در ضمن یادتان بماند که:
استفاده از نیتروژن به جای اكسیژن در لاستیك میتونه عمر لاستیك رو 30٪ بالا تر و مصرف بنزین رو كمتر كنه همچنین به دلیل كمتر شدن وزن لاستیك شتاب و سرعت ماشین هم بهتر میشه
استفاده از این گاز خشك علاوه بر راحتی و نرمی بیشتر این امكان رو به شما میده كه طول سال فشار ثابتی رو در چرخهای ماشین خود داشته باشد و لاستیكهای ماشین شما همیشه سرد باشند به همین دلیل امنیت لاستیك بیشتر خواهد بود.
مولكولهای نیتروژن از اكسیژن بزرگترند ,بنابراین راحتتر از هوا می توانند در لاستیك حركت كنند و جریانیابند , ضمن اینكه در برابر گرما از هوا مقاومترند .
نیتروژن همچنین از اكسیده شدن لاستیك و تخریب آن جلوگیری كرده و عملكرد خودرو را بهبود می بخشد .
از این گاز برای باد كردن چرخهای هواپیما و ماشینهای مسابقه ای استفاده میشه
نتیجه گیری کلی این است که با استفاده از این گاز :
1 - افزایش فوق العاده عمر لاستیک:
به دلیل سرد بودن همیشگی لاستیک با این گاز، عمر لاستیک تا 40% افزایش می یابد.
2 - نرم شدن کمکهای ماشین:
به دلیل نرم شدن لاستیک همیشه جلوبندی سالم می ماند و باعث استهلاک کم کمکها و سالم ماندن اتاق می گردد و تا 70% چرخها بالانس می شوند.
3 - تنظیم باد همیشگی لاستیکها:
مولکولهای نیتروژن درشت تر از هوا می باشند. گاز نیتروژن هیچ وقت به هوای گرم و سرد تاثیر ندارد و همیشه ثابت است.
4 - کاهش مصرف سوخت:
چون اصطکاک لاستیک با زمین به دلیل گاز نیتروژن کم می شود، کاهش مصرف ار 10% تا 15% را به دنبال دارد.
5 - ترمزگیری عالی در سرعت های بالا و شدید:
به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیکها با باد نیتروژن ترمزگیری اتومبیل تا 30% افزایش می یابد.
6 - مخصوص رینگهای اسپرت:
تمامی کوبیدن و خشکی این نوع رینگها 100% برطرف می شود.