سخت است که تصور کنیم زنی خوش قلب با موهای سفید به خاطر نحوهی ترتیب نماهای خشونت آمیز مارتین اسکورسیزی بحث کند؛ اما از زمانی که آن دو همدیگر را در دورهی فیلمسازی در NYU دیدند، تبدیل به زوج فیلمسازی جدانشدنی شدند.
پس از بزرگ شدن در اروپا2 و اخذ مدرک علوم سیاسی از دانشگاه کرنل، تلما شون میکر، شغل دستیار تدوین را که تبلیغش را در نیویورک تایمز دیده بود، برگزید. کار این بود که فیلمهای کلاسیک اروپایی را برای تطابق با زمان نمایش در تلویزیون آمریکا ویرایش کنند. گرچه با تکنیکهای مفید تدوین آشنا شد؛ اما شوکه نیز شده بود؛ چرا که تدوینگر سکانسهای کاملی را از فیلمهای ژانلوک گدار و فلینی حذف میکرد، مشتاق شد تا دربارهی این حرفه بیشتر بداند؛ بنابراین در دوره شش هفتهای در دانشگاه NYU ثبت نام کرد، جایی که اسکورسیزی را دید و آنها از آن موقع تاکنون با هم کار میکنند.
پس از سی و پنج سال او پیچ و خم این حرفه را آموخته است. یک تدوینگر ماهر باید فراتر از تکنیکِ صِرف بیاموزد. او باید بینشی بیابد که تنها با نظم، دیدن و گاهی اوقات پیروی از توان غریزی به دست میآید.