• مشکی
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
فرهنگ پایداری (بازدید: 241)
سه شنبه 24/5/1391 - 22:23 -0 تشکر 512571
غواص‌ها شب عملیات دهان‌شان را شیرین می‌كردند

از این كه توسط حاج بصیر به عنوان غواص انتخاب شدم از خوشحالی در پوست نمی‌گنجیدم. همیشه برای خط‌شكنی لحظه شماری می‌كردم. بعضی‌ها هم به شوخی می‌گفتند پارتی داشتن خوبیش همین است.

بعد از آموزش‌های سخت غواصی كه در بهمن‌شیر دیدیم به این نتیجه رسیدیم كه یك عملیات آبی - خاكی را در پیش داریم. این كه كجاست، نمی‌دانستیم.

خدا بیامرزد سردار شهید مهرزادی را. یك روز آمده بود نزدیك محل اقامت ما، نشانی كسی یا جایی را خواسته بود. از هر كس سوال می‌كرد، بچه‌ها به او جواب نمی‌دادند. كاغذی را تن سنگر وصل كرده بودیم مبنی بر این كه ما «قرص نمی‌دانیم» خوردیم.

شهید مهرزادی از این عمل ما تقدیر و تشكر كرد. منظور این بود كه نكات حفاظتی چه از طرف مسوولان و چه از طرف نیروها رعایت می‌شد. به ما گفتند كه باید از 8‌معبر به دشمن حمله ببریم. مرا به عنوان فرمانده گروهی كه باید از معبر هشتم به دل دشمن بزند، انتخاب كردند. وقتی شنیدم فرمانده معبر هشتم شدم. به بچه‌ها گفتم اسم این معبر را می‌گذاریم معبر امام رضا(ع)، توسل‌مان را بیشتر به سوی امام رضا(ع) سوق دادیم. آخر رسم بود قبل از هر عملیاتی متوسل به 14 معصوم شویم. به ما گفته بود به نیت 14 معصوم 14 هزار صلوات نذر كنید. اگر بگویم توان رزمی ما با نامگذاری معبر به نام امام رضا(ع) 2 برابر شد، شاید باورتان نشود. با این اسم همه بچه‌ها حال می‌كردند.

دوستی داشتم به نام رضا حق‌پرست كه شهید شد. به‌شوخی به او گفتم به خاطر این كه لباس غواصی نداریم، اسم تو را از فهرست خط شكنان خط زدم. رضا بغض كرد و شروع كرد در رابطه با توانایی‌های خودش صحبت كردن. در پایان گفت این حق من نیست كه اسمم خط بخورد. دلم برایش سوخت. گفتم شوخی كردم. وقتی فهمید شوخی كردم از خوشحالی داشت پرواز می‌كرد و جالب این كه در تقسیم فین‌های غواصی یك لنگه به ما كم دادند.

شهید رضا حق‌پرست گفت من با همان یك لنگه فین در عملیات شركت می‌كنم. آخرین باری كه برای توجیه ما را می‌بردند، بارش ناگهانی باران ما را متعجب كرد. حاج بصیر گفت: نماز شكر بخوانید امداد غیبی است كه شامل ما شد. شب عملیات هم هوا نامساعد بود به طوری كه دشمن را در درون سنگرشان فرو برد.

وقتی برای عملیات وارد آب شدیم، كمی ترسم برداشت ولی زود با توسل به امام رضا(ع) روحیه‌ام را بازیافتم. پیش خودم گفتم اگر تو جا بزنی، رزمندگان معبر امام رضا(ع) خط را نخواهند شكست و این شكست به غیر از تو مسببی نخواهد داشت. توكل به خدا و توسل به امام رضا كارش را كرد به طوری كه با قدرت تمام آب اروند را پشت‌سر گذاشتیم و به خط دشمن رسیدیم.

قرار بود با یك سیم یا طنابی با هم مرتبط باشیم ولی بچه‌ها گفتند دست‌های‌مان را محكم به هم می‌‌گیریم. آنقدر بچه‌ها به هم نزدیك بودند كه دوست نداشتند یك‌لحظه از هم جدا شوند. حاجی به فرماندهان دسته گفته بود قاشق عسل را خودشان با دست خودشان به دهان غواص‌ها بگذارند. وقتی به حاجی گفتم چرا؟ گفت می‌خواهم نیروها و فرماندهان قدر همدیگر را بدانند و این دستور حاجی در عملیات خودش را نشان داد. بچه‌ها عسل می‌خوردند تا سرمای زیر صفر آب آنها را اذیت نكند ولی تنها چیزی كه بچه‌ها را برای این عملیات گرم می‌كرد توسل به ائمه اطهار بود كه امیدواریم خداوند تا پایان عمرمان این توسلات را از ما نگیرد. (از خاطرات سرهنگ پاسدار حاج هادی بصیر)

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.