• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 836)
شنبه 12/1/1391 - 0:52 -0 تشکر 443712
قرار عاشقی 97 : ولایت پذیری

 

دارد زمان آمدنت دیر می شود...

دارد جوان منتظرت پیر می شود...

--------------------------------------------------------------------------------------

به نام خدا

 سلام. سال نوی همگی مبارک باشه... مبارک کلیشه ای نه، مبارک به معنی با برکت...

 

 قرار این هفته رو با کلی دعا و خواهش گرفتم:) ؛ که اگه نمی خواستم هیچکی نمیگفت بیا بنویس:)

تو طول هفته هرچی درموردش فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم، تا اینکه امروز، رسوندنم به موضوع ولایت.

 با هم پای درس امامان و بزرگان دینمون می نشینیم و یاد می گیریم که چطور و چرا باید ولایت پذیر باشیم.

--------------------------------------------------------------------------------------

از انتظارات امام صادق(علیه‎السلام) از شیعیان این است كه نسبت به امامان خویش معرفت و شناخت داشته باشند و بعد از شناخت، با دل و جان، ولایت آنها را بپذیرند و سراپا تسلیم فرامین آن بزرگواران باشند، و آن چنان به ولایت اهل بیت دلبسته باشند كه شادی و خزن خود را، خوشی و ناخوشی و تمام لذائذ و شدائد زندگی را با ولایت و محبت ائمه اطهار(علیهم‎السلام) پیوند زنند.

 باید محبت اهل بیت، در دل و جانشان رسوخ كرده باشد چرا كه تمام گفتار و كردار، و عكس العملها را با ولایت و محبت آنها می‎سنجند.

امام صادق(علیه‎السلام) در این زمینه می‎فرماید: «خداوند شیعیان ما را رحمت كند كه از زیادی سرشت ما آفریده شده‎اند و با آب ولایت ما عجین گشته‎اند، آنان به خاطر اندوه (و غصه‎های) ما غمناك می‎شوند و برای شادی ما شاد می‎شوند.»(1)

 

 البته همیشه اینگونه بوده و هست كه مدعیان ولایت‎مدار فراوانند ولی ولایت پذیران واقعی كم و اندك می‎باشند. امام صادق(علیه‎السلام) با تبیین علائم هر یك، صفوف ولایت‎مداران اصلی را از غیرش جدا فرموده است، آنجا كه می‎فرماید:

«شیعیان سه دسته‎اند، گروهی به وسیله ما زینت می‎یابند (و ما را وسیله عزت و آبروی خویش قرار می‎دهند) و گروهی به وسیله ما می‎خورند (و ما را وسیله درآمد زندگی دنیایی خویش قرار داده از این طریق زندگی می‎كنند و گروهی از ما و به سوی ما هستند با امنیت ما آرامش می‎یابند و با ترس ما ترسانند، بذر،(های كاشته نشده اسرار را) پخش نمی‎كنند و در برابر جفاكاران خودنمایی ندارند، اگر پنهان باشند كسی سراغ آنها را نمی‎گیرد و اگر آشكار باشند به آنها اعتنا نمی‎شود (یعنی شهرت گریز و بی نام و نشانند) آنها (بحقیقت) چراغ‎های هدایتند(و راهنمایان خلق).

امام صادق(علیه‎السلام) علاوه بر سفارش‎های مكرر بر ولایت پذیری و ولایت‎مداری شیعیان خویش، در مكتب تربیتی خویش شیعیان ولایی تربیت نموده و آنان را ولایت مدار بار می‎آورد، در این زمینه داستان عبدالله بن یعفور یكی از شیعیان با اخلاص و فداكار كه در پذیرش ولایت ائمه اطهار(علیهم‎السلام) اسوه‎ای كامل و نمونه‎ای بارز برای تمامی شیعیان می‎باشد، شنیدنی است. او با همه عظمت علمی و موقعیت اجتماعی در برابر فرمان امام خویش تسلیم محض بود.

 

وی روزی در حضور امام ششم نشسته بود و از وجود حضرتش بهره می‎برد، در این بین عبدالله ضمن سخنانی، كلامی را به امام(علیه‎السلام) اظهار نمود كه مورد عنایت حضرت قرار گرفت، این سخن كه از ژرفای جان او و عمق ایمان وی ریشه می‎گرفت، می‎تواند درسی فراموش نشدنی و الگویی مناسب برای تمام پیروان و دوستداران اهل بیت(علیهم‎السلام) باشد.

عبدالله به امام صادق(علیه‎السلام) عرض كرد: «سوگند به خدا! اگر اناری را از وسط دو نصف كنی و بفرمایی كه نصف آن حلال و نصف دیگرش حرام است، مطمئنا گواهی خواهم داد كه: آنچه را گفتی حلال و نصف دیگرش حرام است، مطمئنا گواهی خواهم داد كه: آنچه را گفتی حلال، حلال است و آن نصفی را كه فرمودی حرام، حرام است (و هیچگونه اعتراضی نخواهم كرد) پس آن حضرت فرمود: خدا تو را رحمت كند، خدا تو را رحمت كند.»(2)

آری شیعه واقعی سراپا تسلیم فرمان امام خویش می‎باشد و هرگز اهل بیت را رها نخواهد كرد، چنان كه آن حضرت در جای دیگر فرمود: «كذب من زعم انه من شیعتنا و هو متمسك بعروه غیرنا (3)؛ دروغ پنداشته آن كسی كه خود را شیعه ما می‎داند ولی به ریسمان (سرپرستی و ولایت) غیر ما (اهل بیت) چنگ می‎زند» چرا كه رستگاری و سعادت ابدی جز در سایه پذیرش امامت امامان معصوم (علیهم‎السلام) میسر نیست.

 

امام صادق(علیه‎السلام) فرمود: «بخدا قسم ما (همان) نعمتی هستیم كه خداوند به بندگانش عنایت فرموده و به وسیله ما رستگار شود آن كسی كه رستگار شده است (و به سعادت ابدی دست یافته است) و شیعه واقعی کسی است كه به دنبال امامان خویش باشند و پا جای پای آنها گذارند.(4)

به همین دلیل امام صادق(علیه‎السلام) فرمود: «شیعه ما نیست كسی كه به زبان بگوید شیعه هستم ولی در عمل با ما مخالفت كند و آثار ما را زیر پا گذارد، ولكن شیعه كسی است كه با زبان و دل با ما موافق باشد و آثار ما را پیروی كند و مانند ما رفتار نماید، چنین كسانی شیعه (واقعی) ما هستند.»(5)

--------------------------------------------------------------------------------------

پی‎نوشت‎ها:

1- شیخ محمد مهدی حائری، شجره طوبی(نجف، مكتبه الحیدریه)، ج 1، ص 3 .

2- رجال كشی، ص 249 .

3- ابی جعفر محمدبن بابویه الصدوق، فضائل الشیعه و صفات الشیعه، ص 45 .

4- بحارالانوار، ج 24، ص 51 .

5- وسائل الشیعه ج 11، ص 196.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

ما چقدر ولایت پذیریم؟!

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

شنبه 12/1/1391 - 16:0 - 0 تشکر 443789

سلام


مرسی دهکده جان بابت قرارت


کاملا درسته یه سری مقدمات برای ظهور امام زمان(عج) وجود داره که باید مهیا بشه از جمله ولایت پذیری و ولایت مداری


 روزی هزار بار دلت را شکسته ام

بیخود به انتظار وصالت نشسته ام

هر بار این تویی که رسیدی و در زدی

هر بار این منم که در خانه بسته ام


هر جمعه قول می دهم آدم شوم ولی

هم عهد خویش هم دلت را شکسته ام:(

شاید تقدیر قابل تغییرنباشد،اما تغییر قابل تقدیر است.
شنبه 12/1/1391 - 16:27 - 0 تشکر 443792

هوالعزیز


سلام


مرسی دهکده گرامی لطف کردی


خدا ازت قبول کنه


وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 12/1/1391 - 16:32 - 0 تشکر 443795

سلام


این قسمت خیلی قشنگ بود...آنچه امروزه خوب درک میکنیم


.


.


.


شیعیان سه دسته‎اند،


گروهی به وسیله ما زینت می‎یابند (و ما را وسیله عزت و آبروی خویش قرار می‎دهند)


و گروهی به وسیله ما می‎خورند (و ما را وسیله درآمد زندگی دنیایی خویش قرار داده از این طریق زندگی می‎كنند


و گروهی از ما و به سوی ما هستند با امنیت ما آرامش می‎یابند و با ترس ما ترسانند، بذر،(های كاشته نشده اسرار را) پخش نمی‎كنند و در برابر جفاكاران خودنمایی ندارند، اگر پنهان باشند كسی سراغ آنها را نمی‎گیرد و اگر آشكار باشند به آنها اعتنا نمی‎شود (یعنی شهرت گریز و بی نام و نشانند) آنها (بحقیقت) چراغ‎های هدایتند(و راهنمایان خلق).

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 12/1/1391 - 16:34 - 0 تشکر 443797

هوالعزیز


سلام


نفر بعدی:


haniehz گرامی


خیلی ممنونیم



وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 12/1/1391 - 17:3 - 0 تشکر 443807

jtayebe گفته است :
[quote=jtayebe;393644;443797]

هوالعزیز


سلام


نفر بعدی:


haniehz گرامی


خیلی ممنونیم


سلام 

ممنون از لطفتون خیلی وقت بود دلم میخواست نوبت من بشه

انشالله در خدمتم

شاید تقدیر قابل تغییرنباشد،اما تغییر قابل تقدیر است.
يکشنبه 13/1/1391 - 16:9 - 0 تشکر 444003


گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است؟




گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است




گفتم که از که پرسم جانا نشان کویت؟




گفتا نشان چه پرسی آن کوی بی نشان است!




گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی




گفتا در ره ما غم نیز شادمانی است







(فیض کاشانی)

شاید تقدیر قابل تغییرنباشد،اما تغییر قابل تقدیر است.
يکشنبه 13/1/1391 - 21:16 - 0 تشکر 444071

سلام



از هانیه و طیبه ی عزیز ممنونم. از شما هم قبول باشه



ادامه میدیم...

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

يکشنبه 13/1/1391 - 21:30 - 0 تشکر 444074

حجت‌الاسلام پناهیان: "ولایتمداری" اصلی‌ترین امتحان بشر ‌است.


به گزارش پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی به نقل از فارس آنچه در ادامه می‌آید، متن یکی از گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان است که اخیراً در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ایراد شده است:


امتحان ولایت در میان همه امتحاناتی که خداوند از انسان‌ها یا جوامع بشری می‌گیرد، جایگاه ویژه‌ای دارد. به خصوص در آخرالزمان و دوران مقدمه‌سازی برای ظهور، امتحان ولایت از حساسیت خاصی برخوردار است. از آغاز خلقت بشر تا زمان حال، که انشاءالله اواخر دوران غیبت باشد و حتی در دوران ظهور حضرت، اصلی‌ترین و مهمترین امتحان بشر، امتحان ولایتمداری بوده و خواهد بود.



کسی که در اصلی‌ترین امتحان قبول شود، حتی اگر در امتحان‌های دیگر نیز مردود شود، با او سهل‌گیرانه‌تر برخورد خواهد شد و کسی که در اصلی‌ترین امتحان مردود شود حتی اگر در امتحان‌های فرعی نیز قبول شود، معمولا از او پذیرفته نخواهد شد.



یکی از پیروان امام صادق(ع) به ایشان عرضه داشت: بعضی‌ها ولایت شما را دارند ولی اخلاق خوبی ندارند در حالی که بعضی‌ها ولایت شما را ندارند ولی اخلاق خوبی دارند. حضرت با ناراحتی به او فرمود: کسی که در ولایت ما نباشد دینداری او پذیرفته نیست و کسی که در ولایت ما باشد، سرزنشی بر او نیست (خطاهای او به سمت توبه و اصلاح پیش خواهد رفت). بعد حضرت آیه 257 سوره بقره (الله ولی الذین آمنو یخرجهم من الظلمات الی النّور...) را خواندند و فرمودند:‌ کسانی که ولایت ما را داشته باشند از ظلمت گناهان به نور توبه و مغفرت می‌روند و کسانی که ولایت طاغوت را بپذیرند، (حتی اگر نور اسلام را داشته باشند) از نور اسلام به ظلمت کفر خارج می‌شوند.



امتحانات مربوط به «ولایت» آن قدر ادامه پیدا می‌کند تا معلوم شود چه کسانی ولایتمدارتر هستند.


وقایع و اتفاقات تاریخ بشر، دلالت بر این دارند که اصلی‌ترین امتحانات و ابتلائات، مربوط به ولایت‌مداری بوده است. نمونه‌اش سرپیچی ابلیس است که وقتی خداوند دستور سجده بر آدم را به او داد، او برتری ولی خدا بر خودش را نپذیرفت و 6 هزار سال عبادت او هدر رفت و به عنصری رجیم و گمراه‌کننده برای انسان‌ها، تبدیل شد. جلوتر که می‌آئیم شاهد وقایع زمان بعثت پیامبر اکرم(ص)، واقعه غدیر خم، جریان سقیفه، امتحان‌های پای رکاب امیرالمؤمنین(ع) و امثال آن هستیم که محور همه این امتحانات ولایت‌مداری بوده است. امتحانات مربوط به ولایت، تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که معلوم شود چه کسانی ولایتمدارتر هستند.



امتحان ولایتمداری بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است. آنها که ولایت امیرالمؤمنین علی(ع)‌ را به صورت نیم‌بند پذیرفته‌ بودند (در حالی که در مقامی قرار داشتند که باید اطاعت مطلق می‌کردند)، در نهایت به قاتلین اباعبدالله‌الحسین(ع) تبدیل شدند. می‌دانیم که قاتلین امام حسین(ع) از کافران و دیلمیان و رومیان نبودند، حتی از شام عنود، بصره خائن و مدینه بی‌وفا نسبت به اهل بیت(ع) هم نیامده بودند، بلکه غالب آنها از اهل کوفه بودند که چندین سال پای رکاب امیرالمؤمنین جنگیده بودند ولی ولایتمداری آنها به آن حد اعلی که باید می‌رسید، نرسیده بود و آن طور که باید، با علی(ع) و امام حسن(ع) همراهی نکرده بودند، لذا خداوند کارشان را به جایی رساند که تبدیل به قاتلین امام حسین(ع) شدند.



اصلی‌ترین حکمت وقایع انقلاب،‌ تثبیت و تقویت ولایت‌مداری ما بوده است.


اگر از ابتدای خلقت بشر تا به امروز، اصلی‌ترین امتحان بشر، سر موضوع ولایت‌مداری بوده است، چه دلیلی دارد که امروز اصلی‌ترین امتحان ما، ولایت‌‌مداری نباشد؟! اگر وقایع قبل و بعد از انقلاب را تحلیل و بررسی نماییم، خواهیم دید که اصلی‌ترین حکمت وقایع انقلاب این بوده که ولایت‌مداری ما تقویت شود. حکمت همه تحولات اجتماعی ما از آغاز قیام مردم تا به امروز، تثبیت هرچه بیشتر ولایتمداری در ایران اسلامی است و از این به بعد نیز فلسفه همه تحولات اجتماعی و پدید آمدن فتنه‌ها، فرصت‌ها یا تهدیدها، تحقق امتحان ولایتمداری است و ما در این میان باید تکلیف خودمان را پیدا کنیم.



پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ یک امتحان ولایتمداری برای مردم ما در ابتدای قیام بود. کسانی که در این روز با شعار «یا مرگ - یا خمینی»‌ به خیابان‌ها ریختند، برای دفاع از حریم ولایت کشته شدند و حضرت امام نیز فرمودند «من روز ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم». اگر در سال ۵۶ دوباره آتش انقلاب شعله‌ور شد، به واسطه شهادت فرزند نائب امام زمان(ع)، حاج آقا مصطفی بود، که موج حرکت را در بین مردم ایجاد کرد و عامل مادی دیگری در ایجاد این موج مؤثر نبود.



انقلاب ما با ولایتمداری شکل گرفت و مردم با تبعیت از فرمان‌های امام و گرفتن نمره قبولی در امتحانات ولایتمداری، قدم به قدم به پیروزی نزدیک شدند. بعد از انقلاب هم شاهد بودیم که چگونه آنهایی که از دایره ولایتمداری خارج می‌شدند، خود به خود به زمین می‌خوردند. از جمله دولت موقت، جریان بنی‌صدر، جریان نهضت آزادی و مجاهدین خلق و موارد دیگری از این دست، حکمت پنهان همه این جریان‌ها این بود که مردم ما در ولایتمداری رشد یابند.



مهمترین فایده دفاع مقدس تثبیت ولایتمداری در کشور بود.


هشت سال دفاع مقدس نیز که به ما تحمیل شد مهمترین حکمتش تثبیت ولایتمدری بوده است. برای اثبات این ادعا یکی از اسناد بسیار محکمی که وجود دارد این است که در حدود دویست و پنجاه هزار شهید دفاع مقدس، به طور متوسط چهار مرتبه در وصیتنامه‌های خود از امام حسین و کربلا سخن گفته‌اند و به طور متوسط چهار مرتبه نیز از ولایت فقیه و لزوم تبعیت از ولی فقیه سخن گفته‌اند و این نشان دهنده درک اهمیت و ضرورت تبعیت از ولایت است. پس مهمترین فایده دفاع مقدس این بود که ولایتمداری را در این کشور تثبیت کرد و شما می‌بینید درجه ولایتمداری بعد از دفاع مقدس به مراتب بالاتر از قبل از آن شده است.



استقرار و تثبیت ولایت، مقدمه برقراری عدالت و امنیت و رفاه است/ باید ولایت‌پذیری به اوج برسد تا امام زمان تشریف فرما شوند والّا عدالت‌خواهی همیشه بوده و هست.


ظهور امام زمان معنایی جز این ندارد که ولایت تامه الهیه بر روی حکمفرما می‌شود. عدالت، امنیت و همه برکات حکومت حضرت، ناشی از پذیرش ولایت ایشان است. یعنی استقرار و تثبیت ولایت، مقدمه برقراری عدالت و امنیت و رفاه است. امام زمان وقتی تشریف می‌آورد که بتواند مقدمه رفع ظلم را مستقر کند و آن مقدمه چیزی جز استقرار ولایت نیست. باید ولایت پذیری به اوج برسد تا امام زمان تشریف‌فرما شوند و الّا عدالت‌خواهی برای همه کسانی که محرومیتی کشیدند سهل و آسان است و فریاد عدالتخواهی همیشه در طول تاریخ از سوی مظلومین و مردم تحت ستم بلند شده است، آنچه مقدمه ظهور است آمادگی مردم برای ولایت‌پذیری است. باید جهان آماده ولایتمداری باشد. بر این اساس، مقدمه سازان ظهور و کسانی که برای فرج امام زمان مقدمه چینی می‌کنند، باید نمونه و الگوی ولایتمداری را به همه جهانیان نشان دهند.



اساساً فلسفه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برقراری یک جامعه ولایتمدار است. همان ولایتی که به عنوان یک ناظر معنوی و قدرتمند را بالا بر همه امور نظارت دارد و دخالت مردم در سرنوشتشان را محافظت می‌کند تا مردمسالاری دینی به خوبی محقق شود. اگر این نظارت از بالا نباشد هیچگاه دموکراسی به درستی محقق نخواهد شد و به بن بست خواهد رسید.



امروز نمونه این بست را در جوامع غربی مشاهده می‌کنیم. دلیل این تظاهرات‌هایی که امروز در غرب می‌بینیم چیست؟ مگر مردم خودشان به این یک درصد حاکم رأی ندادند پس چرا بر علیه اینها تظاهرات می‌کنند؟ چرا دوباره نمی‌روند پای صندوق‌های رأی و اشخاص دیگری را انتخاب کنند؟ مگر این جامعه غربی جامعه مدنی نیست و در یک جامعه مدنی همه چیز در پای صندوق‌های رأی مشخص نمی‌شود؟ پس چرا مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند؟ چرا مردم از صندوق‌های رأی نا‌امید هستند؟ امروز کدام انسان فهمیده‌ای است که فریب دموکراسی را نفهمیده باشد؟



مردم کشورهای منطقه که قیام کردند خلأ ولایتمداری را عمیقا احساس می‌کنند/ امروز مردم عالم تشنه درک مفهوم ولایت هستند/ ولایت، جذابترین مفهوم برای مردم مغرب زمین


امروز مردم منطقه که علیه نظام‌های حاکم خود قیام کردند خلأ ولایتمداری را عمیقا احساس می‌کنند و می‌دانند که مبارزه علیه استکبار جهانی بدون زعامت یک رهبر عالی مقام و باثبات به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. در مورد جنبش ۹۹ درصدی غرب هم بر اساس اخباری که می‌رسد معلوم است استعداد مردم برای قیام و تظاهرات خیلی بیش از این تعداد است اما به خاطر نداشتن یک جایگزین مناسب برای نظام موجود مردم امید چندانی به مبارزه ندارند. می‌گویند: به فرض این نظام حاکم ساقط شود و مردم با رأی‌گیری افراد دیگری را انتخاب کنند چه تضمینی وجود دارد که اوضاع دوباره به همین وضع فعلی منجر نشود؟



وظیفه تک تک ما این است که «نظام ولایی» را به عنوان نظام جایگزین به آنها معرفی کنیم تا بارقه امیدی برای حرکت و قیام بیداری جهانی باشد. لازم نیست کسی مسلمان و معتقد به مبانی شیعه باشد تا ضرورت و اهمیت ولایتمداری را درک کند. با کمی تعقل و تفکر می‌توان به این اصل مهم رسید. در جامعه جهانی دم زدن از عدالت‌گرایی یا مردمسالاری و یا سایر شعارهای اومانیزمی نه فایده دارد و نه جذابیت. اما ولایتمداری هم اثر دارد و هم جذابیت.



پرجاذبه‌ترین اصل دین ما اصل ولایت است نه اصل حجاب، نه اصل عبادات و نماز و نه اصول دیگر. این اصل را می‌توان به خوبی در جامعه جهانی مطرح کرد.



امروز مردم عالم تشنه درک مفهوم ولایت هستند و ما در این زمینه مسئول هستیم و باید ولایتمدری را با زبان بین‌المللی به جهان صادر کنیم. بدون ولایت و ولایتمداری و بدون رکن ولایت، تمام کلمات خوب مانند عدالت‌گرایی، مردم سالاری و... فقط در حد شعارهایی تحقق نایافتنی خواهند بود. ارزش‌‌های اسلامی هم بدون ولایت تحقق یافتنی نیست. این ولایت است که ما را به همه این پیروزی‌ها رسانده است. این موضوع مهم را باید برای توده‌های تشنه مردم عالم بیان کنیم.



حرکت با اشاره‌های ولایت، موجب اقتدار جامعه و کاهش هزینه‌ها در تمامی مشکلات می‌شود/ اساسا نظام ولایی نظام اشاره است نه تصریح


بعد از اینکه به اهمیت بالای اصل ولایتمداری در جامعه پی بردیم، نوبت به امتحان آداب ولایتمداری می‌رسد. یکی از آداب ولایتمداری این است که با اشاره‌های ولایت حرکت کنیم و منتظر نباشیم ایشان صراحتا حکمی بدهند. اصلا نظام ولایی نظام اشاره است نه تصریح. یعنی حسن یک جامعه ولایتمدار این است که اشاره‌های مولای خود را بگیرد. در آن صورت اقتدار ولایت موجب اقتدار جامعه خواهد شد و هزینه‌ها در تمامی مشکلات پایین خواهد آمد.



به درک مبانی ولایتمداری اکتفا نکنیم بلکه باید به آداب ولایتمداری هم بپردازیم. اگر مردم اسرار و اهمیت رعایت آداب ولایتمداری را بدانند به کسانی که در ولایتمداری ضعیف هستند رأی نخواهند داد. دشمنان ما امروز امیدشان به چنین افرادی است والا کسانی که ضد ولایت هستند که جایگاه و تأثیری ندارند. باید دردمندانه برای ولایتمداری دوندگی کرد هرکس هرچه می‌تواند باید در این راستا تلاش کند.

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

سه شنبه 15/1/1391 - 10:3 - 0 تشکر 444323

سلام



بی تو اینجا همه در حبس ابد تبعیدند سال ها هجری و شمسی همه بی خورشیدند، سیر تقویم جلالی به جمال تو خوش است فصل ها را همه با فاصله ات سنجیده اند، تو بیایی همه ساعت ها و همه ثانیه ها از همین امروز همین لحظه همین دم عیدند.

 
سه شنبه 15/1/1391 - 14:52 - 0 تشکر 444375

به نام خدا


سلام


تشکر دهکده جان


امام صادق علیه السلام فرمود: «شیعیان سه دسته‎اند، گروهی به وسیله ما زینت می‎یابند (و ما را وسیله عزت و آبروی خویش قرار می‎دهند) و گروهی به وسیله ما می‎خورند (و ما را وسیله درآمد زندگی دنیایی خویش قرار داده از این طریق زندگی می‎كنند و گروهی از ما و به سوی ما هستند با امنیت ما آرامش می‎یابند و با ترس ما ترسانند، بذر،(های كاشته نشده اسرار را) پخش نمی‎كنند و در برابر جفاكاران خودنمایی ندارند، اگر پنهان باشند كسی سراغ آنها را نمی‎گیرد و اگر آشكار باشند به آنها اعتنا نمی‎شود (یعنی شهرت گریز و بی نام و نشانند) آنها (بحقیقت) چراغ‎های هدایتند(و راهنمایان خلق).

امام صادق(علیه‎السلام) فرمود: «شیعه ما نیست كسی كه به زبان بگوید شیعه هستم ولی در عمل با ما مخالفت كند و آثار ما را زیر پا گذارد، ولكن شیعه كسی است كه با زبان و دل با ما موافق باشد و آثار ما را پیروی كند و مانند ما رفتار نماید، چنین كسانی شیعه (واقعی) ما هستند.»(

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی