• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 224)
يکشنبه 1/5/1391 - 19:24 -0 تشکر 476662
ممنوعیت تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که طبق مطالعات انجام شده تهران در شرایط فعلی حدود ۵۰۰ هزار جای پارک کم دارد، گفت: در حال حاضر تهران حدود ۴۵۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی دارد و امسال با تکمیل بزرگراه های در دست ساخت از جمله بزرگراه آزداگان، شبکه بزرگراهی پایتخت به نتیجه می رسد.

به گزارش سه نسل، وحید نوروزی اظهار کرد: طبق طرح جامع شهر تهران دیگر جایی برای ساخت بزرگراه نخواهیم داشت و با توجه به تولید، شماره گذاری و ورود روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دستگاه خودروی جدید، جای حرکت در تهران باقی نمی ماند و این کلان شهر دیگر نمی تواند یک شهر خودرو محور باقی بماند.

وی با اشاره به این که اگر قرار باشد برای هر خودرو در کنار خیابان فضایی ۴ متری در نظر بگیریم، در نتیجه برای خودروهای جدید روزانه باید ۵ تا ۵/۵ کیلومتر خیابان جدید ساخت، اظهار کرد: زمانی که شماره گذاری خودروها با پلاک فعلی آغاز شد، قرار بود این پلاک ها ۲۰ سال تداوم داشته باشد اما الآن بعد از گذشت ۷ سال به شماره های آخر آن نزدیک شده ایم.

نوروزی با بیان این که با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافیکی تهران، بیش از این نمی توان بزرگراه ساخت و طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران این شبکه بزرگراهی کافی و کامل است، تصریح کرد: هیچ کجای دنیا مانند تهران این همه خودروی قدیمی تردد نمی کند و در هیچ کجا برای خروج یک میلیون خودروی فرسوده بعد از ۲۰ سال جشن نمی گیرند!

وی با اعلام این که در مناطق شمالی تهران سرانه خودرو به ۱/۸ دستگاه به ازای هر نفر رسیده، اضافه کرد: فرهنگ استفاده از خودوری شخصی در تهران با شهرهای اروپایی کاملا متفاوت است و به عنوان نمونه در تهران مغازه داران فکر می کنند فضای مقابل مغازه شان متعلق به آن هاست و هیچ شهروندی جز آن ها حق استفاده از این فضا را ندارد که ناشی از همان فرهنگ است.

نوروزی با تأکید بر این که با وجود پیشرفتی که در زمینه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس های تندرو (BRT) داشته ایم باز هم در مقایسه با شهرهای پیشرفته دنیا عقب هستیم، گفت: شرایط ایده آل زمانی محقق می شود که سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری به ۷۵ درصد برسد.

وی با اشاره به این که اگر روند ورود خودروهای نو به همین نحو ادامه پیدا کند و اتفاقی در زمینه خروج خودروهای فرسوده روی ندهد، جایگاه شبکه بزرگراهی تقلیل پیدا کرده و بزرگراه های تهران به خیابان های پر ترافیک تبدیل خواهند شد، افزود: در حال حاضر نیز برخی از بزرگراه ها در ساعات اوج ترافیک به چنین سرنوشتی دچار شده اند.

نوروزی با بیان این که در زمینه تأمین پارکینگ و رفع مشکل فضای پارک پیشنهادمان این است که مالک هر خودرو در تهران برای دریافت پلاک هر خودرو باید حتما سند مالکیت یک پارکینگ داشته باشد، تأکید کرد: در حال حاضر بیشتر خیابان ها و کوچه های شهر در بسیاری از ساعات شبانه روز تبدیل به پارکینگ می شوند و خودروها، معابری شهری را اِشغال می کنند.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک در پایان خاطرنشان کرد: اگر از الآن به فکر تأمین پارکینگ برای خودروهای موجود و خودروهای جدید نباشیم و مانع تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران نشویم، تا دو سه سال دیگر نه تنها بزرگراه ها بلکه تمام پایتخت تبدیل به یک پارکینگ بزرگ خواهد شد.

برو به انجمن
فعالترین ها در هفته گذشته
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.