• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 1465)
شنبه 14/5/1391 - 10:12 -0 تشکر 490860
صدای مشتری « voc »

در سازمان شما چه صدایی شنیده می‌شود؟
در سازمان شما صدای چه كسی بلند است؟
صدای چه كسی سریعتر از سایر صداها به گوش می‌رسد؟

شنبه 14/5/1391 - 10:13 - 0 تشکر 490862


سازمان‌های مدیر محور :


برخی از سازمان‌ها كه سازمان‌های مدیر محور هستند بالاترین و بلندترین صدایی كه درهمه جای سازمان به گوش می‌رسد صدای مدیر است. در این سازمان‌ها خواست مدیران محور تلاش‌ها بوده و كانون همه فعالیت‌ها مدیر می‌باشد. همه چشم وگوششان به مدیر است. نیاز او مهمترین نیازی كه مورد توجه قرار می‌گیرد،خواسته او بر همه خواسته‌ها ارجع و برتری دارد. معمولاً در سازمان‌های بوروكراتیك و غیر تخصصی این شیوه كاربرد بیشتری دارد. روزی كه مدیر در سازمان نباشد پرچم سازمان نیمه برافراشته است. همه تصمیمات در ردة مدیریت متمركز می‌باشد، در این نوع سازمان‌ها تفویض اختیارات كمتر صورت گرفته و توانمندی و خلاقیت كاركنان پایین می‌باشد.


شنبه 14/5/1391 - 10:13 - 0 تشکر 490863


سازمان‌های كارشناس محور :


در اینگونه سازمان‌ها صدایی كه از همه بیشتر و سریعتر به گوش می رسد صدای كارشناسان و كاركنان می‌باشد. در این نوع سازمان‌ها آنچه مهم و با اهمیت است خواست و نیاز كارشناسان می‌باشد. در كانون تصمیم‌گیری‌ها كارشناسان قرار گرفته‌اندواین نوع سازمان‌ها،بیشتر سازمان‌های ارگانیك و تخصصی هستند. مدیریت سازمان فعالیت‌های حمایتی و پشتیبانی می‌كند و كارشناسان دارای اختیارات بیشتر بوده و در تصمیم‌گیری‌های سازمان نقش فعالتری دارند.


شنبه 14/5/1391 - 10:13 - 0 تشکر 490864


سازمان‌های مشتری محور :


در این نوع سازمان‌ها كه فلسفه وجودشان وابستگی بیشتری به مشتری دارد بلندترین صدایی كه به گوش می‌رسد و سایر صداها را تحت شعاع خود قرار می‌دهد صدای مشتری است. صدایی كه در جای جای سازمان طنین انداز بوده و از هر صدای دیگری سریعتر به گوش مدیران و كارشناسان می‌رسد.


شنبه 14/5/1391 - 10:14 - 0 تشکر 490865

در این نوع سازمان مشتری كانون و محور است كه سایر عوامل سازمان بر حول آن محور می‌چرخند ،اگر سیستمی در سازمان‌ها باشد كه صدای مشتری را به صورت مستمر بشنود و میزان رضایت آنها را اندازه‌گیری كند مانند این است كه همواره فشار خون، ضربان قلب و علائم حیاتی سازمان را در برابر دیدگان خود مشاهده می‌كنید، برای شنیدن صدای مشتری در سازمان‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شودكه به برخی ازآنهااشاره می شود:



1. استفاده از پرسشنامه



2. مصاحبه حضوری با مشتریان و كاركنانی كه به صورت مستقیم با مشتریان در تماس هستند



3. استفاده از شكایات مشتریان

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.