• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 696)
سه شنبه 31/5/1391 - 20:15 -0 تشکر 521932
روزانه یک عابر در تهران درکام مرگ...

سلام
امیدوارم این اتفاق برای شما نیفتد

خیابانهای پایتخت چندان با عابرانشان مهربان نیستند و بر اساس آمار روزانه یک عابر پیاده در تصادفات تهران جان خود را از دست می دهد .

پیاده روهای این شهر یا در حصار مصالح ساختمان های نیمه کاره اند و یا نیمی از آن را دستفروشان و مغازه داران به اشغال خود در آورده و همیشه هستند.
عابرانی که بهانه ای برای گذر از خیابانهای شهر به جای پیاده روها داشته باشند.
کم عرض بودن پیاده روها نیز بهانه ای دیگر برای فرارعابران از پیاده روهای شلوغ و پر ازدحام است.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 31/5/1391 - 20:16 - 0 تشکر 521933

نیمی از قربانیان تصادفات عابران پیاده هستند


اما آخرین آمار کشته شدگان عابر پیاده در تصادفات پایتخت چه تعداد است؟

سید جعفر تشکری هاشمی ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این رابطه می گوید: سالانه تعداد زیادی از عابران پیاده جان خود را در جریان سوانح رانندگی از دست می‌دهند و به رغم کاهش 20 درصدی تلفات، در چهار ماهه نخست امسال 266 نفر در تصادفات تهران کشته شده‌اند که نیمی از آن‌ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.


او ادامه می دهد: به این ترتیب به طور متوسط روزانه دو نفر بر اثر حوادث رانندگی در تهران کشته می‌شوند که یک نفر از آنها عابران پیاده هستند. از این رو باید با اتخاذ راهکارهای اصولی و اجرای روش‌های علمی هم‌زمان با ایمن‌سازی حریم پیاده‌رو برای تردد اختصاصی عابران پیاده، ایمنی بخشی از سواره‌رو را به منظور عبور عرضی پیاده‌ها تأمین کنیم.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 31/5/1391 - 20:16 - 0 تشکر 521934

تدوین معیارهای فنی پیاده رو سازی پس از 115 سال


معاون شهردار تهران با بیان این که معابر تهران تا به حال بر اساس خودرو طراحی شده بود و همین امر سبب کم ‌‌توجهی به امنیت عابران پیاده می‌شد می گوید: برای استاندارسازی پیاده روها پس از 115 سال دستورالعمل استانداردها و معیارهای فنی پیاده‌رو سازی به منظور طراحی و اجرا در پیاده‌روهای تهران تهیه و تدوین شد.


آمار بالای کشته شدگان عابر پیاده در پایتخت موضوعی است که نگرانی اعضای شورای شهر تهران را نیز درپی داشت و معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورا در یکی از جلسات شورا نسبت به آن هشدار و خواستار آن شده بود که شهرداری تهران و مسئولان حوزه ترافیک نقاط حادثه خیز را شناسایی کنند.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 31/5/1391 - 20:17 - 0 تشکر 521935

بیشتر عابران پیاده زیر پل های هوایی جان می دهند / تاکید بر بی قانونی تا آخرین قطره خون


اما تنها استاندارد نبودن پیاده روها و سلطه ماشین ها بر شهر دلیل مرگ و میر عابران پیاده نیست. این را می توان از سخنان سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ فهمید. او با اعلام اینکه بیشترین کشته‌شدگان حوادث رانندگی در زیر پلهای هوایی اتفاق افتاده است می گوید: برخی پل‌های هوایی استانداردهای لازم را ندارند.


او با بیان این که تلاش‌های خوبی برای احداث پل‌های مکانیزه انجام شده شده می گوید: متاسفانه بسیاری از شهروندان با وجود مکانیزه شدن پل های عابر پیاده از آن استفاده نمی کنند.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 31/5/1391 - 20:17 - 0 تشکر 521937

فقر قانون دلیل تخلفات عابران پیاده


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تاکید می کند: مشکل اصلی فقر قانونی برای برخورد با تخلفات عابرین پیاده است. آمارها نشان می دهد عابرین و موتور سیکلتها اصلی ترین عوامل ایجاد تصادفات هستند زیرا این دو گروه تن به اجرای قوانین نمی دهند.


اما دلیل این که برخی از شهروندان حاضر نیستند حتی به قیمت جانشان از پل های هوایی استفاده کنند چیست ؟

برخی از کارشناسان ترافیکی جانمایی اشتباه این پل ها را دلیل ناکارآمدی آن می دانند . موضوعی که مخالفان بسیاری دارد .


عابران پیاده مسئولیتی در تخلفات ندارند /همه راه ها بی جواب مانده است


یکی از این مخالفان سرهنگ سیدهادی هاشمی رئیس سابق پلیس راهنمایی رانندگی شهر تهران است. او عدم فرهنگ سازی و آموزش را مشکل اصلی تصادفاتی می داند که عابران پیاده منشا آن هستند و به مهر می گوید : قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دچار مشکلاتی است وتمام مسئولیتها در آیین نامه راهنمایی و رانندگی متوجه رانندگان است وعابر پیاده کمترین مسئولیتها را دارد.


او ادامه می دهد: محل گذرعابرپیاده چه به صورت پل و چه زیر گذر در معابر به اندازه نیاز عابران نیست ودر مکانهای هم که گذر مخصوص وجود دارد عابران از آن استفاده نمی کنند و متاسفانه در همان نقاط تصادف کرده و جان خود را از دست می دهند.  باید دریک دوره 5 یا 10 ساله معابرمان را با حفاظهای فیزیکی به گونه ای ایمن کنیم که عبور از عرض معابر جز در مکان های مجاز میسر نباشد به طوری که ساختارهندسی مبلمان معابرمان را طوری اصلاح کنیم که عابران پیاده به طور اجبار و کانالیزه شده از این پل ها عبور کنند.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 31/5/1391 - 20:18 - 0 تشکر 521939

سرهنگ هاشمی تاکید می کند: عابران را باید مجبور به استفاده از پل ها کرد زیرا تقریبا همه راه ها رفته شده اما جواب نداد و همچنان حوادث جان عابران پیاده را تهدید می کند.


او خاطره ای از دوران مسئولیتش در این رابطه تعریف می کند که نشان از اصرار عابران پیاده به تخلف دارد و می گوید: فیلمی در پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد که در آن پیرمردی از زیر پل عابر پیاده گذر می کند و در میان نرده های میان خیابان گیر کرده و بیش از نیم ساعت تلاش با کمک پلیس نجات پیدا می کند در حالی که دیگر رمقی برای راه رفتن نداشت. این پیرمرد با وجود مشکلاتی که برایش پیش آمده بود بازهم از پل هوایی استفاده نکرد.


خاطره ای که سرهنگ هاشمی تعریف می کند تصویر آشنایی است. عابرانی که به سختی از نرده های میان خیابان ها بالا می روند و با شتاب و اضطراب عرض خیابان را ازوحشت ماشین های پر سرعتی که می خواهند توقفی پشت چراغ قرمز نداشته باشند رد می کنند .


هر شهروند یک پل هوایی


مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران هم به راحت طلبی عابران پیاده اشاره می کند وبه مهرمی گوید: عابران پیاده خود را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نمی‌دانند و همه دوست دارند پل هوایی از کنار خانه‌شان رد شود.


او معتقد است: برای آموزش فرهنگ شهروندی باید از مدارس آموزشهای ترافیکی را به کودکان آموزش دهیم. ما هنوز عابر پیاده را سر خط نیاورده ایم و مکلف به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی نکرده ایم. راننده، ماشین، معبر را آوردیم اما انسان را هنوز سر خط نیاورده ایم. راننده ای که تخلف می کند سر خط نشده است و آن عابر پیاده ای که از مسیر تعیین شده خودش عبور نمی کند هم مجبور نشده به قوانین احترام بگذارد.


کم رنگ بودن فرهنگ احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی عابران پیاده ، عدم تمایل استفاده از پل های عابر پیاده از سوی برخی از شهروندام ،مناسب نبود پیاده رو ها، اشغال بخشی از همین پیاده روهای باریک توسط دستفروشان و ساختمان های در حال ساخت و ... بخشی از عواملی است که کارشناسان و مسئولان ترافیکی به عنوان دلایل آمار بالای کشته شدگان عابران پیاده در تصادفات عنوان می کنند. دلایلی که بسیاری از آنها ریشه فرهنگی دارد و بنابراین نباید انتظار داشت به این زودی ها از آمار و ارقام کشته شدگان کاسته شود.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 31/5/1391 - 22:27 - 0 تشکر 522052

با سلام
من نمیدونم چه اجباریه که توی ایران تک سرنشین همه میان توی خیابون!!
بابا بخدا ماهم ماشین داریم... مدل بالاش رو هم داریم ... از اون هشتاد میلیونیا.... اما نشده در صورت مواقع لازم ازش استفاده کنیم..
منظور از "ما"؛ افرادی که به فکر محیط و سلامتی و بدور از مخاطرات زندگی میکنن بود.... :)

موفق باشید.

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
پنج شنبه 2/6/1391 - 13:31 - 0 تشکر 524645

soroosh_dehkadeh_it گفته است :
[quote=soroosh_dehkadeh_it;341704;522052]با سلام
من نمیدونم چه اجباریه که توی ایران تک سرنشین همه میان توی خیابون!!
بابا بخدا ماهم ماشین داریم... مدل بالاش رو هم داریم ... از اون هشتاد میلیونیا.... اما نشده در صورت مواقع لازم ازش استفاده کنیم..
منظور از "ما"؛ افرادی که به فکر محیط و سلامتی و بدور از مخاطرات زندگی میکنن بود.... :)

موفق باشید.


سلام
ع من واقعا فکر کردم ازون ماشینا دارید کدوم مدل بالا80 میلیونه؟حتمی کار کرده بوده خریدینا اما بخیل نیستیم چرخش بچرخه براتون

خب این مسائلی که شما طرح کردین دلایل مختلفی داره
یکی اینکه ما ضعف حمل و نقل عمومی رو نمیتونیم انکار کنیم
بطوری که بیشتر وقتا انسان حس بی احترامی و کوچکی بهش دست میده
هم ضعف به موقع اومدن/امکانات/ازدحام بیش از حد
(البته نمیگم همیشه و همشون همینطورن)

خب فرد فکر میکنه بهتره با ماشین خودش بره کولرشو تو گرما و بخاریشو تو سرما روشن کنه منت هیچ راننده ای رو هم نکشه حتی اگر خیلی خرج ماشینش بشه
اینا فکر اکثریت هست , تا وقتی خیلی موارد درست نشدن نمیشه انتظار داشت همه مث شما فکر کنن تعدادشون خیلی خیلی کمه کسانی که اینطور رفتار میکنن
تازه خیلی ها رفتارشون دلیل داره
مثلا تو تهران با ماشینش نمیتونه بره توی محدوده ی طرح ترافیک
مثلا تو تهران با ماشین مدل بالاش نمیتونه هر قسمت شهر بره میترسه بهش خط بندازن
و دلایلی که صرفا" بازم به فکر خویشه...

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.