هوالمعشوق
دلخوش عشق شما نیستم ای اهل زمین به خدا
معشوقه من بالایی است
***************************************************
سلام
دوست خوبم پیامبر خودشون به آقایون اجازه دادن که میتونید چند بار ازدواج کنید
به شری اینکه عدالت رو رعایت کنیدو بعد خود پیامبر فرمودن که نمیتونید...
در ضمن من با ندای آسمانی من موافقم...کجای ازدواج های الان اقایون
به نیت پاک و بر طبق دستورات اسلام هست؟؟
حالا آقایون همه اسلام رو کامل کردند ادددد مونده همین یه دستور؟؟
این هم یه مطلب در این مورد که خوندش خالی اط لطف نیست خصوصا بخش اول:
قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان، در آیه سوم سوره نساء
صریحاً به مردان اجازه داده است
که به صورت همزمان تا چهار زن را به عقد
خود درآورند: "فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثنى و ثلاث و رباع"
و تنها
شرطی که برای آن قائل شده و در همین سوره از قرآن آمده این است که
مرد
بتواند عدالت را میان زنان خود برقرار کند و به مردی که احتمال می دهد
نتواند
چنین عدالتی رعایت کند سفارش می کند که بیش از یک همسر نداشته
باشد:
"فان خفتم الا تعدلوا فواحدة". پیامبر اسلام و اغلب امامان شیعه به
صورت همزمان
چند همسر و حتی تعدادی کنیز داشتند.
آیت الله صانعی در گفتگو
با رادیو آلمانی دوچلاند فونک گفته که با چندهمسری مخالف نیست
بلکه با
آزار و اذیت زن مخالف است و افزوده: "اگرچه مسئله تعدد زوجات در برخی
زمانها و در برخی قبائل،
متعارف و مرسوم و مورد پذیرش زنان بوده اما امروز
چون این مسئله موجب آزردگی خاطر زنان است
انجام آن نیازمند اذن زن اول است
و در حقیقت زن دوم گرفتن، در اختیار زن اول است و این عین عدالت است".
با
اینکه در شرع اسلام قید و شرطی بیش از رعایت عدالت برای چندهمسری تعیین
نشده،
در حال حاضر در قوانین ایران، ازدواج دوم مردان منوط به رضایت
ازدواج زن اول است اما اخیراً
دولت محمود احمدی نژاد لایحه ای برای تصویب
به مجلس شورای اسلامی فرستاده که در آن،
مردان بدون اجازه زن اول و در
صورتی که از دادگاه اجازه بگیرند می توانند دست به ازدواج دوم بزنند.
آیت
الله صانعی در مصاحبه با رادیو دویچلاند فونک از این لایحه ابراز تأسف
کرده و گفته دعا می کند
که این لایحه که از نظر او ظلم و خلاف عدالت است
به قانون تبدیل نشود.
به گفته آیت الله صانعی، مجلس با تصویب این لایحه
مشکل دیگری به مشکلات موجود
خصوصاً مشکلات زنان خواهد افزود. آیت الله
صانعی پیش از این فتواهای دیگری
نیز در مورد مسائل زنان داشته که با
دیدگاههای فقهی دیگر مراجع شیعه
و همچنین فقهای پیشین تفاوت چشمگیری نشان
می دهد.