حسن موسوی چلك در گفتوگو با ایسنا،با برشمردن دلایل استفاده بیش از حد از لوازم آرایش، افزود: برخی برای جلب توجه اقدام به آرایش میكنند و این امر دلیل تشویق آنها برای استفاده از لوازم آرایش میشود و برخی دیگر نیز در راستای الگوبرداری غلط و تقلید آرایش میكنند.
وی همچنین خاطرنشان كرد: برای برخی دیگر نیز آرایش وسیلهای برای ابراز وجود است و بدین وسیله خلاءهای عاطفی خود را پوشش میدهند. البته باید توجه كرد بخشی از دلایل این امر هم متوجه سبك زندگی خانواده است، چرا كه برای برخی از افراد از دوران كودكی آرایش جزیی از زندگی است و افراد با این امر بزرگ میشوند.
به گفته موسوی چلك، تبلیغات بیش از اندازه رسانهها به ویژه ماهوارهها در زمینه لوازم آرایش و تعدد و دسترسی آسان به لوازم آرایش از دیگر دلایل شیوع استفاده از لوازم آرایش در جامعه است، چرا كه در حال حاضر در گوشه و كنار خیابانها، متروها، پاركها و در حاشیههای نمایشگاهها لوازم آرایش در حال فروش است و در دسترس بودن و تنوع، علاقه را برای استفاده از لوازم آرایش افزایش میدهد.
بنابر اظهارات وی، برای برخی استفاده از لوازم آرایش لذت و جذابیت دارد و در این میان تاجران لوازم آرایش روز به روز در حال افزایش تنوع و ایجاد جذابیت برای این امر تلاش میكند.
رییس انجمن مددكاری اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش، تغییر برخی از ارزشهای جامعه را از دیگر دلایل استفاده بیش از حد از لوازم آرایش برشمرد و تاكید كرد: در گذشته آرایش به نوعی زشت بود و عنوان میشد كه سیرت زیبا اهمیت دارد، اما در حال حاضر فردی كه آرایش بیشتری میكند در میان اقشاری از پذیرش اجتماعی بالاتر برخوردار میشود، این پذیرش اجتماعی فرصتهای بیشتری را برای افراد ایجاد میكند و در نتیجه مردم تشویق به آرایش میشوند.