در شعبههای بانكها نیز امروزه تمام كارها با رایانه و شبكههای رایانهای انجام میشود؛ اما این كارها نیز با استفاده از یك اپراتور كه او نیز از كندی انسانی رنج میبرد، انجام میشود! در صورتی كه طریقه انجام امور بانكی از طریق سیستمهای الكترونیكی فراگرفته شوند و فرهنگ استفاده از آن برای همه مردم جا بیفتد، مسلما تاثیر چشمگیر آن در ابعاد مختلف زندگی بوضوح حس خواهد شد و دیگر كسی حاضر به بازگشت به عقب نخواهد بود.
دستگاههای خودپرداز بانكها از اولین امكانات بانكداری الكترونیك به شمار میرود كه در زمان راهاندازی اولین نمونههای آن، این طور حس میشد كه گویا بانكداری در حال تغییر و تحول است و به سمت الكترونیكی شدن حركت میكند؛ زیرا این دستگاهها با اتصال به شبكه بانكی و احراز هویت میتواند بدون دخالت اپراتور، با كاربران به تعاملات بانكی بپردازد؛ اما بدون شك روزی نیز فرا میرسد كه همین دستگاههای خودپرداز بانكها كه روزی نماد بانكداری الكترونیكی بودند، به تنها نشانههای بانكداری سنتی تبدیل خواهند شد؛ زیرا تنها نمایندگانی از بانكها خواهند بود كه با پول كاغذی سروكار دارند و ما را به یاد روزهایی خواهند انداخت كه همواره با پول كاغذی در تعامل بودیم؛ چراكه زمانی نیز فراخواهد رسید كه پولها نیز به طور كامل الكترونیكی شوند.