انسان در زندگى خود باید رنگى را بپذیرد؛ رنگ سلیقه، قبیله، نژاد، محیط، اقتصاد، حكومت و... امّا همه رنگها به مرور زمان پاك مىشوند؛ ولى رنگ خدا مىماند، چون همه فنا پذیرند جز خداوند. «كلّ شىء هالك الاّ وجهه»( قصص، 88.)
در میان تمام ساختمانها و در تمام كشورها، ساختمانهاى مذهبى ماندگارترند؛ چون به نوعى رنگ خدا دارند.
در میان شخصیتها، نام انبیا ماندگارتر است، چون رنگ الهى داشتند.
در میان بیابانها، صحراى سینا و عرفات.
در میان كوهها، كوه حرا و طور.
در میان آبها، آب فرات و زمزم.
در میان نامگذارىها، نامهایى كه جنبه مذهبى دارد.
در میان اعیاد، عیدهایى كه به مذهب گره خوردهاست.
در میان كتابها، كتب آسمانى ماندگارترند.
آرى، بهترین رنگ، رنگ خدایى است. «صبغة اللّه و من أحسن من اللّه صبغة»( بقره، 138.) زیرا:
1. رنگ الهى همرنگ با فطرت و عقل سلیم و منطق است.
2. خریدار و مشترى این رنگ، خداوند است.
3. بهاى آن بهشت نامتناهى است.
4. از هركس و در هر زمانى و هر موقعیتى كه باشد خریدارى مىشود.
5. چیزى كه رنگ الهى داشته باشد، خریدار دارد گرچه كم باشد. «فمَن یعمل مثقال ذرّة»
6. چیزى كه رنگ الهى داشته باشد، اگر در آن عیبى باشد، خریدار اصلاحش مىكند. «و اصلح بالهم»(محمد، 2)
چنانكه در دعا مىخوانیم كه بعد از نماز بگویید: خدایا! این نماز من بود، اگر در ركوع و سجودش خلل و نقصى است آن را اغماض كن و نادیده بگیر.
7. رنگ الهى، امدادهاى الهى و رهنمودهاى الهى را به دنبال دارد. «و الّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا»(عنكبوت، 69.)
8. رنگ الهى هیچ وقت دچار بىرونقى و كساد نمىشود، چون مشترى خداست وهمهجا حاضر است