فرزاد حسنی كه در سریال «مسیر انحرافی» یكی از نقش های اصلی را بازی می كند، گفت: در این كار از لحاظ فرم و كیفیت چندین قدم به سمت جلو رفته ایم. كیفیت این مجموعه تلویزیونی از لحاظ فرم و ساختار با آنچه تا به حال دیده ایم متفاوت است.
فرزاد حسنی درباره ی مجموعه تلویزیونی «مسیر انحرافی» خاطرنشان كرد: این كار، در راستایی حركت كرده كه به مخاطب احترام بگذارد و قرار نیست در آن با شلختگی مواجه شویم. این كار به لحاظ تكنیكی و درام یك كار بسیار فاخر است و از سبك های مختلف كمدی در آن استفاده شده است؛ یعنی در عین حال كه در فضای رئال كار می كنیم ناگهان لحظات سورئال هم داریم.
او ادامه داد: ما سعی كردیم متن غنی ای داشته باشیم و از زمان پیش تولید به فكر متن بودیم، خلاصه داستان ها را آماده كردیم، چند قسمت را نوشتیم و در طول كار كه حركت می كردیم نویسنده اضافه كردیم. مشاورهای زیادی در زمینه های مختلف مثل شوخی نویسی و ایجاد موقعیت های طنز و كمدی داشتیم و در میانه كار هم نویسنده جدیدی به ما اضافه شد. همه ی این كارها در راستای این بوده كه كار، مخاطب پسند باشد.
این بازیگر و مجری تلویزیون افزود: بار دیگر بر فرم كار و باتكنیك بودن آن و احترامی كه به مخاطب باید گذاشته شود، تاكید می كنم. مجموعه های تلویزیونی ما با یك نوع شتاب زدگی در ساخت همراه هستند و همه ی مناسبت ها برای ما ناگهان فرا می رسد؛ انگار خبر نداریم چند وقت دیگر عید ، ماه رمضان یا دهه ی فجر است. این شتاب زدگی به بازی بازیگر و كارگردانی لطمه می زند و باعث آزار و اذیت پخش تلویزیونی می شود و موزیسین كار را سر درگم می كند. كار خوب در یك فضای آرام و بی استرس پرداخته می شود. «مسیر انحرافی» از این جنس است، ما شش ماه ضبط داشتیم و شش ماه پیش تولید آن طول كشید؛ با این حال ممكن است مخاطب این كار را ببیند و نپسندد و خوشش نیاید، ممكن هم هست كه به این كار علاقه مند شود. مهم این است كه هیچ گونه شتاب زدگی در كار دیده نمی شود و همه چیز با دقت و در فضای آرام انجام گرفته و سلیقه كارگردان در آن اعمال شده است.
فرزاد حسنی در ادامه سخنانش درباره ی شباهت سریال «مسیر انحرافی» و مجموعه «لاست» كه برخی آن را «لاست ایرانی» می نامند، گفت: سقوط هواپیما در یك مكان ناشناخته به یك زیر ژانر تبدیل شده است. یكی از مهمترین و دراماتیك ترین فیلم های تاریخ سینما یعنی «كازابلانكا» نیز مجموعه ای از كلیشه هاست. این قضیه، بستر كار است باید ببینیم آدم ها و روابط چگونه است، «لاست» به خاطر فلسفه موجود در پشت شخصیت ها متمایز شد و نشانه اش شخصیت پشت سر كاركترهاست. «مسیر انحرافی» یك كار دیگر است و حرفی متفاوت از «لاست» دارد و فضایش كمدی است.
حسنی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت ۱۳ قسمتی به داستانی كه قابلیت تبدیل شدن به چند فصل مجزا را دارد، عنوان كرد: كارتون «دختری به نام نل» كه بیش از ۳۰ ـ ۴۰ قسمت است، یك داستان كوتاه از چارلز دیكنز به نام «مغازه عتیقه فروشی» است كه «دختری به نام نل» از آن اقتباس شده است. از این داستان، هم فیلم كوتاه و فیلم سینمایی و هم یك كارتون ۳۰ ـ ۴۰ قسمتی اقتباس شده است؛ این كه یك موضوع در چند قسمت پرداخته می شود ملاك سنجش نیست، مهم این است كه چه طور جمع می شود.
وی درباره ی تیم بازیگری «مسیر انحرافی»، گفت: بازیگرانی كه اكثرا صبغه تئاتری دارند و در سینما و تلویزیون هم بوده اند در این كار هستند؛ یعنی سوپراستارهای سینما و تلویزیون را اینجا جمع كرده ایم و جالب اینجاست كه هر كدام سبك خاص و منحصر به فردی در كمدی دارند و این كارگردان است كه بازیگران را در راستای متن حركت می دهد. من به عنوان كسی كه از ابتدا در پروژه بوده ام می توانم بگویم همه بازیگران در راستای متن حركت كرده اند، یعنی جنس بازی شان در خدمت متن است. ما نخواسته ایم همه ی جنس ها را یكی بكنیم، دلیلی هم ندارد كه بخواهیم این كار را بكنیم. زیرا تمام خوشمزگی كار تنوع و تلونی است كه در جنس بازی ها وجود دارد؛ این كه ما همه ی جنس ها را در یك جنس ببریم یعنی ماشین های مختلفی كه در یك مسیر حركت می كنند.
فرزاد حسنی همچنین درباره ی نقش خود در «مسیر انحرافی» توضیح داد: من در این سریال نقش «عارف ساتور» را بازی می كنم. این نقش دارای یك سری ویژگی هاست و در یك بستر طنز اتفاق می افتد كه هر توضیح اضافه ای درباره آن باعث می شود، شگفت انگیزی اش را در مواجهه با مخاطب از دست بدهد. او یك همسر دارد و مسافر هواپیماست و شغل های مختلفی را تجربه كرده است.
این بازیگر و مجری تلویزیون در پایان اظهار امیدواری كرد: امیدوارم مردم كار را ببینند و خوششان بیاید، چون ما همه تلاشمان را كرده ایم.