سينما و تلویزیون (بازدید: 750)
يکشنبه 30/11/1390 - 11:54 -0 تشکر 433318
سینمای عشقی یا عشق سینمایی..!

سلام دوستان انجمن سینما و تلویزیون

این اولین تاپیک رسمی من تو این انجمن هست.

امیدوارم خوشتون بیاد.

وقتی سینما عشق می شود

پدید آورنده : آسیه بحرانی

نمی دانم من عاشق سینما شدم یا سینما عاشق من! اوّلین روزش را هم به یاد نمی آورم. فقط می دانم وقتی به خود آمدم که کار از کار گذشته بود و من باید هر شب، یک فیلم سینمایی می دیدم تا دردم تسکین یابد و غم دوری، این گونه التیام یابد. پیرو این دلتنگی ها بود که قلم و کاغذ به دست گرفتم و به رسم تمام دلدادگی ها، نامه ها نوشتم از برای فیلم.

همه چیز همین طور آرام و بی سر و صدا در گوشه ای دورافتاده، در جریان بود و هنوز آوازه عشقمان را کسی نشنیده بود که دیگر طاقتم طاق شد و از آن گوشه ساکت و صامت ـ که حتّی آفتاب هم رویم را نمی دیدـ ، به سوی سینما هجرت کردم و مگر در ایین ما، هجرتی این چنین جایز است!؟

وقتی سینما درش را به رویم باز کرد، همه مزّه ها را چشیدم. کلاسی نبود که تشکیل شود و من در آن حضور نداشته باشم. هر محفلی که باواسطه و بی واسطه به سینما مربوط می شد، من هم آن جا بودم و شب ها تا صبح فقط می نوشتم و می نوشتم و می نوشتم و بی هیچ غربالی، با آدم ها به گفتگو می نشستم و چه شیرین است وقتی درباره عشقت حرف می زنی. دیگر مهم نیست چه می گویی؛ مهم این است که سینما برتری می یابد.

و شب ها سوار بر موج خیال، سینما تسکوپ من، پلان های زیبای سینما را بازسازی می کرد. رشته این خیال، آن قدر کوتاه بود که تا به خود آمدیم، باید آموخته هایمان را در قالب تجربه ای کوتاه به تصویر درمی آوردیم.

. امام علي (ع) مي فرمايند بهره خرد پند گرفتن واحتياط است و دستاورد ناداني غفلت و فريب خوردگي. و باپاکدامنان و فرزانگان بنشين وباانان زياد گفتگو کن زيرا اگر نادان باشي تورا دانش اموزند و اگر دانا باشي بردانش تو افزوده شود. خداوند به ماتوفيق بندگي بي چون وچرابده. اللهم عجل لوليک الفرج والعافيه والنصر.

يکشنبه 30/11/1390 - 11:55 - 0 تشکر 433320

زندگی در جریان بود و ما از امروز و فردا، در جهانی دیگر سیر می کردیم. به خود می گفتیم ما متعلّق به این زمانه نیستیم و در لامکانی که به سر می بردیم، عمرمان را با زمان های روی پرده می سنجیدیم. عشقمان دوربین های کوچکی بود که تصویر ضبط شده اش برایمان حکم مستندی خلّاقانه را داشت و خدا می داند که چه قدر این راش ها را دیدیم و برای چند نفر قصه نخستین تجربه فیلم سازی را تعریف کردیم.

زندگی در جریان بود و ما به خاطر عشقمان، تمام مسیر های کوتاه را پیاده و مسیر های طولانی را با اتوبوس می رفتیم، تا آخر ماه، آن قدر پول داشته باشیم و به دیدار معشوق بشتابیم و آن دو ساعت، تمام زندگی مان می شد. چراغ های خاموش سینما و نور چراغ قوّه ای که در انتهای سالنْ دُوْ دُوْ می زد. ابتدا محو حرکت های عجیب و غریب دوربین شدیم و بعدها کات های سریع و جامپ ها، برایمان حکم رؤیایی مسحورکننده داشت و حالا دیگر معشوق را به ساده ترین شکل ممکن هم می پسندیدیم. پلان های طولانی و کشدار که در فعّال ترین حالت بازیگر، از یک سوی قابْ به سمت دیگر حرکت می کرد.

يکشنبه 30/11/1390 - 11:56 - 0 تشکر 433321

اکنون، بزرگ ترین رؤیایمان به تصاحب درآوردن همین زمان هایی بود که عمرمان را تشکیل می داد. حالا دیگر باور دارم که عاشق سینما شده ایم. سینما همان است که بود. فکر کن وقتی تو عاشق می شوی... فکر کن...!

منبع : سایت حوزه

راستی نظر شما راجع به این مقاله چیه ؟؟

يکشنبه 30/11/1390 - 15:26 - 0 تشکر 433436

سلام
خوش اومدی
مقاله قشنگی بود
سینما دوست داشتنیه

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .