طبق مصوبه کمیته سازمان تنظیم مقررات، اپراتورها موظفند برای ارسال پیامک*های انبوه از مشترکان خود اجازه بگیرند و به دنبال اجرای این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه این موضوع را طی پیامکی از مشتریان خود استعلام كرده*اند.رضوانی افزود: براساس آمارهای دریافتی، اپراتور اول تلفن همراه با ارسال 33 میلیون پیامک از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی انبوه، عدد 1 را به همان شماره پیامک کنند که فقط 3 میلیون و 300 هزار نفر این کار را کردند و این به معنای آن است که هنوز برای مابقی مشترکان پیامک ارسال می شود.وی ضمن اشاره به عدم رضایت برخی از این افراد از دریافت پیامک های تبلیغاتی گفت: برداشت ما این است که ایـــن افراد یا پیامک استعلام را ندیده*اند یا آنرا نخوانده پاک کرده*اند و یا در آن مقطع عدد مورد نظر را ارسال نکرده*اند که در حال حاضر شماره تلفن 9990 برای همراه اول و 700 برای ایرانسل در اختیار این افراد است تا عدم تمایل خود به دریافت پیامکها را اعلام كنند.به گزارش ایسنا، داود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران - نیز ضمن تأیید سخنان رضوانی اظهار كرد: طبق آمارهای موجود ارسال روزانه 20 میلیون پیامک برای 50 میلیون مشترک تلفن همراه بطور میانگین چیزی در حدود نصف پیامک برای هر مشترک می شود. بطوری که مشترکین پرمصرف که عمدتاً شهروندان فعال جامعه محسوب می*شوند، روزانه حدود 3 تا 4 پیامک تبلیغاتی دریافت می*کنند و مشترکین کم مصرف هیچ پیامکی دریافت نمی کنند.وی افزود: مشترکینی که عدم تمایل خود را برای دریافت پیامک اعلام كرده*اند از تمامی پیامکهای تبلیغاتی که عمدتاً جنبه اطلاع*رسانی دارد محروم می شوند اما اگر عضو یا مشترک جاهایی خاص نظیر بانکها باشند، همچنان پیامک*های آن شرکتها و مؤسسات را دریافت می*کنند.او در پایان با تأکید بر جنبه اطلاع*رسانی و تعداد ناچیز این پیامکها، گفت: به تمامی مشترکین توصیه می*کنم خود را از دریافت پیامک*ها محروم نکنند.