• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 850)
جمعه 27/8/1390 - 6:42 -0 تشکر 389335
قرار عاشقی 78-نقطه سرخط

 

به نام خدا

السلام علی المهدی الذی وعدالله به الامم

و

سلام بر منتظرین فرج

قرار عاشقی 78-فاصله ده روزه تا محرم الحرام دارد

بهتر بگویم از غدیر تا محرم

فاصله ای بین یاری علی علیه السلام و فرزندش سیدالشهداء علیه السلام

از آن طرف هم کوردلانی که با نور به مقابله برخواستند می ماند

یک تفکر

یک تامل

آیا با فرزند شاه شهداء -مهدی آل محمد علیه السلام-هستیم یا خدای ناکرده جدا

با زهم تفکر و به اندازه یک جرعه تامل البته با طعم و عطش تدبیر

و به اندازه واژه عاشقی این هفته

 

نقطه سر خط

 

 

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

جمعه 27/8/1390 - 12:35 - 0 تشکر 389372

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

 سلام

عاشورا، یک "ایست بزرگ" از سر درد و دریغ می گویم، افسوس که شیعه بیشتر بر "مصائب عاشورا" گریست، و کمتر در "مسائل عاشورا"اندیشید. شیعه عاشورا را نگاه داشت لیکن درست نشناساند. آفرین بر او که نگاه داشت، و دریغا از او که نشناساند. و حتی فرزندان ائمه (ع) و جوانان مومن و غیور شیعه، چه بسیار - در طول تاریخ تا هم امروز - که پرتوی از عاشورا را در سرزمینها تکرار کردند، در روزهایی عظیم و خدایی، روزهایی که خون گرم جوانان عرصه ها را رنگین کرد، و تلالو آفتابها را لاله وار ساخت، و حضور لاله ها را جشن گرفت، و دلها داغدار گشت و سرها پرشور، و پیکرها زیر سنگ سنگین حادثه مجروع، و گونه ها با خون افشان دلهای خونین سرخ، و فضای شهرها و روستاها خونفشان و بیدار، و جنازه های خونین سر دستها در حال پرواز، و زمان غرق در هیبت حادثه، و زمین در گامها لرزان و مرعوب، و گورستانها آماده پذیرایی پاره ای از پیکرشان در ماهیت تاریخ ادغام گشته، و قله ها خاضع در برابر چکادهای صبر و پایداری، و چشمها خیره به امواج توفنده شهرها و آبادیها، و تاریخ سرخوش از سرشاری ذات لحظه، و حیات سرمست از بشکوهی مضمون، و روزها سرگرم شمارش نفسهای آفتاب، و آزادگی نمازگزار در معبد توحید، و حماسه معتکف در ساحل ایمان، و فرشتگان

مجذوب والاییهای انسان، و دلها - پاسدای شرف و ناموس و خاک را - پرستنده ایثار ...

آری، همه معیارهای الهی، و معالم ربانی، و تجلیهای قرآنی، و ارزشهای انسانی، و انفجارهای وجدانی در سایه "قیام حسینی" پناه جست، و همه ضد معیارها و ضد ارزشها و ضد وجدانها در دربار یزید و سپاه شام و کوفه ... و زندگیها دو گونه گشت: حسینی و یزیدی، هرچه عدالت است حسینی است و هرچه دور از عدالت، یزیدی. و رکن مهم عدالت، عدالت معیشتی و اقتصادی است، تا

انسانها به تمایزهای قارونی مبتلا نگردند، و سقوط نکنند، توانگر از طغیان، و محروم از حرمان ...

هر قطره ای از اقیانوس عاشورا، یک شعور ناب قوی، و یک محتوای ژرف غنی، و یک مکتب آموزنده انسانی، و یک ترتیل خونبار آیات قرآنی، و یک سجده مترنم نورانی، و یک سیال حیات آفرین اخلاقی، و یک حماسه پویا در صیرورتهای بلند آهنگ بشری است.

عاشورا، مشرق انوار "توحید" و "عدل" است، و توحید و عدل خورشید روشنگر ارواحند. جهان همواره به دو خورشید نیاز دارد: خورشید روشنگر اجسام، و خورشید روشنگر ارواح، خورشید تن و خورشید جان. اگر تنها فضای تن روشن باشد و فضای جان تیره و تار ... همین است که می نگرید ... ظلم و ستم، تفاوت و تبعیض، فساد و فحشا، قتل و کشتار ... و عاشورا وجدان بیدار بشریت است در اعماق غفلت قرنها و عصرها ... عاشورا یک "ایست بزرگ" است در برابر سیل بنیانکن جاهلیت. یزید از همه ظلم تاریخ حمایت کرد، و حسین (ع) از همه عدل تاریخ. یزید مظهر همه ضد ارزشها بود، و حسین (ع) مظهر همه ارزشها. و در یک کارزار عجیب، پرچمدار بزرگ ارزشها با خون خود و فرزندان و برادران و یاران خود، همه ضد ارزشها را محکوم کرد. امضای سرخ عاشورا بر طومار حیات قرآن ثبت گشت، و جاهلیت از نو جان یافته را نابود ساخت، و نگذاشت سفارش ابوسفیان تحقق یابد و تداوم بنی امیه بقای شعارهای قرآنی را متزلزل گرداند. عاشورا آرمان پلید شیطانی بنی امیه را از تحققی کارساز برای آنان بازداشت. عاشورا "بعثت" را

زنده کرد. عاشورا، برای همیشه، محتوای "غدیر" را در معبر اعصار بشریت به فریاد خواند.

و عاشورا یک "ایست بزرگ" است،

- در برابر سیل بنیانکن جاهلیت در عصر تمدن ...

- در برابر این سقوطها و انحطاطها، این الحادها و ضلالتها، این ستمها و بیدادها ...

- در برابر این بشریت فرورفته در تباهی، و این روزگار سراسر سیاهی ...

- در برابر این مادیت منحط اخلاقی و این غفلت عمیق عاطفی ...

- در برابر انسانهای سرگردان و بشریت حیران ...

- در برابر زندگیهای بی محتوی و حماسه های فراموش گشته ...

- در برابر پذیرش ذلت و بردگی و وداع با عزت و آزادگی ...

× × ×

بالاترین و والاترین همه مظهرها و جلوه گاهها که ارزشهای متعالی، در آنها ظهور و تجلی کرده اند و تجلی خواهند کرد، و انسان را به شناخت آن ارزشها و متعهد بودن نسبت به آنها فراخوانده اند و فرا خواهند خواند، این چهار تجلیگاه سترگند در همه اعصار تاریخ

انسان، یعنی:

- "بعثت"،

- "غدیر"،

- "عاشورا"،

- "مهدی"، ...

حاصل بعثت، قرآن کریم است; و حاصل غدیر، نهج البلاغه; و حاصل عاشورا تداوم حیات قرآن و نهج البلاغه، و صحیفه سجادیه، و تعالیم امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، و معارف قرآنی خالص حضرت امام رضا (ع) ... و دیگر آثار ائمه طاهرین (ع) ; و حاصل

ظهور مهدی (عج)، گسترش عدالت است در همه جهان، عدالت آفاقی و انفسی.

و عاشورا، نقطه اتصال "بعثت" و "غدیر" است به "ظهور مهدی (عج) "، و امام حسین (ع)، تجسم سترگ آدم (ع) است تا خاتم (ص)، در تثبیت ارزشهای الهی، و تقوم انسانیت انسان، و الهی شدن زمین، و اوست تکرار کننده نزول قرآن، در صیانتی بزرگ - و اوست مفسر "خطب فاطمیه"، و فریادگر "نهج البلاغه"، و معلم حماسه و آزادی، و مبشر ظهور عدل مطلق، و اسوه بزرگ زندگی و آزادگی .

منبع

اللهم عجل لولیک الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

جمعه 27/8/1390 - 12:43 - 0 تشکر 389376

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا منتقم خون خدا

درک ظهور امامان

این شعاری که می فرمایند :کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، نشان دهندة پیوستگی و تداوم خطّ درگیری حقّ و باطل در همة زمان ها و مكان هاست. همیشه و در طول تاریخ، حقّ و باطل رو در روی هم قرار دارند و این انسان های آزاده هستند كه وظیفة پاسداری از حق و پیكار با باطل را برعهده دارند. بی اعتنا گذشتن از كنار حقّ و باطل، بی دینی است. نبرد عاشورا اگر چه از نظر زمان كوتاهترین درگیری در كمتر از یك روز بود، ولی از نظر امتداد، طولانی ترین درگیری با ستم و باطل است و تا هر زمان كه هرآرزومندی آرزو كند كاش در كربلا بود و در یاری امام شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به فوز عظیم شهادت می رسید،ادامه دارد. كما اینكه در زیارت حضرت به این نكته اشاره شده است: "یا لیتنا كنّا معكم فنفوز فوزاً عظیماً". (البته به شرط آنکه آمادگی حضور را در خود احیا کرده باشد.)

حضرت امام در این زمینه می فرمایند:اباعبدالله الحسین(ع) قیام بر ضدّ سلطة ستمگری را كه حلال را حرام میكند و عهد الهی را شكسته و بر خلاف سنّت پیامبر اكرم(ص) عمل نموده، ضروری میداند و میافزاید: "فلكم فیّ اُسوةٌ؛[2] كار من برای شما الگو است".

گسترة زمین و زمان، كربلا و عاشوراست و همیشه و همه جا با الهام از این مكتب، در راه آزادی و عزّت باید فداكاری نمود. اگر در محیط کار ویا تحصیل وحتی در خانواده ، حجت خدا را در نظر داشتیم و کلیه امور را با نظرات او به پبش بردیم ( نه دل بخواهی خویش)، نشان دهنده عمق ایمان وتبعیت محض از حجت خداست هرچند در دوران غیبت به سر ببریم  ولی اگر در اموری ولو کوچک، روی حجت خدا را پو شاندیم ، نشانه این است که هنوز اعتقاد واعتماد کامل به حجت خدا نداریم هر چند در دوران ظهور حضرات باشیم..

پس به طور کلی همین الان نیز می توانیم بفهمیم ، چند مرده حلاجیم ودر کارها چقدر مطیع ائمه هستیم.چه در امور جزئی (فردی)   به مانند: پوشش ، مد ، موسیقی و.... وچه در امور کلی (اجتماعی) به مانند: جهاد ، انفاق در راه خدا وارتباط بادیگران و.....                                               

با این نتیجه همین الان نیز می توان فهمید (البته با کمی تامل وتفکر) که آیا در جایگاه حقیقی خویش قرار داریم ویا داریم بازیگری می نماییم و خود را از حقیقت دور نموده ایم . 

منبع

اللهم عجل لولیک الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

جمعه 27/8/1390 - 14:7 - 0 تشکر 389398

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا ابا عبدالله الحسین

السلام علیك یا ابا صالح المهدی

عدالت روشن

ای بهترین دلیل تبسم، ظهور کن
فصل کبود خنده ما را، مرور کن
چرخی بزن به سمت نگاه غریب ما
از کوچه های بی کسی ما عبور کن
ما زایر تبسم بارانی توییم
ما را به حق آینه ها، خیس نور کن
ای راز سر به مهر اهورایی و شگفت
از ذهن ما، سؤال درخشان، خطور کن
ما را به التهاب معمای خود ببر
در ناگهان جلوه خود، غرق شور کن
ما را ببر به خلوت کشف و شهود خویش
ما را به راه سیر و سلوکت، غیور کن
ما بی شکیب، نور تو را آه می کشیم
یا جلوه کن، و یا دل ما را صبور کن
روح زمین کبود شب و دشنه است و ظلم
ما را برای چیدن ظلمت، جسور کن
ای آخرین تبسم نور محمدی (ص)
جان جهان، عدالت روشن، ظهور کن
رضا اسماعیلی

پایگاه حوزه

خدایا منتقم خون حسین (ع) را برسان  

اللهم عجل لولیک الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

جمعه 27/8/1390 - 14:8 - 0 تشکر 389399

بنام خدای بزرگم

سلام

خیلی قرار قشنگی شد, ممنون جناب ولایت

منتظر نکات دیگر شما هم هستیم

________

مرسی شکری گرامی از مطالب خوبتون

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 27/8/1390 - 14:18 - 0 تشکر 389403

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

جمعه 27/8/1390 - 17:42 - 0 تشکر 389599

از ذیل از کتاب " 4 ویژگی انقلاب امام حسین (ع) " نقل میکنم

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 27/8/1390 - 17:44 - 0 تشکر 389601

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 27/8/1390 - 18:6 - 0 تشکر 389605

بر گوش جانم می سرد آوای زنگ قافله
این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله

جمعه 27/8/1390 - 18:34 - 0 تشکر 389621

مهدیا هر طرفی در طلبت رو کردم

هر چه گل بود به عشق رخ تو بو کردم

آفتابا به سر شیعه ی دلخسته بتاب

تا نگویند که بیهوده هیاهو کردم

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img1.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

جمعه 27/8/1390 - 19:14 - 0 تشکر 389633

سلام
جاده دوستی خوش اومدین به محفل...

________
نفر بعدی قرار: جناب بهروز رها

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.