجمة علی‌اکبر مهدی‌پور، ج 2، ص 1143.


16. الفتن، ج 2، ص 519، ح 1454.


17. «ناخنك» یك ضایعه گوشتی مثلثی شكل است كه از سفیدی چشم «ملتحمه» روی سیاهی چشم «قرنیه» كشیده می‌شود. این ضایعه در طرف بینی است. (ر.ک: http: //www.daneshnameh.roshd.ir)


18. الفتن، ج2، ص 519، ح 1455.


19. شیخ صدوق، کمال‌الدّین و تمام النّعمه، ترجمة منصور پهلوان، ج 2، ص 319، بحارالانوار، ج 52، صص 193-194.


20. کمال‌الدّین و تمام النّعمه،ج2، صص 313ـ314.


21. «طیلسان» جمهای است که بدن را احاطه میکند و برای پوشیدن میبافند عاری از تفصیل و دوزندگی و آن پوششی است مدور و سبز بدون دامان که تار یا پود آن از پشم است و خواص از علما و مشایخ آن را پوشند و آن پوشش پارسیان بوده است.(لغتنامه(دهخدا)، ج10، صص 15603-15604.


22.در لغتنامه دهخدا آمده است که «اَفیق» اسم چند محل است: ا. اسم شهری بود که در مرز و بوم یهودا و بن یامین به طرف شمال غربی اورشلیم در نزدیکی سوکوه واقع بود و الان آن را «بلند الفوقه» گویند که در آنجا اسرائیلیان از فلسطینیان شکست یافته... تابوت عهد نیز از ایشان گرفته شد و.... (ر.ک: لغتنامه، ج2، ص 3107.


23. بحارالانوار، ج 52، ص 194.


24. همان، ص 308، ح 84.


25.«لدّ» روستایی در نزدیکی بیتالمقدس، در سرزمین فلسطین است. دروازه لد(باب لد) در برخی روایات محل فرود آمدن حضرت عیسی علیه‌السلام معرفی شده است. مراصدالاطلاع، ج3، ص 1302.)


26. صحیح مسلم، ج 4، ص 2250، ح 7.


27. صحیح مسلم، ج 4، ص 2258، باب 23، ح 2940؛ مستند احمد، ج2، ص 166.


28.. الفتن، ج2، ص 519، ح 1455.


29. صحیح مسلم، ج 1، ص 12، ح 7.


30. مسند احمد، ج 5، ص 278.


31. برای مطالعه بیشتر در این زمینه ر.ک: معجم احادیث الامام مهدی علیه‌السلام، ج 2، صص 43-32.


32. تاریخ غیبت کبری، ص 662.


33. برای مطالعه بیشتر در زمینه موضوع دجال ر،ک: سعید ایوب، عقیدة المسیح الدجال فی الادیان (قراءة فیالمستقبل)، چاپ اول: بیروت، دارالهادی، 1411 ق؛ ابن کثیر دمشقی، المسیح الدجال، تحقیق: ابومحمد اشرف ابن عبدالمقصود، چاپ اول: بیروت، مؤسسة الکتب الثقافیه، 1419 ق.


http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=109859



هوالعزیز
سلام
متشکریم
پس منبع این حدیث:
صحیح مسلم، ج 1، ص 555، ح 809

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 20/8/1391 - 23:38 - 0 تشکر 573106

jtayebe گفته است :
[quote=jtayebe;393644;573102]

هوالعزیز
سلام
متشکریم
پس منبع این حدیث:
صحیح مسلم، ج 1، ص 555، ح 809



سلام
بله دقیقا
سپاس
یا علی

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.