• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
ارتباطات و فن آوری اطلاعات (بازدید: 2499)
يکشنبه 1/2/1387 - 22:23 -0 تشکر 37531
وب سایتی زیبا و جذاب

برای کسب نتایج بهتر در پیاده سازی صفحات و سایت های وب باید قبل از ایجاد  هر صفحه باید اقدام به طرح ریزی و برنامه ریزیدر  آن نمود . « سایت وب » مجموعه ای  از اسناد لینک شده به یکدیگر با  ویژگی های مشترک ، همانند موضوعات مرتبط ، طرح  یا هدف مشترک است. قبل از شروع به فکر کردن در خصوص ایجاد یک سایت وب ، برای اطمینان از موفقیت آمیز عمل کردن سایت باید با ساتفاده از برنامه ریزی حساب شده و معینی شروع به کار کنید . حتی اگر سایت شما شامل یک یا چند صفحه ساده است که تنها برخی از دوستان و آشنایانتان از آن بازدید می کنند، عمل طرح ریزی به شما اطمینان می دهد که هر کسی قادر خواهد بود بدون مشکل به آن دسترسی داشته باشد .

گرافیک رایانه ای ، مانیتوری و چاپ

يکشنبه 1/2/1387 - 22:32 - 0 تشکر 37532

تعییین اهداف

تصمیم گیری در خصوص اهداف سایت اولین مرحله ای است که باید مد نظر قرار گیرد. از خودتان سوال کنید که با داشتن این سایت وب چه اتفاقی می افتد، اهداف خود را یادداشت کنید بطوریکه آنها را در سراسر مراحل طراحی به یاد داشته باشید و به آنها توجه کنید. درواقع داشتن درک درستی از اهداف به شما کمک می کند تا بر روی سایت وب تان متمرکز شده و آن را برای نیاز های خاص مسیر دهی کنید.مسلماً نمای سایت وبی که اخبار و اطلاعاتی را در موضوع مشخصی مطرح می کند با نمای سایتی که به مبحث خرید و فروش Online در اینترنت اختصاص دارد متفاوت است .اهداف پیچیده تر در مسیر یابی، ابزار ایجاد کننده ای که بکار می گیرید ( بکارگیری Flash,Director و مشابه آنها ) و حتی نما و حس سایت ، همه و همه در طراحی موثر می باشند .

انتخاب تنوع بازدید کنندگان

بعد از تعیین اهداف ، باید در خصوص گروه بازدید کنندگان سایت  تصمیم گیری نمائید. از آنجا که طراحان صفحات و سایت های وب یا اداره کنندگان چنین سایت هایی مایلند تا تمام مردم از سایت آنها دیدن کنند ، شاید طرح این مسئله کمی عجیب به نظر برسد .اما با توجه به اینکه مردم در  سراسر کره زمین از مرورگرهای مختلفی در سیستم شان استفاده می کنند و حتی با داشتن یک مرورگر مشابه ممکن است از نسخه های مختلف آن بهره ببرند ،  با سرعت های مختلفی به اینترنت دسترسی داشته باشند ، یا سیستم صوتی و تصویری مناسبی در سیستم شان نصب نشده باشد، توجه به این موارد در طراحی سایت بسیار مهم است  و باید تمامی فاکتور های فوق الذکر را در آن مد نظر قرار داد و به همین دلیل باید اهداف بازدید کنندگان تان را تعیین نمائید.درباره افرادی که جذب سایت خواهند شد  یا افرادی که بطور اتفاقی به آن علاقه مند می شوند و همچنین نوع سیستم کامپیوتری آنها فکر کنید . اینکه از چه سیستم عاملی اســتفاده می کننــــــد ؟ ( ویندوز ، مکینتاش، لینوکس  یا ....)  سرعت ارتباطی آنها در اینترنت چقدر است ؟ چه نوع مرورگری دارند  یا حتی ابعاد مانیتور آنها چیست و از چه بزرگنمائی در تنظیم کارت گرافیک شان استفاده می کنند ؟آیا سایت شما در یک شبکه اینترانت داخلی مورد استفاده قرار می گیرد که تماس کاربران از سیستم مرورگر مشابهی استفاده می کنند. تمامی این فاکتورها برای مشاهده صفحات وب شما مفید و توجه به آنها حائز اهمیت است.

ایجاد سایتهای سازگار با مرورگرها

هنگامیکه سایت را ایجاد می کنید باید از انواع مرورگرها که به طور معمول بازدید کنندگان از آن استفاده می کنند اطلاع و آگاهی داشته باشید. حتی اگر تنها مرورگرهای IE یاNS بعنوان هدف و مقصد شما است، کدامیک بوسیله اکثریت کاربران استفاده می شود و اینکه آیا کسی از نسخه های قدیمی تر این مرورگرها استفاده می کند یا خیر؟اگر سایت تان در وب قرار دارد ممکن است بزودی و در آینده نزدیک از طریق مرورگرهای جدیدی مورد بازدید قرار گیرد یا حتی بوسیله مرورگرهای قدیمی یا متنی همانند مرورگرlynx . در بیشتر شرایط، برای سایت های وبی که بعنوان یک محل عمومی طراحی شده اند، قابل مشاهده بودن سایت در اغلب مرورگرها یک هدف بسیار مناسب است. هر چند ایجاد چنین سازگاری بسیار مشکل و پیچیده است ولی شما می توانید یک یا دو مرورگر را بعنوان مرورگر کاری خود انتخاب کرده و سایت را برای آن دو مرورگر طراحی کنید. سپس سعی کنید تا سایت تکمیل شده را با دیگر مرورگرها نیز مشاهده کنید تا مفاهیم ناهماهنگ در سایت را یافته و حتی الامکان از بکار بردن آنها اجتناب کنید.همچنین می توانید پیغامهایی را برای چند تن از دوستانتان ارسال کرده و از آنها درخواست کنید تا از سایت شما بازدید کنند و نتیجه آن را به شما اعلام نمایند . این امر روش مناسبی برای بازخورد از یکسری بازدید کنندگان می باشد.تمام مرورگرها نمی توانند جاوا اسکریپت ها را اجرا کنند . برای مثال یک صفحه متنی که از هیچ کارکتر خاصی استفاده نمی کند بطور قطع در تمامی مرورگرها قابل مشاهده است. اما چنین صفحاتی بالطبع جاذبه کمتری خواهد داشت، همانند طرح بندی ، گرافیک ها یا آثار فعل و انفعال.در طراحی سایت بهتر است سعی خود را برآن بگذارید که بین طراحی افکت ها و حداقل توانایی مرورگرها برابری برقرار کنید. یک روش مفید نیز ایجاد چندین نسخه از صفحات مهم همانند صفحه اصلی سایت است که هریک با مرورگر خاصی عمل می کنند. برای مثال از آنجا که فریم ها یکی از عناصری هستند که برخی مرورگرها آنها را نشان نمی دهند، می توانید از یک صفحه هم نسخه ای دارای فریم و هم نسخه ای بدون فریم را ایجاد کنید سپس در صفحه وب عملکردی را قرار دهید که بطور اتوماتیک بازدید کنندگان عادی را به صفحه دارای فریم و سایر بازدید کنندگان را که قادر به مشاهده فریم نیستند را به صفحه مطابق با نسخه بدون فریم مرورگر ارجاع دهد.

سازماندهی ساختار سایت

سازماندهی دقیق سایت زمان عمل را برای شما حفظ می کند. اگر اسنادتان را بدون فکر در خصوص طبقه بندی پوشه هایتان قرار دهید ، احتمالاً در پایان با یک پوشه بزرگ نامرتب پر از فایل مواجه خواهید شد یا با فایلهای پراکنده در پوشه هایی با نام های مشابه.روش معمول ایجاد یک پوشه در هارد دیسک است که تمامی فایلها و پوشه های مربوط به سایت را در خود جای داده (پوشه سایت محلی) و ویرایش یا ایجاد اسناد جدید در داخل آن پوشه می باشد.در مرحله بعد و هنگامیکه آماده انتشار سایت شده اید نیز فایلها را به یک سرور کپی خواهید کرد تا به عموم افراد اجازه مشاهده آن را بدهید.دراین روش می توانید تغییرات سایت محلی را قبل از دسترس قرار دادن عموم آزمایش کرده و سپس هنگامیکه کلیه مراحل را به پایان رسانید ، فایلهای محلی را به سرور منتقل کرده وتمام سایت عمومی را در یک زمان بروزآوری کنید.

طبقه بندی و خرد کردن سایت در داخل گروهها و دسته ها

سعی کنید تا صفحات مرتبط را دریک پوشه قرار دهید . برای مثال اطلاعات رسمی شرکت را دریک پوشه و تصاویر و عناصر وابسته را در پوشه دیگر قرار دهید . و در مواقع ضروری نیز  از زیر پوشه ها استفاده کنید.این نوع سازماندهی به شما کمک می کند تا به آسانی سایت را مدیریت کنید و در آن به جستجو بپردازید.در این حالت می توانید با قرار دادن تمامی تصاویر در یک موقعیت مناسب عمل کنید بطوریکه پس از وارد کردن یک تصویر به داخل صفحه، بدانید که در کجا به آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

می توانید پوشه ای با نام Assets را در سایت ایجاد کنید و تمامی آیتم ها و عناصر سایت را که html نیستند درآن پوشه ها ویا زیر پوشه ها ی آن قرار دهید.( همانند پوشه Images برای تصاویر، پوشه sounds برای فایلهای صوتی، پوشه Photos برای عکس ها و ....)

ایجاد نمای طراحی
اگر قبل از اجرای عملی طرح بندی و صفحه بندی سایت اقدام به طرح ریزی کنید می توانید در زمان و وقت خود صرفه جویی نمایید . ساده ترین روش پیاده سازی طرح سایت مورد نظر بر روی کاغذ است. و یا در روش حرفه ای تر استفاده از برنامه ها یی همچون فری هند و یا فایرورکز می باشد.
داشتن هماهنگی و انسجام در طراحی و طرح بندی نیز حائز اهمیت است به عبارتی دیگر بازدید کنندگان و کاربران باید بتوانند بدون گیج شدن در سراسر سایت مفاهیم را بخوبی کلیک کنند و استفاده لازم را از برنامه ببرند و براحتی بدانند که در کجای سایت شما قرار دارند.

طراحی الگوی مرور و جستجو
محیط دیگری که به طرح بندی شما نتیجه مطلوبی می دهد محیط مرور است . هنگام طراحی سایت به تجربه بازدید کنندگان سایت فکر کنید . یک بازدید کننده چگونه می تواند از صفحه ای به صفحه دیگر باز گردد. توانایی مرور و راهنمای موضوعی می تواند به آنها در یافتن موضوعات و مطالبی که به دنبال آن هستند کمک شایانی نمایند.
امکان مرور باید در سراسر سایت در دسترس قرار داشته باشد و سعی کنید تا یک نوار مرور را در قسمت بالایی تمامی صفحات تان حفظ کنید.

طرح ریزی و گرد آوری متعلقات:
هر زمان که دریافتید طرح بندی و صفحه بندیتان چگونه باید باشد می توانید اقدام به جمع آوری و گرد آوری متعلقات مورد نیازتان کنید (عکس ها، تصاویر ، صداها، و متون ویا.....) و درسایت این متعلقات را به نحو سازماندهی کنید که به آسانی به آنها دسترسی داشته باشید.
با به کارگیری الگوها و عناصر کتابخانه ای به آسانی امکان استفاده مجدد از طرح های صفحه و عناصر صفحه وجود دارد و در واقع اعمال الگوها و عناصر کتابخانه ای موجود بسیار آسان تر از ایجاد صفحات جدید می باشد.
- الگوها یا Templates :
هنگامی که قصد ایجاد صفحاتی با طرح بندی یکسان دارید می توانید یک الگوی پایه ای را برای طرح ریزی ایجاد نمایید. و درصورتی که پس ازاتمام طراحی ها نیاز داشته باشید تا تغییری در تمامی صفحات ایجاد کنید کافی است تا به آسانی و فقط فایل الگوی اصلی را تغییر دهید تا تغییرات به تمامی صفحات اعمال شود.
البته ایجاد تغییرات در الگوها دارای محدودیتهایی نیز می باشد. الگوها بیشتر در محیطهای گروهی و چند کاربره مورد استفاده قرار می گیرند تا مطمئن شوید که هر شخصی از یک محیط صفحه و طرح بندی استفاده می کند. در خارج از محیط های گروهی بکارگیری آیتم های کتابخانه ای انعطاف پذیری بیشتری دارد.
-
آیتم های کتابخانه ای یا Library Items :
اگر فکر می کنید که یک آیتم همچون یک فایل تصویری در صفحات زیادی از سایت شما مورد استفاده قرار می گیرد می توانید از آیتم های کتابخانه ای استفاده کنید .
مفهوم مورد نظرتان را یکبار طراحی کرده و سپس آن را بعنوان یک آیتم کتابخانه ای تعریف نمایید.
سپس اگر آن آیتم را بعدها تغییر دهید تمامی نسخه های مربوط به آن آیتم که در سایت مورد استفاده قرار گرفته اند بروز آوری می شوند.

گرافیک رایانه ای ، مانیتوری و چاپ

يکشنبه 1/2/1387 - 22:38 - 0 تشکر 37534

چگونه  سایت چسبناکی داشته باشیم ؟

اگر مى خواهید که سایت شما چسبناک باشد، یعنى بازدیدکنندگان آن، مجددا به آن مراجعه کنند، باید استراتژى مشخصى داشته باشید. شما باید بدانید که ماهیت سایت شما، به چه چیزى براى جذب دوباره و دوباره بازدید کننده ، نیاز دارد..
بدون در نظر گرفتن اینکه شما با سایت خود چه مى کنید، شما به محتوى مناسب و متغیر که براى بازدید کننده سایت شما مهم است، نیاز دارید. محتواى سایت باید زمان بندى شده، متناسب و هماهنگ با تم سایت شما باشد. و چیزى با ارزش به بازدید کننده ارائه کند. برخى از استراتژى ها در زیر آورده شده اند
تشخیص اینکه چه چیز جدید یا مبتکرانه در ارتباط با سایت شما وجود دارد. چه چیزى را مى توانید ارسال کنید که بازدید کننده کنجکاو را بازگرداند. آیا محصول جدید، خبر جدید، یا مقاله جدید، مخصوصا که دنباله دار باشد، جایزه جدید یا مسابقه اى براى برنده شدن وجود دارد؟ به موارد مختلف فکر کنید و ببینید چه چیزى در ارتباط با سایت شما وجود دارد

به بازدید کنندگان راهى براى برنده شدن نشان دهید. یک چیز مجانى یا کوپن تخفیف که بتوانند برنده شوند. شما حتى ممکن است هدایاى یک شرکت دیگر را که آرم آن هم روى هدایا حک شده را قرار دهید و نام برندگان را در سایت خود اعلام کنید تا بازدید کنندگان به سایت شما بازگردند. برندگان را به روز رسانى کنید و نامه تشکر برایشان بفرستید
راهى براى جمع آورى آدرس پست الکترونیک بازدید کنندگان، مثل نظر سنجى در مورد سایت یا محصول خاص و یا دفتر یادبود سایت، و یا سوالات ساده که جواب دهند و به نحوى آدرس آنها را جمع آورى کنید. شما بعدا مى توانید به مناسبتهاى مختلف با آنها مکاتبه کنید. حتما به آنها شانس حذف از لیست خود را بدهید و مطمئن باشید اگر اطلاعات سایت شما مفید باشد، آنها هیچگاه از لیست شما خارج نخواهند شد
از بازدید کنندگان سایت خود بخواهید که سایت را به دوستانشان معرفى کنند و بابت این موضوع به آنها جایزه بدهید. به آنها ثابت کنید که براى شما با ارزش هستند و شما به آنها توجه دارید. دلیلى براى معرفى سایت شما به دیگران را به بازدید کننده سایت خود بدهید. به بازدید کننده، دلیل و امکان Bookmark کردن سایت خود را بدهید.
بازى جدید، قیمت بازار بورس، اخبار و اطلاعات متغیر را به بازدید کننده ارائه دهید تا آنها بازگردند و سایت شما را بازدید کنند. سایت خود را همواره به روز رسانى کنید تا آنها به شما اعتماد کنند و مجددا به سایت شما مراجعه کنند.

گرافیک رایانه ای ، مانیتوری و چاپ

يکشنبه 1/2/1387 - 22:41 - 0 تشکر 37535

اهمیت رنگ در طراحی وب اهمیت رنگ در طراحی وب :

ما در هنگام صحبت با دیگران علاوه بر حرف زدن كارهای دیگری نیز مانند خندیدن ، اشاره كردن ، نگاه كردن ، عصبانی شدن و غیره انجام میدهیم . تمام این كار ها در ارتباط برقرار كردن ما با مخاطب تاثیر دارد و گاهی بسیاری از حرف ها را با چیزی غیر از زبان بیان میكنیم . یك صفحه وب نیز باید بتواند علاوه بر انتقال مطالب ، احساس طراح وب آن صفحه را نیز بیان كند . این كار را رنگ ها در طراحی وب انجام میدهند . حس خشم ، محبت ، شادی و حتی اعتماد از طریق رنگ ها به بیننده منتقل میشود .

رنگ ها و معانی آنها :

رنگ سبز و سفید با هم تركیب مناسبی بوجود می آورند . اما در ژاپن یك میخك صد پر سفید نشان مرگ است و در چین كلاه سبز به معنای خیانت یك زن به شوهرش معنی میدهد . كلاه سبز با میخك سفید نشان زیبایی برای لوگوی یك شركت نمیتواند باشد . گرچه سبز رنگ آرامش بخش است ( بهمین دلیل در بیمارستان ها استفاده میشود ) و در ضمن رنگ سبز راحت تر از بقیه رنگ ها در چشم انسان آنالیز میشود . تركیب های گوناگون رنگ سبز معانی گوناگونی میدهد . تركیب سبز و زرد كمترین طرفدار را بین بینندگان دارد .  قرمز برای افزایش فشار خون و سرعت ضربان قلب استفاده میشود . افرادی كه در محیط قرمز كار میكنند معمولا سریعتر كار میكنند ، اما اشتباهاتشان در كار بیش از دیگران است . این رنگ امیال درونی مثل اشتها ، بی قراری و تنش عصبی را افزایش میدهد . ایجاد یك سایت با دو رنگ آبی كمرنگ و قرمز كمرنگ ایده بسیار ضعیفی است .رنگ قرمز ملایم طولانی ترین طول موج را داراست و آبی ملایم كوتاه ترین را . هنگام نگاه كردن انسان به این دو رنگ ، لنز چشم برای تنظیم زوم تغییر اندازه میدهد . اما چون فركانس های رنگی این دو رنگ با هم خیلی تفاوت دارد باعث خستگی چشم و ایجاد سردرد برای بیننده میشود .  سایت هایی كه از از سایه های گوناگون آبی یا رنگ آبی و سفید استفاده میكنند بیشتر از بقیه ، مردم پسند بنظر می آیند . چرا ؟ آبی آرامش ، استواری ، امید داشتن و دانایی و بخشندگی را عرضه میدارد . مردم ذاتا به سایت های آبی رنگ سریعتر اعتماد میكنند . متن های آبی رنگ بیشتر در ذهن مردم به یاد میماند . تركیب آبی و سفید و بنفش نجابت و اصالت را در ذهن انسان میسازد . خدا را شكر كه سایت های زرد رنگ زیاد نیستند . با وجود اینكه رنگ زرد نشان از جمع شدگی و تمركز است ، اما بسیار سخت و مشكل در چشم آنالیز میشود . رنگ اطاق را زرد كنید: نتیجه این میشود كه بچه ها گریه بیشتری میكنند و بزرگتر ها سریعتر عصبانی میشوند. رنگ زرد یك رنگ حسی و چشم فریب است و استفاده آن در میزان كم بسیار جذاب و خوش دید خواهد بود . بذار كمی درباره نارنجی حرف بزنیم ،نارنجی باعث میشه كه اجناس گرون قیمت در نظر افراد مناسب و خوب جلوه كند . نارنجی روشن تر سخت تر در چشم دیده میشود . و به عنوان متن ها و بك گراند صفحه پیشنهاد نمیشود . مقدار كمی نارنجی كمرنگ میتونه كمك كنه كه یه سایت شاد و دلچسب بسازید .

عمل و عكس العمل :

رنگ روی حس ما و ادراك ما و عكس العمل ما تاثیر میگذارد . یك بیننده با آگاهی از سایتتان وارد سایت شما شده است ، حال شما باید او را همچنان سر شوق نگه دارید .شما 8 الی 10 ثانیه وقت دارید تا او را از لحاظ بصری جذب كنید . با استفاده از رنگ شما میتوانید حس خوش آمد گویی و راحتی و اعتماد را به بیننده منتقل كنید . اگر شما گرافیك های یك سایت را تغییر دهید در اصل زبان گفتگوی تصویری آن را عوض كرده اید و بدین سان است كه عكس العمل متفاوتی از بازدیدكننده سایت سر میزند. قرار دادن یك محصول كه با آب سر و كار دارد (مثل لباس شنا و ... ) در زمینه بنفش و نارنجی قدرت فروش آن را كاهش میدهد . رنگ های بنفش و نارنجی بطور سریع با آب و طبیعت ارتباط ندارند و یك ادراك غلط به بیننده منتقل میكنند . قرار دادن همان محصول در رنگ آبی یا سبز باعث افزایش جذابیت آن محصول میشود . سایت هایی كه اصطلاحا سایت های رنگین كمانی هستند و از همه جور رنگ در هم استفاده كرده اند كمترین زمان بازدید توسط بیننده ها را دارند و بیننده خیلی سریع ازین سایت ها خارج میشود . زیرا چشم برای دیدن رنگ های گوناگون زوم های گوناگونی میكند و زود خسته میشود . (سایت هایی كه رنگ سفید در آنها غالب است و مقدار خیلی كمی از دیگر رنگ ها در آن در بخش های گوناگون دیده میشود جزو این دسته نمیشوند ) . هر چه تعدد رنگ ها كم شود مدت زمان ماندن بازدید كننده در صفحه زیاد میشود . یك نكته در استفاده از رنگ های گوناگون اینه كه حداكثر از 5 رنگ استفاده كنید و آنها را همگی از رنگ های گرم یا سرد استفاده كنید و زمینه را سفید بگذارید . این كار چشم ها را خسته نمیكند و سایت های كودكان كه میخواهند با استفاده از رنگ های گوناگون محیط شادی را ایجاد كنند اگر ازاین روش استفاده كنند فروش بهتری دارند .

 رنگ های گرم و سرد :

رنگ های گرم تشكیل شده اند از : زرد ، نارنجی ، قهوه ای ، زرد-سبز و نارنجی- قرمز . یعنی رنگ هایی كه با پاییز در تعامل هستند . بطور كلی رنگ های گرم گرایش به هیجان و تكاپو دارند . بسیاری از مردم مقدار كم از این رنگ ها را می پسندند . بنفش و سبز رنگ های واسط هستند كه نه گرم و نه سردند و وابسته به میزان رنگ قرمز یا زردی هستند كه در رابطه با رنگ آبی در آنها بكار رفته است . اگر رنگ آبی آن كم تر باشد بیشتر شبیه رنگ های گرم بنظر میرسد . رنگ های سرد عبارتند از : آبی ، سبز ، صورتی ها ، بنفش ها ، آبی-سبز ها ، سرخابی ها و آبی-قرمز ها . رنگ هایی كه بیشتر با بهار و تابستان در تعامل هستند . رنگ های سرد آرامش بخش هستند و محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند . طراحی یك سایت با رنگ های گرم و سرد باعث گیج شدن بیننده میشود و باعث میشود سایت شلوغ و بی نظم و غیر قابل اعتماد جلوه كند . طراحان سایت معمولا متوجه نمیشوند كه تركیب رنگ هایشان گرم و سرد است . استفاده از چرخه رنگ ها مفید است . دایره رنگ رنگ های اصلی ( آبی و قرمز و زرد) و رنگ های ثانویه ( نارنجی و سبز و بنفش) را نشان میدهد . تركیب دو رنگ اصلی یك رنگ ثانویه میسازد . تمامی رنگ ها از تركیب سیاه و سفید با رنگ های اصلی بوجود آمده اند .

گرافیک رایانه ای ، مانیتوری و چاپ

سه شنبه 3/2/1387 - 9:17 - 0 تشکر 37681

چند اشتباه مهم در نگهداری و تهیه سایت

عدم وجود مطالب کافی

اغلب سایت های تجاری کوچک اطلاعات بسیار کمی در سایت خود قرار می دهند و فکر می کنند که این مطالب برای یک سایت کافی است. امابازدیدکنندگان امروزی در اینترنت دنبال مطالب مفید بیشتری می گردند.

قرار دادن مطالب کافی و در عین حال مفید در سایت باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتری به آن رجوع کنند و این مسئله برای یک وب سایت تجاری بسیار اهمیت دارد.

مطالب کهنه و قدیمی

اگر به دنبال بازدیدکننده برای سایتتان می گردید و اگر می خواهید وب سایتتان دارای رتبه خوبی در موتورهای جستجو باشد، باید به فکر مطالب جدید و نیز به روز رسانی مطالب قدیمی باشید. اگر سایت شما مدت ها به حالت متروک و ساکن باقی بماند ، موتورهای جستجو به تدریج از سایت شما چشم پوشی می کنند و بازدیدکنندگان آن را به فراموشی خواهند سپرد.

عدم بهینه سازی در موتورهای جستجو

وقتی یک موتور جستجو به سایت شما رجوع می کند چه می بیند؟ آیا می تواند صفحات را به راحتی بخواند؟ اگر جواب شما منفی است، بدانید که این یک اتفاق نیست بلکه یک مشکل بزرگ است. اگر موتورهای جست و جو نتوانند سایت شما را بخوانند ، به راحتی آن را رها کرده و به سراغ سایت بعدی می روند و اطلاعات سایت شما فقط برای خودتان باقی خواهد ماند. سایت شما باید برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود تا بتواند در بانک اطلاعاتی آن ها جایی داشته باشد.

استفاده از فلش و فرم ( Flash and Frames )

خوشبختانه سایت هایی که از این روش استفاده می کنند زیاد نیستند، اما آن ها نباید انتظار داشته باشند که توسط موتورهای جستجو به راحتی ایندکس شوند و یا اینکه کاربران به راحتی با آن ها کار کنند. استفاده نابه جا از این تکنولوژی های جدید بسیار زیان بار است. بهتر است از تکنولوژی های قدیمی سازگار با موتورهای جستجو استفاده کنید.

گرافیک رایانه ای ، مانیتوری و چاپ

سه شنبه 3/2/1387 - 9:19 - 0 تشکر 37682

هشت اشتباه مهم در طراحی و برنامه ریزی برای یک وب سایت

1. بدون یک استراتژی بازاریابی شروع می کنید.

وب سایتها نیزمانند بروشورها،مجلات ،کارتهای ویزیت،کارتهای پستی و مانند اینها  حقیقتا بخشی از بازاریابی شما می باشند نه فقط چیزی که شما درست کنید و بنابراین بگویید من هم یک وب سایت دارم.  قبل از اینکه شروع کنید،نیاز است سئوالات مهمی راجع به استراتژی وب سایت از خودتان بپرسید.اول بدانید که به چه دلیل وب سایت می خواهید.  الف.  اهداف دشما چیست؟برای آموزش؟ انگیزه؟ آگاهی دادن؟ جذب تجارتهای جدید؟ ارائه خدمات به مشتریان فعلی؟.....  ب. طرف حسابان شما چه کسانی هستند؟  ج. می خواهید بازدیدکنندگان شما ازبازدید سایت شما چه چیزی را بفهمند؟  اگر شما نمی دانید به کجا می روید،من نمی توانم بگویم چگونه به آنجا برسید.بنابراین قبل از انجام هر کار دیگری یک طرح بازاریابی اینترنتی برای سایتتان بنویسید. 

2. یک نشان (لوگو) اینترنتی ندارید یا اگر دارید مناسب نیست.

بعد از اینکه اهدافتان مشخص شد و طرف حسابهای شما مشخص شدند،سایت شما باید این موارد را منعکس کند.یک سایت موزیک که اکثرا مورد توجه نوجوانان است باید متفاوت از یک سایت بهداشتی   بهداشتی باشد که برای بزرگترهاست یا سایت موتور سیکلت که برای جوانانی است که دوست دارند هارلی برانند.به محض اینکه شما موقعیت خوبی پیدا کردید و مارک اینترنتی شما بدرستی جا افتاد،سایت شما مشتریان بالقوه شما را از انبوه بازدیدکنندگان آنلاین جدا خواهد کرد. 

3. برای پیشبرد اهداف خود تکنولوژی غلطی انتخاب می کنید.

وب سایتها از این نظر به دو دسته بزرگ تقسیم می شوند-یکی وب سایتی که مالکیت آن در اختیار شماست و بعدی وب سایتی که آن را اجاره می کنید.مدل اجاره ای یعنی سایتی که توسط شرکتهایی که ارائه دهنده خدمات کاربردی می باشند به شما پیشنهاد می شود.شما معمولا مبلغی جهت راه اندازی و تنظیمات آن پرداخت می کنید و یک اجاره ماهانه که از حدود 500000 ریال به بالا بسته به نوع سایت و خدمات آن پرداخت می کنید.  ممکن است تبلیغی با عنوان "وب سایت رایگان" ببینید.شرکت خدمات دهنده ساخت وب سایت را به شما پیشنهاد می کند و سپس شما فقط برای هر ماه 500000 ریال پرداخت می کنید.با این مدل مالکیت وب سایت متعلق به شما نیست و شما فقط مالک محتویات سایت می باشید.اگر بخواهید به هر دلیلی دیگر با این شرکت کار نکنید نمی توانید سایت را با خودتان ببرید.  در مدل وب سایت با مالکیت شخصی،شما می توانید یک طراح وب را در اختیار بگیرید (یا با یک شرکت طراح وب قرارداد ببندید)یا اینکه خودتان سایت را طراحی کنید و در نهایت یک هزینه ماهیانه یا سالیانه برای اجاره فضا و ثبت نام دامنه خود پرداخت نمایید.در این صورت هم سایت و هم محتویات آن در مالکیت شماست و براحتی می توانید آن را به یک سرویس دهنده و هاست دیگر انتقال دهید.

4. یک طرح بازاریابی اینترنتی تدارک ندیده اید.

عباراتی مثل"ما خواهیم ساخت و آنها خواهند آمد"برای برنامه ریزی درازمدت جواب نمی دهد. توسعه وب سایت و پیشبرد اهداف تجارت الکترونیک نیازمند صرف هزینه و سرمایه گذاری است و گرنه منتظر نتیجه نباشید.یک طرح خوب بازاریابی اینترنتی به نظر نمی رسد که زیاد برای شما گران دربیاید.  یک نکته بسیار مهم اینست که راههای بسیار زیادی وجود دارد که وب سایتهای موفق از همین راهها موفق شده اند.  هرچه زودتر شروع کنید به ساختن بانک ایمیل.گزارشات رایگان در سایتتان قرار دهید.پشت کارت ویزیت خود پیشنهاداتی را درج کنید.  اگر بیشتر می خواهید در این زمینه کار کنید با یک متخصص بهینه ساز موتور جستجو (SEO ) مشورت کنید.کسی که می تواند سایت شما را برای موتورهای جستجوی قوی مثل  Google وYahoo و سایر موتور جستجوهای بزرگ جذاب کند که براحتی را بپذیرند.در سطح پیشرفته تر می توانید تبلیغات "پرداخت –برای هر- کلیک" برای کسب موقعیتهای بالا در لیستهای موتورهای جستجو را انجام دهید. 

5. راهی برای اندازه گیری تاثیرات سایتتان ندارید.

ضرب المثل قدیمی "سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند" را شنیده اید؟ خوب شما باید بدانید که سایت شما کار می کند یا نه. اطمینان حاصل کنید که شرکت سرویس دهنده هاست شما امکان آمارگیری سایت را در اختیار شما قرار می دهد،با این ویژگی شما می توانید بفهمید چه کسانی و از کجا و چگونه وب سایت شما را بازدید کرده اند و آیا ترافیک شما رو به رشد است یا خیر.  یک فرم ثبت ایمیل برای ساخت بانک ایمیلی که قبلا گفتیم تدارک ببینید،پیشرفت سایت را مرتبا زیر نظر داشته باشید.مرتب کنترل کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند(کدام موثر است و کدام بی تاثیر)،و بر اساس بازخوردهایی (feedback)که تدارک دیده اید مرتبا تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید. 

6. تکنولوژی مورد استفاده شما با سیستم بازدیدکنندگان سایت شما تطابق ندارد.

همه ما تجربه زیادی در بارشدن صفحات وب داریم ،گاهی وقتها فقط یک پیام برای ما ظاهر می شود که  plug-in مناسب برای این صفجه نداریم.خیلی از مواقع طراح سایت چیزهایی در صفحه قرار داده است که برای دیدن آنها مجبوریم یک نرم افزار دیگر دانلود کنیم.انتظار نداشته باشید مشتریان بالقوه شما با دیدن این موارد تیدیل به مشتری واقعی شوند.در مورد بینندگان و مراجعین سایتتان تحقیق کنید و از تکنولوزی استفاده کنید که سطح تکنولوزی آنان را نیز پشتیبانی کند.اگر می دانید مراجعین وب سایت شما مثلا ارتباط اینترنت با سرعت بالا ندارند از عکسهای با حجم زیاد که برای بارگذاری آنها زمان زیادی نیازاست استفاده نکنید. 

7. کاربراین و مراجعین خود را گمراه می کنید.

سیستمهای هدایت گر (navigation) شما در وب سایتتان باید کاملا شفاف و قابل درک باشد.لینکها در تمامی صفحات باید در یک موقعیت باشد.در تمام صفحات باید همیشه کلید "home" موجود باشد.موارد گیج کننده مشتریان شما را از وب سایتتتان دور خواهد کرد.

8. ارتباط با شما توسط سایت بسیار سخت است.

راهی بسیار ساده و روان برای ارتباط مراجعین وب سایت با شما در نظر بگیرید.اطلاعات تماس خودتان را با دسترسی ساده در تمامی صفحات قرار دهید.به مراجعین خود بفهمانید که چه چیزی از آنها می خواهید مثل:"با من تماس بگیرید!" یا "در نشریه الکترونیکی من عضو شوید"

گرافیک رایانه ای ، مانیتوری و چاپ

پنج شنبه 5/2/1387 - 10:57 - 0 تشکر 37946

۱- پایین بودن سرعت بازشدن صفحات

سایت شما می‌بایست در حداكثر ۳۰ ثانیه توسط مرورگرهای اینترنت بر روی كامپیوتر كاربران قابل مشاهده باشد. این امر به هیچ عنوان سلیقه‌ای و اختیاری نبوده و یكی از الزاماتی است كه طراحان صفحات وب باید آن را رعایت كنند؛ چرا كه اگر بازدیدكنندگان و مراجعان زمانی بیشتر از این مدت (۳۰ ثانیه) برای باز شدن صفحه سایت شما انتظار بكشند، مطمئنا اگر صفحه سایت شما را در هنگام بارگذاری نبندند دیگر به آن مراجعه نخواهند كرد.
بهینه‌سازی صفحات شما در زمان طراحی بیشترین كمك را به سرعت بازشدن صفحه شما می‌كند. هم‌چنین استفاده از تصاویر با فرمت
JPG و یا GIF نیز می‌تواند سرعت باز شدن صفحات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با تمام این احوال رعایت این قانون كلی در طراحی صفحات كه ۸۰ درصد متن و ۲۰ درصد تصاویر گرافیكی را نباید از ذهن دور داشت.

۲- ضعف در طراحی

پایین بودن قدرت طراحی طراحان وب، مراجعین سایت شما را به شدت كاهش می‌دهد. رعایت قانون «۳ كلیك» در طراحی صفحات وب امری‌ست كه امروزه توجه كمتری از سوی طراحان وب به آن می‌شود. براساس این قانون كلی كاربران باید بتوانند با حداكثر ۳ كلیك موس به آنچه كه دنبال آن هستند دست یابند .
در این میان قرار دادن نقشه سایت (
Site Map) از دیگر الزاماتی است كه طراحان وب باید آن‌را رعایت كنند. انتخاب مناسب‌ترین اندازه برای فونت‌ متن‌های موجود در سایت شما نیز رابطه‌ی مستقیمی در جذب و یا دفع مراجعان سایت شما خواهد داشت.


۳- استفاده از رنگ‌های ناهمگون

ضربه‌ای كه رنگ‌بندی نامناسب یك سایت به مدیران آن سایت وارد می‌كند به همان میزان است كه خرابی صفحات و بازنشدن صفحات در مدت زمان كوتاه به آن سایت خواهد زد . عدم استفاده از رنگ‌های محرك و پرخاشگرانه در صفحات وب نیز از جمله نكات اساسی است كه طراحان برتر وب در سال ۲۰۰۳ به آن اشاره كرده‌اند.

گرافیک رایانه ای ، مانیتوری و چاپ

پنج شنبه 5/2/1387 - 11:4 - 0 تشکر 37947

به نظر شما چه تعداد از وب سایتهای موجود، اصول طراحی حرفه ای را رعایت کرده اند؟ به جرات می توان گفت در بیش از ۷۰ درصد وب سایتها چنین اصولی مورد توجه قرار نگرفته است.
در این مقاله به نکاتی اشاره می شود که توجه به آنها در بالا بردن کیفیت سایتهای اینترنتی نقش بسزایی دارند

سرعت بارگذاری (load) صفحات :


از مهمترین نکات در طراحی وب توجه به سرعت بارگذاری (load) صفحات سایت است که علی رغم این اهمیت، کمتر به آن توجه می شود. با استفاده از تکنیکهای برنامه نویسی و طراحی وب، سرعت بارگذاری صفحات را تا حد امکان افزایش دهید. دقت داشته باشید که اکثر کاربران، تحمل زیادی ندارند.

پر رنگ کردن کلمات کلیدی :


در مقالات و متون طولانی قرار گرفته در سایت، کلمات و عبارات کلیدی را پر رنگ کنید. با این کار به کاربران اجازه می دهید بدون مطالعه ی کل مطلب، یک طرح کلی در مورد آن در ذهن خود ترسیم کند.

استفاده از متدهای جدید :


همیشه سعی کنید از جدیدترین متدهای طراحی سایت اسفقاده کنید. بسیاری از روشهای قدیمی ساخت سایت دیگر مناسب نیست. برای مثال استفاده از فریم ها (Frames) ، اکتیوایس ها (ActiveX) ، اپلتهای جاوا (JAVA Applets) و … اگرچه در بسیاری از مواقع جوابگوی نیازهای برنامه نویسان (طراحان) سایتها است ولی استفاده از آنها دیگر توصیه نمی شود.

کد نویسی بدون اشتباه‌ :


در نوشتن کدهای html از نرم افزارهای ساخته شده برای این منظور استفاده کنید. استفاده از نرم افزارهایی چون Macromedia Dreamweaver باعث کاهش تعداد خطاهای احتمالی در کدهای یاد شده می گردند.

اعتبار سنجی سایت :


پس از کد نویسی و طراحی سایت، معتبر بودن کدهای نوشته شده را با استفاده از نرم افزارهای مربوط به آن بررسی کنید. برای مثال برای اعتبار سنجی کدهای HTML و CSS به ترتیب از نرم افزارهای آنلاین HTML-Validator و CSS-Validator استفاده نمایید.

استفاده کمتر از فایلهای فلش :


انیمیشن های فلش بسیار جذاب و زیبا هستند ولی زیبایی آنها همیشه نمایان نمی شود. بعضی از کاربران سایت شما ممکن است به علت نصب نبودن flash player امکان مشاهده ی تمامی بخش های سایت را نداشته باشند و در این صورت در اغلب مواقع با یک کلیک از سایتتان خارج می شوند. علاوه بر این استفاده بیش از حد از این انیمیشنها عملیات شناسایی سایت توسط موتورهای جستجو را با مشکلاتی روبرو می کند.

استفاده کمتر از تصاویر حاوی عبارات کلیدی :


در سایت خود هیچ وقت از نوشته هایی که به فرمت تصویری (عکس) ذخیره شده اند استفاده نکنید. موتورهای جستجو قابلیت استخراج این متون را ندارند.

اطلاعات منحصر به فرد :


از میان معیارهای موفقیت یک وب سایت، داشتن مطالب و اطلاعات مفید از مهمترین این معیارها به شمار می رود. داشتن سایتی با اطلاعات منحصر به فرد بهترین برگ برنده است. لذا سعی کنید در وب سایت خود مطالب سودمند و غیر تکراری قرار دهید. منبع مطلب بودن بهتر از انبار مطالب سایتهای دیگر بودن است.

عدم استفاده از موسیقی :


استفاده از موسیقی تنها در وب سایتهای مرتبط با علم موسیقی و شاخه های مرتبط با آن توصیه می شود

عدم استفاده از پنجره های popup :


استفاده از پنجره های popup نه تنها مفید نیست بلکه باعث کم شدن تعداد بازدید کنندگان سایتتان می شود. لذا از استفاده بی رویه از چنین پنجره هایی، جدا پرهیز کنید.

عدم استفاده مستقیم از فایلهای pdf :


درصورت ارائه مقالات و موارد مشابه آن، بطور مستقیم از فایلهای pdf برای نمایش اطلاعات استفاده نکنید. به علت پایین بودن سرعت اینترنت در ایران، توصیه می شود مطالب مورد نظر خود را به صورت متون عادی (مشابه همین مقاله) سایت قرار دهید. در صورت تمایل می توانید فایل pdf مربوط به مقاله ی مورد نظر خود را به صورت جداگانه برای دریافت (download) توسط کاربران، قرار دهید.

قالب و طرح واحد :


استفاده از قالبها و طرح های متفاوت برای قسمتهای مختلف سایت ایده جالبی نیست. در طراحی صفحات مختلف، بخشهای مشترک بین همه صفحات (مانند منوی اصلی و …) را در محل ثابتی قرار دهید.

سازگاری با همه مرورگرها :


اطمینان حاصل کنید که سایت شما در همه مرورگرهای معروف همچون Internet Explorer ، FireFox و … به درستی به نمایش در می آید. همه کاربران از نرم افزار یکسانی استفاده نمی کنند.

سازگاری با هر رزولوشن :


طراحی صفحات سایت را طوری انجام دهید که با هر رزولوشنی به درستی کار کند. برای رسیدن به این مقصود یا از مقدار دهی درصدی برای جداول استفاده کنید و یا از عرض ثابت ۷۸۰ پیکسل برای جدول اصلی صفحات سایت استفاده کنید. کاربران علاقه ای به استفاده از ابزارهای scroll افقی ندارند.

تمایز بین لینکها و متون عادی :


با استفاده از تکنیکهای طراحی، بین لینکها و متون دیگر تمایز ایجاد کنید. بدین منظور می توانید از کدهای CSS استفاده کنید.

لینکهای صحیح :


همیشه سعی کنید از سالم بودن لینکهای موجود در وب سایتتان اطمینان حاصل کنید. وجود لینکهای خراب از نقطه ضعفهای سایت به شمار می آید.

استفاده مناسب از رنگها :


به هنگام طراحی سایت از ترکیب رنگهای روشن استفاده کنید. رنگهای تیره خسته کننده هستند.

توضیح برای تصاویر‌ :


برای همه تصاویر موجود در سایت خود توضیح قرار دهید (با استفاده از مشخصه alt). بعضی مواقع به علل مختلف تصاویر استفاده شده در سایت، بارگذاری (load) نمی شوند. در این حالت بازدیدکننده سایت می تواند با خواندن توضیحات، بدون مشاهده تصویر، از موضوع آن مطلع گردد.

انتخاب عنوان مناسب :


عناوین مناسب برای صفحات وب از مهمترین فاکتورها برای بهینه سازی نتایج جستجو در موتورهای جستجو به شمار می آید. عنوان هر صفحه را با توجه به موضوع آن صفحه تعیین کنید.

به روز رسانی :


از دیگر عوامل موفقیت یک سایت به روز رسانی آن است. برای حفظ بازدید کنندگان سایت خود سعی کنید سایت خود را به محلی متروکه تبدیل نکنید. حتی اگر مطلب مهمی برای ارائه کردن در سایت ندارید، با اضافه کردن یک خط نوشته به کاربران اطلاع می دهید که این سایت هنوز زنده است.

عدم استفاده از علائم و عباراتی همچون "در دست ساخت" :


در صورتی که بخشی از وب سایتتان آماده نیست دلیلی بر استفاده از علائم و نوشته هایی با مضمون “در دست ساخت” وجود ندارد. اکثر کاربران با مشاهده چنین پیغامها و علائمی، تصویر نامناسبی از سایت شما در ذهن خود می سازند که از بازدید مجدد آنها از وب سایت شما جلوگیری می کند.

ارتباط بین صفحات سایت :


اگر سایتی با بیش از یک صفحه دارید (۹۹ درصد مواقع همینطور هست) ، آنها را طوری طراحی کنید که کاربران با حداقل تعداد کلیک بتوانند به دیگر صفحات مورد نظرشان منتقل شوند. به عبارت دیگر لینک صفحات اصلی و مرتبط را در همه صفحات سایت بگنجانید.

ارتباط با سایتهای مرتبط :


با سایتهای مرتبط با زمینه ی فعالیت سایت خود ارتباط برقرار کنید. در چنین ارتباطاتی نتایج سودمندی پنهان است.

امکان جستجو :


در صورت امکان قابلیت جستجو در مطالب سایت را در همه صفحات قرار دهید.

خلاقیت داشته باشید :


کارها و ابتکارات نو در اغلب موارد نتیجه ی خوبی به دنبال دارند.

استفاده از تجربیات دیگران :


از سایتهای مرتبط با موضوع سایت خود ایده بگیرید. اگرچه ابتکار و نوآوری بهتر است ولی استفاده از تجربیات دیگران کار اشتباهی نیست. ضمنا توجه داشته باشید که نظر شما همیشه بهترین نظر نیست.

انتخاب مناسب قلم :


برای متون فارسی بهترین قلم (فونت) Tahoma بوده و اندازه مناسب برای آن ۱۰pt می باشد. استفاده از متون با اندازه بزرگتر توصیه نمی شود.

گرافیک رایانه ای ، مانیتوری و چاپ

شنبه 7/2/1387 - 17:48 - 0 تشکر 38229

سلام M-Ebrahimi

مطالب خیلی خوبی زده اید ، خیلی به درد یک وب سایت نویس می خوره ، ممنون دستون درد نکنه

توی مطلبتون گفته بودید که باید وب سایت با همه موتور جستجوها کار منه این مشکل برای خود من پیش اومد که روی ویلاگم یک کد جهت رنگی شدن وبلاگم قرار دادم که با مرور گر اینترنت اکسپکور همون رنگ دلخواه را می بینم ولی با فایر فوکس اون رنگ مشکی می شه نمی دونم چرا ؟ اخه این کد که مشترکه برای دو موتور جستجو ولی چرا اینطوری می شه را نمی دونم

موفق باشید

««« تبیان »»»

 

يکشنبه 8/2/1387 - 21:19 - 0 تشکر 38362

با سلام خدمت دوست خوبم(Man ham) و باتشکر از جناب آقای ابراهیمیبرداشت شما از گفته آقای ابراهیم اشتباه در جواب سوالتون باید عرض کنم که یکنواخت نبودن تنظیمات شما در مرورگر های مختلف بدلیل نشناختن بعضی از تگهای شما توسط کامپایلر خود مرورگر است ولی تعداد این تگ ها زیاد نیست.یک نکته بگم که چون موتور ازروش عنکبوتی استفاده می کنند و نسبت به کلید واژه ها حساس هستند در انتخاب تیتر ها دقت کنید.

امیر حیدری 


دوشنبه 9/2/1387 - 18:9 - 0 تشکر 38507

سلام دوست عزیز Amir_Heydari

ممنون که ما را از علت مشکلمون آگاه کردی ولی متوجه نشدم که منظورتون از این جمله چیه :


یک نکته بگم که چون موتور ازروش عنکبوتی استفاده می کنند
و نسبت به کلید واژه ها حساس هستند در انتخاب تیتر ها دقت کنید.

 یعنی باید فونت اون کد جاوایی که کپی کردم توی وبلاگم را عوض کنم تا این مشکل رفع بشه یا نه ؟

اصلا چه جوری می شه این مشکل را رفع کرد ؟

ممنون می شم راهنماییم کنید .

««« تبیان »»»

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.