• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 202)
سه شنبه 14/6/1391 - 19:53 -0 تشکر 543402
علت ازدواج بهائیان با محارم!

علت ازدواج بهائیان با محارم!
در دستورات تشکیلات بهائیت، ازدواج واجب بوده و هدف عمده آن بقای نسل است که میرزا حسینعلی (موسس فرقه بهائیت) در کتاب اقدس به آن اشاره دارد ، و یا در یکی از دستورات تشکیلاتی که از سوی اسرائیل بر بهائیان وارد شده است چنین آمده است :....
 
 
 سید کاظم موسوی پژوهشگر فرق مذهبی با اشاره به شکایت اخیر یک دختر از پدر بهاییش پرده از حکم ازدواج با محارم در آیین بهاییت برداشته و می نویسد: در آموزه های بهائیت روحی متضاد و ناسازگار با تعالیم انسانی وجود دارد و سران تشکیلات علی رغم اینکه سعی دارند خلاف آن را ثابت کنند دیده می شود که احکامی از سوی تشکیلات به افراد القاء کرده و می کنند که ضدیت با روح انسانیت دارد.

به گزارش بولتن وی می نویسد: چندی پیش خبری در رسانه ها منعکس شد مبنی بر اینکه فردی بهائی با یکی از محارم خویش زنا نموده، برای اینکه مشخص شود شخص خاطی با چه انگیزه و زمینه هایی اقدام به چنین عمل شنیع نموده است لازم است که با مبانی آموزه های بهائیت در امر ازدواج آشنا گردیم .

در دستورات تشکیلات بهائیت، ازدواج واجب بوده و هدف عمده آن بقای نسل است که میرزا حسینعلی (موسس فرقه بهائیت) در کتاب اقدس به آن اشاره دارد ، و یا در یکی از دستورات تشکیلاتی که از سوی اسرائیل بر بهائیان وارد شده است چنین آمده است :« امر بهائی به اهمیت روابط جنسی واقف است و ازدواج های بی بند و بار بدون اولاد و نتیجه را محکوم می کند .» ( آهنگ بدیع مهر و آبان 1352ص 7)

از آنجایی که در این آموزه ها هدف اصلی ازدواج ازدیاد نفوس و گسترش جمعیت به هر شکل ممکن می باشد این گونه اقدامات در جامعه بهائی محال نمی باشد . از آنجایی که این فرقه یک فرقه تشکیلاتی است و در درون خود دارای محاکم حقوقی می باشد احتمال درز خبر آن در رسانه ها کمتر اتفاق می افتد. طبق دستور بیت العدل در مورخ 3 آپریل 2007 ارجاع اختلافات احباء به مراجع دولتی (قضائی) نهی و مخالف مصالح تشکیلات قلم داد شده است و حل اختلافات را بعهده تشکیلات گذارده است و آنها نیز اظهار امیدواری کرده اند که رسیدگی به اختلافات به گونه ای باشد که نیازی به مراجعه به محاکم دولتی پیش نیاید به هرحال این باعث نمی شود که اجرای قوانینی که حتی انسان های نخستین از آن روی گردان بوده اند و از سوی برخی ازبهائیان به مورد اجرا گزارده می شود هر از چند گاه به گوش جامعه نرسد .
در پیام 15 ژانویه 1981 بیت العدل چنین آمده است :" شما راجع به محدودیت های حاکم بر ازدواج با اقارب ، سوای موردی که ازدواج با زن پدر را ممنوع می سازد ، سوال کرده اید بیت العدل همچنین خواسته اند به اطلاع شما برسانیم که آن معهد اعلی، هنوز موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب ، مقتضی نمی داند بنابر این در حال حاضر تصمیم گیری در این مورد بعهده خود نفوس مومنه محول شده"

برای نمونه می توان به دستور ازدواج با اقارب را که در کتاب حدود و احکام به صراحت آمده اشاره نمود ؛ در آنجا است که این امر را تا رسیدن به نتیجه که همانا قوت گرفتن از نظر تعداد جمعیت بلا مانع دانسته است .
در آموزه های بهائیت تنها زن پدر است که محرم شناخته شده و بهائیان حق ازدواج با او را ندارند و مابقی مانند دختران، خواهران، خاله ها، عمه ها و ........ برای ازدواج و رابطه جنسی حلالند!

در رساله سوال و جواب ، سوال 50 در مورد حرمت ازدواج با اقارب سوال شده که میرزا حسینعلی در جوابش چنین گفته :" این امور به امنای بیت العدل راجع است ".

که در پی آن ، در پیام 15 ژانویه 1981 بیت العدل چنین آمده است :" شما راجع به محدودیت های حاکم بر ازدواج با اقارب ، سوای موردی که ازدواج با زن پدر را ممنوع می سازد ، سوال کرده اید بیت العدل همچنین خواسته اند به اطلاع شما برسانیم که آن معهد اعلی، هنوز موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب ، مقتضی نمی داند بنابر این در حال حاضر تصمیم گیری در این مورد بعهده خود نفوس مومنه محول شده" .

سه شنبه 14/6/1391 - 19:54 - 0 تشکر 543404

این دیگر بر می گردد به نتایجی که افراد بهائی که بدون تعصب ، به قوانین ساختگی سران تشکیلات توجه نمایند و خود به پوچ بودن این سازمان جهنمی و شیطانی برسند.

سه شنبه 14/6/1391 - 19:54 - 0 تشکر 543405

متاسفانه شاهدیم که امروزه خانواده بهائی با چنین قوانینی در معرض آسیب ها و نا امنی های بسیارجدی قرار دارد بطوری که اشخاص بهائی در کانون خانواده به جای تجربه مفاهیم مثبتی چون محبت، همدلی، ایثار و... ، خشونت جنسی را توسط نزدیکان واعضای خانواده تجربه می کنند . حال این سوال در ذهن هر انسان آزاده ای متصور می شود که در آموزه های بهائیت حق انسانی زنی که مورد تجاوزخویشان نزدیک خود قرار گرفته و می گیرد چه می شود ؟ اگر هم به دستورات بیت العدل توجه نماید و به سران تشکیلات مراجعه کند حیثیت بر باد رفته را چگونه می تواند بدست آورد ؟ آیا به این حساب می توان به عدالت، حقیقت و یا انسانیت رسید ؟ آیا سران تشکیلات با توجه به ورود به قرن بیست ویکم وگسترش دانش بشر در حوزه پزشکی باز هم نیازمند گذر زمان است تا بتواند به یک نتیجه معقول برسد ؟

سه شنبه 14/6/1391 - 19:55 - 0 تشکر 543406

محول کردن این حکم به جامعه بهائی در واقع تائید ویک نوع مسکوت گذاشتن حکم است که نشان می دهد مفهوم حکم قطعی در آموزه های بهائی با اصول انسانی در تعارض است. در هیچ جامعه ای چنین مرسوم نبوده که امور به این مهمی به مردم تفویض شود .

سه شنبه 14/6/1391 - 19:57 - 0 تشکر 543407

و لقد أذن الله بین الاخ و اخته " از این جمله این مفهوم برداشت می شود که ازدواج خواهر و برادر جایز است. 

دوستان عزیز توجه داشته باشند که آثار و الواح و کتب باب و بهاء مجموعه معارف رسمیّه مقدسه بهائیت است. ( نگاه اجمالی در دیانت بهائی- احمد یزدانی- ص145 )



میرزا حسینعلی نیز در کتاب اقدس بیان کرده :


" قد حرّمت علیکم ازواج آبائکم " (کتاب اقدس - ص ١٠٤)


یعنی حرام شده است بر شما زن های پدرهایتان.



طبق این جمله فقط ازدواج با "زن پدر" تحریم شده است و از تحریم ازدواج با سایر محارم سخنی گفته نشده است و مفهوم  این مطلب به دلیل انحصار این است که ازدواج با غیر زن پدر (مثلاً خواهر ، خاله، عمه و ...) جایز است .


جانشین بهاء الله نیز در این ارتباط بیان کرده :


"ازدواج با بستگان مربوط به رأی بیت العدل است."(گنجینه حدود و احکام - ص ۱۸۵)



بیت العدل نیز در 15 ژانویه 1981 در پاسخ سؤال یکی از بهائیان که ازدواج بین فامیلی را پرسیده با صراحت اعلام نمود که همچنان تحریم ازدواج با محارم و اقارب منحصر در زن پدر است .


منشی بیت العدل می نویسد:


" در این نامه شما راجع به محدودیت های حاکم بر ازدواج با اقارب سوای موردی که ازدواج با زن پدر را ممنوع می سازد سؤال کردید، بیت العدل اعظم همچنین خواسته اند به اطلاع شما برسانیم که آن معهد اعلی هنوز موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند ."



و در ادامه ذکر می کند:


" بنابراین تصمیم گیری در این مورد به عهده خود نفوس مؤمنه محول شد...."


(کتاب انوار هدایت –ص487- حکم 1289 در موضوع ازدواج بین فامیلی)

سه شنبه 14/6/1391 - 19:58 - 0 تشکر 543409

مهیا نبودن شرایط در ایران ، دلیل ازدواج نکردن بهائیان با محارم در ایران


حجت الاسلام همایون، کارشناس و پژوهشگر حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که «آیا در ایران ازدواج با محارم در فرقه ضاله بهائیت صورت می گیرد یا خیر» گفت:‌ اینجا دو مسئله مطرح است که حکم ازدواج با محارم در بهائیت چیست و آیا این عمل در ایران صورت می پذیرد یا خیر؟


وی در ادامه افزود: از این رو از آنجا که حکم ازدواج با محارم طبق دستور بیت العدل بر عهده خود بهائیان مقرر شده؛ اگر شرایط این کار در ایران برای آنان مهیا باشد بعید نیست که این ازدواج صورت پذیرد و اگر این حکم در بین بهائیان ایران هم اکنون اجرا نمی شود؛ دلیل بر حرمت آن در بین بهائیان نیست بلکه مهیا نبودن شرایط دلیل اجرا نشدن آن است.


حجت الاسلام همایون اظهار داشت: در کتاب اقدس که مهمترین کتاب بهائیان است، حسینعلی نوری درباره حرمت ازدواج بهاییان گفته است«قد حرمت علیکم ازواج آبائکم، یعنی حرام شد بر شما ازدواج با زن پدرتان» و در مورد ازدواج با سایر محارم هیچ حکمی را ذکر نکرده است .


وی خاطر نشان کرد: این درحالی است که بهائیت مدعی ظهور دیانتی جدید برای بشر امروزی است و به ظن باطل خود آمده است تا احکام اسلام را کامل نماید، در حالی که در موارد بسیاری احکام آن ناقص و بعضا مخالف با عقل سلیم است.


این پژوهشگر حوزوی یادآور شد: پس از مرگ بهاء، حسین علی نوری جانشین او یعنی«عبدالبهاء » اجازه تبیین احکام را داشت و از حق تاویل و تفسیر احکام برخوردار نبود.


وی ادامه داد: «شوقی افندی» جانشین عبدالبهاء نیز اوضاعی بهتر از پدربزرگ خود نداشت و بعد از مرگ مشکوک او در لندن اوضاع بهائیان در جنبه های مختلف به طرز وحشتناکی به هم ریخت و یک سردرگمی بین بهائیان مشاهده شد به صورتی که در پی آن تعدادی از سرشناسان بهائی از این فرقه روی گردان شدند و به آغوش اسلام بازگشتند.


حجت الاسلام همایون تأکید کرد: در چنین شرایطی بود که بیت العدل به کمک احکام ناقص بهائی آمد و وظایفی همچون تعیین حکم در هنگام نبود نص برای خود تعریف کرد.


وی تصریح کرد: با این تفسیر، بیت العدل بهائیان می تواند احکامی را که حسینعلی نوری ذکر آن را فراموش کرده است، وضع کرده و در جایگاه خدایی یعنی جعل شرع قرار گیرد.


حجت الاسلام همایون ابراز داشت: یکی از احکامی که بهاء الله آن را ذکر نکرده است، مسأله ازدواج با محارم است که در خوشبینانه ترین وضعیت می توان گفت فراموش کرده حکم آن را ذکر کند، یا مانند حکم لواط خجالت کشیده آن را بیان کند« انا نستحیی ان نذکر حکم الغلمان».


وی بیان داشت: به دنبال شبهات مطرح شده در خصوص ازدواج با محارم و طرح این پرسش در بیت العدل، بیت العدل این مسأله را به عهده بهاییان گذاشته و پاسخ داد« آن معهد اعلی موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند بنابر این تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده».


این پژوهشگر حوزه علمیه قم اظهار داشت: در این خصوص پرسش هایی مطرح است که چرا موقعیت اقتضا نمی کرده ؟ مگر بهاء الله از صدور حکم الهی هراس داشته است؟ یا شاید حکم او مخالف عقل و سیره الهی بوده است؟


وی تأکید کرد: اگر تکمیل حکم ازدواج با محارم به معنی صدور حرمت این ازدواج بوده است نیز این حکم در اسلام وجود داشته و اقتضای زمان هم مشکلی با طرح این موضوع نداشته است.


حجت الاسلام همایون در پایان گفت: کسانی که دم از تحری حقیقت می زنند کمی به این احکام و پرسش ها تأمل کرده و با تعقل و تفکر همان گونه که خداوند متعال فرموده است« الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» به آغوش پر مهر اسلام برگردند

سه شنبه 14/6/1391 - 20:5 - 0 تشکر 543419

به گزارش بولتن نیو ز؛ در مطلبی با عنوان " فقط یك بهایی می تواند اینگونه وطن فروش باشد" نوشت: حضور كسری ناجی خبرنگار بهایی بی بی سی فارسی در ناو هواپیمابر یواس اس آبراهام لینكلن هنگام خروج از تنگه هرمز و پخش گزارش آن از بی بی سی فارسی بازتاب بسیار منفی ای در میان بینندگان این شببكه تلویزیونی داشته است.

آنها معتقدند این اقدام ضد ایرانی آن هم به این شكل علنی و رسوا، تنها از یك بهایی بر می آید.


این اقدام بی بی سی فارسی پس از این صورت گرفت كه یكی از برنامه های" نوبت شما" با موضوع تهدید ایران به بستن تنگه هرمز به محلی برای تایید سیاست های دفاعی جمهوری اسلامی تبدیل شد و پس از آن بود كه بی بی سی با برنامه های متعدد سعی كرد روی افكار مخاطبانش در این زمینه كار كند و گزارشات متعددی دراین باره پخش كرد.


اما گزارش مفصل كسری ناجی از ناو هواپیمابر یواس اس آراهام لینكلن هنگام خروج از تنگه هرمز با هدف نشان دادن قدرت آمریكا در حالیكه خبرنگار روی عرشه ناو آمریكایی رو به ایران ایستاده، آنقدر منزجر كننده بود كه تاثیرات رپرتاژ بی بی سی برای نیروی دریایی آمریكا را معكوس كرد.


شاید اگر یك خبرنگار آمریكایی این گزارش را تهیه كرده بود اینقدر منزجر كننده نمی بود اما اینكه چگونه یك ایرانی بتواند در ازای پول چنین كاری را انجام دهد باید گفت: تعجب نكنید یك بهایی می تواند اینگونه وطن فروش باشد.






سه شنبه 14/6/1391 - 20:7 - 0 تشکر 543436

چند روز پیش در خبر گزاری رجا مطلبی  با عنوان (یك بهایی تازه مسلمان شده:اسلام آوردن من جامعه بهایی را بشدت نگران کرده است ) منتشر شد. بنده هم مناسب دیدم كه در این پست به این اتفاق مهم اشاره كرده و همین شد كه خود متن عنوان شده در رجا نیوز را در اینجا عنوان می كنم. یک بانوی بهایی در استان کهگیلویه و بویراحمد كه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، به دین مبین اسلام مشرف و از فرقه ضاله بهائیت برائت جست، گفت: اسلام آوردن من جامعه بهایی را بشدت نگران کرده است.
ادامه را حتما مطالعه فرمایید       

به گزارش خبرگزاری دانشجو، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) یکی از اعضای فرقه ضاله بهائیت به دین مبین اسلام مشرف شده و از فرقه ضاله بهائیت برائت جست.


مهوش روز خوش، بانوی تازه مسلمان شده بهایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در یاسوج، به تشریح چگونگی اسلام آوردن خود پرداخت و گفت: دلیل اصلی و اساسی من برای پذیرفتن دین اسلام کامل‌ بودن این دین بود؛ چراكه اسلام کوچک‌ترین نیاز انسان را نیز برای پیروان خود ترسیم كرده است.



وی با ابراز خوشحالی از گرایش خود به اسلام افزود: در گذشته موقعیت برایم  فراهم نبود که مسلمان شوم ولی اکنون که به یاری همسرم مسلمان شده‌ام بسیار خوشحالم و احساس شوق و انگیزه بالایی برای زندگی در جامعه مسلمانان را دارم.


این بانوی تازه مسلمان شده، رهایی از فرقه ضاله بهائیت را آرزوی دیرینه خویش ‌دانست و تصریح کرد: بنده با کمال اختیار، اراده و صحت جسمانی و نفسانی کامل‌ترین و آخرین دین آسمانی را پذیرفته‌ و به آن افتخار می کنم.


روز خوش که با یک جوان مسلمان در یکی از روستاهای اطراف یاسوج ازدواج کرده است، اظهار داشت: اسلام آوردن من جامعه بهایی را نگران كرده و آنها اعلام کرده اند كه چنانچه به فرقه ضاله بهائیت بازگردم؛ دوباره با آغوش باز مرا خواهند پذیرفت.


وی اسلام را تنها صراط مستقیم و راه کمال انسانی و سعادت دنیا و آخرت معرفی کرده و از سایر کسانی که در فرقه ضاله بهائیت هستند دعوت كرد که با بیداری، آگاهی و اختیار به دین مقدس اسلام بپیوندند.

سه شنبه 14/6/1391 - 20:8 - 0 تشکر 543437

حسینعلی نوری هر فردی که کوچکترین انتقادی به بهائیت نماید را از انسانیت خارج نموده و هر بهائی ، وی را انسان بنامد نیز از جمیع فیوضات رحمانی محروم می شود
الیوم هر نفسی بر احدی از معرضین من اعلاهم او من ادناهم ذکر انسانیت نماید ، از جمیع فیوضات رحمانی محروم است تا چه رسد که بخواهد از برای آن نفوس اثبات رتبه و مقام نماید

بهاءالله ، کتاب بدیع ، صفحه ی 140  :

سه شنبه 14/6/1391 - 20:10 - 0 تشکر 543440

تشکیلات مرکزی بهائیان در اسرائیل تلاش می کرد با خوب جلوه دادن بیش از پیش به اماکن متعلق به خود، علاوه بر بهائیان، افراد غیر بهائی را نیز به مراکز خویش بکشاند تا از این راه، زمینه‏ی جلب آنها به بهائیت را فراهم آورد.رسانه‏های صهیونیستی در فلسطین اشغالی و سایر نقاط جهان نیز با نمایش این بناها سعی می‏کردند جاذبه‏ی توریستی برای اسرائیل فراهم سازند. از جمله در نشریه‏ی رسمی محفل ملی بهائیان ایران آمده که یک کمپانی معروف فیلم سازی در امریکا فیلمی به نام «اسرائیل از دریا» ساخته که در آن مناظر مربوط به قبر باب و مرکز بهائیت را به نمایش گذارده است. این گزارش افزوده که این فیلم چندی قبل در تلویزیون امریکا در ایران - که پیش از انقلاب در کانال 8 فعال بود - نیز به نمایش درآمده است. [1] .


همچنین دفتر نمایندگی توریسم اسرائیل در امریکا (نیویورک) متن مفصل و تبلیغی در مورد بهائیت و اماکن آن در فلسطین اشغالی به زبان انگلیسی منتشر کرد. این مطلب، بیش و پیش از آنکه یک بروشور تبلیغی برای معرفی جاذبه‏های توریستی اسرائیل، و از جمله جاذبه‏های گردشگری بهائی باشد، به متن تبلیغی بهائی شبیه است. در قسمتی از آن آمده است: «دیانت بهائی، که مروج صلح و اخوت بین افراد جامعه‏ی بشری است، در سال 1844 با ظهور باب در ایران آغاز گردید و باب خود را مبشر [آمدن] نفسی اعز و اشرف از خود [حسینعلی بهاء] معرفی نمود.....» [2] .


حضور گسترده‏ی بهائیان سراسر جهان در اسرائیل نیز منبع درآمد خوبی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‏شد. تشکیلات بهائیت نیز سعی می‏کرد بهائیان را برای سفر به اسرائیل و دیدار از اماکن متعلق به خود تشویق کند و این امر به اشکال مختلف انجام می‏شد. به عنوان مثال با ایجاد  بهانه‏هایی،                                                                                                                



همچون یکصدمینسال ورود بهاء به عکا، بهائیان را به اسرائیل فرامی‏خواند. همچنین پس از تشکیل یک کنفرانس بین المللی بهائی در نقطه‏ای از جهان، شرکت کنندگان در آن کنفرانس را به «ارض اقدس» می‏بردند و بعضی مواقع نیز، در قالب کاروان‏های نه نفره از هر کشور، وابستگان خویش را به اسرائیل می‏بردند و بالاخره آنان، که برای تبلیغ بهائیت در خارج از وطن خود، عزم مهاجرت می‏کردند، در آغاز سفر برای تشویق، در سفری چند روزه به اسرائیل می‏رفتند و چون معمولا افرادی که در بالا برشمردیم از گروه‏های مرفه و دارای تمکن مالی بودند، سفر آن‏ها به اسرائیل برای دولت این کشور نیز از نظر اقتصادی و توریستی سودمند بود. در این زمینه روزنامه‏ی «جروزالم پست» - که عملا به ارگان تبلیغی بهائیت تبدیل شده بود - در شماره‏ی 28 اوت 1968 خبر داده است که دستجات مختلف بهائیان از کنفرانس پالرموی ایتالیا به اسرائیل آمده‏اند و متذکر شده است که «این عده بزرگ‏ترین اجتماع زائرین بهائی را که تاکنون به اراضی مقدسه مسافرت نموده‏اند تشکیل می‏دهند.» [3] .


هر چه زمان می‏گذشت، تبلیغات بهائیان برای سفر به اسرائیل مؤثرتر واقع می‏گشت و سفر بهائیان به اراضی اشغالی رو به فزونی می‏گذاشت. تا آنجا که شوقی افندی در تلگراف مورخ 7 اکتبر 1953 به کنفرانس دهلی گفته است: «تعداد نفوسی که از دور و نزدیک برای زیارت مقام اعلی می‏آیند، روز به روز در تزاید است و چندین روز، عده آنان از هزار نفر تجاوز می‏نمود.» [4] اما اشتهای صهیونیست‏ها سیری ناپذیر بود و باید اماکن بهائی فعالیت بیشتری در جذب توریست انجام می‏دادند و همین‏طور هم شد. تا آنجا که شش سال بعد، یعنی در سال 1338، به گفته‏ی سران بهائیت: «در ظرف این یک سال، عدد زائرین و سیاحان» بازدید کننده از اماکن بهائی «به بیش از یکصد هزار بالغ گردیده است.» بدین ترتیب، بهائیت در عرصه‏ی جذب توریست و کمک به اقتصاد شکننده‏ی اسرائیل نیز فعالیت بسزا و در خور توجهی داشته است

سه شنبه 14/6/1391 - 20:14 - 0 تشکر 543449

بهائیت در ایران عصر پهلوی ، ابزار صهیونیسم





در ایران و در عصر پهلوی دوم، فرقه‌ی بدعت‌گذار مذهبی كه به طور كامل در خدمت اهداف و مقاصد یهود قرار داشت، بهائیان بودند. به طوری كه حضرت امام خمینی (ره) از آنان به عنوان «عمال اسراییل» یاد می‌كند. و پیوسته خطر حضور آنان را به علمای اسلام و طبقات مردم یادآوری می‌نماید.  از دیدگاه حضرت امام (ره) سازمان بهاییت در ایران، در حكم جاسوس اسراییل در منطقه بوده و در اصل برای شكستن نفوذ مذهب شیعه و روحانیت به وجود آمده بود. انتشار ده‌ها نامه، پیام و اسناد مربوط به روابط بهاییان و اسرائیل، سخنان آن زعیم عالی قدر را تأیید می‌كند.

اسراییل یكی از اولین و مؤثرترین حكومت‌هایی بود كه بهاییت را به رسمیت شناخت و آن را جزو مذاهب رسمی كشور خود قرار داد. جذب سرمایه‌های بهاییان كه باعث شكوفایی اقتصادی این كشور می‌شد، یكی از عوامل توجه اسراییل به بهاییان ایران بود، بهاییان نیز سرزمین اسراییل را مركز خود قرار داده و دولت یهود را پناهگاه و تكیه‌گاه خود می‌دانستند. شوقی ربانی ( م 1336 ه‍. ش) رهبر فرقه‌ی بهاییت، یكی از وظایف شورای بین‌المللی بهاییان را رابطه با دولت اسراییل بیان می‌كند. او هم چنین در مكتوبات خود، حمایت دولت اسراییل را بر همه‌ی دولت‌های جهانی ترجیح داده و تأسیس شعب محافل ملی بهائی را فقط در اسرائیل ممكن می‌داند.

در عصر پهلوی، بهاییان با حمایت كشورهای خارجی، به ویژه انگلیس و اسراییل، در عرصه‌ی سیاست و اقتصاد كشور، به اقتدار چشمگیری دست پیدا كردند. محمد‌رضا شاه كه به عناصر بهایی دربار خویش بیش از سایرین اعتماد داشت، آنان را به عنوان عمده‌ترین كارگزاران حكومت خویش به كار گرفت. بهاییان هم با استفاده از این جایگاه سیاسی، ایران را سرزمین امنی برای رشد و توسعه‌ی جنبش خویش یافتند. ضمن ‌آن كه قدرت‌های استعماری و اسراییل نیز از این رهگذر، با اطمینان از قدرت عامل دست نشانده‌ی خویش، تنها كشور شیعی مذهبی جهان را در اختیاركسانی قرار دادند كه حافظ منافع آنها بوده و می‌توانستند همه‌ی ذخایر یك ملت را فدای مصالح خود و استعمارگران نمایند.

ارتباط بهاییان با اسراییل ـ كه در حقیقت پادگان كشورهای غربی در قلب ملت‌های مسلمان است ـ موجب شد كه با توجه به نفوذ آنها در حكومت پهلوی، غربی‌ها بتوانند به اطلاعات دست اول و مهم دربار ایران دست پیدا كنند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به سوابق این فرقه به عنوان یك حزب سیاسی طرفدار بیگانه، مقابله‌ی آنها با اقتدار ملت و روحانیت و مخالفت علنی آنان با دین اسلام، نظام جمهوری اسلامی برای آنان هیچ‌گونه رسمیتی قایل نشد. به علاوه، به دلیل محرز شدن جاسوسی عده‌ای از سران تشكیلات بهایی در شهرهای مختلف، حیف و میل اموال مسلمین و سرازیر كردن بیت‌المال به جیب صهیونیست‌ها، تعدادی از آنان دستگیر و مجازات شدند.




برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.