• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 1353)
سه شنبه 6/10/1390 - 15:26 -0 تشکر 407031
آیا برائت مخالف وحدت است؟ اصلا وحدت با مخالف اصل امامت معنا دارد؟

اگر قرآن و نماز و قبله و حتی نبوت بدون امامت و ولایت سودی به حال امت اسلام داشت خدا در غدیر خم نمی فرمود " وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَه‏..." و امروز هم در جوامع بشری که خود را به اصطلاح پیرو سنت پیامبر و اهل سنت میدانند شاهد این همه انحراف و تفرقه و تشتت حتی در احکام شرعی اسلام نبودیم.

مگر نه این است که سنت پیامبر بر این بود که  از همان اغاز رسالت،  در هر زمان و به هر بهانه و در هر فرصتی سفارش به قبول ولایت و پیروی از خلیفه و جانشین بلافصل خود علی بن ابیطالب میکردند؟؟؟

آیا سنت پیامبری که خاتم الانبیاست و همه انبیاء با اقرار به نبوت او و ولایت جانشین او و برای ابلاغ همین امر به پیامبری رسیدند ، به نماز و روزه  و سایر احاکم شرعی و ظاهری خلاصه میشود؟؟؟

این طرز تفکر آنهایی که میگویند ما در اصل دین با مخالفین شیعه مشترک هستیم ، بزرگترین ظلم به پیامبری است که آنقدر ازناحیه ی  همین به ظاهر صحابه دروغین و درباطن منافق و مشرک رنج دید که فرمود" ما أوذی نبیٌ مثلَ ما أوذیت"؛ هیچ پیغمبرى مانند من مورد آزار واذیت قرار نگرفت..

.................

دوستان این مطلب اعتقاد شخصی منه و ذره ای در اون شک ندارم ولی در عین حال برای اعتقادات بقیه دوستانم هم ارزش قائلم ، پس منتظر نظرات شما بدون جنجال هستم.

یا علی مدد.

در ظلمتیم ، یا علی از پرده رخ نمای 

آب حیات ما شو و کشف حجاب کن

 

چهارشنبه 7/10/1390 - 19:50 - 0 تشکر 407636

به نام خدا

عرض سلام ودرود

و تشکر از حضرتعالی به خاطر این بحث:

ابتدا مطالعه فرمایشات مقام معظم رهبری را توصیه می کنم

سپس در ادامه به کمک حضرتعالی و کاربران خوب انجمن معارف این بحث را ادامه می دهیم 

حضرت آیت اللّه خامنه ای می فرمایند: کسـانی که شعـار اتحـاد و وحـدت و بـرادری مسلمین را می دهند، اینها دشمن مسلمانان نیستند؛ دوست مسلمانانند، خیر مسلمانان را می خواهند و مایلند همه ی مسلمین عالم عزیز باشند. چه فایده ای دارد که در داخل جامعه ی اسلامی، مسلمانان از مذاهب مختلف، روبه روی هم بایستند و به همدیگر ضربه بزنند؛ از آن طرف هم دشمن بیاید، هر دوی اینها را محاصره کند، سرشان را به هم بکوبد و خودش بنشیند، تماشا و استفاده بکند؟ این خوب است؟ ایشان در ادامه خطاب به برادران اهل سنت می فرمایند: اگر ما می گوییم که شیعه و سنی در کنار هم قرار بگیرند، یعنی شیعه، شیعه بماند؛ سنی هم سنی بماند. ما چه موقع به عالم تسنن گفته ایم که منظورمان از وحدت این که شما شیعه بشوید؟! ما چنین چیزی نگفته ایم. هر کس خواست شیعه بشود، از طریق علمی و از راه مباحثات عالمانه شیعه بشود. آنها هم آزادند که بروند کار خودشان را بکنند. ما نمی گوییم شما مذهبت را عوض کن؛ ما می گوییم شیعه و سنی باید همیشه سر عقل باشند، همچنانکه بحمدالله در دوران انقلاب اسلامی، در کشور ما مشاهده شد. نگذارند دشمن از اختلافات اینها سوء استفاده کند. برگزاری هفته وحدت، برای این است.

منابع:

1.مجله گلبرگ شماره 622.بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران حج17 مهر 13893.دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (بیانات در دیدار به مناسبت ولادت حضرت رسول اعظم (ص) 13/12/13884.حدیث ولایت، ج 5، ص 229

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

چهارشنبه 7/10/1390 - 20:6 - 0 تشکر 407646

سلام

منم قبول دارم که اگر قرآن و نماز و قبله و حتی نبوت بدون امامت و ولایت کامل بود، غدیر فلسفه ای نداشت دیگه؛

یک دینداری حداقلی و بهره و سود حداقلی با کلی مشکل که نمونه هاشو تو عالم داریم میبینیم، نسبت به دین کامل.

...

اما این رو که گفتین: این طرز تفکر آن هایی که می گویند ما در اصل دین با مخالفین شیعه مشترک هستیم بزرگترین ظلم به پیامبره رو نه ...

چون واقعه، چه خوشمون بیاد چه نیاد مشترکیم و کاریشم نمیشه کرد؛

البته چرا؛

مگر اینکه سنی از توحید برگرده یا شیعه!

مگر اینکه شیعه معادو رد کنه یا سنی!

مگر اینکه سنی نبوتو بذاره کنار یا ما!

مگرا ینکه شیعه بگه قرآن قانون اساسیش نیست یا سنی بگه!

مگر اینکه سنی پشت به قبله نماز بخونه یا شیعه!

و...

در این صورتا میشه موارد رو از اشتراکات منها کرد؛

ولی

وقتی که عقیدمون یکیه چی بگیم؟ بگیم اشتراک عقیده نداریم در این اصول؟!

اما داریم؛ در این اصول دین با مخالفین شیعه مشترکیم.

...

در مورد عنوان بحث؛ میگم مگه منظور از وحدت اینه که ما از شیعه بخواییم از عقیده خودش نسبت به ولایت اهل بیت علیهم السلام دست برداره و نسبت به اونایی که دشمن اهل بیت و منافقشون می دونه و با سند محکم می تونه محکومشون کنه حسن ظن داشته باشه و از شیعگیش دست بکشه؟!

یا مفهوم وحدت اینه که از سنی بخواییم که از عقیدش برگرده؟!

نه؛ این تعریف وحدت نیست؛

بله، اگه این کار انجام بشه میشه دعوت و تبلیغ، که وظیفه هر دینداری تبلیغ عقیدشه ونباید کوتاه هم بیاد شاید بتونه حتی اگه شده یک نفرو به صراطی که مستقیم و به حق می دونه هدایت کنه.

اما وحدت؛

وحدت میگه که برای حفظ جزء، خطری که کل رو تهدید میکنه از یاد نبریم و برای حفظش، کل رو به خطر نندازیم؛

فکر کنم تعریف وحدت چون بدیهیه نیاز به توضیح نداره.

تایپ شده: ساعت 19:40

خوش  دارم كه مجهول و  گمنام ،

 به سوی  زجر دیدگان دنیا بروم ، در رنج و شكنجه آن ها شركت كنـم ، همچـــون  سربازی خاكی در میان انقلابیـــون آفریقا بجنـگم تا به درجـه شهادت نایل آیـــم.

 

" شهید دكتر چمران "

پنج شنبه 8/10/1390 - 16:26 - 0 تشکر 408447


با عرض سلام خدمت دوستان عزیز جناب valayat وجناب chamran313

با احترم به نظرات شما باید عرض کنم که اگر فردی ظاهر بین باشیم و به ظواهر اکتفاء کنیم شاید در اول وجه اشتراکی بین این دو فرقه ببینیم ولی اگر کمی در مسائل دقیق شویم میبینیم که حتی در اصول دین مبین اسلام هم اعتقادات ما هیچ ربطی به هم ندارد مثلا در باب توحید ، برای یافتن اعتقادات شیعه به کتب روایی شیعه از اصول کافی و عیون الاخبار یا توحید شیخ صدوق رحمة الله و غیره مراجعه میکنیم و روایاتی را که در باب توحید نقل شده مشاهده میکینم و برای یافتن اعتقادات اهل سنت مسلما ً باید در درجه ی اول به صحاح سته مراجعه کرد که عبارتند از : صحیح بخاری ، صحیح مسلم ،سنن ابوداود،سنن ترمذی،سنن نسائی . سنن ابن ماجه... اکنون برخی از اعتقادات این فرقه در باب توحید در یکی از همین کتب : با توجه به اینکه قطعا خدای متعال جسم نیست و ویژگیهای جسم را ندارد علمای اهل سنت می گویند :الف) خداوند در شبهای جمعه از آسمان به زمین فرود می آید ؛ب) خداوند دارای دست,چشم , صورت و ... می با شد .ج) خداوند می خندد ؛د) خداوند در قیامت دیده می شود !!!
منبع :صحیح , بخارای,ج2 , کتاب التهجد باب الدعا و الصلاة فی آخر اللیل و ج1, باب فضل صلاة العصر . در برخی روایات آمده خداوند می خندد . صحیح , بخارای ,کتاب التوحید , باب قول الله تعالی وجوه بومئذ ناضرة .... ..
خب این اعتقاد به توحید که ظاهرا وجه اشتراکی بین خدایی که اهل بیت برای ما معرفی کرده اند و خدای موهومی که انها اعتقاد دارند نیست!!
و در بحث نبوت هم به همین صورت ، گاهاً اهانتهایی به حضرت رسول صلوات الله علیه روا داشته اند که از گفتن آنها معذورم ، حتی صراحتاً عصمت پیامبر که نص صریح وحی و قرآن به آن اشاره دارد را منکر شده اند و میشوند.
یکی از نمونه های بارز آن سخن خلیفه ی دوم است که در نهایت بی شرمی گفت : إن الرجل لیهجر!!! ( نعوذ بالله)
عمربن الخطاب خلیفه و پیشوای این جماعت است که بعد از 23 سال رسالت خاتم الانبیاء و بعد از اینکه به ظاهر اسلام اورد در نامه ای به معاویه ی ملعون چنین میگوید: به بت «هبل» و به دیگر بتان و «لات» و «عزّى» سوگند كه من از آن روز كه آنها را پرستیدم، دست از آنها برنداشتم، پروردگار كعبه را نپرستیده و گفتارى از محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) را تصدیق ننموده ام و جز از راه نیرنگ و فریب ادّعاى مسلمانى ننموده‏ام و خواسته‏ام او را بفریبم. چون جادوى بزرگى برایمان آورد!!!
برای خواندن متن کامل نامه به این آدرس مراجعه کنید: http://erfantahlil.com/showart.aspx?id=36
انصافا میشود پیروان چنین فردی را موحد خواند؟؟
به این مطلب توجه کنید: ابن ابی الحدید با سند خودش نقل میکند از پسر مغیرة بن شعبه که از قول پدرش نقل کرده:
شبی با معاویه گرم صحبت بودم به او گفتم ای معاویه تو اکنون پیر شده و اخر عمرت است بیا و با بنی هاشم مهربان باش بلکه بعد از تو نام نیکی از تو بر زبان ها بیفتد معاویع ناراحت شد و گفت چگونه با بنی هاشم مهربان باشم حال آنکه مردی از تیم (ابوبکر) به خلافت رسید و به ظاهر با انان مهربانی کرد اکنون هیچ نامی از او نیست سپس مردی از عدی (عمر) خلافت کرد و ده سال خود را به زحمت انداخت ولی هیچ نامی از او نیست بعد از آن عثمان خلافت را به دست گرفت و هیچ نامی از نیست ولی ابن ابی کبشه (لقبی که کفار به پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله میدادند) سالهاست که مرده ولی هنوز مردم روزی پنج بار نام او را در ماذنه ها فریاد میزنند. نه به خدا هیچ گاه با بنی هاشم مهربانی نخواهم کرد تا اینکه نام محمد را دفن کنم و هیچ نامی از او باقی نماند!!.
مدرک:مروج الذهب بهامش ابن اثیر ج9ص49 حوادث سال 212شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید ج1ص463

این همان معاویه ایست که در حال حاضر در نزد اهل سنت برطبق نظریه ی عدالت صحابه اهانت به او کفر است و کسی که به اواهانت کند ریختن خونش مباح و همسر او برای آن فرد حلال و کشتن او موجب دخول در بهشت است و.....!!!
ودر اعتقاد به معاد هم به همین صورت موارد زیادی وجود دارد که با کمی انصاف میبینیم که هیچ وجه اشتراکی وجود ندارد بین خدای ما و انها ، پیامبر رحمة للعالمین ما با پیامبری که آنها به او اعتقاد دارند که نعوذبالله محتاج نصیحت زاده ی خطاب بوده در باب حجاب زنان خود !!! و اخرتی که ما در پیش داریم با آنچه در اعتقاد آنهاست .
ودر بحث حکومت اسلامی هم که اهل سنت رهبر حکومت(خلیفه ی رسول الله !!! ) را حتی اگر شرابخوار و .... باشد، واجب الاطاعة میدانند که نمونه ی بارز آن در قضیه ی کربلاست . که آن موقع نه ابن تیمه ی ملعون بود ونه محمد بن عبدالوهاب که قضیه را مثل حال حاضر به وهابیون ملعون ربط بدهیم! همین به اصطلاح مسلمانان و پیروان سنت رسول الله بودند که به امر خلیفه ی .... سر پسر رسول خدا را به نیزه کردند برای رفتن به بهشت.

در ظلمتیم ، یا علی از پرده رخ نمای 

آب حیات ما شو و کشف حجاب کن

 

پنج شنبه 8/10/1390 - 16:28 - 0 تشکر 408451

ودر باب مسئله ی وحدت...
باید عرض کنم که با همه ی این تفاسیر ، منظور من از این مطلب این نبود که شیعه وسنی روبروی هم بایستند وجنگ کنند، مشکل اینجاست و حرف در این است که متاسفانه کج فهمی عوام و حتی بعضی از خواص و روحانیون از سخنان مراج عظام باعث شده که شیعیان حتی در محافل مذهبی و حتی در گفتگوهای روزانه دست از اعتقادات خود بردارند.وقتی مراجع سخن از وحدت میزنند مسلما منظورشان این نیست که شیعه تلاشی برای شناخت حق و باطل نکند و خدای نکرده دست از تولی و تبری بردارد – صحبت تقیه است آن هم نه در همه ی موارد و همه جا.
ولی متاسفانه مبینیم مثلا اگر در جمعی یک نفر لعن به قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها بکند که دستور ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است ، دیگران چنان با او برخورد میکنند که گویی آن شخص شمشیر کشیده وبه جنگ اسلام رفته است.
مشکل ما این کج فهمی هاست !
و در طول تاریخ هم دیدیم که متاسفانه اهل سنت از اعتقاد ناحق خود دست برنداشتند اما شیعه همه جا حتی در خانه ی خود که اصلا تقیه موضوعیت ندارد ، برای دین کم گذاشته است .

در ظلمتیم ، یا علی از پرده رخ نمای 

آب حیات ما شو و کشف حجاب کن

 

پنج شنبه 8/10/1390 - 18:12 - 0 تشکر 408503

به نام خدا
عرض سلام ودرود
در جریان پخش سریال مختار عده ای از علمای اهل سنت اعتراضی به فیلم کرده بودند
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی پاسخ زیبایی داده بودند
که بی ارتباط با کلام ثارالله گرامی نیست
فرموده بودند:

اگر بدون تعصب به مطالعه تاریخ بپردازیم، بسیاری از مسایل برای ما حل و تکلیف روشن خواهد شد؛ بنابراین نباید چشممان را بر تاریخ ببندیم
ما نمی‌گوییم اهانت صورت بگیرد، اما نباید تاریخ را هم نگفت
چشمانمان را بر تاریخ نبنیدیم؛ شما در ردیف علما (خطاب به علمای اهل سنت )هستید و باید بدانید که تحقیر و تحقیق دو مسئله مجزا از همدیگر هستند.
موفق باشید

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

پنج شنبه 8/10/1390 - 20:41 - 0 تشکر 408566

سلام

خدا تو قرآن میگه یا ایها الذین آمنو (با فتح میم) آمنوا (با کسر میم)

حقیقت مومن بودن و کافر بودن یه چیز باطنیه، ممکنه ما شهادتینو گفته باشیم و احکام ظاهری رو هم رعایت کنیم اما بدون التزام درونی و رعایت لوازمش اهل نجات نمیشیم خواه اسماً هر مذهبی هم داشته باشیم؛

هرچند:

تنهاحفظ ظواهر احکام هم منافعی داره.

...

رب شرع بودن خدا میگه که اگه کسی یقین داشته باشه حکمی از جانب خداست و قلبا اونو نپذیره اگر چه اجراییش هم بکنه و اصلا مخالفت قلبیشو به رو خودشم نیاره، این آدم کافره در حقیقت. 

اما

همه مسلمانا به خدای واحد، خالق و آفریننده واحد، مدبر و گرداننده واحد اعتقاد دارن

توحید در ذات، توحید در خالقیت، توحید درتدبیر؛

حالا اینکه کسی منحرف باشه و انحراف عقیدتی داشته باشه بحث جداییه و الا کسی که مسلمانه به اینا عقیده منده؛

توحید در عبادتم که مشخصه.

نبوت هم که همه ی مسلمانا معتقدن، هم به نبوت عامه و هم نبوت و پیغامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله؛

بازم اینکه اگه کسی انحراف عقیدتی داشته باشه مسئله دیگه ایه و گرنه کسی که مسلمانه به اینا باور داره.

 در مورد اصل معادم همه مسلمانا میگن که خدا یه روزی همه رو زنده می کنه و خوبا رو پاداش میده و بدکارا رو مجازات میکنه.

البته؛

البته مشخصه که تو کتابای کلامی این اصل ها خیلی مفصل و وسیع بررسی شدن

ولی

چیزی که مبرهنه اینه که تو خود این اصول اختلافی نیست؛

و اگر اختلافی هست که قطعا هست،

مربوط به فرعیات و شاخه های این اصوله.

اما

چیزی که تو اسلام رکن محسوب میشه خود این اصوله نه جزئیاتشون.پس پذیزش اینا مایه اسلام و انحراف ازشون میشه کفر؛

پس منطقی نیست دو گروه که هر دو به اینا معتقدن همو تکفیر کنن

....

هر چند در حقیقت خیلی هامون ممکنه کافر باشیم

اولئک هم الکافرون حقاً

خوش  دارم كه مجهول و  گمنام ،

 به سوی  زجر دیدگان دنیا بروم ، در رنج و شكنجه آن ها شركت كنـم ، همچـــون  سربازی خاكی در میان انقلابیـــون آفریقا بجنـگم تا به درجـه شهادت نایل آیـــم.

 

" شهید دكتر چمران "

پنج شنبه 8/10/1390 - 20:48 - 0 تشکر 408569

sarallah12 گفته است :
[quote=sarallah12;652014;408451]ودر باب مسئله ی وحدت...
باید عرض کنم که با همه ی این تفاسیر ، منظور من از این مطلب این نبود که شیعه وسنی روبروی هم بایستند وجنگ کنند، مشکل اینجاست و حرف در این است که متاسفانه کج فهمی عوام و حتی بعضی از خواص و روحانیون از سخنان مراج عظام باعث شده که شیعیان حتی در محافل مذهبی و حتی در گفتگوهای روزانه دست از اعتقادات خود بردارند.وقتی مراجع سخن از وحدت میزنند مسلما منظورشان این نیست که شیعه تلاشی برای شناخت حق و باطل نکند و خدای نکرده دست از تولی و تبری بردارد – صحبت تقیه است آن هم نه در همه ی موارد و همه جا.
ولی متاسفانه مبینیم مثلا اگر در جمعی یک نفر لعن به قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها بکند که دستور ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است ، دیگران چنان با او برخورد میکنند که گویی آن شخص شمشیر کشیده وبه جنگ اسلام رفته است.
مشکل ما این کج فهمی هاست !
و در طول تاریخ هم دیدیم که متاسفانه اهل سنت از اعتقاد ناحق خود دست برنداشتند اما شیعه همه جا حتی در خانه ی خود که اصلا تقیه موضوعیت ندارد ، برای دین کم گذاشته است .

موافقم

خوش  دارم كه مجهول و  گمنام ،

 به سوی  زجر دیدگان دنیا بروم ، در رنج و شكنجه آن ها شركت كنـم ، همچـــون  سربازی خاكی در میان انقلابیـــون آفریقا بجنـگم تا به درجـه شهادت نایل آیـــم.

 

" شهید دكتر چمران "

شنبه 10/10/1390 - 14:41 - 0 تشکر 409961

سلام علیکم
تشکر که این بحث رو دنبال میکنید ..
در جواب چناب چمران باید عرض کنم که حرف شما درسته ولی یه مسئله ای که وجود داره اینه که شاخه ها و به قول شما فروع این اصول چیزی نیست که از خود اصول جدا باشه...
مثلا همونطور که فرمودید توحید شامل توحید ذات ، صفات ، افعال و.. میشه -حالا به نظر شما کسی که این اعتقاد رو ، مثلا شبهای جمعه خدا به روی زمین میاد و.. . این فرد به توحید ذات و صفات معتقد هست یا نه؟

یا در بحث نبوت ، عصمت رسول الله از خود رسول الله جدا نیست که اعتقاد به حضرت رسول را جدای از اون در نظر بگیریم ، به نظر شما فردی با اون مشخصات و صفاتی که اهل سنت در کتابهای خودشون دارند ، اصلا پیامبر هست؟

ودر باره مسئله اخری که ذکر کرده بودید باید عرض کنم که من قصد تکفیر کسی یا فرقه ای را ندارم ، یعنی در حدی نیستم که بخوام این کار را انجام بدم ، ولی واقعیت را هم نمیشه انکار کرد.
تکلیف ما و همه ی مسلمین را همین یک جمله از رسول خدا معلوم میکنه : یا ابن عباس؛ احذر أن یدخلک شک فیه فإن الشک فی علی (ع) کفر بالله تعالی....

باز هم تشکر
یاعلی مدد

در ظلمتیم ، یا علی از پرده رخ نمای 

آب حیات ما شو و کشف حجاب کن

 

سه شنبه 13/10/1390 - 18:38 - 0 تشکر 411830

به نام خدا

بحث زیبایی رو یکی از دوستان انجمن آغاز کرده بودند

 ماهم او را ندیدیم

در آنجا این چنین نوشتم:

امت آخر الزمان اگر به وصیت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم:
حدیث ثقلین پای بند بودند
وتوصیه ایشان بر تمسک به قران و عترت قطعا بر فتن آخر الزمان فائق می آمدند
اما حیف و صد حیف:
که این دو را فراموش کردیم
قران را مهجور گذاردیم
و اهل بیت را...
خدایا ما را ببخشای
آمین یارب العالمین

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

چهارشنبه 14/10/1390 - 0:1 - 0 تشکر 411974

یا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین........

ممنون جناب ولایت -حق با شماست - واقعا در حفظ این بار امانت کوتاهی کردیم

در ظلمتیم ، یا علی از پرده رخ نمای 

آب حیات ما شو و کشف حجاب کن

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.