قبل از اینکه بحثی رو در انجمن دانش و فناوری به ثبت برسونید پیشنهاد میدم که
به قوانین زیر نگاهی بیاندازید تا با کیفیت بیشتری مبحث خود را به ثبت برسانید.
این رازها بین خودمون بمونه شما هم میتونید با رعایت این نکات نقش یک مدیر رو ایفا کنید و ما رو در جهت دهی درست به مباحث یاری کنید.
«نکات»
1-از عناوین جذاب برای مطالب خود استفاده کنید. تصور کنید که سردبیر یک مجله علمی هستید و قراره تیتر مطالب رو شما انتخاب کنید. از بهترین ایده ها برای عناوین استفاده کنید. کوتاه و جذاب.
2- قبل از هرنکتهای اهداف انجمنهای تخصصی تبیان رو مشاهده کنید.
3- سعی کنید در مباحث خود، دیگران را هم شریک کنید و با نوع دید خود به مطالب،
آنها را نیز به بحث کنجکاو کنید و باعث تعامل بین خوانندگان شوید.
4- از مطالب به روز و جدید بهره بگیرید تا خوانندگان ارتباط بهتری با مباحث برقرار کنند.
5- سعی کنید تا اطلاعات شخصیای که مبنی علمی دارند را نیز در مطالب خود وارد کنید و
در این بین از خوانندگان بخواهید تا نسبت به نظر شما نیز نظرات خود را بیان کنند.
6- از تخصص خود در مباحث به ثبت رسیده استفاده کنید.
7- طولانی بودن مطالب آن هم از نوع علمی خواننده را فراری میدهد. اگر به دنبال جذب
مخاطب هستید حتما سعی کنید مطالب در حد استاندارد و مفهوم باشد.
8- در صورت نیاز از عکس و فیلم مرتبط در مباحث خود استفاده کنید. حتی اگر قرار دادن فیلم و
عکس بر روی مباحث وقت گیر است می توانید لینک آنها رابا دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا
اینکه تصاویر خود را در شبکه اجتماعی تبیان آپلود کرده و اینجاقرار دهید تا سرعت باز شدن آن
بیشتر باشد.
9- از کلمات و الفاظ سخت علمی استفاده نکنید. تصور کنید استاد یک کلاس درس هستید و همه
جویای دانش. از ساده ترین گفتارها استفاده کنید تا مخاطب شما علاوه بر اینکه متن شما رو خوب
متوجه میشه طرفدار مطالب خوب شما باشه.
10- هرمطلبی که مورد پسند مخاطب باشد قطعا دکمه تشکر بیشتر برای ان فشرده شده است.
اگر شماهم از مطلبی خوشتان امد دکمه تشکر رافراموش نکنید.
منبع: تصمیمات گرفته شده در تیم مدیریتی انجمن های تخصصی تبیان