1- با قدردانی به موقع از كارمندان، انرژی كاری آنان را افزایش دهید و حُسن خلاقیت را در آنان تقویت كنید.
2- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه كنید و همیشه متبسم باشید.
3- هرگز برای پیشبرد اهداف كاری خود، دیگران را با وعده های بی اساس فریب ندهید.
4- سعی كنید اسامی كارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت كردن با آنان، نامشان را به زبان بیاورید.
5- همواره به خاطر داشته باشید به كار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمی كاهد.
6- اشتباهات زیردستان را بیش از حد لازم به آنها گوشزد نكنید.
7- امین و رازدار افراد باشید.
8- روی اشتباهات خود پافشاری نكنید و بی تعصب خطاهای خود را بپذیرید.
9- با عبارات كنایه آمیز و نیش دار به دیگران درس عبرت ندهید.
10- با آرامش و خونسردی به حرف های دیگران گوش كنید و برای صرفه جویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نكنید.
11- روش محاسبات مالی را تا حدی یاد بگیرید تا قادر به تجزیه و تحلیل گزارشات مالی سازمان باشید.
12- در جلسات دائماً به ساعت خود نگاه نكنید.
13- به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه كنید.
14- تا صحت و سقم مسئله ای روشن نشده، كسی را مؤاخذه نكنید.
15- معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.