• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 15083)
يکشنبه 31/2/1391 - 13:19 -0 تشکر 455230
لوگوی پپسی بر روی کره ماه

لوگوی پپسی را شامگاه ۵ ژوئن (۱۶ خرداد ۹۱) در آسمان خاورمیانه روی کره ماه مشاهده نمایید
به گزارش نیو ادز نیوز بالاخره پس از مدتها شرکت پپسی توانست طرح تبلیغاتی خود برای تاباندن لوگوی پپسی بر روی کره ماه را که با مخالفت سازمان محیط زیست ملل متحد یو.اِن.ئی.پی مواجه بود را به مرحله ی اجرا برساند .
بر اساس این برنامه اولین پروژه ی آزمایشی تابش نور بر سطح کره ی ماه در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۲ (۱۶ خرداد ۹۱) در منطقه خاور میانه که شرایط مناسب تری را برای انجام این کار دارا میباشد انجام خواهد شد
 
 
http://s3.picofile.com/file/7385189244/imagdde001.jpg
 
 
 
زمان دقیق این پدیده غیرطبیعی و جالب شامگاه 5 ژوئن به وقت ایران در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه است که در سرتاسر ایران نیز به صورت کامل قابل رویت خواهد بود . مدت تابش احتمالا تنها حدود ۱۵ دقیقه به طول خواهد انجامید
در صورت موفقیت کامل پروژه ، این طرح تبلیغاتی به صورت رسمی در نقاط دیگر جهان توسط شرکت پپسی و احتمالا دیگر غول های عرصه ی تجارت جهانی اجرا خواهد
 
 
 http://s3.picofile.com/file/7385189993/imagdde004.jpg
 

 

  به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

 

                                    

چهارشنبه 17/3/1391 - 22:58 - 0 تشکر 459882

شبی که همه مردم سر کار رفتند!
به گزارش جهان به نقل از مهر، از اواخر اردیبهشت ماه خبر انعکاس لوگوی پپسی روی ماه در ایمیل ها دست به دست شد و حتی عده ای از کاربران ایرانی، در فیس بوک گروهی تشکیل دادند و به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند. این در حالی بود که هنوز هیچ رسانه رسمی داخلی و خارجی این خبر را تایید نکرده بود. تنها شاهد ماجرا، خبر کوتاهی بود که بعضی از سایت ها به نقل از خبرگزاری «نیو اند نیوز» روی خروجی خود قرار دادند و مدعی شدند که با وجود مخالفت سازمان محیط زیست ملل متحد برای اولین بار لوگوی پپسی روی ماه می افتد.

در این خبر آمده بود که به دلیل آن که خاورمیانه شرایط مناسب تری برای انجام این کار دارد، در فاز اول اجرا، این لوگو فقط در کشورهای خاور میانه دیده خواهد شد و در صورت موفقیت کامل پروژه، این طرح تبلیغاتی پر هزینه به صورت رسمی در نقاط دیگر جهان اجرا می شود.

انتشار تصاویری از اتود این کار تبلیغاتی هم باعث شد تا جای شکی باقی نماند که شرکت پپسی از مدت ها قبل برای تصاحب ماه شب پانزدهم، برنامه ریزی کرده است. اما این در حالی بود سایتی با عنوان نیو اند نیوز وجود خارجی نداشت و جستجوهای اینترنتی برای پیدا کردن منبع این خبر در سایت پپسی کولا هم به نتیجه ای نرسید.

 گمانه زنی در یاهو

در روزهای بعد، پای این بحث ها به صفحه یاهو جواب (yahoo answer)هم کشیده شد و کاربران ایرانی و غیرایرانی حدس و گمان های خود را در مورد راست و دروغ بودن این خبر با هم در میان گذاشتند. بر اساس اطلاعاتی که کاربران در این صفحه ها می نوشتند، این اتفاق قرار بود روز 16خردادماه ساعت 23:30 به وقت ایران رخ دهد و 15دقیقه هم ادامه داشته باشد.

عده ای از کاربران هم معتقد بودند این خبر یک شوخی بزرگ است که «فرورتیش رضوانیه» طنز نویس مطبوعات آن را باب کرده است. فرورتیش رضوانیه قبلا شایعاتی را در قالب دروغ سیزده منتشر کرده بود که همه آنها به سرعت رد شده بودند. شایعاتی مثل کج شدن برج میلاد،انتقال پایتخت به بم و ساخته شدن خودروی سمند طلا که دستپخت رضوانیه بود اما این بار، این طنزنویس زیر بار اتهام نرفت و رسما اعلام کرد که انتشار خبر تبلیغ پپسی روی ماه کار او نیست.

 وقتی رسانه ها هم فریب خوردند

با وجود این که شایعه انعکاس لوگوی پپسی روی ماه روز به روز قوت می گرفت، خبرگزاری های رسمی به دلیل نبود منبع موثق از موضع گیری درباره این خبر اجتناب می کردند. اما در این میان، یکی از خبرگزاری های با سابقه با انتشار خبر این اتفاق، با یکی از اساتید دانشگاه و صاحبنظران عرصه تبلیغات گفتگو کرد تا تاثیرات این تبلیغ پرهزینه را بسنجد! محمد کرمی، مدیر گروه روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در این باره به ایسنا گفت: «وقوع چنین رویدادی در نوع خود بی نظیر و خارق العاده است و تا پیش از این نیز چنین چیزی وجود نداشته است... این رویداد، دنیای تبلیغات را وارد عرصه جدیدی می‌کند.»

با این حساب، لوگوی پپسی اگرچه به آسمان ها نرسید اما روی زمین توانست سر و صدای زیادی به پا کند و چند روزی مردم و رسانه ها را در انتظار یک غافلگیری هیجان انگیز نگه دارد!

دوربردترین تبلیغات دنیا

اما تبلیغات فضایی به همین جا ختم نمی شود. ایده پردازان تبلیغاتی در فکر ساختن بیلبوردهایی هستند که در فضا نمایش داده می شوند اما تصویرشان از زمین هم قابل دیدن است. این تبلیغات البته به دلیل هزینه های سرسام آوری که دارند، تا به حال مورد توجه قرار نگرفته اند اما اگر یک کمپانی ثروتمند پیدا شود که بخواهد لقب اولین تبلیع کننده فضایی را از آن خود کند، احتمالا بعد از چند سال با فراهم کردن زیرساخت های فنی این کار موفق خواهد شد.

اولین بار در سال 1993یک شرکت امریکایی بحث بازاریابی فضایی را پیش کشید و پیشنهاد کرد که با ساخت یک بیلبورد نورانی به ابعاد یک کیلومتر مربع، این کار را آزمایش کند. این بیلبورد باید به اندازه ماه نورانی می بود و قطعا هزینه سنگینی دربر داشت.

بعد از آن برخی شرکت ها تصمیم گرفتند لوگوی خود را به شیوه های دیگر در فضا نمایش دهند. به طور مثال یک فضا نورد در حال نوشیدن کوکاکولا عکس گرفت و از این عکس در مانورهای تبلیغاتی این شرکت استفاده شد. یک پیتزا فروشی هم به نام پیتزا هات، دو بسته پیتزا را با فضا پیما به خارج از زمین فرستاد. برند کداک هم هزینه ای پرداخت تا لوگو و شعار تبلیغاتی اش روی بدنه ایستگاه فضایی بین المللی درج و ماندگار شود.

 

  به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

 

                                    

پنج شنبه 18/3/1391 - 16:10 - 0 تشکر 459969

سلام

دقت کردین این مطبتون چقد بازدید داره؟!!!
 11 هزار تا اونم تو سه هفته.ماشالا:دی

پنج شنبه 18/3/1391 - 16:16 - 0 تشکر 459971

سلام
به این خاطره که یکی توی شبکه این مطلب و گذاشته که دیگران ببینن و برا منم پیام گذاشته بود که چرا شایعه پراکنی میکنین انگاری من تموم دنیا را خبر کردم که قراره این اتفاق بیفته.

 

  به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

 

                                    

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.