• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 2564)
پنج شنبه 7/2/1391 - 20:27 -0 تشکر 448653
«سعادت آباد» در شبكه نمایش خانگی توزیع شد

انجمن سینما و تلویزیون از جدیدترین محصولات شبکه خانگی به شما گزارش می دهد ....

فیلم سینمایی «سعادت آباد» به كارگردانی مازیار میری در شبكه نمایش خانگی عرضه شد.

«سعادت آباد» از روز (دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه) توسط موسسه رسانه فیلمسازان جوان در شبكه نمایش خانگی کشور توزیع شده است.

لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، هنگامه قاضیانی، حسین یاری و امیر آقایی بازیگران فیلم سینمایی «سعادت آباد» هستند.

«سعادت آباد» به تهیه‌كنندگی همایون اسعدیان ساخته شده و فیلمنامه آنرا را امیر عربی به نگارش درآورده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یاسی كه در زندگی مشترک اش با محسن دچار تردیدهایی شده، تصمیم می گیرد برای او جشن تولدی بگیرد و خاطراتی را یادآوری كند. او برای بهتر برگزار كردن مهمانی، همه چیز از قبل پیش‌بینی می كند، غافل از این كه همه چیز مطابق با خواسته او پیش نمی رود...


مازیار میری پیش از این ساخت فیلمهایی چون «قطعه ناتمام»، «به آهستگی»، «پاداش سكوت» و «كتاب قانون» را در كارنامه‌ خود دارد.

 

thank you for attention

جمعه 8/2/1391 - 17:4 - 0 تشکر 448742

سلام به تک تک دوستان

این فیلم رو من الان دیدم واقعا قشنگ بود . توصیه می کنم حتما فیلم رو مشاهده کنید ...

 

thank you for attention

جمعه 8/2/1391 - 17:35 - 0 تشکر 448746

سلام
من این فیلم تو سینما دیدم
فیلم قشنگیه
البته کارگردانش گفته که نسبت به نسخه ای که اکران شده برخی قسمتهاش حذف شده

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

جمعه 8/2/1391 - 18:7 - 0 تشکر 448748

نسخه دی وی دی فیلم "سعادت آباد" به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی همایون اسعدیان چند روز پیش وارد شبکه نمایش خانگی شد. یکی از نکات جالب این نسخه حذفیات جدیدی است که از طرف وزارت ارشاد اعمال شده است. سکانس مهم و پایانی این فیلم با بازی مینا ساداتی و حامد بهداد یکی از صحنه های مهم فیلم نیز محسوب می شود، حذف شده و حتی چندین پلان فیلم نیز شامل همین اتفاق شده اند.

"سعادت آباد" سال گذشته به روی پرده رفت و با استقبال مخاطبین روبرو شد. این فیلم همچنین توانست به باشگاه میلیاردی های سینمای ایران بپیوندد. این نکته جالب است که فیلمی با چنین فروش که مشخص است بیشتر علاقمندان به سینما آن را دیده اند حالا برای رفتن به خانه همانها باید دچار حذفیات جدیدی شود.

مهر

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

جمعه 8/2/1391 - 20:27 - 0 تشکر 448779

سلام به سید گل خودم
نمی دونستم سانسور شده برخی صحنه های فیلم .... به هرحال فیلم زیبایی بود و از دیدنش لذت بردم .

 

thank you for attention

شنبه 9/2/1391 - 7:48 - 0 تشکر 448918

آخرین گفته کارگردان : «سعادت آباد» را در شبکه نمایش خانگی قربانی مواضع صنفی من و آقای همایون اسعدیان کرده‌اند.


مازیار میری همزمان با پخش خانگی فیلم سینمایی «سعادت آباد» گفت: نسخه‌ی که این روزها از «سعادت آباد» عرضه شده با حذف چند پلان و سکانس نهایی مواجه شده است.

کارگردان «سعادت آباد» که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: تصور من این است که این حذفیات به دلیل ممیزی نیست، چون این فیلم چند ماه قبل اکران بود و پروانه نمایش قانونی هم گرفته بود.

میری با اشاره به فروش خوب «سعادت آباد» در زمان اکران عمومی گفت: به نظر من دوستان وزارت ارشاد، «سعادت آباد» را در شبکه نمایش خانگی قربانی مواضع صنفی من و آقای همایون اسعدیان کرده‌اند.

وی یادآور شد: شرایط پروانه نمایش خانگی پیش از این خیلی آسان تر بود، ولی برای «سعادت آباد» پروانه نمایش خانگی به سختی صادر شد و به ما کاملا فشار آورده بودند که بعضی از صحنه‌ها را حذف کنیم و شاید احساس می کردند ما حذف نخواهیم کرد و فیلم هم به شبکه نمایش خانگی راه نخواهد یافت. اما تولید این فیلم در بخش خصوصی و بدون هیچ امکانات دولتی صورت گرفته، بنابراین ما مجبور بودیم کوتاه بیاییم و قبول کنیم تا فیلم به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کند.

مازیار میری درباره فروش روزهای اولیه «سعادت آباد» در شبکه نمایش خانگی گفت: از طرف پخش کننده شنیدم که فیلم خوب فروش کرده، بنابراین خوشحالم که سینمای مستقل ایران هنوز مخاطب دارد و برخلاف تصور برخی‌ها این سینمای مستقل دیده می‌شود و مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

كارگردان «سعادت‌آباد» در بخش دیگری از سخنانش از رجبی فروتن ـ مدیر نمایش خانگی وزارت ارشاد ـ تشكر كرد و گفت: با همیاری و تلاش ایشان و وساطتی كه با مسوولان سینمایی داشتند، فیلم بالاخره مجوز توزیع در شبكه نمایش خانگی را گرفت.

مازیار میری با اشاره به حذف سكانس فینال فیلم تصریح كرد: باید از حامد بهداد و مینا ساداتی بازیگران سكانس فینال فیلم، برای حذف این سكانس عذرخواهی كنم چون بازی‌های آنها در این سكانس به دلیل موضع‌گیری‌های صنفی من و آقای اسعدیان بر سر مسایل صنفی، قربانی شد.

 

thank you for attention

شنبه 9/2/1391 - 14:15 - 0 تشکر 448955

سلام

منم این فیلم رو دیدم خیلی قشنگه ....حتما ببینید

از دوستانی که این فیلم رو دیدن(اتاق عمل و سید گرامی) دوتا سوال دارم

من دوبار اینو فیلم دیدم اما متوجه نشدم که لیلا حاتمی چش بودکه قرص میخورد ؟و میخواست چیو به حامد بهداد بگه؟

و اینکه آیا شما هم احساس کردین که میتونست رابطه ای بین حامد بهداد و اون پرستار بچه باشه؟

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 9/2/1391 - 14:43 - 0 تشکر 448961

وقتی به عمق فیلم می رویم حرف های زیادی واسه گفتن داره که شاید ما خیلی راحت از کنارش رد میشیم ...

" لطفا متن را بخوانید "


نمی دانم مازیار میری موقع ساخت فیلم"سعادت آباد" با نام قبلی راویولی، چقدر نگاهش به"درباره الی" بوده ولی هرچه كه هست وجوه مشترك این دو فیلم به وی‍‍‍ژه در فرم و ساختار به وضوح نمایان است و این هیچ اشكالی ندارد زیرا تاثیرگرفتن از فیلمی تفكربرانگیز و كارگردانی خوش فكر برای هر فیلمسازی مایه افتخار و مباهات است.


"سعادت آباد" دنیایی پر تلاطم از روابط زناشویی را در منظر دید مخاطبان خود قرار می دهد؛ فیلم روی سه زوج از طبقه متوسط جامعه متمركز است و سعی می كند عواقب پنهان كاری همسران از یكدیگر را گوشزد كند. واقعا مگر می شود زن و شوهری كه سر روی یك بالین می گذارند و محرم یكدیگرند، از هم مخفی كاری كنند. اگر مخفی كاری هم باشد به نامحرم بودن آنها نسبت به یكدیگر بر می گردد.


فیلم می كوشد موقعیت زمانی و مكانی خویش را محدود كند تا بتواند به اندازه كافی ولازم، روی شخصیت هایش مانور دهد و احساس همذات پنداری مخاطب را برانگیزد. یكی از امتیاز های مهم فیلم اتفاقا همین بسته بودن و محبوس بودن لوكیشن فیلمبرداری ست كه دست مازیار میری جزئی نگر را باز گذاشته تا به خوبی به كمك فیلمبردار موفق خود، محمد آلادپوش فضایی را خلق كند كه جزئیات در صفحه تصویر و قاب فیلم و بعضا در پس زمینه كار بیداد كند خصوصا اینكه باز هم نقش فیلمنامه نویس مستقل و زوج شدنش با كارگردان اینجا كارایی خودش را نشان می دهد. امیر عربی كه پیش از این سریال پرطرفدار گاوصندوق را برای میری نوشته بود، در"سعادت آباد" هم زوج موفقی را با وی شكل داده و تم معمایی آن سریال متفاوت را منتهی در بستر روابط خانوادگی و بعضا زخم خورده به این فیلم هم منتقل كرده و از هیچ نكته ای به سادگی نگذشته است. سه زوج فیلم آنقدر عمیق و باورپذیر به تصویر كشیده می شوند كه مخاطب به خوبی به آنها نزدیك می شود و خودش را در میان این قشر می بیند و این یعنی مماس بودن سینما بر خانواده های ایرانی چه سنتی و چه مدرن.


یاسی و محسن و دختر 8 ساله شان كه كارگردان به قصد، كودك را از مهمانی دست جمعی دوستان حذف می كند، دكتر علی و لاله كه تازه زندگی شان پا گرفته و گویا روزهای آفتابی عمرشان را سپری می كنند و بهرام و تهمینه كه روابطشان تیره و تار گردیده. این شش كاراكتر فیلم آنقدر ارتباطاتشان تودرتو و پیچیده می شود كه بفهمیم دردشان چیست ولی خب بسیاری از این كنش ها و واكنش ها هم پنهان و پشت درب های بسته رخ می دهد كه نیاز به كشف و تحلیل دارد و تنها مخاطب بیدار سینماست كه به این نكات پی می برد.

 

thank you for attention

شنبه 9/2/1391 - 14:50 - 0 تشکر 448962

" لطفا به ادامه متن توجه کنید "

سكانس افتتاحیه فیلم از آینه داخل اتومبیل شروع می شود كه در آن یاسی (لیلا حاتمی) دیده می شود كه در حال جویدن لبانش است و تردید و نگرانی در رفتار او موج می زند؛ در واقع فیلم با آینه آغاز می گردد تا به این نكته برسیم كه"سعادت آباد" انعكاسی رئال از خانواده های ایرانی است زیرا آینه عین حقیقت را نشان می دهد و لذا وقتی یاسی به خانه می رسد و وارد اتاقش می شود، با آینه ای ترك خورده روبرو می شویم كه لابلای همین ترك هاست كه مشاهده می كنیم وی در حال ماتیك زدن و آرایش است و به قول معروف با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد و معادل همین سكانس را در لحظات پایانی فیلم در اتاق خانه لاله (مهناز افشار) می بینیم كه لاله، صورت سیلی خورده خود را در آینه اتاقش نظاره می كند و همزمان با نوازش آن و تاریك كردن اتاق، تردیدش بروز می كند. این نكته را بیان كردم كه متوجه تكرار و تاكیدهای كارگردان شویم و همان مبحث نشانه شناسی كه اگر فیلمسازی روی عنصری حداقل دوبار اصرار ورزد قطعا قصد و غرضی پشتش هست و به هیچ وجه تصادفی و باری به هر جهت نخواهد بود. البته این ترك خوردن آینه، بریده شدن انگشت دست یاسی با چاقو و پاشش خون حین آشپزی و غذای چینی درست كردن، شكسته شدن لیوان سر سفره شام و....همه و همه بیانگر آغاز تنش و درگیری پس از آرامش است و این تناقض آشكاری ست؛ فیلمساز در امن ترین مكان هر انسانی (خانه) آنقدر تنش و التهاب می آفریند كه خانه را به جهنم دره ای بدل می كند كه همچون حصار و زندان ،‌ آدم ها را در خود حبس كرده و درونیات و منیّات آنها را برملا می كند. نه تنها شخصیت های قصه بلكه همچنین مخاطبین هم از این همه پنهان كاری و مخفی كاری و بعضا بی اخلاقی ها غافلگیر می شوند و به خود می آیند.تنش اصلی از رابطه دكتر علی(امیرآقایی) و همسرش ، لاله آغاز می شود. لاله قصد دارد برای كارش به سفر آلمان برود ولی شوهرش با این امر به شدت مخالف است منتهی ورای این موضوع ، واقعیت تلخی نهفته كه لاله از از همسرش پنهان كرده و این بر شدت درگیری ها و كدورت های بعدی می افزاید.

 

thank you for attention

شنبه 9/2/1391 - 14:56 - 0 تشکر 448967

" ادامه مطلب .... ببخشید دوستان که زیاده ولی خوندن متن بعد از دیدن این فیلم خیلی جذابه حتما شما که این فیلم رو دیدید چنین حسی دارید به نظرم خیلی خوب داره وصف میکنه واسه این ثبتش می کنم برای یک بار هم که شده این متن رو تا انتها بخواهید "

كاراكتر علی یادآور شخصیت محمدرضا فروتن در فیلم موفق قرمز است؛ شخصیتی مبتلا به بیماری روانی پارانویا كه از شدت علاقه به همسرش، وی را اسیر خود كرده و مرتب به او بدگمان است ولیكن یك تفاوت عمده با نمونه مشابه اش در قرمز دارد و آن اینكه وی ابدا مجنون تمام عیار نیست و برخی اوقات حتی حق با اوست كما اینكه آن همخوانی زنانه بدون هیچ اعتراضی جلوی چشمان او صورت می گیرد به عبارتی كارگردان با ظرافت ، جنون و تعصب این مرد را كنترل كرده و تا آنجا كه امكان داشته خشم او را مهار كرده است. بازی امیرآقایی لذت بخش  و درگیرانه است و به دل می نشیند؛ وی به خوبی ابعاد شخصیتی مردی عاشق ، دلسوز و بدگمان را در بازی اش به تصویر می كشد و آن سكوت معنی دارش در جمع و زیرزبان حرف زدنش به ثمر نشسته. بد نیست به بازی حامد بهداد هم اشاره كنم كه متفاوت از قبل، بازی كاملا سرخوشانه ای را با لحنی كمیك ارائه داده و انگار سالها مردی بازاری و اهل تجارت بوده است؛ محسن غرق در كار تجاری و خرید و فروش اجناس شده و اصلا همسرش را نمی بیند، این همه سلیقه و ذوق همسرش را درك نمی كند و آنقدر كور است كه درد و بیماری همسرش، یاسی به چشمانش نمی آید و تازه آخرشب یاد او می افتد.این درد بزرگی ست كه مازیار میری خیلی عمیق و جسورانه به تصویر كشیده ؛ اینكه همسران باید به هم توجه كنند، ازهم تعریف كنند و دل یكدیگر را بدست آورند و به نسبت به هم محبت و عشق ورزند: نه محبت بیش از حد و اسیر كننده ی علی قابل قبول و زیباست و نه بی خیالی و كودنی محسن قابل توجیه است. این تقابل بین دو مرد فیلم دیدنی از كار درآمده؛ تقابل افراط و تفریط در ابراز كردن احساسات، تقابل شور و شرّ، تقابل محبت و بی عاطفگی. یاسی با علی و شفاف تر نسبت به بهرام (حسین یاری) گرم و پرحرارت است و با آنها احساس نزدیكی و همدردی می كند. در عوض با نزدیكترین كس خود اینگونه نیست و بین آنها فرسنگ ها فاصله و منفذ وجود دارد؛ به همین دلیل تصمیم دارد با برگزاری مراسم تولد شوهرش و حتی بیرون فرستادن دخترش همراه پرستار(میناساداتی)، جوّی بزرگ سالانه بیافریند تا بتواند با بروز افكار و احساساتش در تقابل و رودررویی با اطرافیان، به درك صحیح و بینشی منطقی نسبت به همسرش برسد و جهان بینی اش را وسعت بخشد غافل از اینكه همسرش بیش از پیش به رفتاری دوگانه مبتلاست.

به صورت کلی فیلم "سعادت آباد"
به دنبال این مضمون می گردد كه زیر یك سقف رفتن، دلیلی بر محرم بودن و محرم شدن نیست و محرمیت به همدل بودن است.

محرم راز دل شیدای خود**** كس نمی بینم ز خاص و عام را




ادامه داره ... که اگر دوست داشتید بگید واستون ادامشم ثبت کنم ...

 

thank you for attention

شنبه 9/2/1391 - 16:17 - 0 تشکر 448984

سلام

خیلی عالی بود

لطفا ادامه اش رو هم بزارین

دستتون درد نکنه

واقعا هم زوج های فیلم خیلی باورپذیر و اون افراط  و تفریطی عاطفی که در مقایسه با هم دارن کاملا زیبا به تصور کشیده شده؟

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.