در این نوع سازمان مشتری كانون و محور است كه سایر عوامل سازمان بر حول آن محور میچرخند ،اگر سیستمی در سازمانها باشد كه صدای مشتری را به صورت مستمر بشنود و میزان رضایت آنها را اندازهگیری كند مانند این است كه همواره فشار خون، ضربان قلب و علائم حیاتی سازمان را در برابر دیدگان خود مشاهده میكنید، برای شنیدن صدای مشتری در سازمانها از روشهای مختلفی استفاده میشودكه به برخی ازآنهااشاره می شود:
1. استفاده از پرسشنامه
2. مصاحبه حضوری با مشتریان و كاركنانی كه به صورت مستقیم با مشتریان در تماس هستند
3. استفاده از شكایات مشتریان