• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن کامپیوتر > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
کامپیوتر (بازدید: 210)
سه شنبه 3/5/1391 - 16:4 -0 تشکر 478691
اخبار حوزه ی کامپیوتر

همه معایب ویندوز 8 از نگاه گارتنر 

یک تحلیلگر شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا سیستم عامل جدید مایکروسافت را که تحت عنوان ویندوز8 عرضه شده را برای کاربران رایانه های رومیزی ناکارآمد توصیف کرد.

به گزارش مهر، گانار برگر تحلیلگر شرکت تحقیقاتی گارتنر تنها یک واژه برای توصیف سیستم عامل ویندوز 8 برای کاربران ارائه داده و آن واژه ناکارآمد است.


شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات است که شعبه مرکزی آن در شهر استمفورد در کانکتیکات واقع شده‌است.


وی این سیستم عامل جدید را که هنوز وارد بازار نشده است در پنج بخش مورد نقد و بررسی قرار داده است و در نتیجه این بررسی ها اعلام کرده است که این سیستم عامل برای دستگاه های لمسی کارکرد خوبی دارد.

 

مایکروسافت به برگر یک دستگاه اسلیت سامسونگ به صورت امانت واگذار کرده بود و طی این بررسیها تحلیلگر گارتنر مشکلات ویندوز 8 را شناسایی کرد.


این نسخه از ویندوز، وی را در رابطه با بالا آمدن سریع و ظاهر جذاب تحت تأثیر قرار دارد و حتی تحلیلگر گارتنر را به این نتیجه رساند که می تواند عادت حمل کردن لپ تاپ خود را به عنوان یک وسیله کاری کنار بگذارد، چرا که اسلیت می تواند کارکرد آی پد و لپ تاپ را به خوبی انجام دهد.


براساس اظهارات کارشناسان، شرکتهای تجاری برای سازگاری خود با ویندوز 8 نیاز به زمان دارند چرا که بسیاری از این شرکتها تازه به ویندوز 7 روی کرده اند. اما مهمترین قسمت نقد برگر به مسئله لمسی بودن ویندوز 8 باز می گردد که ناکارآمدی آن برای افرادی که دستگاه های عادی، رومیز و غیر لمسی استفاده می کنند به شدت مورد تأکید قرار گرفته است.


وی همچنین دسترسی از راه دور به رایانه ای که سیستم عامل آن ویندوز 8 است را یک کابوس توصیف کرد چرا که میانجی کاربری " مترو" که ویژه ویندوز 8 طراحی شده ورودی کلیدهای ویندوز را از صفحه کلید خود نمی پذیرد.

 

به طور کلی گفته می شود که این ویندوز می تواند در بازارهای تبلت موفق عمل کند چرا که در دستگاه های لمسی کارکرد مناسبی دارد.


ویندوز 8 این سیستم‌عامل هشتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز است و به همین دلیل نام آن را ویندوز 8 گذاشته‌اند.


مایکروسافت قصد دارد سیستم‌عامل ویندوز 8 را با پردازشگرهای 128 بیت سازگار کند، ویندوز ویستا و ویندوز 7 از پردازشگرهای 64 بیت پشتیبانی می‌کنند. از قابلیت‌های این سیستم عامل می‌توان به ارتباط سریعتر با استفاده از یواس‌بی3 و بلوتوث3، پشتیبانی از پردازنده‌های ARM، رمزگذاری کامل دیسک سخت، حساسیت نسبت به نور محیط، تشخیص چهره کاربر برای ورود و خروج ، میانجی کاربری مترو، برجسته‌بینی سه بعدی و پشتیبانی تلویزیون بی سیم اشاره کرد.


نسخه نهایی ویندوز 8 در 26 اکتبر (5 آبان روز جمعه) منتشر خواهد شد.

  ایستنا

سه شنبه 3/5/1391 - 16:9 - 0 تشکر 478693

ویژگی‌های ویندوز فون 8 معرفی شد 


اگر از كاربران حرفه‌ای رایانه باشید و هر روز اخبار جدیدترین نرم‌افزارها را دنبال كنید، نام ویندوز فون ۸ را حتما شنیده‌اید و یا حداقل به سراغ كسب اطلاعات و چگونگی استفاده از این ویندوز بوده‌اید.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در روزهای اخیر شركت مایكروسافت از فروش آخرین نسخه سیستم عامل خود ، ویندوز ۸ خبر داد.
پیش از این اعلام شده بود كه ویندوز۸ در اواخر ماه اكتبر آماده فروش است، اما استیون سینوفسکی - رئیس بخش ویندوز و ویندوز لایو، در كنفرانسی، ۵ آبان را زمان قطعی فروش این سیستم عامل اعلام كرد.

این تاریخ برای عرضه نسخه مشتریان یا consumer release است و نسخه مربوط به شركت‌های تولید كننده محصولات كامپیوتری( Release to Manufacturing) هفته اول آگوست (هفته دوم مرداد) عرضه خواهد شد.

پیش از این نیز این غول نرم‌افزاری اكثر محصولات خود را در ماه اكتبر معرفی كرده بود و از این جهت به سنت قدیمی اعلام زمان عرضه عمل كرده است.

البته شركت‌های تولید كننده سیستم‌های كامپیوتری و لپ‌تاپ از اعلام این زمان خشنود نیستند، زیرا در این زمان فرصت كمتری برای ارائه محصولات جدید خود با این سیستم عامل برای بدست آوردن بازار تعطیلات زمستانی دارند.

چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که دارندگان ویندوزهای رجیستر شده و قانونی اکس پی، ۷ و ویستا تنها با پرداخت ۳۹‪.‬۹۹ دلار می‌توانند ویندوز ۸ را دانلود کنند.

اما مدتی است که شایعاتی هم مبنی بر عدم عرضه ویندوز ۸ در قالب ابزارهایی چون CD و DVD شنیده می‌شد؛ این سیستم عامل كه انطباق بسیار خوبی با دستگاه‌های لمسی دارد، قرار است در ۱۰۹ كشور و با پشتیبانی از ۲۳۱ زبان زنده دنیا عرضه شود.


تاكنون سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف اطلاعاتی درباره ویژگی‌های ویندوز جدید مایكروسافت ارایه كرده‌اند كه از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره كرد:

- تمام اپلیکیشن‌های ویندوز ۷، به راحتی روی ویندوز ۸ اجرا خواهند شد.

- اخطارهای مربوط به آپدیت‌های امنیتی در سمت راست و پایین صفحه log-in قرار می‌گیرد.

- تسک منیجر جدید ویندوز اپلیکیشن‌ها را در زمان اکتیو نبودن، به حالت تعلیق درمی‌آورد (مصرف رم کمتر).

- ایجاد اماکن جدید "Reset and Refresh PC" و ساده شدن پاکسازی و بازگشت به تنظیمات قبلی (Restore).

- پشتیبانی از چند مانیتور و قابلیت جدید استفاده از یک پس زمینه برای چند مانیتور و اختصاصی کردن تسک بار برای هر مانیتور.

- پشتیبانی از قابلیت چند لمسی برای اینترنت اکسپلورر ۱۰.

- بهبود قابلیت ذره بین برای دسکتاپ.

- قابلیت استفاده از حالت کی‌بورد Thumb-by-Thumb.

- پشتیبانی از فضای مجازی SkyDrive و یکپارچگی با تمامی اپلیکشن‌های تحت سیستم ابری.

چهارشنبه 4/5/1391 - 12:8 - 0 تشکر 479835

با روش های زیر از هک شدن فرار کنید


وجود حفره در ساده ترین شکل به این معناست که نرم افزارهای مخرب که بدافزار یا تروجان نام دارند و به راحتی می تواند در آن سیستم نفوذ کند و آن حفره را به عبارتی پر کند و دست به اقدامات تخریبی بزند.


از دلایل دیگر نفوذ مخرب ها در یک سیستم عامل فراگیری آن سیستم عامل بین کاربران است نمونه آشکار آن سیستم عامل مکینتاش است که با نفوذ آن بین کاربران هکرها دست به پیدا کردن حفره های این سیستم عامل قوی و امن زدند و به ساخت بد افزار برای آن پرداختند.



 از آخرین نسخه یک سیستم عامل استفاده کنید
با توجه به مطالب، حفره های امنیتی از عمده ترین دلایل نفوذ مخرب ها است شرکت های سازنده سیستم عامل ها نیز به این نکته توجه خاص دارند و با ساختن نسخه های به روز تر از یک نوع سیستم عامل اقدام به برطرف کردن این حفره ها می پردازند.


در این خصوص می توان شرکت مایکروسافت را نام برد که برای windows سه نسخه متفاوت طراحی کرد بنابراین استفاده از آخرین نسخه های یک سیستم عامل در کاهش آلودگی به مخرب ها بسیار موثر است.در صورتی که کار بر windows هستید، fire wall خود را همیشه روشن نگه دارید.


Fire wall یا دیوار آتش، یک سیستم امنیتی کامل است که می تواند در مقابله با بسیاری از مخرب های کارا عمل کند.


در نسخه های مختلف windowsاز قبیل xp و ۷ این نرم افزار امنیتی وجود دارد.


جهت چک کردن از فعال بودن این نرم افزار مراحل زیر را طی کنید:
در صورتی که کاربر windows هستید:


بر روی start در گوشه سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید.


از صفحه ظاهر شده control panel را انتخاب  کنید و بر روی گزینه windows filewall کلیک کنید.
و از روشن بودن آن آگاه شوید.


در صورتی که کاربر windows 7 هستید:


بر روی start در گوشه سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید.


از منوی ظاهر شده contral panel را انتخاب کنید.


بر گزینه  windows fire wall کلیک کرده و از روشن بودن آن آگاه شوید.


بسیاری مواقع دیده می شود که برای نصب یک نرم افزار لازم به غیر فعال کردن fire wall می باشد در صورتی که به آن نرم افزار مطمئنه عمل خواسته شده را انجام دهید.


آنتی ویروس خود را در مدت های معین به روز کنید


با پیدایش مخرب ها شرکت های متعددی برای مقابله با آنها به وجود آمدند و متخصصان آنها درصدد مبارزه با مخرب ها عمل می کنند.


از آنجا که هکرها هر روزه تعداد زیادی مخرب ساخته و آنها را از طریق مختلف از قبیل فضای مجازی جهت آلوده کردن سیستم ها قرار می دهند نمی توان به نسخه های قدیمی یک آنتن ویروسی اعتماد کرد .


لازم است در مدت های مشخص برای مثال هر روز یا هر هفته حداقل هر ماه آنتی ویروس خود را بروز  کنید و اقدام به اسکن گرفتن از سیستم بپردازید.


از نسخه اصلی یا orginal یک آنتی ویروس استفاده کنید نسخه های اصلی امکان به روز رساندن از سایت سازندهآنتی ویروس را در اختیار کاربران قرا می دهد.


کاربران خود را از آخرین بد افزارها مطلع می سازند درحالی که نسخه های فرعی چنین امکاناتی را در اختیار کاربران نمی گذارند.


در صورتی که کاربر  windows هستید از نسخه ۶۴ قبل استفاده کنید نسخه های ۶۴ بیتی windows یه اندازه ۳۲ بیتی ها متداول نیستند بنابراین به اندازه نسخه های ۳۲ بیتی بد افزار آنها را تهدید نمی کند.


برای نصب نسخه های ۶۴ بیتی به سیستمی قویتری نسبت به ۳۲ بیت نیاز است.


اخبار فناوری را دنبال کنید


یکی از ساده ترین اقداماتی که جهت حفظ سیستم خود نسبت به مخرب ها می توانید انجام دهید رجوع به اخبار فناوری و آگاه شدن از آخرین مخرب ها و روش مقابله با آن می باشد مرکز ماهر ایران از جمله سایت های معتبری می باشد کاربران را از آخرین بد افزارها مطلع می کند.


از باز کردن هرز نامه ها خود داری کنید
از عمده ترین راه های ورود مخرب ها هرزنامه ها می باشد از باز کردن آن ها خود داری کنید.

چهارشنبه 4/5/1391 - 12:9 - 0 تشکر 479836

آشنایی با انواع روشهای تبلیغات اینترنتی


دنیای تبلیغات اینترنتی در دو دهه‌ی اخیر تحولات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است. همزمان با ایجاد شیوه‌ها و تکنولوژی‌های جدید تبلیغ آنلاین، در سال‌های گذشته سهم تبلیغات مجازی از کل بازار تبلیغات همواره رو به افزایش بوده است. اگر در کمتر از یک دهه پیش، تعداد اندکی از صاحبان آگهی از فرصت‌های فضای مجازی برای تبلیغات آگاه بودند، اکنون گردش مالی آگهی‌های آنلاین در برخی کشورها از جمله امریکا از گردش مالی آگهی‌های مطبوعاتی بیشتر شده است. در ایران نیز اگر تا پنج-شش سال پیش کمتر کسی حاضر به هزینه کردن برای تبلیغ محصول یا خدماتش روی اینترنت بود، اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های پربیننده‌ی فارسی مملو از بنرهای تبلیغاتی هستند و برخی جایگاه‌های مربوط به نمایش آگهی‌شان از چند ماه قبل‏تر رزرو می‌شود.



تبلیغات اینترنتی از همان سال‌های اولیه شکل‌گیری وب با نمایش آگهی‌های متنی و تصویری در برخی وب‌سایت‌های پربیننده شروع شد. در کنار نمایش وبی، شیوه‌ی اولیه‌ی دیگر ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی گروهی بود. اما تبلیغات اینترنتی با آغاز هزاره‌ی جدید و ورود شرکت گوگل به‌دنیای تبلیغات آنلاین به تجارتی جدی تبدیل شد. ویژگی‌هایی از قبیل نمایش دائمی در محدوده‌ی زمانی خاص، فراتر رفتن از محدوده‌ی جغرافیایی، انعطاف در طراحی و اجرا، امکان تعامل با مخاطب، امکان هدایت مخاطب به وب‏سایت هدف یا توضیحات بیشتر، امکان هدایت مخاطب به خرید کالا یا سرویس، امکان گزارش‌گیری از بازدیدکنندگان آگهی و چند مورد دیگر مجموعه‌ی عواملی است که اشتیاق برای ارائه تبلیغات در فضای آنلاین را افزایش داده است.


در حالی که در سال ۲۰۰۹ در امریکا هزینه‌ی صرف شده در تبلیغات آنلاین ۲۲ میلیارد دلار در برابر ۲۷ میلیارد دلار برای تبلیغات روزنامه‌ها بود، این ارقام در سال ۲۰۱۰ به مقدار برابرِ ۲۵ میلیارد دلار رسیدند. سرانجام در سال ۲۰۱۱ بود که تبلیغات آنلاین از تبلیغات مطبوعاتی پیشی گرفت و نسبت ۲۸ به ۲۴ به‌نفع اینترنت بین آنها برقرار شد. در انگلستان نیز در سال ۲۰۱۱ تبلیغات اینترنتی با رسیدن به مبلغ ۲.۲۶ میلیارد پوند معادل ۲۷ درصد کل بازار تبلیغات، از تبلیغات تلویزیونی جلو افتاده است. گسترش ابزارهای اینترنتی و افزایش کاربران پتانسیل‌های بیشتری برای تبلیغات آنلاین فراهم آورده است. اگر زمانی تبلیغات اینترنتی به ارسال ایمیل و نمایش بنر محدود می‌شد اکنون روش‌های زیادی برای ارائه تبلیغ در فضای مجازی وجود دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم.


online-ads-2.jpg

تبلیغات بنری
(Banner Ads)


شیوه‏ی تبلیغات بنری از جمله قدیمی‏ترین روش‏های تبلیغات اینترنتی است. در این شیوه بنر تبلیغ‏دهنده در یکی از اندازه‏های استاندارد در محلی از صفحه‏ی وب تبلیغ‏‏گیرنده نمایش داده می‏شود. وب‏سایت‏های تبلیغ‏دهنده محل‏های مشخصی که معمولا بالا، کنار و پایین صفحات وب‏شان است را به نمایش تبلیغات بنری اختصاص می‏دهند. بنر به وب‏سایت تبلیغ‏دهنده یا صفحه‏ای شامل توضیحات تکیملی درباره‏ی تبلیغ، لینک می‏شود. به‏عبارتی بازدیدکنندگان از وب‏سایت، می‏توانند روی هر کدام از بنرهای تبلیغاتی که توجه‏شان را جلب کرده باشد کلیک کنند تا اطلاعات بیشنری درباره‏ی آن بدست بیاورند. بنرها اغلب به‏صورت فایل‏های گیف (Gif)، فلش (Flash) و چند فرمت دیگر طراحی می‏شوند و ممکن است تصویر ثابت یا متحرک باشد. بنرهای فلش معمولا حجم بالاتری دارند، طراحی آنها هزینه‏ی بیشتری دارد و اگر اینترنت مخاطب پرسرعت نباشد ممکن است نمایش آنها با مشکل مواجه شود. در بنرهای فلش که معمولا به صورت انیمیشن هستند، ممکن است از صدا و قابلیت‏های تعاملی هم استفاده شده باشد. آی.ای.بی (Interactive Advertising Bureau) که موسسه‌ای امریکایی در حوزه‌ی تبلیغات است استاندارهایی را برای اندازه‌ی تبلیغات بنری مشخص کرده که در اغلب وب‌سایت‌ها از این اندازه‌ها استفاده می‌شود. این شیوه از متداول‏ترین شیوه‏‏های تبلیغات اینترنتی است که البته با گسترش شیوه‏های جدید اندکی از سهم آن کاسته شده است. اما در ایران خیلی‏ها هنوز تبلیغات اینترنتی را با تبلیغات بنری می‏شناسند و بسیاری از وب‏سایت‏های تبلیغ‏گیرنده تنها برای دریافت این نوع آگهی‏ها آمادگی دارند.


تبلیغات متنی
(Text Ads)


تبلیغات متنی همانند تبلیغات بنری در صفحات وب نمایش داده می‏شوند. اگر در تبلیغات بنری عکس یا تصاویر متحرک، نمایش‏دهنده‏ی آگهی بود و به وب‏سایت هدف لینک می‏شد، در این نوع تبلیغات از متن برای توصیف آگهی استفاده می‏شود. وب‏سایت‏های تبلیغ‏گیرنده معمولا بخش‏هایی را به‏صورت کادر یا ستون در کنار یا میانه صفحات در نظر می‏گیرند و تعدادی آگهی متنی را در آنجا نمایش می‏دهند. آگهی‏ متنی معمولا شامل عنوان تبلیغ و لینکی به صفحه‏ی تبلیغ‏دهنده است. ممکن است در ادامه‏ی عنوان در حد چند کلمه یا جمله نیز به‏عنوان توضیحات، شرح محصول، خدمات یا سازمان آگهی‏شده توصیف شود. تبلیغات متنی هزینه کمتری نسبت به آگهی بنری دارند و نمایش آنها در صفحات نیز حتی با کم‏سرعت‏ترین خطوط اینترنتی بدون مشکل انجام می‏شود. آگهی‏های متنی به‏تعداد زیاد زیر یا در کنار هم نمایش داده می‏شوند و شکلی شبیه به ستون‏های نیازمندی روزنامه‏ها دارد و از این روی نسبت به تبلیغات بنری کمتر توجه مخاطبان را جلب می‏کنند. وب‏سایت‏های ایرانی در چند سال اخیر بخش‏هایی را به این نوع تبلیغات اختصاص داده‏اند.


تبلیغات در نتایج جست‏وجو
(SERP Ads)


نوعی از تبلیغات متنی، تبلیغ در صفحه‌ی نتایج موتورهای جست‌وجو (Search Engine Results Page Advertising) است. حتما در زمان جست‌وجو در گوگل با نتایجی مواجه شده‌اید که با پس‌زمینه‌ی متفاوتی با نتایج اصلی و در بالا و کنار صفحات نمایش داده می‌شوند. این نتایج در واقع تبلیغات سفارش داده شده به گوگل و مرتبط با موضوع جست‌وجوی شما هستند. برخی موتورهای جست‌وجو همچون گوگل از شیوه‌ی نمایش تبلیغات مرتبط در نتایج جست‌وجو برای درآمدزایی استفاده می‌کنند.


هنگامی که شما در جست‌وجوی موضوعی هستند، تبلیغ متنی چند آگهی‌دهنده که تبلیغاتی در موضوع مربوط به‌جست‌وجوی شما سفارش داده‌اند، در بالای بخش نتایج نمایش داده می‌شود. مثلا اگر موضوع «میزبان وب» را در گوگل جست‌وجو کنید، علاوه بر صفحات وب مرتبط، آگهی‌های مربوط به چند شرکت ارائه خدمات میزبانی وب نیز شبیه به نتایج مقالات مرتبط برای شما نمایش داده می‌شود. تعدادی از شرکت‌های ایرانی در حوزه‌ی آی.تی در سال‌های اخیر تبلیغات این‌چنینی را به‌گوگل سفارش داده‌اند.


تبلیغات پاپ.آپ
(Pop-up Ads)


صفحات ناخواسته‌ای که در هنگام باز کردن یک صفحه‌ی وب همراه آن باز شده و آگهی نمایش می‌دهند تبلیغات «پاپ.آپ» هستند. این صفحات معمولا در اندازه‌ای کوچک‌تر از صفحه‌ی استاندارد مرورگرهای اینترنتی هستند و با لود شدن صفحه‌ی اصلی، آنها نیز به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند. این نوع تبلیغات از آنجایی که به‌صورت پیش‌بینی‌نشده همراه با برخی صفحات باز می‌شوند اغلب حالتی آزاردهنده دارند. برخی مرورگرهای اینترنتی این امکان را فراهم می‌کنند که در هنگام مرور اینترنت جلوی نمایش همه‌ی صفحات پاپ.آپ گرفته شود. برخی نوارهای ابزار اینترنتی نیز پس از نصب شدن بر روی دستگاه کامپیوتر به‌صورت پیش‌فرض نمایش تبیغات پاپ.پاپ را منع می‌کنند.


تبلیغات «پاپ.آندر» (Pop-Under) هم نوعی از تبلیغات پاپ.آپ هستند. پاپ.آندرها هم به‌صورت ناخواسته و به شکل یک صفحه‌ی مستقل از صفحه‌ی اصلی طراحی شده‌اند. اما پاپ.آندرها در زمان نمایش صفحه اصلی باز نمی‌شوند، بلکه در زیر آن پنهان شده‌اند و هنگامی که صفحه‌ی اصلی بسته می‌شود، آنها باز می‌شوند.


تبلیغات آویزان
(Hover Ads)


در تبلیغات پاپ.آپ معمولا از طریق کد «جاوا اسکریپت» دستور باز شدن یک صفحه‏ی جدید «اچ.تی.ام.ال» همراه صفحه‏ی اصلی صادر می‏شد. ممانعت از نمایش تبلیغات پاپ.آپ از طرف برخی مرورگرهای اینترنتی و نوارهای ابزار باعث شد تبلیغ‏گران راه جدیدی برای نمایش آگهی‏های‏شان پیدا کنند. تبلیغات آویزان در واقع نوع جدید و دیگری از تبلیغات پاپ.آپ هستند که با استفاده از تکنولوژی صفحات اچ.تی.ام.ال دینامیک (DHTML) نمایش داده می‏شوند. در این نوع به‌ازای هر تبلیغ یک صفحه‌ی اچ.تی.ام.ال جدید در مرورگر باز نمی‌شود. این نوع تبلیغات درهنگام باز شدن صفحه‌ی اصلی، در قالب کادری به‌صورت آویزان و شناور روی صفحه قرار می‌گیرند و بخشی از آن را می‌پوشانند. این نوع تبلیغات هرچند از سوی مخاطب قابل چشم‌پوشی نیستند و حتما به رویت او می‌رسند، ولی برای برخی کاربران آزاردهنده هستند.


نوع دیگری از تبلیغات آنلاین که به آگهی‌های شناور (Floating Ads) نیز معروفند نیز شبیه به همین دسته هستند. آگهی‌های شناور پس از نمایان شدن به‌صورت اتوماتیک بر روی صفحه‌ی درخواستی کاربران، در مدت زمان معینی (به‌طور معمولل ۵ تا ۳۰ ثانیه) خود به‌خود بسته می‌شوند.


تبلیغات بینابینی
(Interstitial Ads)


صفحات وب بینابینی (Interstitials Webpages) قبل یا بعد از نمایش یک صفحه‌ی وب درخواستی به‌نمایش در می‌آیند. به‌عبارتی شما برای دیدن صفحه‌ی مورد نظرتان ابتدا باید این صفحات را ببینید. این‌گونه صفحات گاهی برای دریافت اطلاعات از کاربر و یا ارائه هشدار یا تایید به او و گاه برای نمایش آگهی درنظر گرفته می‌شود. در این حالت صفحه‌ی آگهی بین مخاطب و صفحه‌ی هدف قرار می‌گیرد و حتما به رویت او خواهد رسید. هرچند ممکن است این واسطه برای او خوشایند نباشد.


نبلیغات ویدئویی
(Video Ads)


همزمان با افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا و گسترش انتشار و مشاهده‏ فایل‏های ویدئویی توسط کاربران، استفاده از این رسانه در دنیای تبلیغات در قالب آگهی‏های ویدئویی نیز گسترش یافته است. ویدئوهای تبلیغاتی گاهی در بالا یا کنار صفحات وب همچون بنرهای تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند. همچنین ممکن است ویدئو بخشی از یک بنر پیشرفته‌ی فلش باشد.


روش دیگر نمایش آنها در جماعت‌های محتوایی و وب‌سایت‌های به‌‌اشتراک‌گذاری ویدئو مانند یوتیوب است. در این حالت آگهی ویدئویی در مدت زمانی کوتاه در ابتدا، انتها یا میانه‏ی ویدئوی مورد نظر شما نمایش داده می‏شود.


تبلیغات ایمیلی
(Email Ads)


از دیگر شیوه‌های قدیمی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی استفاده از ایمیل است. در تبلیغات ایمیلی آگهی در قالب یک ایمیل تنظیم می‌شود و برای تعداد زیادی آدرس ارسال می‌شود. برخی سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها لیستی از مشتریان و کاربران خود دارند و تبلیغات مربوط به خود را برای آنها ارسال می‌کنند. حالت دیگر زمانی است که این گونه ایمیل‌ها برای مشتریان یا کاربران بالقوه فرستاده می‌شود، مثلا ارسال تبلیغات مربوط به یک کتاب جدید برای لیست چندصدنفره از کتاب‌خوانان حرفه‌ای. برخی شرکت‌های بازاریابی و تبلیغات آنلاین نیز در قبال دریافت مبالغی آگهی آماده شده را به بسته‌های آدرس ایمیل چندهزارتایی که در اختیار دارند ارسال می‌کنند. علی‌رغم قدیمی‌ بودن شیوه‌ی ارتباطی ایمیل در فضای وب، در صورتی که به درستی از این ابزار استفاده شود این نوع تبلیغات همچنان می‌تواند اثربخش باشد.


تبلیغات زمینه‌ای
(Contextual Ads)


از جمله رویکردهای جدیدتر و هدف‌مند تبلیغات آنلاین، تبلیغات زمینه‌ای (Contextual Ads) است. در این شیوه تبلیغات، سسیتم نمایش آگهی که معمولا نرم‌افزار هوشمندی است، محتویات صفحه‌‌ای که برای نمایش‏دادن درخواست شده را بررسی می‌کند و آگهی متناسب با آن را نشان می‌دهد. نمایش تبلیغات تعدادی از شیوه‌هایی که تاکنون معرفی شدند ممکن است از طریق این رویکرد انجام شود. مثلا تبلیغات روی صفحه‌ی وب به شیوه‌ی بنر یا متن و یا تبلیغات پاپ‌.آپ، می‏توانند به‌شکل زمینه‌ای و متناسب با محتویات صفحه به نمایش درآیند. تبلیغات در متن (In-text advertising) و تبلیغات در تصویر (In-image advertising) دو شیوه‌ی تبلیغات اینترنتی زمینه‌ای هستند. تبلیغ در صفحه‌ی نتایج موتورهای جست‌وجو نیز نوعی از تبلیغات زمینه‌ای محسوب می‌شود.


خبر-آگهی‌های آنلاین
(Online Advertorials)


در مطبوعات مطالبی با عنوان «ادورتوریال» (Advertorial) وجود دارند که در ایران با عنوان «رپورتاژ آگهی» شناخته شده‌اند. این مطالب علی‌رغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند، اما در واقع باسفارش قبلی و باهدف تبلیغ تهیه شده‌اند. در فضای وب و در برخی وب‌سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی نیز از چنین شیوه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌شود. گزارش‌ها و خبرهای تبلیغ‌کننده‌ی برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در قالب «گزارش-آگهی‌ها» و «خبر-آگهی‌ها» در برخی وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود. این مطالب باید از سوی وب‌سایت نمایش‏دهنده، از طریق عناوین یا علامت‌های خاص از مطالبی که توسط تحریریه تهیه می‌شوند جدا شده تا به ‌اعتماد مخاطبان لطمه‌ای وارد نشود.


حمایت از وب‌‌سایت‌ها
(On-Site Sponsorships)


شیوه‌ی دیگر تبلیغات در فضای آنلاین، اسپانسر یا حامی است. همان‌طور که در دنیای واقعی برخی مجموعه‌ها، اسپانسر مجموعه‌های دیگر می‌شوند و این برای آنها ارزش تبلیغاتی دارد، در دنیای مجازی نیز شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و سایر مجموعه‌ها می‌توانند اسپانسر وب‌سایت‌ها باشند. در این‌صورت لوگوی کوچک یا عنوان مجموعه‌ی حمایت‌کننده معمولا در پایین صفحات اینترنتی وب‌سایت هدف قرار می‌گیرد و با عباراتی از قبیل «حمایت شده توسط» مشخص می‌شود. این تصویر یا متن به وب‏سایت حمایت‏کننده لینک می‏شود و از این طریق بخشی از مخاطبان با اسپانسر بیشتر آشنا می‏شوند.


سایر شیوه‌های تبلیغ آنلاین


علاوه بر موارد فوق، در سایر فضاهای جدید مجازی نیز گونه‌های جدیدی از تبلیغات آنلاین عرضه می‌شود. مثلا شکل جدیدی از تبلیغات صوتی در پادکست‌ها پخش می‌شود. شبیه به آنچه در تبلیغات ویدئویی وجود دارد در اینجا نیز تبلیغات در ابتدا، انتها یا میانه‌ی یک پادکست قابل پخش هستند. همچنین محیط بازی‌های آنلاین نیز فضای جدید دیگری برای نمایش تبلیغات هستند. در این شیوه، آگهی متناسب با محیط بازی و در دل روایت آن تعریف می‌شود و در هنگام بازی کردن در موقعیتی مناسب نمایش داده می‌شود. اما مهم‌ترین شیوه‌ی جدید تبلیغات آنلاین، ارائه در محیط شبکه‌های اجتماعی آنلاین است که به چندین نوع مختلف انجام می‌شود. ایران ویج میتواند پیشنهاد خوبی برای شما داشته باشد و شما بیشتر نمایش دهد برای مشاهده اینجا کلیک کنید 


نویسنده: محمد مهدی مولایی
منبع: ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، شماره ۱۰۸، آذرماه ۱۳۹۰


به اشتراک بگذارید...

چهارشنبه 4/5/1391 - 12:10 - 0 تشکر 479837

هشت نکته مهـم برای خـرید تبـلت را بـدانید



به گزارش ایران ویج ، با توجه به این همه مدل و سیستم عامل (OS) اندروید و iOS رایانه لوحه‌ای، ما در اینجا قصد داریم هشت نکته کلیدی مهم را جهت راهنمایی شما برای تصمیم‌گیری صحیح در انتخاب خرید رایانه‌های لوحه‌ای یا تلفن‌های همراه هوشمند تبلتی شرح دهیم:


۱ـ بزرگی صفحه نمایش


اندازه صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که باید در انتخاب تبلت‌ها در نظر داشته باشید. البته بزرگی صفحه نمایش رایانه لوحه‌ای دقیقا به نیاز و علاقه شخصی و این که تا چه حد می‌خواهید قابل حمل باشد، بستگی دارد.


اندازه صفحه نمایش ۹٫۷ اینچ مشخصه رایانه لوحه‌ای شرکت اپل، آیپد (iPad) است. گزینه کوچک‌تر دیگر هفت اینچی است که امروز خیلی طرفدار دارد و تبلت‌های Streak7 شرکت دل و PlayBook شرکت بلک بری از نمونه‌های آن است.


تبلت‌ها در اندازه‌های دیگری چون ۸٫۹، ۱۰٫۱ و موبایل ـ تبلت‌ها در اندازه‌هایی حدود پنج اینچ زیاد است. در بین تلفن‌های همراه هوشمند صفحه نمایش چهار اینچی اندازه استانداردی است، اما آنها از نظر کیفیت بسیار متنوعند.


امروزه بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند مانند Galaxy S2 صفحه نمایش‌های AMOLED دارند که رنگ‌های واقعا زنده‌شان هنگام پخش و استریم محتوای رسانه‌ای (media) بخوبی نمود دارد.


۲ـ سیستم عاملی تبلت


انواع گوناگونی از سیستم‌های عامل (زمینه نرم‌افزاری که تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند بر آن به کار می‌پردازند) برای تبلت‌ها وجود دارد.


یکی از محبوب‌ترین آنها iOs گزینه اپل است که در آیفون (iPhone) و آیپد یافت می‌شود.


بیشتر تبلت‌های سال ۲۰۱۲ با OS اندروید نگارش ۴ (بستنی حصیری) شخصی‌سازی شده براساس OS گوگل که در تلفن‌های همراه کاربرد دارد، می‌تازد.


بقیه سیستم‌های عامل‌ رایانه‌های لوحه‌ای سال ۲۰۱۱ توسط HP و بلک بری پدید آمده و توسعه یافتند. اکنون ویندوز ۸ و ۷ که شما را قادر می‌سازد برنامه‌های رایانه‌های PC را روی رایانه‌های لوحه‌ای اجرا کنید، نیز خاستگاه بسیاری از تبلت‌هاست.


در بین تلفن‌های همراه هوشمند Windows Phone 7 یکی از سیستم عامل‌های کاملا پیشرو و یکی از بهترین آنهاست. آیفون و تلفن‌های دستی اندرویدی نیز انتخاب‌های مناسبی به شمار می‌رود.


۳ـ میزان ظرفیت فضای ذخیره داده تبلت


مقدار ظرفیت فضای ذخیره داده‌ای که شما برای یک رایانه لوحه‌ای نیاز دارید، بستگی مستقیم به مورد کاربری تبلت شما دارد.


در مجموع یک فضای ذخیره داده ۱۶ گیگابایتی برای یک رایانه لوحه‌ای کاملا کافی به نظر می‌رسد و شما می‌توانید انبوهی از موزیک‌ها و عکس‌ها را در آن جای دهید؛ اما در مورد ویدئوی HD و برنامه‌های کاربردی پر حجم قضیه فرق کرده و نیاز به حافظه به مراتب بزرگ‌تری دارید.


در صورتی که به ذخیره مقدار زیادی عکس و ویدئو نیاز نداشته باشید، حافظه‌هایی کمتر از این مقدار نیز کافی به نظر می‌رسد.


محصولات اپل فاقد درگاه کارت‌خوان هستند، اما بسیاری تبلت‌های دیگر در بازار دارای شکاف‌های کارت‌های میکرو SD یا میکرو SDHC جهت توسعه فضای ذخیره داده موجود سیستم هستند.


۴ـ نیاز واقعی به ۳G


همه رایانه‌های لوحه‌ای از Wi-Fi پشتیبانی به عمل می‌آورند، بنابراین قادرید آنها را به صورت بی‌سیم به شبکه خانگی وای ـ فای خود متصل سازید.


برخی از تبلت‌ها نیز دو نوع اتصال‌پذیری بی‌سیم و۳G را با هم مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و در نتیجه علاوه بر وای ـ فای شما می‌توانید سیمکارتی را که اینترنت موبایلش فعال شده درون آنها قرار دهید و در حال حرکت از اینترنت استفاده کنید.


معمولا سرویس ۳G گران‌تر از خدمات معمولی اینترنت موبایل است.


 ۵- تعداد برنامه نرم افزاری کاربردی قابل انطباق


فروشگاه Apple App Store با بیش از ۳۰۰ هزار برنامه کاربردی، فعلا در بین فروشگاه‌های App از بیشترین تعداد برنامه برخوردار بوده و همه با دستگاه‌های آیپد و آیفون قابل استفاده است؛ اما تعداد ۶۵ هزار از این برنامه‌ها مخصوص این دو وسیله طراحی و برنامه نویسی شده‌اند.


در مورد اندروید، بیش از ۲۵۰ هزار برنامه نیازهای اساسی این دستگاه‌ها را پوشش می‌دهد.


سیستم‌های عامل‌ دیگر نیز فروشگاه‌های Apps خاص خود را دارند که در مقایسه با دو فروشگاه ذکر شده، بسیار کوچک‌تر است.


به هر حال شما باید تبلتی را انتخاب کنید که برای همه کارایی‌های آن، برنامه کاربردی در دسترس باشد.


۶ـ وزن و ضخامت تبلت


آیپد ۲ با وزن و ضخامت کم به ترتیب ۶۰۱ گرمی و ۸٫۸ میلیمتری خود که لاغرترین تبلت شناخته شده، سر و صدای زیادی برپا کرده است.


اما در این میان تبلت‌های دیگری هم هست که از این دو نظر اسم و رسمی کسب کرده‌اند. رایانه لوحه‌ای پلی بوک بلک بری ۹٫۷ میلی‌متر ضخامت داشته و فقط ۴۰۰ گرم وزن دارد و گلکسی تب ۱۰٫۱ دهم اینچی سامسونگ نیز با ۱۰٫۹ میلیمتر ضخامت و وزن ۵۹۹ گرم نیز اسمش سر زبان‌هاست.


نقطه مقابل همه آنها زوم موتورولا (MotorolaXoom) سنگین وزن ۷۳۰ گرمی است. لاغری و سبک وزنی در تلفن‌های همراه هوشمند یکی از محاسنی است که از همه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.


بدنه فلزی اغلب بر وزن وسایل می‌افزاید، اما از سوی دیگر احساس استحکام و کیفیت بیشتری را منتقل می‌سازد.


همه این مسائل وقتی بخوبی حس می‌شود که بخواهید رایانه لوحه‌ای‌تان را داخل کیف خود حمل کنید، بنابر این پیش از خرید آنها، وزنشان را بخوبی سبک سنگین کنید.


۷ـ دوربین


امروزه بیشتر تبلت‌ها و همه تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به دوربین هستند که امکان ثبت لحظه‌ها را به صورت تصاویر ثابت و متحرک برای شما فراهم می‌کند.


بیشتر تبلت‌ها دوربینی روی خود در بالای صفحه نمایش دارند و این به معنای آن است که شما می‌توانید برنامه‌هایی چون Skype را برای چت تصویری با آنها به کار ببرید.


تلفن‌های همراه هوشمند به دوربین‌هایی چنان با کیفیت مجهزند که می‌توانید عکس‌هایی حرفه‌ای با آنها بگیرید.


۸ ـ‌ اتصال به تلویزیون


در بسیاری از تبلت‌ها و تلفن‌های همراه فوق پیشرفته، امکان اتصال به تلویزیون و صفحه نمایش از طریق کابل HDMI فراهم شده است.


این نکته در مواردی که می‌خواهید محتوای رسانه‌ای دستگاه خود را در صفحه‌ای بزرگ برای خانواده و دوستان به نمایش بگذارید مزیتی فوق‌العاده عالی محسوب می‌شود.


البته برای این منظور تبلت‌هایی مانند زوم موتورولا با خروجی HDMI در اندازه کامل مناسب‌تر است.

پنج شنبه 12/5/1391 - 19:25 - 0 تشکر 488988

روش پاک کردن ویروس‌های مخفی رایانه  
جام نیوز: فعال کردن قابلیت نمایش فایل‌های حفاظت شده سیستم عامل، این اجازه را به آنتی ویروس‌ها می‌دهد که به فایل‌های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کرده و ویروس‌های پنهان را کشف و پاک کند.

ویروس‌های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می‌دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod۳۲ و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند.

همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس‌ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه‌ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل‌های حفاظت شده سیستم عامل در می‌آورند و بدین صورت خود را مخفی می‌کنند تا از چنگ آنتی ویروس‌ها در امان باشند.

اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس‌ها می‌دهیم که به فایل‌های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس‌های پنهان را کشف و پاک کند بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید.

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل‌های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس‌ها می‌دهیم که به فایل‌های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس‌های پنهان را کشف و پاک کند.

برای این کار:

۱- به My computer بروید و در Toolbar گزینه Tools را انتخاب کنید.

۲- در منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب نمایید.

۳- سپس به سر برگ Veiw بروید.

۴- در بخش Hidden files and folders تنظیمات زیر را اعمال کنید:

الف- گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها Hidden هستند.

ب- تیک گزینه Hide extensions for known file types را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا exe است)

ج- تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

۵- سپس Ok را بزنید و از Toolbarخارج شوید.

۶- حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده ( ترجیحا Nod۳۲ یا Kaspersky ) کل هارد دیسک، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید! ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.

گدای فاطمه(س)

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.