سلام بزرگوار.
این جمله تون درست نیست چون اگه مهم نبود این همه تلا ش نمی کردن که دشمن نتونه از کشور و تاسیسات حیاتی مردم، اطلاعات کش بره.
[quote=soroosh_dehkadeh_it;341704;412604]
تعجب میکنم ما که اینقد نیروی پیشرفته برای به زمین نشاندن و کنترل کردن همچین هواپیمای جاسوسی فوق سری ای رو داریم؛ چرا نمیتونیم از پس یه هواپیمای معمولی مسافربری بر بیایم و دو تا متخصص برای مواقع ضروری (سقوط هواپیماها) بذاریم تا حداقل جون مسافرها رو نجات بده.
هزاران میلیارد تومان برای من هم زیاده! و دل من هم از این اختلاس ازرده شده و فقط شما نیستین که اینقد براتون سخت اومده.
ولی فرقی که هست اینه که شما سر هر مبحثی که یه ادم مربوط به نظام می بینید، فوری اختلاس چی شد؟ فلان شد؟
حرف از قمه زنی هست! «اختلاس چی شد چی شد فلان شد»
اینجا هست! «اختلاس چی شد چی شد فلان شد» می ترسم الان صفحه ی مانیتور سیاه بشه بنویسه «20 سال بعد ... انجمن نجوم» بعد یه صفحه باز شه که یه تاپیکی هست نوشته «نخستین ارتباط ادم فضایی ها با زمین» بعد توی پاسخ ها مثلا نظری نوشتین «؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ... ؟ ... {پایان نظر نوشته شده } راستی «اختلاس چی شد چی شد فلان شد».
بس نیست دیگه؟ نمی گم حرفش نباشه! نه خیلی خوبه که باشه! دل ادم خنک میشه، ولی اینکه توی هر بحثی پاشو باز کنید که بجای بحث اصلی بریم سراغش نه منطقیه نه انصاف! به هرحال هرجور عشقته رفیق. به قول شما « :) »
[quote=soroosh_dehkadeh_it;341704;412604]
یا جان مسافرها برامون مهم نیست؟
سلام.
این پاسخ اخری هست که به این مطلب میدم، یه حرف نگفته مونده که رفیقمون فرمودن
[quote=hayat_e_tayebe;336051;412547]
چه جالبه که هزاران میلیارد تومان برای شما اینقدر کم ارزشه :)
اما راجع به این قسمت، فکر میکنم یه پهپاد با هواپیمای مسافربری فرق داره، اما باز هم به گمانم مسئله سر سقوط هواپیماهاست.
ببینید سقوطای هواپیماها و میشه با تصادفای جاده ها مقایسه کرد، حتی اگه بهترین جاده ها و پرتعداد ترین حضور پلیس رو داشته باشیم و خیلی هم تجهیزات ارتباطی و راهداریشون رو زیاد کنیم بازم تا وقتی که وضع خودروسازی به این منوال هست، تصادف جاده ای هم هست، دست از سر پیکان برداشتن گیر دادن به پراید، اونم با اون قیمتش! حتی لوکسهایی که از ما بهترون دارن هم روز اولی که طرف خریده بود فرداش برده بود تعمیرات و این بلاها.
راجع به هواپیمایی هم همه ی سقوط ها دلیلش نبود متخصص توی فرودگاه نیست، بعض وقتا هست این هواپیما دیگه گریه میکنه منو بیخیال شین من بازنشست شدم!
خب اشکال کجاست؟ به لطف تروریسم اقتصادی غرب علیه ملت ما، نمی تونیم وارد کنیم، ولی بازم توجیه درستی نیست حالا که تحریم شدیم بند وا بدیم.
اینکه سپاه بعد سی و خرده ای سال تونسته خود کفا بشه و این جور کارها رو انجام بده و وزارت خونه های متولی این هواپیمایی ها و ... نتونستن کجاست؟
ببینید سپاه و ارتش وظیفه شون مشخصه! مطابق وظیفه ای که داشتن سنگ تموم گذاشتن! نمی شه با کم کاری بقیه کار ارزشمند سپاه رو زیر سوال برد که!
اما چرا سپاه و ارتش و صنایعی مثل پتروشیمی و نفت و هسته ای و ... تونستن و این بخش نتونست چیه؟ البته بیشتر روی سپاه و وزارت خونه ی مربوط حرف می زنیم.
سپاه چی داشت که وزارت خونهه نداشت که هنوز باید چشم به اوکراین و اینا داشته باشیم؟
سپاه و ارتش تحریم بودن و هواپیمایی هم تحریم بود!
دانشی که سپاه و ارتش داشتن، خب توی وزارت خونهه هم قابل دستیابی بوده؛ امکانات دولتی هم برای هردو قابل دستیابی بوده! نیروی انسانی هم که بله! چی نبوده؟
اون مدیریت منسجمه! یعنی نمی دونستن که ما تحریم هوایی هستیم؟ خب می دونستن! اگه می دونستن یا باید راهی برای دور زدن تحریم پیدا میکردن یا هم باید به فکر دیگه ای میشدن.
نمیدونم شاید کارایی کردن ها! شاید ...!
اینکه سپاه تونست و وزارت خونهه نمی تونه اینه که سپاه یا ارتش! راه تبدیل علم به تکنولوژِی رو بلدن، و مدیریتی که توش هست با تغییر فرماندهاش تغییر زیادی نمی کنه، یعنی هدفی که 30 سال پیش در نظر گرفتن تا امروز دنبال کردن!
همین صنعت موشکی ایران؛ همین شهید غدیر، درموردش گفتن که بیش از اون که یه دانشمند یا سردار باشه یه مدیر خوب بوده.
خب بحث رو اینجوری جمع کنم که سقوط هواپیماها، و این موفقیت نظامی در جنگ الکترونیک، مثل اب و روغن هستن، با هم توی یه ظرف جمع نمیشن.
یا علی