• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
ارتباطات و فن آوری اطلاعات (بازدید: 28344)
چهارشنبه 5/4/1387 - 0:35 -0 تشکر 44972
خرید و فروش اینترنتی

   
 
 
 
فروش اینترنتی
در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی یك فعالیت اقتصادی آن‌لاین همیشه موانع و مشكلاتی است كه سرعت پیشرفت كار را پایین می‌آورد. من اسم این موانع را «مشكلات اصلی بازاریابی اینترنتی» می‌گذارم.
 ▪ مشكل اول: مشكلات مربوط به یك سرمایه‌گذاری موفق
 اولین مشكل در راه‌اندازی یك فعالیت اقتصادی آن‌لاین سودمند شناخت صحیح نوع فعالیت است. از میان میلیون‌ها فعالیت آن‌لاین اینترنتی كدام فعالیت است كه ما می‌توانیم به با ضریب اطمینان بالا سرمایه‌گذاری كنیم و وقت و تلاش خود را صرف آن كنیم؟ كدام فعالیت آن‌لاین اینترنتی است كه می‌تواند ما را موفق سازد؟ كدام فعالیت، قانونی و كدام یك غیرقانونی است؟ كدام یك كلاه‌برداری و كدام یك فعالیتی سالم است؟ تحقیق و پژوهش در مورد این موضوعات ممكن است مقداری از زمان و یا پول شما را بگیرد اما در نهایت بررسی و پرداخت هزینه در این مورد به نفع شما خواهد بود. انجام این فعالیت به ظاهر پرهزینه می‌تواند فرصت‌ها و فعالیت‌های بسیار جدید و مهمی را مقابل شما قرار دهد.
 برای این كار، می‌توان فعالیت‌های مورد قبول مردم را بررسی كرد. با مراجعه به محكمه‌ها و نهادهای قانونی، قانونی بودن یك فعالیت اقتصادی را بررسی كنید. فرصت‌های مختلف را مشخص و كتاب‌های مربوط به آن‌ها را مطالعه كنید. با انجام این كارها تا حد زیادی می‌توان اطمینان حاصل كرد كه این مشكل، اخلالی در كار ما پیش نخواهد آورد و ما را به زمین نخواهد كوبید.
 ▪ مشكل دوم: مشكلات مربوط به هزینه و سرمایه‌گذاری
 دومین مشكل اصلی زمانی كه ما یك فعالیت اقتصادی آن‌لاین را شروع می‌كنیم مشكلات مربوط به هزینه و سرمایه‌گذاری برای آن كار است. اگر ما دقت كافی را در این مورد نداشته باشیم این مشكل می‌تواند با در بر داشتن مخارج سنگین مانع مهمی در پیشرفت كار و گسترش آن باشد.
 اولین موردی كه ما باید به آن توجه داشته باشیم این است كه سرمایه‌ ما نه تنها برای شروع كار باید كافی باشد بلكه باید پتانسیل لازم سرمایه‌گذاری را برای ادامه و گسترش كار در اختیار داشته باشیم.
 بعد از آن ما باید یك برنامه جامع تجاری و همچنین بودجه كافی برای ادامه كار داشته باشیم. با این روش می‌توان به راه‌اندازی یك كسب و كار طولانی مدت و پرسود امیدوار بود. گذشته از این باید در نظر داشته باشیم كه یك فعالیت اقتصادی آن‌لاین، فعالیتی نیست كه سریع و بلافاصله به نتیجه و سوددهی برسد و به مدت زمان نسبتا زیادی برای رسیدن به سوددهی نیاز دارد.
 برای دست‌یابی به موفقیت در یك كسب و كار تحت وب باید مدت زمان زیادی هزینه كنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم. قبل از شروع به كار، مخارجی را كه ممكن است در راه‌اندازی و گسترش یك فعالیت نیاز باشد، مشخص كنید.
 شما باید چه میزان هزینه برای عضوگیری و استخدام انجام دهید؟ چقدر پول باید صرف مخارج مربوط به تكنیك‌های مختلف آگهی‌ و بازاریابی برای فعالیت خود كنید؟ از چه روش‌هایی برای فروش و بازاریابی برای فعالیت خود استفاده و چه‌قدر برای این كار هزینه خواهید كرد؟ یك صفحه در
Excel تهیه و مخارج مربوط به كسب و كار خود را در آن مشخص كنید. با انجام این كارها مشكل مربوط به پول و هزینه در میانه‌ی راه شما را از فعالیت باز نخواهد داشت.
 ▪ مشكل سوم: مشكلات مربوط به زمان
 راه‌اندازی یك كسب و كار اینترنتی كار آسان و ساده‌ای نیست. این كار نیاز به كوشش فراوان، صرف انرژی زیاد و تلاش مستمر دارد تا بتوانید به نتیجه دل‌خواه خود دست یابید. هر چند شما زمان مورد نیاز برای دست‌یابی به نتیجه را مشخص نمایید ولی در زندگی انسان حادثه‌های غیر منتظره‌ای اتفاق می‌افتد كه پیشرفت فعالیت شما را با مشكل مواجه می‌سازد و از حركت به سمت جلو باز می‌دارد. شما باید برای این حوادث پیش‌بینی نشده را در مدیریت زمان خود برای این كار مد نظر قرار دهید.
 شما باید مشخص كنید كه هر روزه چه كارهایی باید انجام دهید تا كسب و كار شما در مسیر هموار حركت نماید. حتا اگر كسب و كار شما یك فعالیت اقتصادی بسیار كوچك باشد شما باید مدیریت زمان را برای آن در نظر بگیرید. تهیه یك برنامه روزانه برای انجام كارهای مربوط به كسب و كار می‌تواند در این مورد به شما كمك زیادی بكند. لیستی از كارهایی كه باید انجام دهید برای خود تهیه كنید و اهدافی را كه برای دست‌یابی به آن‌ها تلاش می‌كنید، مشخص نمایید.
 این طرز تفكر كه همه كارها را یك جا انجام دهید اصلا ایده درستی نیست. انجام این كار شما را فرسوده و خسته خواهد ساخت و توان شما را خواهد گرفت.
 همانند مدیریت مالی و هزینه، زمان خود را نیز مدیریت كنید تا بتوانید زمان لازم را برای سایر مسایل زندگی خود اختصاص دهید. شما باید زمان لازم برای كار روزانه، خانواده، دوستان، فعالیت‌های ورزشی، تفریحات، استراحت و آرامش و ... را در این مدیریت زمانی در نظر بگیرید.
 اگر فعالیت اقتصادی شما به صورت پاره وقت است به هیچ وجه برای تبدیل آن به یك فعالیت تمام وقت تلاش نكنید. شما اگر می‌خواهید سالم بمانید باید زمان خود را به خوبی مدیریت كنید. با انجام این اقدامات مشكلات مربوط به زمان را نیز در كسب و كار خود حل كرده‌اید.
 ▪ مشكل چهارم: مشكلات مربوط به آگهی‌های تبلیغاتی
 بازاریابی اینترنتی نیاز به انجام حجم وسیعی از آگهی‌های تبلیغاتی دارد. اگر شما بخواهید كه مشتریان كسب و كار شما را به راحتی در اینترنت پیدا كنند و محصول یا خدمات شما را خریداری كنند باید به روش‌های مختلفی نسبت به ارایه آگهی‌های تبلیغاتی اقدام كنید.
 لازم است كه متدهای مختلفی از روش‌های دادن آگهی را فهرست كنیم و بعد از آن مشخص كنیم كه كدام یك برای كسب و كار ما بهترین است.
 این كار چندان آسان نیست و می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. خوب است بدانید كه راه‌های بسیار ارزان و یا حتا رایگانی برای تبلیغ محصول و یا خدمات وجود دارد و این راه‌ها را پیدا كنید، در این صورت می‌توانید به بقای كسب و كار خود امیدوار باشید.
 نوشتن مقاله‌، ارسال خدمات خود به وب‌لاگ‌ها، لینك‌دادن صفحه وب و ... فعالیت‌های مربوط به تبلیغ محصول است كه حتا یك سنت هم برای شما هزینه نخواهد داشت. اما این به تنهایی كافی نیست و ما باید از روش‌های تبلیغاتی گوناگون كه نیاز به سرمایه‌گذاری نیز دارند استفاده كنیم به ویژه اگر ما سرمایه لازم برای هزینه در این مورد را داشته باشیم. شما می‌توانید با چاپ مقاله‌های خود در مجلات و روزنامه‌ها، همچنین در مجله‌های الكترونیكی بازاریابی مناسبی برای خدمات خود انجام دهید.
 می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان كنید تا سرانجام روشی را كه نتیجه بخش است، پیدا كنید. با زیاد كردن روش‌های مورد استفاده شما به نتایج دل‌خواه در این زمینه خواهید رسید و بر این مشكل نیز به آسانی غلبه پیدا خواهید كرد.
 ▪ مشكل پنجم: مشكلات مربوط به مراجعه مردم و مشتریان به وب‌سایت شما
 یكی از مهم‌ترین چیزهایی كه سبب می‌شود كسب و كار اینترنتی شما پا برجا باشد مساله مراجعه مشتریان به وب‌سایت شماست. اگر قصد دارید كه كسب و كار اینترنتی شما سودآوری داشته باشد باید اقدامات لازم برای مراجعه تعداد زیادی از خریداریان اینترنتی به وب‌سایت خود را فراهم آورید.
 مراجعه نكردن مشتریان به كسب و كار شما در اینترنت می‌تواند پی‌آمدهای سنگین و نگران‌كننده‌ای برای شما به بار داشته باشد؛ بنابراین باید نهایت تلاش خود را برای بازدید مشتریان از وب‌سایت‌تان به منظور خرید محصول یا خدمات خود به كار گیرید. اگر وب‌سایت و خدمات شما ویژه و خاص نباشد مطمئنا در بازار رقابت تجارت اینترنتی ناكام خواهید بود.
 یكی از بهترین كارهایی كه شما به این منظور می‌توانید انجام دهید این است كه مقاله‌هایی در مورد خدمات خود نوشته و هم‌چنین لینك‌های وب‌سایت خود را در صنف‌های مربوط به كسب و كار خود ارایه دهید.
 شما باید بازاریابی و ارایه مقالات خود را در سایت‌ها و خدماتی ارایه دهید كه هزاران هزار بازدید كننده آن‌لاین دارد و این آگهی‌ها را به صورت گسترده در شبكه اینترنت پخش كنید.
 حتا می‌توانید لینك‌ خود را به انجمن‌ها و سایت‌های مختلف بحث و مناظره‌ی اینترنتی ارسال كنید. همچنین در وب‌لاگ سایر اشخاص می‌توانید مطالبی مربوط به خدمات و محصول خود بنویسید.
 لینك شما باید توسط موتورهای جست‌وجوی اینترنتی قابل دسترسی باشد تا افرادی كه خدمات شما را جست‌وجو می‌كنند، بتوانند به راحتا به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توان یك برای تشویق كاربران به مراجعه به سایت، خبرنامه‌ای در وب‌سایت راه‌اندازی كرد. یا با همكاری سایر سایت‌ها، لینك‌های سایت خود را در آن‌ها قرار دهید. در نهایت شما باید همیشه به دنبال راه‌های جدید برای افزایش مراجعه مشتریان به وب‌سایت خود باشید این امر درصد موفقیت فعالیت اقتصای شما را دو برابر خواهد كرد.
 ▪ مشكل ششم: تقویت ارتباط با مشتریان
 زمانی كه شما در یك شبكه بازاریابی بزرگ فعالیت می‌كنید، شاید اصلی‌ترین مشكل شما فراهم آوردن یك فضای ارتباطی مناسب باشد.
 شما باید چشم‌انداز و دورنمای فعالیت خود را مشخص كرده و امكان انتقال آن را به مشتریان خود فراهم آورید. باید تلفن‌های تماس خود را در اختیار مشتریان قرار دهید و تماس‌های مكرر مشتریان خود استقبال كنید و زمان كافی برای ارتباط با كاربران‌ خود در نظر بگیرید. در صورت نیاز می‌توانید از یك دست‌یار در این مورد كمك بگیرید.
 مشتریان شما باید بدانند كه شما ارزش زیادی برای آن‌ها قایل هستید. می‌توان با پخش كارت بازرگانی، جزوه‌ و حتا تهیه یك
CD در مورد خدمات و محصول خود چشم‌انداز و دورنمای خدمات خود را به مشتریان ارایه داد.
 می‌توان با كسانی كه پیش‌تر در زمینه كاری شما فعالیت كرده‌اند و یا اطلاعاتی در این زمینه دارند برای توسعه و تبلیغ خدمات همكاری كرد.
 اگر شما خدمات پشتیبانی مناسب برای محصول خود ارایه دهید و نتایج استفاده از آن را به صورت مناسب در اختیار كاربران قرار دهید، مشكلات مربوط به تقویت ارتباط با مشتریان را به سادگی حل خواهید كرد.
 ▪ مشكلات هفتم: مشكلات مربوط به فروش
 آخرین مشكل در مورد راه‌اندازی یك كسب و كار آن‌لاین موفق مساله فروش است. بعضی مواقع ما همه كارها را درست انجام می‌دهیم ولی به آن میزان فروشی كه مد نظرمان است، دست نمی‌یابیم.
 چگونه می‌توان فعالیت‌های مربوط به تبلیغات و ارایه آگهی‌های تبلیغاتی و همچنین افزایش تعداد مراجعه مشتریان را به یك فروش مناسب سوق داد؟ چگونه می‌توانیم مشتریان خود را حفظ كنیم كه در آینده برای خرید مجدد به وب‌سایت ما مراجعه كنند؟ و یا وب‌سایت و محصول ما را در برای دوستان و آشنایان خود تعریف و تبلیغ كنند؟
 در بعضی از موارد این یك امر پیش‌بینی نشده است. اما كاری كه شما یقینا باید انجام دهید این است كه ارتباط تنگانگ خود را با مشتری حفظ كنید. این امر به جهش اقتصادی كسب و كار شما كمك شایانی می‌كند.
 فهرستی از مشتریان خود تهیه كنید و در خبرنامه وب‌سایت خود قرار دهید. برای آن‌ها پیام‌های شخصی بفرستید و در مورد رضایت از محصول سوال و از پیشنهاد‌های آن‌ها استقبال كنید.
 سعی نكنید فقط محصولی را كه پشت تلفن از آن تعریف كرده‌اید، به آن‌ها بفروشید. به مشتریان خود نشان دهید كه خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها در مورد محصول دل‌خواه‌شان برای شما اهمیت دارد و سعی كنید تا آن‌جایی كه می‌توانید آن‌ها را از خود راضی نگه دارید.
 به آن‌ها نشان دهید كه چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند پاسخ‌گوی نیازشان باشد و خواسته‌های آن‌ها را ارضا كند. مشتریان شما باید بفهمند كه شما حاضرید در هر حال به آن‌ها كمك كنید و در كنارشان باشید. روابط خود را با آن‌ها صمیمانه‌تر كنید.
 تا آن جایی كه امكان دارد در كسب و كار خود از نظرات و وجود آن‌ها استفاده كنید. با برقراری یك ارتباط خوب با مشتریان می‌توانید به مشكلات مربوط به فروش نیز فایق آیید.
     
  
 
  ۱۰- روش‌های خرید (۲روش: مزایا و معایب)

۱-۱۰-
روش اول خرید پستی:
بر روی كلید خرید پستی كه در همین قسمت قرار دارد كلیك می‌كنید و آدرس و مشخصات كامل به همراه كدپستی ۱۰رقمی را وارد می‌كنید... پس از اینكه سفارش شما ثبت شد، با شما برای تائید محصول تماس خواهیم گرفت و سپس روز بعد از ثبت سفارش، محصول را برای شما ارسال خواهیم كرد و هزینه‌ی این محصول را نیز پس از اینكه ۱۸دی‌‌وی‌دی بدستان رسید به مامور پست پرداخت می‌كنید.

از معایب این روش:
۱- امكان دیر رسیدن سر موعد مقرر وجود دارد
۲- قیمت بالاتر نسبت به روش دوم
(قیمت تمام شده ۲۱۵۰۰ تا ۲۲هزار تومان)
از مزایای این روش:
 ۱- مبلغ پرداختی پس اینكه محصول به دستتان رسید قابل پرداخت است. (به مامور پست)
۲-
 ۲-۱۰- روش دوم خرید نقدی:
این روش به صورت خرید نقدی می‌باشد، به این صورت که در این روش مبلغ مورد نظر را به حساب فروشگاه واریز می‌كنید (شماره حساب ما) سپس فرم مربوطه را را نیز کامل می‌كنید و ما محصول را برای شما ارسال خواهیم کرد.

از معایب این روش:
۱- مبلغ پرداختی قبل از ارسال محصول ۲-

از مزایای این روش:
۱- ارزانتر از روش اول می باشد با قیمت ۱۷۵۰۰ تومان (قیمت تمام شده ۱۷۵۰۰ تومان)
۲- سریعتر به دستتان می‌رسد
۳- با پست پیشتاز ارسال می‌شود
۴- نیازی به پرداخت هزینه‌ی دیگر از طرف شما از جمله هزینه پستی + كرایه + خدمات + بیمه و... دیگر نیست.
۵- از مشتریان ثابت ما تلقی خواهید شد و در خریدهای بعدی از ۱۰ درصد تا ۳۰درصد هم برای شما تخفیف ویژه خواهیم داد.
     
بر اساس این طرح متقاضیان می‌توانند به سایت‌های www.iranecar.com وwww.saipagroup.ir مراجعه كرده و پس از انتخاب خودروی مورد نظر وارد سیستم خرید شركت سایپا شوند. طرح بازار اینترنتی كه به گفته مدیرعامل سایپا یكی از 30 طرح ویژه این شركت محسوب می‌شود، قرار است در چندین فاز مجزا اجرا شود. در فاز اول فروش به صورت نقدی خواهد بود. هرچند كه تمامی محصولات این شركت در فاز اول نمی‌گنجد. همچنین صدور پیش‌فاكتور كه پیش از این توسط نمایندگی‌های مجاز سایپا انجام می‌شد در این فاز در بازار اینترنتی صورت می‌گیرد و در فاز بعدی، فروش به صورت تعهدی انجام می‌شود. با راه‌اندازی پایگاه مجازی خرید خودرو در سایپا، واحد فروش این شركت ظرف مدت یك سال آینده حذف و واحد بازاریابی كلیه امور مربوط به فروش را انجام خواهد داد.
حذف دلال‌گری با فروش اینترنتی
اما دراین نوع از معامله الكترونیكی، فروشنده و خریدار در دو سوی فرایند قرار دارند و پیش‌نیاز انجام معامله آن است كه هر دو طرف معامله امكان حضور در سیستم پرداخت الكترونیكی را داشته باشند. برای این منظور مشتری باید كارت بدهی و فروشنده می‌باید یك حساب بانكی مخصوص دریافت‌های الكترونیكی داشته باشند تا بتوانند عملیات خرید را انجام دهند.
فروش اینترنتی در چهار مرحله ثبت سفارش خرید، دریافت اطلاعات خریدار، پردازش پرداخت آنلاین و ثبت تراكنش مالی انجام می‌شود. در مرحله اول متقاضی وارد سایت شده و پس از انتخاب كالای مورد نظر وارد مرحله دوم خواهد ‌شد.
در این مرحله فروشنده اطلاعات مربوط به كارت اعتباری مشتری را از او درخواست می‌كند تا بتواند برای صدور صورتحساب و پرداخت پول از حساب مشتری اقدامات لازم را انجام دهد. در مرحله سوم هزینه خرید كالا از حساب متقاضی كسر و به حساب فروشنده واریز و مشتری وارد مرحله دریافت كالا می‌شود.
هرچند طرح فروش اینترنتی دارای مزایای بسیاری از جمله حذف دلال‌گری و كنترل بازار خودرو است، اما این طرح معایبی نیز همچون وجود مشكلات در زیرساخت‌های خرید اینترنتی، پرداخت آنلاین و محدودیت در سقف پرداخت الكترونیكی و عدم شفاف‌سازی مشتریان در زمینه مسائل حقوقی در پرداخت‌های الكترونیكی برخوردار است كه این معایب، اجرای طرح را با مشكلات بسیاری مواجه می‌كند.
واحد فروش حذف می‌شود
نخستین بازار اینترنتی خرید خودرو قرار بود باحضور وزیر صنایع و معادن برگزار شود، اما محرابیان غایب اصلی این مراسم بود. بنابراین سایت مذكور باحضور احمد قلعه‌بانی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مهرداد بذرپاش مدیرعامل شركت سایپا و برخی از نمایندگان مجلس افتتاح شد.
در این مراسم فرزادنشان، مدیر فروش شركت سایپا درخصوص راه‌اندازی نخستین بازار اینترنتی خرید خودرو عنوان كرد: به استناد ماده 72 قانون تجارت الكترونیك و ماده 37 برنامه توسعه الكترونیك وزارت صنایع و معادن در چارچوب استانداردهای تجارت الكترونیك شركت سایپا راه‌اندازی سایت فروش الكترونیكی كالا را در برنامه كاری خود قرار داد.
به‌گفته نشان، از جمله اهداف اولیه این طرح؛ محقق شدن دولت الكترونیك است و به لحاظ فروش نیز مزایایی هم برای مشتریان و هم برای شركت سایپا دارد و از جمله این محاسن می‌توان به ایجاد شرایط یكسان و عادلانه برای خرید محصولات اشاره كرد. نشان معتقد است: صرفه‌جویی در هزینه‌ها، كاهش زمان و افزایش كیفیت فروش از مهمترین مزایای طرح فروش اینترنتی است.
به‌گفته مدیرفروش شركت سایپا، با اجرای این طرح مردم می‌توانند از درون منزل برای خرید خودروی موردنظر خود اقدام كنند و مشكلات قبلی را كه در زمینه فروش محصولات بود، از این پس نخواهند داشت.
نشان در توضیح بیشتر این طرح، اظهار داشت: طرح فروش اینترنتی در سه مرحله انجام می‌شود مرحله اول مشتری خودروی موردنظر خود را انتخاب می‌كند و پس از آن وارد عملیات نمایندگی می‌شود و در مرحله نهایی عملیات فروش در واحد فروش صورت می‌پذیرد و در این مرحله خودروی موردنظر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
به‌گفته نشان، با اجرای طرح فروش اینترنتی ظرف مدت یك‌سال واحد فروش شركت سایپا حذف و تنها واحد بازاریابی در این شركت فعالیت خواهد كرد و كلیه عملیات واحد فروش به‌صورت مكانیزه انجام می‌شود.
مدیرفروش اینترنتی محصولات سایپا از عدم ورود چك به واحد فروش طی شش‌ماه گذشته خبر داد و افزود: در شش‌ماه گذشته ورود چك به واحد فروش ممنوع اعلام شده بود و فروش‌ محصولات هم‌اكنون با حواله انجام می‌شود.
نشان از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در واحد فروش به‌حذف ارائه پیش‌فاكتور از سوی نمایندگی‌ها اشاره كرد و افزود: ارائه پیش فاكتور در ابتدا توسط نمایندگی‌ها و به صورت دستی انجام می‌شد كه این امر مشكلات بسیاری را برای فروش به وجود می‌آورد به همین دلیل از ابتدای هفته گذشته ارائه پیش فاكتور به صورت دستی حذف شده و متقاضیان برای دریافت پیش فاكتور نیز می‌باید به سایت مراجعه كنند.
فاز اول فقط فروش نقدی
مهرداد بذرپاش، مدیرعامل شركت سایپا نیز در این مراسم گفت: طرح بازار اینترنتی خودرو یكی از 30 طرح ویژه شركت سایپا محسوب می‌شود كه به بهره‌برداری رسید.
به گفته بذرپاش در سال‌جاری موضوع ساماندهی شفاف بازار خرید و فروش خودرو یكی از دغدغه‌های وزارت صنایع و معادن محسوب می‌شد كه با افتتاح بازار اینترنتی این مشكلات مرتفع خواهد شد.
وی در خصوص اهداف اجرای طرح فروش اینترنتی خودرو نیز می‌گوید در این طرح بخش عظیمی از عملیات فروش برخی از انواع خودروها، بهینه می‌شود و مراحل فروش كاهش می‌‌یابد.
بذرپاش با بیان اینكه برخی نارسایی‌های فروش خودرو بخش مهمی از نارضایتی مشتریان بوده است، گفت: در بازار اینترنتی، انتخاب نوع خودرو و ثبت‌نام در فضای الكترونیك و در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود و به این طریق نارضایتی مردم از فروش خودرو مرتفع خواهد شد.
به گفته بذرپاش فاز دوم فروش شركت سایپا شامل ارائه كارت خودرو به خریداران است كه این طرح یك پروتال جامع‌تری است كه در برنامه چهارم تعریف شده است و این به آن معنی است كه این كارت در طول مدت زمان محصول مانند یك شناسنامه همراه خودرو است و مشتری در تمام شرایط از وضعیت خودرو مطلع خواهد بود. بذرپاش در پایان این مراسم و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه آیا تمام زیرساخت‌ها برای فروش اینترنتی فراهم شده یا خیر؟ عنوان كرد: اگر منظور از زیرساخت‌ها دسترسی تمام اقشار جامعه به اینترنت باشد كه این امر تاكنون محقق نشده به همین دلیل و برای اینكه حقوق كلیه متقاضیان محصولات سایپا حفظ شود، در فاز اول سقفی در نظر گرفته شده و برخی محصولات را وارد سایت فروش اینترنتی كردیم كه این امر در فازهای بعدی گسترش خواهد یافت.
مدیرعامل سایپا در پاسخ به این پرسش كه آیا برای خرید، تسهیلاتی نیز در این طرح، درنظر گرفته شده یا خیر؟ می‌گوید: در فاز اول فروش محصولات به صورت نقدی انجام می‌شود و در‌حال‌حاضر در حال توافق نهایی با برخی بانك‌ها هستیم كه بتوانیم فروش تعهدی و اقساطی را نیز از این طریق صورت دهیم.
    
«خرید و فروش اینترنتی پست با همکاری بخش خصوصی»
 
 
   
 
     

شنبه 14/6/1388 - 23:4 - 0 تشکر 148997

   سلام میخواستم بگم اگه بخوام یه فروشگاه اینترنتئ بزنم که از کشورهای دیگه هم ممشتری داشته باشم باید چه کار کنم و  اینکه این پرداخت از طریق pay pal چیه؟

/m\شيطان روزي بامن چنين گفت:خدارانيز دوزخي ست.دوزخ او عشق به انسانهاست/m\

/m\  با آدميان زيستن دشوار است زيرا خاموش ماندن بسي دشوار است /m\

ديگه امضا کردن از ما گذشته poria_sercher_eshgh@yahoo.com

برو به انجمن
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.