• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 609)
شنبه 14/5/1391 - 10:1 -0 تشکر 490844
جلب رضایت و تکریم مشتریان

 

جلب رضایت و تکریم مشتریان، بحث جدیدی نیست که طی سالهای اخیر مورد توجه شرکتها و موسسه های خدماتی واقع شده باشد، بلکه خدمت به مشتریان مقوله ای است که ریشه در تاریخ زندگی بشر، در تجارت و بازاریابی دارد. امروز شرکتهاو موسسه های خدماتی در سطح جهان، در فضایی به رقابت می پردازند که توجه به خواست و انتظارات مشتریان را عاملی برای ادامه حیات حرفه ای خود معرفی می کنند، آنان به کمک ابزارها و وسایل جدید ارتباطی به تفکر جدیدی دست یافته اند و آن چگونگی ورود به اذهان و خاطره مشتریان خود با ارایه کار و خدمات با کیفیت است.

شنبه 14/5/1391 - 10:2 - 0 تشکر 490847

«تام پیترز» از متفکران علم مدیریت با اشاره به نقش رهبری در سازمانها بر این نکته تاکید می کند که بدون رهبری مناسب و اثر گذار، نمی توان درک درستی از انتظارات مشتریان به دست آورد.به عبارت دیگر ایجاد تعهد در مشتری یا مردم شیوه ای است بسیار پویا در جهت کسب و کار موفق. این تعهد نمی تواند تنها صنفی باشد بلکه رهبر یک شرکت خدماتی پیش از آن که فقط بر گفتار خود تکیه کند باید به کردار موسسه خود بیندیشد. زیرا مشتریان قبل از آن که به گفتار موسسات خدماتی توجه کنند، بر کردار و عمل اجرایی و نحوه عمل آنها دقت دارند.

شنبه 14/5/1391 - 10:5 - 0 تشکر 490850


پیامبر اكرم (ص) : بهترین شما برای مردم سودمندترین آنها است به مردم



امام علی (ع) : كوشش برای اصلاح امور مردم از كمال سعادت است.



امام صادق (ع) : اگر كسی از برادر دینی اش در انجام كاری كمك خواست و جهت برآوردن حاجت او با تمام تلاش اقدام نكرد هر آینه به خدا و رسول خدا و مومنین خیانت كرده است.


شنبه 14/5/1391 - 10:6 - 0 تشکر 490851

ما كاركنان چه به عنوان یك فرد مسلمان و چه به عنوان یك كارمند وظیفه داریم در انجام وظایف و تكالیف خود از هیچ اقدامی جهت حل مشكل مردم دریغ نورزیم.



توصیه های ذیل جهت تكریم ارباب رجوع به كلیه كاركنان زحمتكش اعلام می گردد. امید آن داریم كه در اجرای طرح فوق كه یك وظیفه دینی ، اخلاقی و كاری است موفق باشند :







ü رضایت ارباب رجوع ( مشتری ) هدف اصلی سازمان ما است.



ü در انجام وظایف رضایت خداوندی در نظر گرفته شود و هیچ تبعیضی بین ارباب رجوع قائل نشوید.



ü امور را بر اساس ضوابط نه بر اساس روابط انجام دهید.



ü تا حد امكان فرایند انجام كارها راحتر ، كوتاهتر و شفاف تر كنید.

شنبه 14/5/1391 - 10:7 - 0 تشکر 490853


لطفاً خود را به جای ارباب رجوع بگذارید.



ü جهت ارائه خدمات موثر به ارباب رجوع اطلاع رسانی مناسب انجام دهید.



ü اسناد و مدارك مورد نیاز و شرایط ارائه خدمات را در كنار درب اطاق هایتان نصب كنید.



ü در اوقات اداری در محل كارتان حضور داشته باشید.



ü در هنگام مرخصی و ماموریت اداری حتماً زمان برگشت خود را به همكاران اطلاع دهید تا ارباب رجوع بلا تكلیف و سرگردان نماند.



شنبه 14/5/1391 - 10:7 - 0 تشکر 490854


تبسم یك زبان همگانی است كه مردم سرتاسر دنیا آن را درك می كنند.



ü خود را به جای ارباب رجوع بگذارید.



ü كار ارباب رجوع را به تاخیر نیاندازید.



ü اگر كاری نمی توانید برایش انجام دهید یا در حیطه وظایف شما نیست با متانت و خوشرویی راهنمای اش كنید تا تكلیف خود را بداند.


شنبه 14/5/1391 - 10:7 - 0 تشکر 490855


هر سازمان موفقی به ارباب رجوع می اندیشد.




ü مشكل خود را به دوش دیگران نیاندازید.



ü به جای اینكه انرژی خود را صرف شناسایی عاملین مشكل كنید ، مشكل را حل كنید.



ü كار ارباب رجوع را به امروز و فردا نیاندازید.



ü ارباب رجوع را مثل توپ به همدیگر پاس ندهید.



ü همیشه باید باور داشته باشیم كه ما فقط و فقط به خاطر ارباب رجوع حقوق می گیریم.



ü باید همیشه به یاد داشته باشیم ارباب رجوع ، رئیس ما است.



ü زمان مشخصی را برای رسیدگی به مشكلات ارباب رجوع در نظر بگیرید.


شنبه 14/5/1391 - 10:8 - 0 تشکر 490856

اور ، شاید ارباب رجوع درست می گوید ، به راستی اعجاز می كند.





ü ارتباط ارباب رجوع را با سازمان آسانتر كنید.



ü محلی جهت انتظار ارباب رجوع در نظر بگیرید.



ü به خاطر داشته باشید اكثر انتظارات بی جای ارباب رجوع از عدم اطلاع رسانی صحیح است . سعی كنیم با صبر قانع كنیم.



ü هنر ما در آن است كه اگر كار ارباب رجوع طبق ضوابط امكان پذیر نشدراضی كنیم نه اینكه كارش انجام شود ولی ناراضی باشد.



ü مشكلات خانوادگی و اقتصادی خود را بر سر ارباب رجوع تلافی نكنید.



ü وقتی پشت میز می نشینیم خود را طلبكار و ارباب رجوع را بدهكار در نظر نگیریم.



ü همیشه به یاد داشته باشیم رضایت خدا در رضایت مردم است.


شنبه 14/5/1391 - 10:9 - 0 تشکر 490857


شكایات ارباب رجوع را به حساب پیشنهادات آنها بگذارید.





ü به خاط انجام دادن وظیفه خود به ارباب رجوع منت نگذارید.



ü انتظار و توقع بی جا از ارباب رجوع نداشته باشیم.



ü در محل انتظار امكانات اولیه مثل چای ، آب خنك و تلفن شهری ، روزنامه ...فراهم كنیم.



ü راهنمای ساختمانها ، اطاقها و اسامی كاركنان جهت مشاهده ارباب رجوع درج گردد.



ü جهت ارائه خدمات بهترمیزان رضایت ارباب رجوع در قالب فرمهایی ارزشیابی گردد.



ü همیشه در دسترس ارباب رجوع باشید.



ü خوشرو و متبسم باشید.


شنبه 14/5/1391 - 10:9 - 0 تشکر 490858


در برخورد با ارباب رجوع ناراحت ، سیاست ، (( سعی ام را می كنم )) اعجاز می كند.





ü از انتقاد ارباب رجوع دلخور نباشیم و باید تشكر كنیم كه عیب ما را گوش زد كرده است.



ü در ارائه خدمات بهتر از نظرات و پیشنهادات ارباب رجوع استفاده كنیم.



ü نظرات ارباب رجوع را در تصمیم سازی موثر بدانیم.



ü ارباب رجوع مزاحم نیست بلكه ارباب ما است.



ü در برخورد به فرهنگ و ارزشهای ارباب رجوع توجه كنیم.



ü خدمت بهتر به نظم و نظافت ما بستگی دارد.



ا


شنبه 14/5/1391 - 10:10 - 0 تشکر 490859

رباب رجوع رئیس رئیس است.





ü در هنگام خشم تصمیم نگیریم.



ü خدا را ناظر و شاهد در اعمال خود بدانیم.



ü به یاد داشته باشیم كه خود مانیز برای سایر ادارات ارباب رجوع هستیم آنچه را به خود نمی پسندیم به دیگران نیز نپسندیم.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.