• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 469)
جمعه 17/6/1391 - 12:5 -0 تشکر 547078
برخی از رموز موفقیت

به نظرم یكی از مهمترین رموز موفقیت در زندگی و كار برخورداری از اطلاعات بیشتر است. وقتی دانش و اطلاعات شما بیشتر باشد، تصمیم درست تری اتخاذ می‌كند كه این هم به نفع شماست و هم به نفع سازمان یا شركت شماست. سی سال پیش، تلفن همراه وجود نداشت، فكس وجود نداشت، اینترنتی در میان نبود و كامپیوترها به این اندازه نبودند كه فقط روی یك میز فضای كمی به خود اختصاص دهند یا حتی قابل حمل باشند. اما سی، پنجاه یا حتی یكصد سال پیش می‌توانستید افرادی را بیابید كه در كار و زندگی‌شان موفق بوده اند: آنها چه می‌كردند كه به موفقیت دست می‌یافتند؟ آیا در اتاق پشتی فروشگاه یا شركت‌شان، یك دستگاه كامپیوتر نوت بوك داشتند كه به شبكه‌ی اینترنتی مخفی آن زمان متصل بود؟ نه! چنین چیزی آن زمان امكان پذیر نبود. ما داریم حتی در مورد زمانی صحبت می كنیم كه روزنامه‌ها آنقدرها هم فراگیر نشده بودند و صنعت چاپ یك صنعت مدرن و مكانیزه مثل امروز نبود. اما اگر در مورد افراد موفق تحقیق كنید خواهید دید كه موفق‌ترین آنها دارای شبكه‌ای قوی از ارتباط با افراد موفق دیگر بودند. افراد موفق در كار و زندگی فقط اجازه می‌دادند كه افراد موفقی چون خودشان دور و برشان باشند، با آنها معاشرت می‌كردند و از آنها چیز می‌اموختند. این خودش یك راز موفقیت است كه نسل به نسل و سینه به سینه این راز را به یكدیگر انتقال می‌دادند.

جمعه 17/6/1391 - 12:6 - 0 تشکر 547080

تحقیق كنید و ببینید كه افراد موفق كسانی بودند كه اطلاعات و اخبار و دانش و تجربه ی دیگران را به سوی خود جذب می‌كردند. چگونه؟ خیی ساده : آنها جویای علم و دانش و اطلاعات بودند. به راحتی و بدون خجالت و رودربایستی آنچه نمی‌دانستند را از آگاهان و ناظران می‌پرسیدند. پس یك راز موفقیت دیگر همین است كه اگر چیزی را نمی‌دانی بپرسید و بعد در باره آنچه به دست می‌آورید،‌ پرس و جو كنید و اطلاعات خودتان را افزایش دهید.

جمعه 17/6/1391 - 12:6 - 0 تشکر 547081

افراد موفق، افراد موفق دیگر را زیر نظر می‌گیرند و منابع خبری و اطلاعات و تجربه‌های آنها را شناسایی می‌كنند و خودشان در صدد این برمی‌آیند كه با آن منابع ارتباط برقرار كنند. در قدیم، زمانی كه این تكنولوژی نوین كنونی در اختیار نبود، مثلاً در دوره ی كشاورزی، پدران به فرزندان (اكثراً پسران) این دانش و اطلاعات و تجربیات را منتقل می ساختند، در دوره ی صنعتی، پدران دیگر توانایی این را نداشتند كه همه ی اطلاعات را به فرزندانشان بدهند بنابر این آنها را راهی كارگاهها و دانشگاهها می‌كردند تا مهارت های لازم را از استادان فرابگیرند. ما اكنون در عصر و دوره‌ای هستیم كه به آن عصر اطلاعات و ارتباطات می‌گویند، عصری كه من آن را عصر گرداب گسترده گیتی می‌دانم (كه ماهیت جذب كردن دارد و بی چون و چرا همه را در نهایت به سمت و سوی خود جذب می‌كند.) در این عصر، افراد موفق، افرادی هستند كه خیلی سریع و حرفه‌ای مهارت‌ها را به صورتی خودآموخته فرا می‌گیرند و به كار می‌بندند. پدران و دانشگاه‌ها واقعاً و در عمل نمی‌توانند همه ی آنچه افراد به آن نیاز دارند را بدهند، پدران اگر بتوانند فقط می‌توانند حمایت كنند و تشویق، استادان فقط می‌توانند راه را نشان بدهند و فرزندانی كه جویای علم و دانش و موفقیت هستند باید اقدام كنند به جستجو و كاوش در منابع عظیم اطلاعات موجود و فراگرفتن آنچه باید بدانند.

جمعه 17/6/1391 - 12:6 - 0 تشکر 547082

پس یكی از دیگر رموز موفقیت این است جستجو كنیم و خودمان، خودمان را آموزش دهیم با استفاده از منابع علمی و كاربردی موجود (مواد و مطالب و كتب آموزشی و منابع انسانی آموزشی). اینترنت، امروز فضایی است كه شما می‌توانید در آن همه‌ی این كارها را انجام دهید. من این را معجزه‌ی موفقیت می‌دانم. بگذارید یك مثال بزنم. در اینترنت در حال حاضر میلیونها سایت موجود است با میلیاردها صفحه اطلاعات، هزاران هزار نفر از بهترین استادان و دانشمندان به آن متصل هستند كه هریك منابع خاص و تخصصی خود را یافته‌اند و خود را با استفاده از آن منابع به روز می‌كنند. دقیق كه نگاه كنیم، آنها را افراد موفقی خواهیم یافت و طبق آنچه در بالا گفتم كافی است خودمان را به آنها و نیز به منابع آنها نزدیك كنیم و از این ارتباط و اتصال برای دستیابی به موفقیت‌های خود استفاده كنیم.

جمعه 17/6/1391 - 12:6 - 0 تشکر 547083

تكنولوژی RSS یكی از بهترین ابزارها برای موفقیت شماست و اینن حرف مرا تحقیق كنید و ببینید كه موفق ترین شما كسی ات كه در این روزها بیشترین استفاده را از تكنولوژی RSS دارد. با استفاده از نرم افزارهای جمع آوری كننده اخبار و اطلاعات و خبرخوانهای RSS اطلاعات، به محض آنكه از سوی منابع خبری، ‌سایت‌ها یا وبلاگها به روز رسانی می‌شوند در اختیار شما قرار می‌گیرند و شما می توانید خیلی راحت متوجه شوید كه افراد موفق (یا رقبای كاری و تجاری) مورد نظر شما بر روی اینترنت از چه منابعی استفاده می‌كنند، كافی است مسیر موفقیت آنها را دنبال كنید و شما نیز با افرادی یا شركتها و موسساتی ارتباط برقرار كنید كه آنها می‌كنند. یكی از خدمات آنلاینی كه می‌تواند در این زمینه به شما كمك كند سایت www.bloglines.com است. یك آدرس پست الكترونیك از شما می‌گیرد و یك رمز ورود و آنگاه شما می‌توانید آدرس RSS یا XML منابع خبری مورد نظر خود را در آن وارد كنید و به روز رسانی آن منابع را زیر نظر داشته باشید. بعد می‌توانید پژوهش و جستجو كنید و ببینید كه افراد موفق دیگر از چه منابعی استفاده می كنند و شما نیز مشترك subscribe آن منابع شوید.

جمعه 17/6/1391 - 12:7 - 0 تشکر 547085

اخبار و اطلاعات را دریافت كنید و با آنها به روز باشید و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. این هم راز دیگری است از موفقیت. به این ترتیب بعد از مدتی می‌توانید با رقبا به رقابتی سالم بپردازید چرا كه ممكن است تحلیل شما از قضایا درست تر باشد به خاطر تنوع بیشتری كه از منابع اطلاعاتی و اخبار خود داشته اید.

جمعه 17/6/1391 - 12:8 - 0 تشکر 547088

برخورداری از یك برنامه بازاریابی (Marketing Plan) كلید موفقیت شما در كسب و كاری است كه دارید. در این مقاله، هر چند كوتاه و اجمالی، قصد دارم برخی از نكات مهم را به هنگام تهیه‌ی یك برنامه‌ بازاریابی یادآوری كنم.




یك برنامه‌ی بازاریابی چنانچه درست پیاده شود باید شامل درك صحیحی از وضعیت موجود شركت، مطالعه‌ی بازار، موقعیت كنونی شما، مشتریان یا گروهی از مشتریان هدف شما، رقبای كاری و تجاری شما، محصول شما (كالا یا خدماتی كه ارائه می‌دهید)، قیمت فروش، اقدامات پیشبردی و تبلیغات شما باشد.

جمعه 17/6/1391 - 12:8 - 0 تشکر 547089

ما معتقدیم كه بازاریابی موثر، برنامه‌ریزی و اقدامات پیشبردی، با **جمع‌آوری اطلاعات موجود** درباره‌ی بازار شروع می‌شود. برای یك شروع خوب می‌توانید از كتب و مجلات مرتبط با بازارتان استفاده كنید. بنابر این به كتابخانه‌ها بروید و از كتابداران بخواهید كه كتب مرتبط را به شما معرفی كنند. مشتریان خود را خوب شناسایی كنید و با آنها به گفتگو بنشینید. یك برنامه‌ی بازاریابی خوب، در زمان حال جریان دارد، در طی مدتی كه دارید برنامه را تهیه می‌كنید، خودتان را منزوی نسازید، ممكن است همان زمان یك مشتری از راه برسد و بخواهد شما را ببیند، نگویید وقت ندارم، نمی‌توانم شما را ببینم، ما داریم یك برنامه بازاریابی تهیه و تنظیم می‌كنیم كه خیلی مهمتر است! نه این اشتباه بزرگی است! شما باید بدانید كه برای همان مشتری و همان مراجعه كننده است كه دارید این برنامه را تهیه می‌كنید. مطمئن باشید كه او هم آمده است به شما كمك كند. پس از هر فرصتی برای درك بهتر مشتری و نیازهای او استفاده كنید. به منشی خود بگویید كه **درب این اتاق به روی مشتری‌هایمان همیشه باز است!‌** حتی نیازی به وقت قبلی گرفتن هم نیست. تبلیغات كسب و كارهای دیگر كه مرتبط با كسب و كار شما است را باید دقیقا زیر نظر داشته باشید. نكات جالبی كه در تبلیغات و اقدامات پیشبردی‌شان داشته‌اند را یادداشت كنید، بالای این یادداشت‌ها تاریخ بگذارید و یادتان نرود كه حتما با كارشناسان حرفه‌ای و خبره مشاوره كنید. با استفاده از ابزارهای محاوره‌ای (تعاملی) نقاط ضعف و قوت خودتان را مشخص كنید. وقتی تمام اطلاعات مورد نیازتان را جمع آوری كردید آنگاه برنامه بازاریابی خود را بنویسید.

جمعه 17/6/1391 - 12:9 - 0 تشکر 547092

حال زمانی است كه می‌دانید دقیقا كسب و كارتان چیست، آن را خیلی واقع بینانه و صریح بیان كنید، به جای محصول مداری، مشتری‌مدار باشید و نیازهای مشتری را مد نظر قرار دهید، به قول فیلیپ كاتلر، تعاریف همیشه بهتر است مبتنی بر بازار باشد؛ نه محصول یا تكنولوژی و این خیلی مهم است.

كالا یا خدماتی كه ارائه می‌دهید را باید به خوبی بشناسید. موقعیت جغرافیایی بازاریابی هم مهم است، در چه منطقه یا محلی می‌خواهید اقدام به بازاریابی كنید؟ آیا رقبایتان را به خوبی می‌شناسید؟ خودتان را چگونه از رقبا متمایز می‌كنید؟ چه مزیتی كالا یا خدمات شما را از كالا و خدمات رقبا متمایز می‌سازد. قیمت كالا و خدمات شما خیلی مهم است، آن را دست كم نگیرید. شیوه‌های تبلیغی رقبایتان چگونه است؟ آیا از این موضوع اطلاعاتی دارید؟ چنانچه ندارید، پیش از نوشتن برنامه‌ی بازاریابی لازم است تحقیق كنید. شیوه‌ها و الگوهای تبلیغی خودتان را بدانید. شیوه‌های توزیع شما و مكانی كه كسب و كارتان در آن قرار دارد نیز مهم هستند. وقتی این اطلاعات را در دست داشتید، اقدام كنید به مرحله‌ی بعد. یادتان باشد كه یك برنامه‌ی بازاریابی یك شبه بوجود نمی‌آید.

جمعه 17/6/1391 - 12:9 - 0 تشکر 547096

مرحله‌ی بعد این است كه مشتریانتان را به خوبی بشناسید. بانك اطلاعات مشتریان كنونی باید به شما بگوید كه بیشتر مشتریان كنونی شما در چه رده سنی قرار دارند. جنسیت آنان چیست؟ درآمد آنان چقدر است (ماهانه یا سالانه) و از لحاظ فیزیكی در چه فاصله‌ای از شما قرار دارند. آیا نزدیك به شما زندگی می‌كنند یا دور؟ شما باید بدانید كه مشتریانتان چطور با شما و كالا یا خدماتتان آشنا شدند. از طریق تبلیغات؟ با نامه‌نگاریهای مستقیمی كه با ایشان داشتید؟‌ از طریق دوست و آشنا (WOM)؟ از طریق نیازمندیها؟ اینترنت؟ و ... - من همیشه در سمینارهایم این موضوعات را با طرح مثال می‌آورم كه متاسفانه مجال چندانی در اینجا برای آن ندارم. شما باید عادات و الگوهای مشتریانتان را بدانید. مثلا باید بدانید كه آنها معمولا از كجا خرید می‌كنند؟ چه مجلات یا روزنامه‌هایی مطالعه می‌كنند؟ چه برنامه‌های تلویزیونی را می‌بینند؟ چه كانال رادیویی را انتخاب می‌كنند. شما حتی باید مشتریان بالقوه و آتی‌تان را بشناسید و عادات و رفتارهای آنان را در برنامه‌ی بازاریابی تان مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و بیان كنید. در یكی از سمینارهایم از كیفیت كالا مثال آوردم. باید بدانید كه مشتری شما چه كیفیتی از كالا و خدمات شما برایش مهمتر و با ارزش‌تر است. چه كیفیتی اهمیت كمتری دارد؟ آیا می‌توان آن را طوری تغییر داد یا تعدیل كرد كه رضایت مشتری را جلب كنیم؟ می‌خواهم در این باره فكر كنید و هر اطلاعاتی كه در این مورد یا موارد دارید یادداشت كنید. مطمئن باشید كه این یادداشتها یكی از مهمترین سرمایه‌‌‌های یا دارایی‌هایی است كه در اختیار دارید.

جمعه 17/6/1391 - 12:9 - 0 تشکر 547097

مطمئن باشید كه برخورداری از یك برنامه بازاریابی (Marketing Plan) صحیح كلید موفقیت شما در كسب و كاری است كه دارید. برای گام برداشتن در مسیری درست، باید گامهایی درست برداریم و این نیازمند دقت است. یك برنامه بازاریابی با تصمیم شما و این اقدامات اولیه آغاز می‌شود، اما این به همین‌جا خاتمه نمی‌یابد و تازه اول راه هستیم.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.