• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن گرافیک > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
گرافیک (بازدید: 802)
سه شنبه 14/6/1391 - 23:9 -0 تشکر 543690
مقدمه جاوا اسكریپت


بنام یگانه ی هستی


جاوا اسكریپت یك زبان اسكریپت می باشد . زبان اسكریپت یك زبان برنامه نویسی كم حجم است.
هر خط جاوا اسكریپت قابل اجرا می باشد.این زبان توسط اكثر Browser ها پشتیبانی میشود ، مانند Internet Explore , Netscape
برنامه نویسی با زبان جاوا این قابلیت را دارد که می توان کدهای جاوا اسکریپت را در میان کدهای HTML نیز قرار داد .

برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم با دوره های زیر آشنایی داشته باشند :

- HTML
- مبانی برنامه نویسی
- آشنایی با مبانی Database و یک برنامه مانند Access

جهت کد نویسی و طراحی صفحات وب نیاز به یک Text Editor ساده مانند Notepad که در تمامی ویندوزها قابل دسترسی می باشد و نیاز به نصب Text Editor جدید نیست .
ضمنا سیستم شما باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد :

- حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233
- 16 مگابایت Ram
- حدود 600 مگا بایت فضای آزاد

در پایان از کاربران محترم خواهشمند است در صورت داشتن هر گونه انتقاد ، پیشنهاد و ارائه سوالات احتمالی با نویسنده از طریق پست الکترونیکی vlearning@etvto.ir تماس حاصل نمایند .


پیروز و سربلند باشید
نوشین ابراهیم زاده ، پیمان سیف الهی


كارآموزان محترم دقت فرمائید این دوره ی آموزشی فاقد آزمون پایانی است و صرفا به منظور ارتقاء سطح مهارت شما و دستیابی به یك منبع آموزشی غنی و رایگان در اینجا ارائه گردیده است .

سه شنبه 14/6/1391 - 23:12 - 0 تشکر 543697

چگونه كدهای جاوا اسكریپت را در HTML وارد كنیم




برای نوشتن توضیحات : (در HTML )
// توضیحات
/* توضیحات */

سه شنبه 14/6/1391 - 23:14 - 0 تشکر 543703

كدهای Java Script در كدام قسمت HTML داخل میشود؟

هم در قسمت HEAD :


اگر كدهای Java Script در قسمت Head وارد شوند ، مطمئن خواهید بود كه در هنگام بارگذاری صفحه برنامه شما در حافظه Load میشود قبل از اینكه كسی از صفحه استفاده كند.
هم در قسمت Body :


اگر كدها در قسمت Body باشند این كد معمولا قسمتهای دیگر صفحه را ایجاد میكند.
مثال :
وقتی كه كد در قسمت Body باشد :


در این مثال وقتی صفحه بارگذاری میشود یك پیغام HELLO USER برای شما نمایش داده میشود.

سه شنبه 14/6/1391 - 23:15 - 0 تشکر 543708

چگونه یك كد Java script خارجی را در HTML اجرا میكنیم ؟



این عبارت را در یك فایل به نام xxx.js ذخیره میكنیم.
و حال آنرا در كد HTML خودمان فرا می خوانیم.

سه شنبه 14/6/1391 - 23:17 - 0 تشکر 543712

تعریف متغیر ها

1-اسم متغیر به حروف بزرگ و كوچك حساسیت دارد.
2-اسم متغیر ها باید با حرف شروع شود.
-در تعریف متغیر استفاده از كلمه Var دلخواه است.
Var strname
مقدار دهی به متغیر ها :

سه شنبه 14/6/1391 - 23:18 - 0 تشکر 543716

عملگر ها-تعریف عملگرهای محاسباتی

جمع +
تفریق -
ضرب *
تقسیم /
باقیمانده %
افزایش یک واحدی ++
کاهش یک واحدی --
تعریف عملگر های مقایسه ای
معادل بودن ==
برابر نبودن !=
بزرگتر از >
كوچكتر از < /
بزرگتر یا مساوی >=
كوچكتر یا مساوی <=
تعریف عملگر های منطقی :
and &&
OR ||
NOT !
تعریف عملگر رشته ای :
الحاق دو رشته +
مثال:

سه شنبه 14/6/1391 - 23:19 - 0 تشکر 543721

تعریف تابع و توابع در Java Script

Function اسم تابع (arg1,arg2,…){
JS كد های
}
یك تابع میتواند آرگومان هم نداشته باشد.
مثال :

سه شنبه 14/6/1391 - 23:20 - 0 تشکر 543725

چگونه یك تابع را فراخوانی كنیم

- یك تابع هنگامی اجرا میشود كه آن را فراخوانی کرده باشیم . به منظور فراخوانی یک تابع ملزم به استفاده از آرگومان ( arg1,arg2) می باشیم ، با این توضیح که نام آرگومانها بدون () باشند . اگر یك تابع مقداری برای باز گرداندن به برنامه اصلی داشت باید آن را توسط Return برگردانیم.
مثال :

سه شنبه 14/6/1391 - 23:21 - 0 تشکر 543726

فرستادن پیغام برای كاربر

اگر بخواهیم برای User یك پیغام بنویسیم :


جملات شرطی :
الف-IF
If ( شرط )
{
در صورت درست بودن شرط كد ها اجرا میشوند
}
ب- IF……ELSE
If ( شرط )
{
در صورت درست بودن شرط
}
else
{
در صورت درست نبودن شرط
}
مثال :
اگر ساعت قبل از 10 باشد Good Morning نشان می دهد و در غیر این صورت Good Day نشان میدهد.

سه شنبه 14/6/1391 - 23:23 - 0 تشکر 543727

Switch

Switch ( شرط)
{
case Label 1 :
باشد این كدها اجرا میشود Label 1 اگر شرط برابر [ Codes]
Break
Case Label 2 :
باشد این كدها اجرا میشود Label 2 اگر شرط برابر [ Codes]
Break
Default :
نباشد این كدها اجرا میشود Label , Label 2 اگر شرط برابر [ Codes]
}
مثال :

سه شنبه 14/6/1391 - 23:24 - 0 تشکر 543728

زبانهای شیء گرا -Object Oriented

Script یك زبان برنامه نویسی Object Oriented ( شیء گرا ) میباشد.
در این قسمت مفهوم شیء گرایی می پردازیم. یك برنامه O-O شامل مفاهیم Object ، Properties ، Methods و Events میباشد.
Objects : در دنیای حقیقی ، اشیاء مانند كامپیوتر ، دوچرخه و ... میباشند. در زبان JS اشیاء درون Browser ها بوده و عبارتند از پنجره ها ، فرمها، دكمه ها و Check Box ها.
Properties : اشیاء نیز دارای مشخصه هایی میباشند. مثلاً گربه دارای پوست میباشد، كامپیوتر دارای كیبورد و دوچرخه دارای چرخ است.
Methods : كاری كه اشیاء میتوانند انجام دهند Methods نامیده میشود.
Events (وقایع): عملیاتی هستند كه كاربر در هنگام كار با صفحه طراحی شده ، انجام میدهد. پذیرش (Submitting) یك فرم و تغییر مكان نشانگر ماوس بر روی یك تصویر دو نمونه از حالات و وقایع اتفاق افتاده است.
این وقایع توسط دستوراتی به نام Event Handler برنامه، كنترل می شوند.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.