• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 968)
سه شنبه 26/2/1391 - 14:25 -0 تشکر 453866
با مشتریان چگونه برخورد کنیم؟

مشتری‌ای که وارد کسب و کار شما می‌شود، در حقیقت صاحب کسب و کار شما است. خودتان را جای مشتری بگذارید و به همه چیز، ابتدا از دریچه چشم او بنگرید. من پس از سال‌ها شاگردی بازار، با جرات می‌گویم مشتری‌ها قبل از هر چیز، خریدار ارزش و احترام هستند. یک مشتری بالقوه ممکن است از شما خرید نکند؛ اما ارزش و احترامی ‌را که شما برای او یک خاطره و رویداد خلق کرده‌اید، در ذهن خود دارد. از دیدگاه روانشناسان، خاطرات در ذهن انسان‌ها ماندگار و قابل بازیابی است.

فروشنده‌ها باید تلاش کنند تا خاطرات جذاب و به‌ یادماندنی از رفتار خودشان در ذهن مشتریان ایجاد کنند.

کمپانی اکسپرینس انجینیرینگ در حوزه «مدیریت سرنخ‌ها» به فعالیت مشغول است. این کمپانی که رهبری آن را لو کاربون بر عهده دارد، به طراحی فضاهای فروش یا ارائه خدمات می‌پردازد تا خاطرات مثبتی را در ذهن مشتری‌ها باقی بگذارند. فروشندگان می‌توانند با رفتار و گفتاری متمایز و معنا دار، برای مشتری‌ها خاطره بسازند. خاطرات مشتریان از شما در ضمیر ناخودآگاه‌شان حک می‌شود؛ بنابراین نسبت به حضور مشتریان در کسب و کارتان بی‌توجه نباشید؛ حتی اگر از شما خریدی هم نکنند. همه چیز در طرز رفتار و برخورد شما با مشتری نهفته است؛ چه این رفتار دقیقا همان چیزی است که مشتری در آینده‌، درباره شما به خاطر خواهد آورد و قضاوت خواهد کرد. بدانید هر مکالمه و رفتاری که با مشتری داشته باشید، پیش از هر چیز ابتدا در ذهن او ثبت می‌شود.

چگونگی اعتماد به نفس بیشتر
هر اندازه احساس کنید بر زندگی و کار خود مسلط هستید و بر آن کنترل دارید؛ به همان اندازه احساس شادی و خوشبختی می‌کنید و به همان اندازه که احساس شادی می‌کنید بر کار خود کنترل ندارید، احساس ناخشنودی می‌کنید. روانشناسی مدرن، این نوع نگرش را « نظریه کانون کنترل» نام نهاده است. روانشناسان میان کانون درونی کنترل و کانون بیرونی کنترل تفاوت قائل می‌شوند.

فروشندگانی که احساس می‌کنند خودشان باعث موفقیت هستند و اگر هم در فروشی ناموفق بوده باشند، آن را ناشی از رفتار‌ها و عملکرد خود می‌دانند، در واقع در کانون کنترل درونی قرار دارند؛ یعنی موفقیت و شکست را به خود نسبت می‌دهند با خود صادق هستند، مسوولیت فروش خود را بر عهده می‌گیرند و با پذیرش آن‌، اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کنند. آنهایی که عدم موفقیت‌های خود را به عوامل دیگری نسبت می‌دهند، در کانون کنترل بیرونی قرار گرفته‌اند و احساس می‌کنند که خود‌، هیچ کاره هستند. آنها دیگران را مقصر می‌شمرند و خود را اسیر سر نوشت و تقدیر می‌دانند. کسانی که این گونه فکر می‌کنند، دیر یا زود به مرحله‌ای می‌رسند که دکتر مارتین سیلگمن‌، استاد دانشگاه پنسیلوانیا، آن را «درماندگی فرا گرفته شده» نامیده است.

 آنها در این حالت دچار یاس و درماندگی می‌شوند، احساس می‌کنند نمی‌توانند موقعیت خود را تغییر دهند یا آن را بهبود بخشند و به زودی عادت خواهند کرد که دیگران را سرزنش کنند و آنها را مسوول کار‌های خود بدانند.
اگر فروشندگان بخواهند از کارشان راضی و خشنود باشند، باید بار مسوولیت کارهای خود را بر عهده بگیرند. هر قدر بیشتر مسوولیت قبول کنید‌، به همان اندازه کنترل شما بر زندگی و کارتان بیشتر می‌شود و از سلامت روحی بهتر برخوردار خواهید شد.

در انستیتوی سیمنتون تگزاس، پزشکان به این نکته شگفت انگیز پی برده‌اند که پذیرش مسوولیت در اوضاع تنش زای زندگی، به نظام دفاعی بدن فرصت می‌دهد تا با سلول‌های سرطانی پیکار کند و بر آنها چیره شود. همچنین پزشکان این موسسه در یافته‌اند بیمارانی که از قبول احساسات و هیجانات منفی خویش سر باز می‌زنند، از پاک کردن الگوهای ذهنی مسبب سرطان عاجزند و در نتیجه، جسم را عرصه تاخت‌وتاز این سلول‌های مرگ‌آور قرار می‌دهند.
با مشتری ناراضی همراه شوید


ارتباط با مشتری ناراضی و بهبود رابطه با او، مستلزم تلاش فراوانی است؛ چرا که اصولا مشارکت و همکاری با دیگران، فرآیندی به مراتب پیچیده‌تر و از نظر ذهنی دشوار‌تر از زورگویی و دستور دادن است. بهتر است اگر می‌خواهید با مشتری شاکی ارتباط برقرار کنید و در جهت رضایت او حرکت کنید، پیش از هر چیز بدانید در ارتباطات‌، چه کار‌هایی درست و چه کار‌هایی نادرست است. فراگرفتن مهارت‌های ارتباطی کاری دشوار است؛ اما می‌توان آنها را یاد گرفت.

مهارت در گوش دادن موثر به حرف‌های دیگران به خصوص مشتری شاکی، کاربردی معجزه‌آسا دارد، البته این کار سخت‌تر از سخن گفتن است. در این گونه موارد با دقت و حساسیت بیشتری گوش دهید و قبل از آنکه خود در باره آنچه گفته شده بیان کنید، آنچه را شنیدید با سر تکان دادن تصدیق کنید؛ حتی اگر با آن موافق نیستید. هدف از این کار، جلب توجه مشتری شاکی است و معنایش این است که «تمام صحبت‌های شما را با دقت گوش می‌کنم». پس از آنکه صحبت‌های مشتری تمام شد‌، اگر بخواهید در برقراری ارتباط موفق عمل کنید، عبارتی نظیر این جمله را بگویید که : «من می‌خواهم چند دقیقه در باره فلان موضوع با شما صحبت کنم؛ آیا موافق هستید؟» بالطبع وقتی شما شنونده خوبی برای صحبت‌های او بوده باشید، ناخودآگاه با شما موافقت می‌کند.

منبع : سایت مدیران آنلاین

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

سه شنبه 9/3/1391 - 12:51 - 0 تشکر 458038

با سلام 

به نظر من با مشتری طوری باید رفتار کرد که از خریدش راضی باشی طوری که مشتری خودش اونجا رو به دوستاش معرفی کنه 

باید از مشتری به طور محترمانه پرسید 

باید اونارو راهنمایی کرد 

در حد عرف و شرع پیشنهاد داد 

باید خدمات به مشتری حرف اول را بزند

این خدمات می تونه پشتیبانی محصول باشه 

میتونه موقعیت مشتری در محل کسب و کار

این اصل نباید فراموش بشه 


همیشه حق با مشتریه.

سه شنبه 9/3/1391 - 14:53 - 0 تشکر 458094

سلام
چرا اینجوری شده .. من تو صفحه اصلی اسم یه کاربر جدید رو دیدم که به این تاپیک پاسخ دادن ولی الان اسم من اینجاست !!
اسم این دوست عزیز رو خیلی دقت نکردم ولی در ادامه عدد 10000 داشت .. لطفا ببینید اسم این دوستمون کجا غیبش زد .. ممنونم :)

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

سه شنبه 9/3/1391 - 15:31 - 0 تشکر 458110

modir_e_movafagh گفته است :
[quote=modir_e_movafagh;723339;458094]سلام
چرا اینجوری شده .. من تو صفحه اصلی اسم یه کاربر جدید رو دیدم که به این تاپیک پاسخ دادن ولی الان اسم من اینجاست !!
اسم این دوست عزیز رو خیلی دقت نکردم ولی در ادامه عدد 10000 داشت .. لطفا ببینید اسم این دوستمون کجا غیبش زد .. ممنونم :)



با سلام و ادب
مشکل به وجود آمده بررسی می شود و انشالله رفع خواهد شد.
با تشکر از دقت شما
موفق باشید



سه شنبه 9/3/1391 - 15:49 - 0 تشکر 458121

دبیر داخلی گفته است :



با سلام و ادب
مشکل به وجود آمده بررسی می شود و انشالله رفع خواهد شد.
با تشکر از دقت شما
موفق باشید



modir_e_movafagh گفته است :
[quote=دبیر داخلی;252000;458110][quote=modir_e_movafagh;723339;458094]سلام
چرا اینجوری شده .. من تو صفحه اصلی اسم یه کاربر جدید رو دیدم که به این تاپیک پاسخ دادن ولی الان اسم من اینجاست !!
اسم این دوست عزیز رو خیلی دقت نکردم ولی در ادامه عدد 10000 داشت .. لطفا ببینید اسم این دوستمون کجا غیبش زد .. ممنونم :)


خیلی ممنونم از پی گیری دقیق و سریع شما :)

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

پنج شنبه 11/3/1391 - 8:41 - 0 تشکر 458522

zamin10000 گفته است :
[quote=zamin10000;376477;458038]با سلام 
به نظر من با مشتری طوری باید رفتار کرد که از خریدش راضی باشی طوری که مشتری خودش اونجا رو به دوستاش معرفی کنه 

باید از مشتری به طور محترمانه پرسید 

باید اونارو راهنمایی کرد 

در حد عرف و شرع پیشنهاد داد 

باید خدمات به مشتری حرف اول را بزند

این خدمات می تونه پشتیبانی محصول باشه 

میتونه موقعیت مشتری در محل کسب و کار

این اصل نباید فراموش بشه 


همیشه حق با مشتریه.

سلام دوست عزیز

خییییییییییییلی خوش اومدی به انجمن خودت :)
واقعا نظرتون درسته و مطمئنا همیشه حق با مشتریه ..
راستی شما که اینقد به بحث های مدیریتی آشنا هستین بیشتر به ما سر بزنید و تو بحثها شرکت کنید و پاسخ بذارید .. خیلی خوشحال میشم زود به زود شما رو ببینم .
موفق باشید :)

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

دوشنبه 22/3/1391 - 22:5 - 0 تشکر 460986

سلام
عینهو مغازه دارای ایران :)
کلی منتشون رو بکش تا جنس بیارن تا باز کنن
تازه اگرم نخای بدرفتاری کنن دوتا متلک بگن و...

(ولی خدا خیر بده اون قشر معدودی رو که خوش رفتارن)

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
دوشنبه 5/4/1391 - 14:10 - 0 تشکر 465577

سلام طیبه جون
آخ آخ .. گفتییییییی و كردی كبابم :) !!!!!
واقعا اینقد بدم میاد از مغازه دارایی كه كلی منت میذارن و آخرشم به قول تو متلك به آدم میگن .. ولی در عوض بعضیا هستن كه با اینگه ازشون میخوای كلی رنگا و مدلای مختلف رو برات بیارن و آخرش هم پسند نمیكنی .. كلی هم تحویل میگیرن .و تشكر میكنن .. این باعث میشه هر دفعه آدم بره اون مغاره و جنسهای اونجا رو قبل از جاهای دیگه تست كنه ..
ممنون كه سر زدی .. انشاءالله بعد امتحانا بیشتر درباره ی تجربه هایی كه خیلی ساده میشه بدست اورد ولی به چشم نمیاد حرف میزنیم :)

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

پنج شنبه 15/4/1391 - 23:38 - 0 تشکر 468911

سلام زمین عزیز
خیلی قشنگ گفتی و استفاده کردم از نظرت.
به قول مدیر موفق بازم بیا تو انجمن تا بیشتر استفاده کنیم .

پنج شنبه 15/4/1391 - 23:50 - 0 تشکر 468916

ولی راستی به نظرم این درست نیست که خودمون قالب تهی کنیم و بگیم همیشه حق با مشتریه.
نه .  حق و بازار و شرایط آن مشخصه لذا آنچه بیرون از این عرف هست رو نمیشه تصدیق کرد .

جمعه 16/4/1391 - 2:1 - 0 تشکر 468948

سلام 

جناب محمودی درباره ی پاسخ آخرتون اگه امکان داره بیشتر توضیح بدید ممنون میشم .

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

برو به انجمن
فعالترین ها در هفته گذشته
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.