انجمن ها > انجمن نجوم > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
نجوم (بازدید: 9437)
شنبه 9/2/1391 - 19:40 -0 تشکر 449011
گزارش روز نجوم 91 در رصدخانه زعفرانیه

روز نجوم امسال هم به خوبی هرچه تمام تر و با استقبال ویژه مردم در رصدخانه زعفرانیه برگزار گردید.

گزارش این برنامه را میتوانید در این تاپیک دنبال کنید.

ضمنا دوستانی که در این برنامه شرکت کردند نیز  میتوانند گزارش های متنی و تصویری خود را در همین تاپیک ثبت نمایند.

با توجه به اینکه انجمن نجوم تبیان در  14 اردیبهشت ماه در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نیز برنامه دارد لذا افرادی که موفق به شرکت در برنامه روز هشتم نشده اند میتوانند در روز پنج شنبه در مرکز علوم حضور یابند و از برنامه های این روز استقاده کنند.

شنبه 9/2/1391 - 22:0 - 0 تشکر 449032

پس از هماهنگی های صورت گرفته با اعضا و مدیر سیستم انجمنها (سرکار خانم پایدار) و برگزاری جلساتی حضوری و آنلاین در این رابطه از اواخر اسفند ماه ،تعدادی برنامه پیشنهادی مطرح شد که اکثر آنها مورد قبول واقع شد. همچنین با مشخص شدن برنامه ها،وظایف،هزینه و ...تعیین گردید.
در این مدت هماهنگی های لازم با مراکز مختلف رو انجام دادم و فرم های عضویت و چند مورد دیگه که برای برنامه باید ارائه میدادیم رو طراحی و آماده کردم.همچنین بروشورهایی با موضوع معرفی انجمن و فعالیتهای انجام شده توسط خانم کریمی طراحی شد. این موارد برای اولین بار بود که برای انجمن نجوم طراحی و تهیه میشد .هفته آخر دیگه تقریبا تمام کارها و هماهنگی ها انجام شده بود و آماده اجرای برنامه بودیم...

شنبه 9/2/1391 - 22:2 - 0 تشکر 449033

ساعت 11 صبح که به رصدخانه زعفرانیه رسیدیم ، کادر اجرایی رصدخانه در تکاپو و تلاش برای آماده سازی غرفه ها بودند ، از فرصت استفاده کردم و تا آماده شدن غرفه ها ، سیستم صوتی وسایر موارد مورد نیاز برای اجرای برنامه هماهنگی های نهایی را انجام دادم.

افراد در حال آماده سازی غرفه ها

يکشنبه 10/2/1391 - 0:45 - 0 تشکر 449074

بعد از آماده شدن غرفه ها ،انبوه کارتن ها و وسایل مورد نیاز برای ارائه برنامه ها رو به غرفه انجمن بردم و با مرتب و آماده سازی بسته هایی که موسسه در اختیارمون گذاشته بود به همراه بروشور ها و پوستر ها برای آغاز رسمی برنامه روز نجوم 91 آماده شدیم.
در رصدخانه بخشی با عنوان "رادیو نجوم" جهت اطلاع رسانی برنامه ها و معرفی غرفه ها ترتیب داده شده بود که واقعا به نظم و برگزاری برنامه ها کمک بسیاری کرد.
با اعلام رادیو نجوم،برنامه روز نجوم در رصد خانه زعفرانیه به طور رسمی راس ساعت 2 بعد از ظهر آغاز شد.

يکشنبه 10/2/1391 - 0:45 - 0 تشکر 449075

دوستان در اصرع وقت بنده هم گزارش خودم از برنامه رو در اینجا خواهم گذاشت .

يکشنبه 10/2/1391 - 0:52 - 0 تشکر 449076

يکشنبه 10/2/1391 - 1:6 - 0 تشکر 449077

بخش هایی که برای اجرای برنامه در روز نجوم در نظر گرفته شده بود موارد زیر را  شامل میشد:
اطلاع رسانی پدیده گذر زهره خرداد ماه و ارائه پوستر مربوطه ،آموزش رصد آسمان ،بخش بلوتوث نرم افزار تولیدی اعضا و موسسه ، آموزش جهت یابی در شب ، اطلاعاتی در مورد شاتلها با ارائه پوستر شاتل به زبان ساده،بخش مسابقه همراه با جوایز ویژه ،بخش معرفی انجمن نجوم و عضویت در انجمن و ...

ادامه دارد...

يکشنبه 10/2/1391 - 20:48 - 0 تشکر 449217

و اما گزارش من

بله دوستان همونطور که آقای پورجهان بخش هایی رو گفتن منم نکاتی که به یادم هست رو میگم .
حدودای ساعت یازده بود که با کوله باری از بروشور و لپ تاپ و این چیزها به سختی به پارک زعفرانیه رسیدم . همه مشغول درست کردن غرفه هاشون بودن . دیوارها زده میشد میزها آورده میشد، بلندگو وصل میشد و این جور کارها .
بالاخره محل غرفه ما هم معلوم شد و با کمک دوستان شروع کردیم به آماده کردن غرفمون ، زدن بنر تبیان، آماده کردن بروشورها، چسبوندن تبلیغات و ... . راس ساعت 2 برنامه روز جهانی نجوم به طور رسمی شروع شد و همه تقریبا آماده بودن .

يکشنبه 10/2/1391 - 21:0 - 0 تشکر 449218

تقریبا از همون اوایل کار غرفه ها شلوغ بود از یه طرف بلوتوث میفرستادیم به مردم و بروشور میدادیم از طرف دیگه هم پک های تبیان رو آماده میکردیم .
خدارو شکر غرفه خوب و پرباری داشتیم امیدوارم دوستان استفاده کرده باشن :)
در میان برنامه ناهار هم داده شد که حیف نگم بالاخره خاطره ای بود، نون سنگک ، پنیر، خیار و گوجه که به همه غرفه ها میدادن . جالب بود ;)
با نزدیک شدن به غروب و تاریکی هوا بازدیدکننده ها هم خیلی زیاد شدن، از دوستان نجومیمون میومدن ، غیر نجومی ها میومدن افرادی بودن که تمایل زیادی به حضور در انجمن داشتن . درضمن یک سری فرم عضویت هم وجود داشت که مردم خیلی مشتاق به عضویت و پر کردن اون بودند .

يکشنبه 10/2/1391 - 21:5 - 0 تشکر 449219

وامااااااااااااااااااااا بخش بسیار قابل توجه و جالب
چی بود؟؟
بله مسابقه بود .
همه مشتاقانه دنبال پاسخ سوالمون بودن و خیلی تلاش میکردن راهنمایی کمکی چیزی بگیرن .
تقریبا تمام برگه های مسابقه تموم شد و همه توش شرکت کردند، البته در بین برنامه از طریق رادیو نجومی که برپا بود اطلاع رسانی میشد که غرفه تبیان مسابقه ای داره و میتونن توش شرکت کنن .
آخرای برنامه حدودای ساعت نه بود که جوابای درست رو جدا کردیم و کاغذ ها رو تا زدیم و دادیم دوستان سه تا رو ازش درآوردن و باهاشون تماس گرفتیم و جایزشون رو بهشون دادیم :)
ان شالله آقای پورجهان عکسهای این بخش رو هم قرار خواهند داد

يکشنبه 10/2/1391 - 22:10 - 0 تشکر 449238

بله،البته هنوز هم خستگی سنگینی وسایل و جابه جا کردن میزها در بدنمان مانده است.(:
کم کم با شروع برنامه به تعداد بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان به غرفه افزوده میشد. در پارک و رصدخانه زعفرانیه غرفه های متعدد آموزشی ، رصدی و ترویجی در نظر گرفته شده بود و برخی از غرفه ها به فروش ابزار آلات رصدی ،کتاب و ... اختصاص داده شده بود.
در این بین کارگاه های آموزشی و سخنرانی هایی نیز در داخل سالن رصدخانه در حال برگزاری بود.
که اطلاع رسانی این مراسم توسط رادیو نجوم صورت میگرفت.