امروزه وبلاگها از پركاربردترین ابزارهاى مورد استفاده در بازاریابى الكترونیكى هستند. وبلاگ درحقیقت واسطهاى براى انتقال پیام است. در این مقاله به این موضوع اشاره مى کنیم كه چرا باید براى نوشتن مقالات خود از وبلاگ استفاده كنیم.
1- پیشفرض وبلاگ بر مبناى صفحات وب است، بنابراین شما مىتوانید هر زمان و در هركجا مقالات جدید را در معرض دید عموم گذاشته یا آنها را بهروز كنید. وبلاگ، ابزارى پویا است كه مىتوان در یك چشم به هم زدن مطالب آن را بهروز كرد.
2- افراد مىتوانند مشترك RSS شما شوند و به این ترتیب مطالب مستقیما به Desktop آنها منتقل خواهد شد. سیستم تحویل مقالات بهگونهاى است كه هرزنامهها را ندید مىگیرد و خوانندگان دقیقا مطلب دلخواه خود را دریافت خواهند كرد.
3- طراحى مجلهاى الكترونیكى با ظاهر یك وبسایت هزینه چندانى ندارد. چندین وب سایت وجود دارند كه شما مى توانید در آنها وبلاگ رایگان ایجاد كنید و بقیه سایتها هم قیمتهاى معقولى براى وبلاگهاى بزرگ درنظر گرفتهاند.
4- مىتوانید لینكهایى براى تبلیغات و برنامههاى مكمل در ستونهاى دوطرف صفحه ایجاد كنید. بنابراین دیگر مجبور نیستید این لینكها را در متن مجله قرار دهید.
5- مى توانید یك فرم اشتراك درست كرده، بهمحض اضافه كردن یك مطلب جدید، ایمیلهایى به مشتركان بفرستید.
6- وبلاگها ازطریق لینك بههم مرتبطند و بهاینترتیب شما مىتوانید یك سیستم بازاریابى ویروسى ایجاد كرده، رتبه خود را در موتورهاى جستجو افزایش دهید. موتورهاى جستجو به محتوا و متنهاى تازه با قدرت تمركز بالا (كلمات كلیدى غنى) علاقهمند هستند.
7- همچنین مى توانید با فیلتر گذارى، مطالب وبلاگ خود را به مجلهاى حرفهاى و مطمئن تبدیل كنید. (از طریق این فیلترگذارى مشتركین، وبسایتهاى گوناگون را بى دلیل بازدید نمىكنند.)
8- با وبلاگ، شما یك نمونه آرشیوى از تمام مقالات خود دارید. وقتى یك مقاله را در معرض دید افراد مى گذارید، یك صفحه جدید و یك لینك دایمى به وجود مى آید. افراد مى توانند این لینك را با یكدیگر تقسیم كنند. همچنین این لینك مستقیما به مقاله ارجاعى فرستاده مى شود.
9- خوانندگان وبلاگ شما مى توانند درباره مقالات شما اظهار نظر كنند. این امر اعتماد و ارتباط بین شما و مشتركین را افزایش مىدهد. همچنین دیدگاههاى افراد به غناى محتویات سایت شما افزوده، باز هم رتبه شما را نزد موتورهاى جستجو بالا مى برد.
10- كلام آخر اینكه: با استفاده از وبلاگ بازدیدكنندگان بیشترى را جذب مى كنید كه این افراد، مشتركان فردا و سرانجام، مشتریان آینده خواهند بود.
براى ناشر یک مجله الكترونیكى، وبلاگ انتقال مطالب مجله را به نحو قابل توجهى افزایش مى دهد. مانند همه وبسایتها براى وبلاگ خود تبلیغ كرده، مردم را ترغیب كنید سایت شما را در RSS خود اضافه كنند. حتى مى توانید از طریق یك فرم اشتراك آن را به روز كنید. من همیشه یك فرم اشتراك در سایتم مى گذارم و آنرا مطابق میل مشتریان به روز مى كنم.
براى افزایش ترافیك، نیاز دارید در موتورهاى جستجو و دایركتورى ها عضو شوید. اگر در حال حاضر صاحب یك پایگاه داده مشتركین مجله الكترونیكى (خبرنامه الکترونیکى) هستید، به شما توصیه مىكنم همه مطالب رادر وبلاگ به نمایش بگذارید.
با استفاده از وبلاگ، بازاریابى به شكل محاورهاى و به وسیله لینك صورت مىپذیرد. اعلانها را نیز مىتوان در وبلاگ قرار داد. به نظر من وبلاگ و پایگاه دادههاى مجلات الكترونیكى(مشترکین خبرنامه هاى الکترونیکى) پدیدههاى اعجابانگیزى هستند... این دو عامل با همكارى یكدیگر زیبایى بصرى سایت شما را بالا مى برند، به این ترتیب مردم اطلاعات مورد نظر را دریافت كرده، ارتباطات جدید را پایهگذارى مىكنند.
منبع : مجله بلاگفا