دیگر ویژگی بارز آلبوم راه و ماه، همكاری یك آهنگساز و خواننده جوان با یكدیگر است كه توانستهاند كاری درخور را ارائه دهند. سینا سرلك در همین چند سال، كارنامه شناختهشدهای در عرصه اجراهای زنده و آثار ضبط شده از خود بر جای گذاشته و دهقان هم نشان داده كه ضمن شناخت كامل سنتها، توانایی خلق فضاهای موسیقایی نو را نیز دارد.
در واقع، آلبوم راه و ماه را میتوان به عنوان تجربهای جوان و البته حرفهای در فضای شنیداری موسیقی سنتی امروز ایران معرفی كرد كه محوریت تكمایگی آن در دستگاه نوا، وحدت و یكدستی خاصی به آن بخشیده و با این حال شنوندهاش را خسته نمیكند.
اجرای پیش درآمد نوا از ساختههای زندهیاد ابراهیم آژنگ، موسیقیدان قدیمی و گمنام كه نت آن حدود 60 سال پیش نوشته شده است و تا امروز فرصت اجرا پیدا نكرده، یكی از قطعات غافلگیركننده این مجموعه بهشمار میآید. در كنار آن، قطعه شاه خرابات كه به جاودانیاد پرویز مشكاتیان تقدیم شده، از زیبایی و استحكام فوقالعادهای برخوردار است.
جدا از آهنگسازی نوید دهقان و صدای سینا سرلك، باید به هنرنمایی نوازندگانی چون پارسا احتشامی (نی)، علی خشتینژاد (تار و بم تار)، شاهین صفایی (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، سحاب تربتی (تنبك)، نازنین تنساز (عود) و نسیم اربابی (كمانچه) نیز اشاره كرد كه اثری فاخر را شكل دادهاند. در كنار ارزیابی فنی آلبوم راه و ماه باید به حمایت مركز موسیقی حوزه هنری از هنرمندان مستعد و جوان در یك دهه گذشته اشاره كرد كه اینك بسیاری از آنان به چهرههایی شناخته شده تبدیل گشتهاند؛ این جریانی است كه در صورت تداوم بیشك بسیار راهگشا خواهد بود.
منبع جام جم