ازار و مشتریان خود را به خوبی بشناسید
خیلی از افراد این تصور را دارند که ایجاد یک وبسایت معادل وارد شدن به دنیای تجارت الکترونیک است. این تصور یک تصور کاملا غلط است. همان طور که شما برای شروع یک کسب و کار در دنیای واقعی باید تحقیقات کاملی را در خصوص نوع بازار، مشتریان، هزینه ها، نحوه تبلیغات و ... انجام دهید، برای وارد شدن به دنیای تجارت الکترونیک و موفقیت در آن هم باید با دانش کامل از بازار خود تجارت خود را آغاز نمایید. دنیای تجارت الکترونیک به دلیل نداشتن بسیاری از محدودیت های دنیای واقعی نظیر محدودیت جغرافیایی و زمانی بسیار گسترده تر می باشد و به همین دلیل قواعد خاص خود را دارد.
تعریف و تعیین مشتریان هدف برای افرادی که کسب و کار خود را بر روی وب سایت راه اندازی می کنند، بسیار مهم است. انواع کسب و کارهای آنلاین با توجه به نوع کسب و کار و اهداف تجاری خود، مشتریان هدف خاصی را با توجه به درآمد، تحصیلات، گروه سنی و رفتار و تمایلات خرید تعریف کرده اند، شما باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند. یکی از مهتمرین شعارهای امروز بازاریابی "درک مشتری" است. درک مشتری به معنی شناخت نیازها، احساس، سلیقه و رفتار مشتریان است که دریافت آنها از طریق تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی امکانپذیر است.
حتما قبل از شروع تجارت خود در خصوص موارد زیر آگاهی کافی به دست آورید :
• مشتریان شما در کسب و کار آنلاین چه کسانی هستند؟
• بازدیدکنندگان سایت شما عموما چه افرادی و با چه علایقی می باشند؟
• برنامه شما برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر برای سایت چیست؟
• روش تبلیغ شما در دنیای آنلاین چه می باشد؟