مربیان می توانند با پرسش هایی همچون: وقتی پدر و مادر تو بچه بودند، چطور لباس می پوشیدند؟ در مهد کودک شان (در صورتی که به مهد کودک می رفته اند) چه کارهایی می کرده اند؟ اسباب بازی های شان چگونه بود؟ آن ها را به گرفتن پاسخ این پرسش ها از پدران و مادران شان تشویق کنند تا کودکان بتوانند گذشته و حال را از راه این فعالیت، با هم مقایسه کنند.
نشان دادن عکس هایی از کوچه ها و خیابان ها، مغازه ها، لباس ها، کفش ها و ظرف های قدیمی و پرسش از کودکان درباره ی تفاوت ها یا همانند های شان در امروز نیز از راه های تقویت تفکر مقایسه ای در کودکان است.
می توان از کودکان خواست با اجازه ی مادر و پدرشان لباس ها و کفش های شان را از آغاز تاکنون به مهدکودک بیاورند و به کمک دیگر کودکان، اندازه و شکل آن ها را با هم بسنجند.