• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانشجویی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانشجویی (بازدید: 32875)
جمعه 10/3/1387 - 13:20 -0 تشکر 41495
معرفی رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در دانشگاه‌ها

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

معرفی رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در دانشگاه‌ها

 

در این تاپیک ما به معرفی رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در مراکز آموزش عالی کشور می‌پردازیم، تا دوستان دانشجو و حتی دانش‌آموز، با ورود به این تاپیک اطلاعات کاملی رو در زمینه‌ی رشته مورد علاقشون کسب کنن و در مسیر‌ِیابی تحصیلیشون کمک‌حالشون باشه.

لطفا فقط رشته‌های مربوط به علوم انسانی رو در این تاپیک وارد کنید و سایر رشته‌ها رو در تاپیک‌های مربوطه ثبت کنید، با تشکر فراوان.

 

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم

MCLAREN SUPER CARS

مسئول انجمن صندلی داغ

جانشین انجمن مکانیک و روباتیک

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

جمعه 10/3/1387 - 23:12 - 0 تشکر 41565

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

مرجان خانم اینم رشته علوم تربیتی:

علوم تربیتی

رشته علوم تربیتی در مقطع كارشناسی، دارای گرایش‌های تكنولوژی آموزشی، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و دبستانی و آموزش و پرورش كودكان استثنایی است.

گرایش تكنولوژی آموزشی:

تكنولوژی آموزشی در لغت از واژه‌های خاص "تكنو" به معنی برخورد سیستماتیك با پدیده‌های علمی، "لوژی" به معنای شناخت، و "آموزش" به معنای فعالیت‌های هدفمندی است كه مربیان یا معلمان انجام می‌دهند تا تغییر رفتار یا توانایی تغییر رفتار در فراگیرنده به وجود بیاید. از همین جا مشخص می‌شود كه تكنولوژی آموزشی به معنای شناخت پدیده‌ها یا روش‌های دقیق آموزشی برای رسیدن به اهداف آموزشی است. همان‌طور كه گفتیم این یك تعریف لغوی است. اما در تعریف مفهومی باید گفت كه تكنولوژی آموزشی شامل تئوری‌ها و اجرای اعمال طراحی، رشد، كاربرد، مدیریت و ارزشیابی فرآیندها و منابع یادگیری می‌شود.

این فرآیند از یك سو نگاهی خُرد و موشكافانه دارد؛ زیرا برای تسهیل فراگیری به تك تك فراگیران به صورت خُرد توجه می‌كند و از سوی دیگر كیفیت آموزشی را به‌صورت كلی در نظر می‌گیرد و در این راستا به طراحی علمی، رشد علمی، كاربرد و مدیریت این فرآیند می‌پردازد.

در كل می‌توان گفت كه رشته تكنولوژی آموزشی تلاش می‌كند تا با طراحی دقیق و صحیح نظام آموزشی، به معلم‌ها بیاموزد كه چگونه معلمی ورزیده، كاردان و ماهر شوند و تدریس خود را بر پایه بهترین شیوة‌ یادگیری, استوار كنند. این دانش همچنین به مسؤولان نظام آموزشی بهترین راه تدوین كتب درسی، مدیریت آموزشی و ارزشیابی آموزشی را نشان می‌دهد.

توانایی‌های لازم:

تكنولوژی آموزشی فرآیند كیفی و خُرد است؛ یعنی به یادگیری تك تك انسان‌ها توجه دارد. به همین دلیل دانشجوی این رشته باید نوع‌دوست، انسان‌دوست، علاقه‌مند به دانش‌آموزان و در عمل صادق باشد. همچنین لازم است  از نظر هوشی، توانایی فوق‌العاده‌ای داشته  و دید هنری داشته باشد.

در حال حاضر نیز می‌بینیم كه دانشجویان توانمند این رشته گاه با وسایل بسیار ابتدایی، وسایل جدید و جالبی خلق می‌كنند. و در نهایت این‌كه دانشجوی تكنولوژی آموزشی اگر هدفش ورود به آموزش وپرورش است، نباید ایده‌آل‌گرا باشد چون هنوز تفكر تكنولوژی آموزشی در آموزش وپرورش جا نیفتاده است و فارغ‌التحصیلان این رشته نباید انتظار داشته باشند كه آموخته‌های خود را خیلی راحت و بدون هیچ مقاومتی در محیط آموزشی پیاده كنند.

موقعیت شغلی در ایران:

فلسفة اصلی این رشته، استفاده از توانایی فارغ‌التحصیلان آن در آموزش و پرورش و سپس صدا و سیما است. اما در عمل می‌بینیم كه به دلیل  تفكر غلط حاكم بر محیط‌های فوق، تكنولوژیست‌های آموزشی به سختی جذب این مراكز می‌شوند. البته برخی از فارغ‌التحصیلان این رشته جذب مدارس غیرانتفاعی شده‌اند و با ارائه طرح‌های آموزشی برای دوره‌ها و درس‌های مختلف، كارآیی مدرسه را بسیار ارتقاء داده‌اند.

عده‌ای از فارغ‌التحصیلان نیز جذب وزارت ارشاد یا كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان می‌شوند و بالاخره برخی از فارغ‌التحصیلان با توجه به توانایی‌هایی كه در طی تحصیل كسب كرده‌اند، جذب بازار كار آزاد می‌شوند و به عكاسی آموزشی یا تولید فیلم‌های آموزشی می‌پردازند.

دروس مشترك در گرایش‌های مختلف علوم تربیتی:

تاریخ آموزش و پروش در اسلام و ایران، فلسفه آموزش و پرورش، اصول و مبانی آموزش و پرورش،‌آموزش و پرورش تطبیقی، آموزش و پرورش ابتدایی راهنمایی و متوسطه، اخلاق اسلامی،‌روش ها و فنون تدریس، روانشناسی عمومی، ‌روانشناسی تربیتی، روانشناسی رشد كودكی و نوجوانی، جامعه‌شناسی عمومی، جامعه‌شناسی آموزش و پرورش، اقتصاد آموزش و پرورش، مقدمات مدیریت آموزشی، مقدمات برنامه‌ریزی آموزشی ودرسی، آموزش و پرورش كودكان استثنائی، مقدمات مشاوره و راهنمایی، مقدمات تكنولوژی آموزشی، آشنایی با كتابخانه و اصول كتابداری، روش‌های آماری در علوم تربیتی، سنجش واندازه‌گیری در علوم تربیتی، مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی.

دروس تخصصی گرایش تكنولوژی آموزشی:

سمینار در برنامه‌ریزی درسی و آموزشی، مبانی ارتباط انسانی، اصول طراحی پیام‌های آموزشی، اصول عكاسی، تولید برنامه‌های تلویزیونی، انتخاب، بهره‌برداری و ارزیابی مواد و وسایل آموزشی، تولید مواد آموزشی.

ادامه در پست بعد...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

جمعه 10/3/1387 - 23:13 - 0 تشکر 41566

...ادامه از پست قبل

گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی:

گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی یك رشته میان رشته‌ای است كه تلفیقی از رشته‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی، فلسفه، مدیریت، آمار، زبان خارجی و مشاوره می‌باشد.

هدف این گرایش از یك سو فراهم ساختن فرصت‌های یادگیری هر چه بیشتر برای گروه‌های واجب‌التعلیم و علاقه‌مند به یادگیری و از سوی دیگر تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز توسعة اقتصادی كشورها است. در كل مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، مدیریت بر فعالیت‌های یاددهی و یادگیری به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار یادگیرنده و ارزیابی میزان تحقق این تغییرات است.

فارغ‌التحصیل این گرایش به راحتی می‌تواند علاوه بر پیش‌بینی‌های آموزشی یك كشور، مراحل برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت بر اجرای آن را ترسیم كند و با روش‌های بهتر آموزشی، راهنما و مشاور خوبی برای یادگیرندگان باشد.  

توانایی‌های لازم:

فلسفه، جامعه‌شناسی، ‌ریاضیات، آمار، اقتصاد و زبان انگلیسی در این رشته كاربرد و اهمیت بسیاری دارد. دانشجوی این رشته باید نسبت به محیط‌های آموزشی جامعه خود، دید عمیقی داشته باشد و روش‌ آموزش كشور خود را بداند تا ظرافت‌های رفتاری دانش‌آموزان را درك كند و در نهایت به تشریح و تشكیل یك برنامه‌ریزی آموزشی صحیح بپردازد.  

موقعیت شغلی در ایران:

امروزه آموزش با همه جنبه‌های زندگی ما ارتباط تنگاتنگ دارد و هر اندازه كه جامعة ما پیچیده‌تر شود، آموزش و پرورش نقش مهم‌تری در حل مسائل آتی و رشد انسان‌ها پیدا می‌كند. به همین دلیل موقعیت‌های شغلی بسیاری برای فارغ‌التحصیلان این گرایش وجود دارد. تا جایی كه بسیاری از كارشناسان مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی آینده شغلی این گرایش را در كشور ما، بسیار امیدبخش و ایده‌آل می‌دانند و معتقدند كه فارغ‌التحصیلان مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی باید آینده خود را در فردا ببینند. چون كشور ما، یكی از كشورهای در حال رشد و توسعه است و بدون بهره‌گیری از شاخه‌های مختلف آموزشی، نمی‌تواند توسعه همه جانبه داشته باشد.

در حال حاضر فارغ‌التحصیلان این گرایش در درجه اول جذب آموزش و پرورش می‌شوند. تعدادی نیز در سازمان‌های دولتی از جمله سازمان‌های مدیریت وبرنامه‌ریزی و برنامه‌وبودجه فعالیت می‌كنند. گفتنی است كه فارغ‌التحصیلان مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی مجوز تأسیس آموزشكده‌های درسی را دارند و در صورت داشتن سرمایه لازم،‌ می‌توانند در این زمینه فعالیت كنند.

دروس تخصصی گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی:

اصول مدیریت آموزشی ، روانشناسی اجتماعی در تعلیم و تربیت ، سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران، اصول برنامه‌ریزی آموزشی، مبانی امور مالی و تنظیم بودجه در آموزش و پرورش، اصول برنامه‌ریزی درسی، كاربرد مقدمات كامپیوتر در مدیریت آموزشی، اصول حسابداری، روابط انسانی درسازمان‌های آموزشی،‌نظارت و راهنمایی تعلمیاتی، راهنمایی تحصیلی و شغلی، مسائل نوجوانان و جوانان، آموزش بزرگسالان، برنامه‌ریزی آموزش ضمن خدمت، مدیریت اسلامی، پروژه تحقیقاتی (سمینار)، كار عملی مدیریت در آموزشگاه، كار عملی در سازمان‌ها، متون زبان خارجه (در برنامه‌ریزی آموزش درسی)، متون زبان خارجه در مدیریت آموزشی. 

ادامه در پست بعدی...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

جمعه 10/3/1387 - 23:13 - 0 تشکر 41567

...ادامه از پست قبل

گرایش آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و دبستانی:

آموزشی كه از زمان تولد آغاز و تا شروع اولین كار رسمی دبستان در پایان ششمین سال زندگی كودك ادامه می‌یابد، بسیار مهم است. زیرا كودكان در چنین سال‌هایی، مراحل مهم و حساس زندگی خود را از نظیر شخصیتی،‌ اجتماعی و آموزشی پشت سر می‌گذرانند، و در واقع 6 سال اولیه زندگی از لحاظ رشد هوش و شكل‌گیری شخصیت دورانی سرنوشت‌ساز است. از سوی دیگر آموزش وپرورش دبستانی مهم‌ترین حلقه از حلقه‌های نظام آموزش و پرورش كشور است و كودكان در این دوره در مراحل بسیار مهم رشد جسمانی،‌ عاطفی، ذهنی به سر می‌برند، از همین‌رو توجه به این دوره از آموزش و پرورش باید از اولویت خاصی برخوردار باشد.

هدف گرایش آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و دبستانی تربیت متخصصانی است كه بتوانند قوای جسمی،‌ عاطفی، روانی،‌ اجتماعی و اخلاقی كودكان پیش‌دبستانی و دبستانی را پرورش دهند.

توانایی‌های لازم:

تعلیم و تربیت بیش از آنكه علم باشد،‌فن و هنر است و یك معلم یا مربی باید به یاری فن و هنر خویش مراحل یادگیری را هدایت كند. به همین دلیل دانشجوی این گرایش باید فردی خلاق بوده و از اطلاعات عمومی نسبتاً گسترده و فن بیان خوبی برخوردار باشد و در نهایت از كار با كودكان لذت ببرد.

موقعیت شغلی در ایران: 

فارغ‌التحصیل این گرایش علاوه بر كار در آموزش و پرورش و مهد كودك‌ها و آمادگی‌ها  در صورت داشتن سرمایة‌ لازم می‌تواند مجوز تأسیس مهد كودك و آمادگی را بگیرد و در این زمینه به طور خصوصی فعالیت كند. همچنین می‌تواند در مراكز مرتبط با كودكان مانند كانون پروش فكری كودكان و نوجوانان یا سازمان بهزیستی به عنوان كارشناس حضور داشته باشد.

دروس تخصصی گرایش آموزش و پرورش دبستانی و پیش‌دبستانی:

آموزش و پروش پیش‌دبستانی و دبستانی، بهداشت و تغذیه مادر و كودك،‌ اصول بهداشت و كمك‌های اولیه،  تفاوت‌های فردی كودكان،‌ روانشناسی بازی، مدیریت مراكز پیش‌دبستانی و دبستانی، آشنایی با مفاهیم و روش تدریس ریاضیات، آموزش هنر، تهیه و كاربرد وسایل مواد آموزشی،‌كاردستی و مهارت‌های فنی، ‌مشاهده (كارورزی) زبان‌آموزی، قصه‌گویی و نمایش خلاق، كار و آشنایی با طبیعت و زندگی اجتماعی، حركت ورزشی و سرودهای خاص كودكان، مشاوره كودك،‌ روانشناسی آموزش خواندن، ادبیات كودكان،‌‌ آشنایی با فعالیت‌های تربیتی ـ اجتماعی، روش تدریس علوم تجربی واجتماعی، تربیت بدنی(ورزش و بازی‌های دبستانی)، كارورزی  دبستان.

ادامه در پست بعدی...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

جمعه 10/3/1387 - 23:13 - 0 تشکر 41568

...ادامه از پست قبل

گرایش آموزش و پرورش  كودكان استثنایی:

كودكان ودانش‌آموزان استثنایی به پنج گروه عقب‌مانده ذهنی و معلول جسمی، ناشنوا و نیمه‌شنوا، نابینا و نیمه‌بینا، ناسازگار و تیزهوش تقسیم می‌شوند و در هر گروه شرایط خاصی برای تعلیم و تربیت آنها وجود دارد .

هدف از آموزش و پرورش كودكان استثنایی فراهم آوردن فرصت‌های مناسب و امكانات آموزشی ویژه برای این دسته از كودكان است. در این گرایش به كودكان دارای مشكلات ذهنی و جسمی بیشتر پرداخته می‌شود و متخصصان كودكان استثنایی تلاش می‌كنند تا با توجه به ویژگی‌های عقلانی و جسمانی آنان ، توانایی‌های ذهنی و جسمی آنها را به حداكثر برسانند . 

توانایی‌های لازم:

دانشجوی این رشته باید صبر و حوصلة بسیار داشته و عشق و علاقة وافری به تعلیم و تربیت كودكان استثنایی داشته باشد. در این رشته خلاقیت و تسلط بر فنون و روش‌های آموزش، حرف اول را می‌زند. 

موقعیت شغلی در ایران:

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به عنوان دبیر یا مربی در مدارس دانش‌آموزان استثنایی (عقب‌مانده ذهنی) و مراكز نگهداری كودكان عقب‌مانده ذهنی فعالیت كنند همچنین می‌توانند كارشناس گزینش و تشخیص كودكان عقب‌مانده ذهنی در مؤسسات گوناگون از قبیل وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌ بهزیستی كشور شوند.

دروس تخصصی گرایش آموزش و پرورش كودكان استثنایی:

فیزیولوژی، روانشناسی عقب‌ماندگی‌های ذهنی‌، آموزش و پرورش عقب‌ماندگان ذهنی، اختلالات رفتاری- عاطفی، اختلالات گویایی، اختلالات یادگیری، گفتاردرمانی، روش‌های تغییر رفتار، آزمون‌های تشخیص عقب‌ماندگی‌های ذهنی، بهداشت و كمك‌های اولیه، روش‌های مشاوره و مصاحبه، بازی و حركت درمانی،‌ تهیه مواد و وسایل آموزشی و كمك‌ آموزشی، روش تدریس علوم تجربی و اجتماعی، روش تدریس ریاضی،‌ روش تدرس زبان فارسی، كارورزی در روش‌های تدریس، روش‌های بازپروری حسی ـ حركتی ، روش‌های بازپروری حرفه‌ای، روش‌های بازپروری اجتماعی، كارورزی در روش‌های بازپروری.

ادامه رشته ها در پست‌های بعدی

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 11/3/1387 - 5:0 - 0 تشکر 41588

با تشکر از زحمات بی وقفه شما می خواستم بگم اگه میشه رشتۀ علوم ومعارف را هم توضیح دهید و فرق آن با حوزه را بطور کامل بگویید .

http://rahpoyvesal.blogfa.com
شنبه 11/3/1387 - 12:52 - 0 تشکر 41609

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

کارشناسى الهیات و معارف اسلامى

این رشته به منظور تأمین چهار هدف اساسى در ایران تشکیل مى‌شود:

1) تربیت دبیران تعلیمات دینی.

2) ایجاد زمینه براى تربیت استادان علوم و معارف اسلامى و مربیان اسلامى مورد نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی.

3) فراهم آوردن امکانات کسب معلومات با شیوهٔ دانشگاهى براى علاقه‌مندانى که مجال و امکانات لازم را براى ادامهٔ تحصیل در حوزه‌هاى علمیه ندارند.

4) تربیت محقق در علوم و معارف اسلامى از طریق دورهٔ دکتریٰ.

علاوه بر آن، فارغ‌التحصیلان مى‌توانند بعضى نیازهاى دیگر کشور را چون رایزنى فرهنگى در سفارتخانه‌هاى ایران، تبلیغات اسلامى و سیاسى از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد در خارج از کشور، برآورده سازند.

دروس دوره مشتمل است بر: علوم قرآنی، علم حدیث، عرفان و اخلاق اسلامی، کلام و مذاهب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، فقه، اصول فلسفه و حکمت اسلامی، ادیان. فارغ‌التحصیلان در همهٔ رشته‌هاى اصلى علوم و معارف اسلامى به یک سلسله معلومات بنیادى و کلیدى دست یافته، دید جامع نسبت به ابعاد گوناگون اسلام خواهند یافت که بر اساس اهداف فوق نقش مؤثر در جامعه ایفاء کنند. ضمناً در یکى از شاخه‌هاى پنج‌گانه تخصص مختصرى در حد دورهٔ کارشناسى پیدا خواهند کرد.

***

کارشناسى تاریخ (نیمه متمرکز)

هدف تربیت کارشناسانى است که بر احوال و سرگذشت اقوام و ملل جهان براساس شناخت اسناد و مدارک تاریخى آگاهى داشته باشند. داوطلب باید علاوه بر علاقه از قدرت تفکر و استنباط قوى نیز برخوردار باشد. دروس این دوره مشتمل است بر: عمومی، پایه، اصلى و تخصصی. بعضى دروس تخصصى عبارت است از: تاریخ عمومى ایران پیش و بعد از اسلام، تاریخ اسلام و کشورهاى اسلامی، نهضت‌هاى عمومی. دانشجویان با راهنمائى سرپرستان گروه‌هاى مربوط مى‌توانند دروس تخصصى خود را از گروه‌هاى علوم اجتماعی، سیاسی، جغرافیا، باستان‌شناسى و ادبیات فارسى نیز انتخاب کنند. عمده‌ترین مراکز جذب فارغ‌التحصیلان این دوره را وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان موزه‌ها، مراکز اسناد علمی، صدا و سیما، روزنامه‌ها و مجلات و مراکز طبع و نشر کتاب و مانند آنها و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالى (در صورت ادامهٔ تحصیل) تشکیل مى‌دهند. ادامهٔ تحصیل در این رشته تا سطح کارشناسى ارشد و دکترىٰ در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

ادامه دارد...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 11/3/1387 - 12:52 - 0 تشکر 41611

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

کارشناسى حقوق (نیمه‌ متمرکز)

هدف تربیت کارشناسانى است که بتوانند در مشاغلى چون قضا، وکالت، سردفترى اسناد رسمی، کارشناسى حقوق انجام وظیفه کنند. داوطلب باید داراى قوهٔ استنباط و استدلال بوده با ادبیات فارسى و عربى به اندازهٔ کافى آشنا باشد. بعضى دروس دوره عبارت است از: مباحث حقوق مدنی، حقوق اساسی، حقوق تجارت، حقوق جزاء، حقوق بین‌الملل، حقوق کار و حقوق تطبیقی. دانشجویان علاوه بر دروس حقوقى مذکور با دروسى مانند جامعه‌شناسی، اقتصاد، مالیه، پزشکى قانونی، جرم‌شناسى نیز آشنا مى‌شوند. فارغ‌التحصیلان با آشنائى به مباحث فوق‌الذکر و مباحث مشابه دیگر از عهدهٔ کارهاى مشاورهٔ حقوقى بر مى‌آیند و مى‌توانند در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاى دولتى و خصوصى به کار اشتغال ورزند. امکان ادامهٔ تحصیل تا سطح کارشناسى ارشد در داخل و تا سطوح بالاتر در داخل یا خارج از کشور فراهم است.

***

کارشناسى علوم سیاسى (نیمه متمرکز)

هدف تربیت کارشناس امور سیاسى و ایجاد زمینه براى پرورش پژوهشگر در علم سیاست است، داوطلب باید از ذهنى فعال و خلاق، حافظه‌اى قوى و علاقه و استعداد فراوان برخوردار باشد. طول متوسط دوره ۴ سال و شامل دروس نظرى است فارغ‌التحصیلان که ضمن تحصیل با پدیده‌هاى سیاسی، نهضت‌هاى انقلابی، اشکال مختلف دولت و حکومت، کشور روابط و پدیده‌هاى سیاسى و علل پیدایش آنها، ادارهٔ جامعهٔ کشوری، روابط بین‌المللى و نظایر آنها آشنا شده‌اند مى‌توانند در ارگان‌هاى اجرائى کشور از جمله وزارتخانه‌هاى امور خارجهٔ کشور، آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌هاى علاقه‌مند به تحقیق و حل مسائل مربوط به اشتغال ورزند.

***

کارشناسى روانشناسى (۴ گرایش)

هدف تربیت افرادى است که مفاهیم اصول نظرى و عملى روش‌هاى پژوهش در علم روانشناسى را فراگرفته، حداقل مهارت‌هاى حرفه‌اى را در یکى از گرایش‌های: ”روانشناسى کودکان استثنائی“ و ”روانشناسى بالینی“و ”روانشناسى عمومی“، ”روانشناسى صنعتى و سازمانی“ به ‌دست آورند. طول متوسط دوره در هر گرایش ۴ سال است. فارغ‌التحصیلان گرایش ”روانشناسى و آموزش کودکان استثنائی“ تا حدى مى‌توانند کودکان استثنائى را تشخیص داده، به آموزش و بازپرورى آنان بپردازند و فارغ‌التحصیلان گرایش‌هاى ”روانشناسى بالینی“ و ”روانشناسى عمومیمى‌توانند فعالیت‌هاى مقدماتى را تحت‌نظر متخصص در زمینه‌هاى تشخیص و درمان اختلالات روانى در مؤسسات عمومى و روانى و کلینیک‌هاى روانپزشکى و سایر مراکز شبیه آن عهده‌دار شوند. و یا تدریس روانشناسى عمومى را در آموزش و پرورش به‌ عهده گیرند و یا به‌عنوان روانشناس مدرسه در مدارس راهنمائى و ابتدائى همکارى کنند.

ادامه دارد...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 11/3/1387 - 15:28 - 0 تشکر 41619

هو العزیز

سلام جناب مكلارن

چه تاپیك زیبایی ، دستت درد نكنه .

راستی فكر كنم این جملتون را باید عوض كنید :

 (رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در دانشگاه‌ها)

لطفا فقط رشته‌های مربوط به علوم ریاضی رو در این تاپیک وارد کنید

««« تبیان »»»

 

شنبه 11/3/1387 - 19:21 - 0 تشکر 41648

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

یونس صالحی عزیز، چشم در صورت پیدا کردن موضوعات خواسته شده در تاپیک قرار میدم.

دوستای عزیزم اگه در این موارد که سایر عزیزان درخواست می‌کنن چیزی میدونین ممنون میشم در اختیارمون قرار بدین.

منهم عزیز به نکات ضخیمی اشاره کردی، ممنونم از توجت، وقتی آدم شونصد تا تاپیک با هم میزنی اینم عاقبت کارش میشه، از مدیر محترم انجمن درخواست کردم که ویرایششون کنن.

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

پنج شنبه 16/3/1387 - 17:44 - 0 تشکر 42303

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

کارشناسى فلسفه (نیمه متمرکز)

هدف تربیت دبیر براى تدریس فلسفه، تربیت محقق آشنا به فلسفهٔ اسلامى و سایر مکتب‌هاى مهم فلسفى و نیز تربیت مدرسان و استادان فلسفه براى دانشگاه‌هاى کشور است، طول متوسط این دوره ۴ سال است، فارغ‌التحصیلان با آشنائى به تفکر فلسفى در عالم اسلامى و مغرب زمین و مکاتب و مذاهب مختلف فلسفى توانائى تحقیق در مسائل فلسفى را پیدا مى‌کنند و آماده مى‌شوند که تحصیلات خود را تا مرحلهٔ بالاتر ادامه داده، به درجات بالاى علمى و استادى فلسفى نائل آیند. ادامهٔ تحصیل تا بالاترین مدارج علمى در این رشته در داخل و خارج کشور امکان‌پذیر است.

***

کارشناسى مدیریت بیمه (نیمه متمرکز)

این دوره با اهداف زیر تأسیس شده است:

تربیت کادر متخصص فنى تجارى متعهد به اسلام براى انجام وظیفه در شرکت بیمهٔ ایران، به‌طور کلى در صنعت بیمه در داخل کشور و خارج از آن.

تهیه متون تحقیقاتى و اطلاعاتى در زمینهٔ تحولات اقتصادی، حمل و نقل، پیشرفت بیمه در ایران و جهان و بررسى روابط بین‌المللى (بیمه‌هاى اتکائی).

تربیت کادر متخصص و کارشناسان بیمه به منظور توسعهٔ صنعت بیمه در ایران و جلوگیرى از خروج ارز از کشور.

طول دوره ۴ سال است و ۲۴ هفته کارآموزى در داخل یا خارج کشور نیز خواهد داشت. دروس دوره به‌صورت عمومی، پایه، اصلى و اختصاصى است. بعضى دروس اصلى و تخصصى عبارت است از: اصول مدیریت بازرگانی، پژوهش عملیاتی، مدیریت تولید، بیمهٔ حمل و نقل، بیمهٔ آتش‌سوزی، و خطرات تبعی. فارغ‌التحصیلان با کسب مهارت‌هاى عملى و علمى مى‌توانند در داخل و خارج کشور تصدى مدیریت‌هاى مختلف را به‌ عهده گرفته جایگزین کارشناسان خارجى شوند.

ادامه دارد...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

برو به انجمن
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.