انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 1169)
جمعه 4/5/1387 - 21:40 -0 تشکر 49217
پیامبر مهربانی ها

 

سلام بر دوستان گل انجمن های تخصصی تبیان

پیشاپیش عید مبعث را به شما گرامیان تبریک عرض می کنم و برای همین منظور هم این تایپیک را زدم تا انشاءالله با کمک هم با پیامبر گرامیمان بیشتر از پیش آشنا شویم.انشاءالله

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

جمعه 4/5/1387 - 21:47 - 0 تشکر 49219

جنگ خیبر
خیبر یا بهتر بگوییم وادى خیبر هفت دژ بود در سرزمین حاصلخیزى در شمال مدینه به فاصله سى و دو فرسنگ كه پناهگاه مهم یهودیان بود. یهودیان بیش از از پیش توطئه مى كردند و مزاحم مسلمانان بودند. پیامبر اسلام تصمیم گرفت این افراد مناطق را سر جاى خود بنشاند و شر آنها را دفع كند. بدین جهت دستور فرمود مسلمانان براى فتح خیبر عازم آن دیار شوند. پس از تلاش و مقاومت بسیار این سنگرها - یكى پس از دیگرى - فتح شد. پس از فتح دژهاى خیبر یهودیانى كه در قریه فدك در 140 كیلومترى مدینه مى زیستند - بدون جنگ و مقاومت تسلیم شدند و سرپرستى پیامبر (ص ) را بر خود پذیرفتند. برابر قوانین اسلام جاهایى كه بدون جنگ تسلیم مى شوند مخصوص پیامبر است . این قریه را رسول مكرم (ص) به دخترش فاطمه زهرا (ع ) بخشید كه ماجراى غصب آن تا زمان عبدالعزیز در تاریخ ثبت است و ما در زندگینامه فاطمه زهرا (ع ) از آن سخن مى گوییم .
فتح مكه
در سال هشتم هجرت جریانى پیش آمد كه پیمان شكنى قریش را ثابت مى نمود. بدین جهت پیامبر مكرم (ص ) تصمیم گرفت مكه را فتح كند و آنرا از ناپاكى بتها و بت پرستها پاك سازد. بنابراین با رعایت اصل غافلگیرى ، بى آنكه لحظه فرمان حركت و مسیر و مقصد حركت براى كسى روشن باشد، پیامبر )ص ) روز دهم ماه رمضان ، فرمان حركت صادر فرمود. ده هزار سرباز مسلمان به حركت آغاز كرد.
شهر مكه بدون مقاومت تسلیم شد. پیامبر (ص ) و مسلمانان وارد زادگاه پیامبر شدند. بتها درهم شكسته شد و اسلام به پیروزى بزرگى نائل آمد.
در این فتح ، پیامبر (ص ) كه اختیار كامل داشت و مى توانست از دشمنان سرسخت دیرین خود انتقام بگیرد همه را مورد عفو و رحمت قرار داد و به تمام جهان ثابت كرد كه هدف اسلام گسستن بندها اسارت و بندگى از دست و پاى افراد بشر است و فرا خواندن آنها به سوى اللّه و نیكى و پاكى و درستى . از این سال به بعد گروه گروه به اسلام روى آوردند و با احكام حیات بخش و انسان ساز آن آشنا شدند.
پس از فتح مكه غزوه حنین و غزوه طائف و غزوه تبوك و... اتفاق افتاد. در دو غزوه اول پیروزى با مسلمانان بود، امّا در غزوه تبوك ، اگر چه پیامبر (ص ) با دشمن روبرو نشد و نبردى نكرد، ولى یك سلسله بهره هاى معنوى و روانى - در این غزوه بسیار پر مشقت - عاید مسلمانان گردید. پیامبر (ص ) با این سفر پر رنج ، راه را براى فتح شام و روم هموار ساخت و شیوه جنگ با قدرتهاى بزرگ را به اصحاب وفادار خود آموخت .

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

شنبه 5/5/1387 - 10:59 - 0 تشکر 49266

مبعث پیامبر اکرم(ص) موجب احیا تاریخ بشر گردید

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی یوسفی غروی استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعثت پیامبر اکرم (ص) به عنوان خاتم پیامبران موجب احیاء تاریخ بشریت گشت و آثار و برکاتش نیز کماکان پابرجاست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی یوسفی غروی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با آینده روشن، به نقش مهم و تأثیر گذار حضرت امیرالمومنین علی(ع) در کنار پیامبر در جریان مبعث اشاره کرد و گفت: شاید مناسب ترین یادآوری در زمان مبعث، این باشد که حضرت امام صادق(ع) شیعیان را به زیارت مخصوص امیرالمومنین (ع) در روز بعثت سفارش می کند که این مسئله، یادآور نقش امیرالمومنین(ع) در کنار پیامبر اکرم(ص) می باشد.

وی در ادامه خطبه های 26 و 157 امام علی(ع) در نهج البلاغه شیخ رضی(ره) را نمادی از روشنگری ایشان برای درک صحیح بعثت رسول الله خواند و تصریح کرد: در خطبه 2 نهج البلاغه امیرمومنان علی (ع) فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) را تفسیر روش و زندگانی جهانیان به اذن خداوند متعال ذکر می کند. در اینجا این پرسش پیش می آید که دلیل تأکید امام علی (ع) در یادآوری وضعیت مردم، قبل و بعد از بعثت، رسول الله چیست؟ و حضرت به روشنی پاسخ می گوید که چگونه، بعثت پیامبر (ص) مردم آن زمان را از سیاه روزی به سپید روزی رساند. امام علی(ع) در خطبه 157 نیز به تفسیر سرنوشت و زندگانی بشر با مبعث پیامبر اشاره می کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی(ره) فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) درباره مبعث را برگرفته از قرآن دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نیز اشاراتی به تفسیر وضعیت اعراب آن روز شده است. البته این اشارات تنها به مردم آن بلاد و در آن نقطه خاص اختصاص ندارد، بلکه پس از روی آوردن گروه زیادی از مردم جهان در طول زمان به اسلام، شاهد تغییر زندگی و سرنوشت آنان بوده ایم. در قرآن کریم نیز آیاتی در این باره وجود دارد که بارها تکرار شده است. همچنین به مسلمانان توصیه شده است که آن آیات را به طور مداوم تکرار کنند. این آیات بیشتر بر نجات مردم به وسیله ایمان آوردن به رسالت الهی رسول گرامی اسلام و اتحاد بین مسلمانان تأکید دارد که نمونه ای از این آیات را می توانیم در آیات سوره جمعه بیابیم.

دکتر یوسفی غروی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن به حضرت موسی(ع) وحی می نماید که نجات مردم و قوم خود را به وسیله ایمان آوردن به دین الهی از دست فرعون به یاد آورند. مقایسه دوران پس از مبعث رسول الله (ص) با دوران پیش از آن موجب شده است که بسیاری از دشمنان منصف بیشتر به این واقعیت اعتراف کنند.

ادامه دارد...

شنبه 5/5/1387 - 11:4 - 0 تشکر 49268

استاد مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: کتاب های مانند سیمای اسلام و تمدن غرب نوشته حجت الاسلام موسوی لاری، تاریخ تمدن و اسلام شیخ زین الدین قربانی و کتاب تمدن اسلامی دکتر ولایتی از جمله کتبی است که به بررسی نقش اسلام در تحول جامعه بشری می پردازد. در این میان حتی مشرق شناسانی مانند جرجی زیدان در کتاب تاریخ تمدن اسلام و گوستاولوبون نیز به تحول عظیمی که اسلام در دنیا ایجاد نمود اعتراف کرده اند.

وی در ادامه گفت: باید دقت زیادی در روایات مخصوص بعثت پیامبر(ص) صورت گیرد. چنان که در برخی روایات اهل سنت نکاتی ذکر شده است که توسط تشیع به رسمیت شناخته نشده است.

دکتر یوسفی غروی به رابطه بعثت خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) با ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره کرده و اظهار داشت: بعثت پیامبر به عنوان خاتم پیامبران موجب احیاء تاریخ بشریت گشت و آثار و برکاتش نیز کماکان پابرجاست. تمام ادیان الهی با گذشت زمان نیاز به تجدید رسالت پیدا می کردند. درست است که در رسالت پیامبر اکرم نیازی به تجدید رسالت نیست، لیکن این مسئله بدان معنا نیست که آخرین دین الهی نیازمند تجدید حیات نباشد.

وی افزود: با ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) تجدید حیات اسلام صورت خواهد کرد. ادیان الهی در طول زمان دستخوش تحریفات شدند ولی این مسئله در مورد اسلام صادق نیست و با ظهور خاتم الاوصیا حضرت ولی عصر(عج) آخرین دین الهی به تجدید حیات خواهد رسید.

استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی موسسه علمی پژوهشی  امام خمینی(ره) در پایان مهمترین وظیفه منتظران حضرت ولی عصر(عج) را آمادگی جهت ظهور ایشان ذکر و اظهار داشت: تمام شیعیان و کسانی به نحوی خود را منتظر امام زمان (عج) می دانند می بایست از هر لحاظ آمادگی خود را حفظ کنند و در زمان انتظار، جهان را آماده ظهور مهدی موعود نمایند.

منبع : http://www.bfnews.ir/vdchinkjldiljknlnglggfmhjfdgpfhklhlolnekonglicaphfgbabjbobmbkojnonebmnhnooedohbhcnlpekolgbjhbibaaoklebenn.html

شنبه 5/5/1387 - 22:4 - 0 تشکر 49400

جنگها یا غزوه هاى پیغمبر ص
دشمن كینه توز دیرین اسلام یعنى كفار مكه در صدد بودند بهر صورتى امكان دارد - جامعه نوپاى اسلامى را با شكست مواجه كنند - بدین جهت به جنگهایى دست زدند. پیامبر اكرم (ص ) نیز براى دفاع دستور آمادگى مسلمانان را صادر فرمود. بنابراین در مدینه از آغاز گسترش اسلام جنگهایى اتفاق افتاده است كه به اختصار از آنها یاد مى كنیم . این نكته را هم باید به یاد داشت : كه جنگهایى كه رسول اكرم (ص ) شخصا در آن شركت فرموده است غزوه و بقیه جنگهایى را كه در زمان پیامبر (ص ) واقع شده سریه مى نامند.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 6/5/1387 - 15:46 - 0 تشکر 49527

150*150

موفقیت حاصل تصمیم گیری درست است، و تصمیم گیری درست حاصل تجربه و جالب اینکه تجربه اغلب حاصل تصمیم نادرست است!

 

يکشنبه 6/5/1387 - 21:9 - 0 تشکر 49563

حجة الوداع آخرین سفر پیامبر (ص ) به مكه چند ماه از عمر پربار پیامبر عالیقدر اسلام (ص ) باقى نمانده بود. سال دهم هجرت بود. پیامبر (ص ) اعلام فرمود: مردم براى انجام مراسم عظیم حج آماده شوند. بیش از صد هزار نفر گرد آمدند. پیامبر مكرم (ص ) با پوشیدن دو پارچه سفید از مسجد شجره در نزدیك مدینه احرام بست و مسلمانان نیز همچنین . صداى گوشنواز: لبیك اللهم لبیك ، لا شریك لك لبیك ، در فضا طنین انداز شد. هزاران نفر این نداى ملكوتى پیامبر را تكرار مى كردند. شكوه عظیمى بود: وحدت اسلامى ، برابرى و برادرى تبلور یافت . پیامبر مكرم (ص ) براى اولین و آخرین بار مراسم و مناسك حج را به مسلمانان آموخت . این سفر بزرگ نمایشگر ثمرات بزرگ و تلاشهاى چند ساله پیغمبر اكرم (ص ) بود كه جان و مال و زندگى خود را خالصانه در راه تحقق آرمانهاى اسلامى و فرمانهاى الهى بذل كرد، و پیامهاى الهى را به مردم جهان رسانید. پیامبر (ص ) در سرزمین عرفات - پس از نماز ظهر و عصر - هزاران نفر از مسلمانان پاك اعتقاد را، مخاطب ساخته چنین فرمود: اى مردم ! سخنان مرا بشنوید - شاید پس از این شما را در این نقطه ملاقات نكنم - اى مردم خونها و اموال شما بر یكدیگر تا روزى كه خدا را ملاقات نمائید مانند امروز و این ماه ، محترم است و هر نوع تجاوز به آنها حرام است سپس مردم را به برابرى و برادرى فرا خواند و به رعایت حقوق بانوان سفارش كرد و از شكستن حدود الهى بیم داد و از ستمكارى و تجاوز به حقوق یكدیگر بر حذر داشت و به تقوى توصیه كرد.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

دوشنبه 7/5/1387 - 21:33 - 0 تشکر 49740

در صحنه غدیر خم
وقتى پیامبر اكرم (ص ) و دهها هزار نفر در بازگشت به مدینه به محلى به نام غدیر خم رسیدند، امین وحى ، جبرئیل بر پیامبر (ص ) وارد شد و پیام الهى را بدین صورت به پیامبر (ص ) ابلاغ كرد:اى پیامبر، آنچه از سوى خداوند فرستاده شده به مردم برسان و اگر پیام الهى را به مردم نرسانى رسالت خود را تكمیل نكرده اى ، خداوند تو را از شرّ مردم حفظ مى كند
مردم مى پرسیدند آن چه چیزى است كه كامل كننده دین است و بى آن ، دین حق كامل نیست ؟ آن آخرین اقدام پیامبر است براى تعیین خط وصایت و امامت . پیامبر (ص ) باید - به امر خدا - تكلیف مردم را پس از خود معین كند.
در زیر آفتاب سوزان و در روى رملها و شنهاى داغ بیابان ، ضمن خطبه بلندى ، پیامبر حضرت على (ع ) را به عنوان ولى و جانشین خود به مردم معرفى فرمود، و بویژه این جمله را - كه محدثان شیعه و سنى همه نقل كرده اند - گفت :
من كنت مولاه فعلى مولاه
مردم در آن روز كه هجدهم ماه ذیحجه بود، با حضرت على (ع ) بیعت كردند.
دو ماه و چند روز بعد، در اواخر صفر سال یازدهم هجرى ، پیغمبر اكرم (ص ) در مدینه چشم از جهان فرو بست و در جوار مسجدى كه خود ساخته بود مدفون شد.
این قبر منور، امروز زیارتگاه نزدیك به یك میلیارد مردم مسلمان جهان است

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

سه شنبه 8/5/1387 - 21:45 - 0 تشکر 49906

دعوت عمومى
سه سال از بعثت گذشته بود كه پیامبر (ص ) بعد از دعوت خویشاوندان ، پیامبرى خود را براى عموم مردم آشكار كرد. روزى بر كوه صفا بالا رفت و با صداى بلند گفت :
یا صباحاه ! این كلمه مانند زنگ خطر و اعلام آمادگى است
عده اى از قبایل به سوى پیامبر (ص ) شتافتند. سپس پیامبر رو به مردم كرده گفتند: اى مردم اگر من به شما بگویم كه پشت این كوه دشمنان شما كمین كرده اند و قصد مال و جان شما را دارند، حرف مرا قبول مى كنید؟ همگى گفتند: ما تاكنون از تو دروغى نشنیده ایم . سپس فرمود: اى مردم خود را از آتش دوزخ نجات دهید. من شما را از عذاب دردناك الهى مى ترسانم . مانند دیده بانى كه دشمن را از نطقه دورى مى بیند و قوم خود را از خطر آگاه مى كند، من هم شما را از خطر عذاب قیامت آگاه مى سازم مردم از ماءموریت بزرگ پیامبر (ص ) آگاه تر شدند. امّا ابولهب نیز در این جا موضوع مهم رسالت را با سبكسرى پاسخ گفت .

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

جمعه 11/5/1387 - 21:59 - 0 تشکر 50216


رفتار و خلق و خوى پیامبر ص
خداوند در حق رسول مكرمش محمّد بن عبداللّه (ص ) مى گوید: انك لعلى خلق عظیم : براستى كه بر خلق عظیمى هستى )سوره قلم آیه 4) بنده ناتوانى چه مىتواند در حق پیامبرى كه سراپا فضیلت و رحمت و منبع خیر و نیكى و بزرگوارى استبگوید؟
آنچه مى گویم قطره اى است از دریا.
خوى پیامبر و رفتار آن بزرگوار و كردار آن حضرت سرمشق مسلمین و بلكه نمونه عالى همه انسانها و در حقیقت تجسم اسلام . پیغمبر (ص ) به همه مسلمانان با چشم برادرى و با نهایت مهر و محبت رفتار مى كرد. آن چنان ساده و بى پیرایه لباس مى پوشید و بر روى زمین مى نشست و در حلقه یاران قرار مى گرفت كه اگر ناشناسى وارد مى شد، نمى دانست پیغمبر كدام است . در عین سادگى به نظافت لباس و بدن خیلى اهمیت مى داد وضوى پیامبر همیشه با مسواك كردن دندان ها همراه بود. از استعمال عطر دریغ نمى فرمود. همیشه با پیر و جوان مؤ دب بود. همیشه در سلام كردن پیشدستى مى كرد. تبسم نمكینى همیشه بر لبانش بود ولى از بلند خندیدن پرهیز داشت . به عیادت بیماران و تشییع جنازه مسلمانان زیاد مى رفت .
مهمان نواز بود. یتیمان و درماندگان را مورد لطف خاص قرار مى داد. دست مهر بر سر یتیمان مى كشید. از خوابیدن روى بستر نرم پرهیز داشت و مى فرمود:من در دنیا همچون سوارى هستم كه ساعتى زیر سایه درختى استراحت كند و سپس كوچ كند با همه مهر و نرمى كه با زیردستان داشت در برابر دشمنان و منافقان بسیار شدت عمل نشان داد. در جنگها هرگز هراسى به دل راه نداد و از همه مسلمانان در جنگ به دشمن نزدیكتر بود. از دشمنان سرسخت مانند كفار قریش در فتح مكه عفو فرمود و آنها همه مجذوب اخلاق پیامبر (ص ) شدند و دسته دسته به اسلام روى آوردند. از زر و زیور دنیا دورى مى كرد. اموال عمومى را، هر چه زودتر بین مردم تقسیم مى كرد و با آنكه فرمانروا و پیامبر خدا بود هرگز سهمى بیش از دیگران براى خود بر نمى داشت . براستى آن وجود مقدس مظهر و نمونه و سرمشق براى همگان بود.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

جمعه 11/5/1387 - 22:5 - 0 تشکر 50219

روش بت پرستان با محمّد ص
وقتى مشركان از راه آزارها نتوانستند به مقصود خود برسند از راه تهدید و تطمیع درآمدند، زیرا روز بروز محمّد (ص ) در دل تمام قبایل و مردم آن دیار، براى خود جایى باز مى نمود و پیروان بیشترى مى یافت
مشركان در آغاز تصمیم گرفتند دسته جمعى با ابوطالب عم و یگانه حامى پیغمبر (ص ) ملاقات كنند. پس از دیدار، به ابوطالب چنین گفتند:
ابوطالب ، تو از نظر شرافت و سن بر ما برترى دارى . برادرزاده تو محمّد به خدایان ما ناسزا مى گوید و آیین ما و پدران ما را به بدى یاد مى كند و عقیده ما را پست و بى ارزش مى شمارد. به او بگو دست از كارهاى خود بردارد و نسبت به بتهاى ما سخنى كه توهین آمیز باشد نگوید. یا او را در اختیار ما بگذار و حمایت خود را از او بردار
مشركان قریش وقتى احساس كردند كه اسلام كم كم در بین مردم و قبایل نفوذ مى كند و آیات قرآن بر دلهاى مردم مى نشستند و آنها را تحت تاءثیر قرار مى دهد بیش از پیش احساس خطر كردند و براى جلوگیرى از این خطر بار دیگر با ابوطالب بزرگ قریش و سرور بنى هاشم ملاقات كردند و هر بار ابوطالب با نرمى و مدارا با آنها سخن گفت و قول داد كه به برادرزاده اش ‍ پیغام آنها را خواهد رساند. امّا پیامبر عظیم الشاءن اسلام در پاسخ به عمّش ‍ چنین فرمود:
عموجان ، به خدا قسم هرگاه آفتاب را در دست راست من و ماه را در دست چپ من قرار دهند كه دست از دین خدا و تبلیغ آن بردارم حاضر نمى شوم . من در این راه یا باید به هدف خود كه گسترش اسلام است برسم یا جانم را در این راه فدا كنم
ابوطالب به برادرزاده اش گفت : به خدا قسم دست از حمایت تو برنمى دارم . ماءموریت خود را به پایان برسان
سرانجام فرعونیان مكه به خیال باطل خود، از در تطمیع در آمدند، و پیغام دادند كه ما حاضریم هر چه محمّد (ص ) بخواهد از ثروت و سلطنت و زنهاى زیبا روى در اختیارش قرار دهیم ، بشرط اینكه از دین تازه و بد گفتن به بتهاى ما دست بردارد.
امّا پیامبر (ص ) به سخنان آنها كه از افكارى شایسته خودشان سرچشمه مى گرفت اعتنایى نكرد و از آنها خواست كه به اللّه ایمان بیاورند تا بر عرب و عجم سرورى كنند.
آنها با اندیشه هاى محدود خود نمى توانستند قبول كنند كه به جاى 360 خدا، فقط یك خدا را بپرستند.
از این به بعد - همانطور كه گفتیم - ابوجهل و دیگران بناى آزار و اذیت پیامبر مكرم (ص ) و دیگر مسلمانان را گذاشته و آنچه در توان داشتند در راه آزار و مسخره كردن پیامبر و مؤ منان به اسلام ، به كار بردند.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی