• مشکی
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 784)
يکشنبه 10/7/1390 - 20:58 -0 تشکر 371767
*چی شد چادری شدی؟*

سلام

دیدیم شیطان صفتان، برای پاکی قلب معصوم خواهران و برادرانمان نقشه ها کشیده اند

دیدیم قبح گناه می ریزند و بی حیایی را ترویج میکنند

دیدیم به اسم آزادی جسم، انسانیت را به اسارت می کشند تا حیوان بسازند

دیدیم عمق نگاه ها را کوتاه می کنند تا بالا را از یاد همه ببرند

دیدیم عرفان کاذب را تبلیغ می کنند؛ دین بدون تکلیف را، تا به عکسی در آب از ماه محروم سازند

دیدیم چادر را نشانه گرفته اند

دریغمان آمد نگوییم از لذت بی نهایت این انتخاب خدایی

دریغمان آمد نگوییم از زیبایی بی نهایت وقار

دریغمان آمد نگوییم که یک بار امتحان کنید لذت باخدا بودن را، برای خدا انتخاب کردن را، تیر چشم شیطان شدن را، مجاهد راه خدا بودن در جهاد اکبر را

ای کاش همه بگویند

همه ی آنها که حتی به خوب هم قناعت نکرده اند، به حداقل ها قانع نشدند،برتر را برگزیدند

.........................................................................................................

در این جا خاطرات زیبای خود را از چادر و به خصوص لحظه ی انتخاب آن به عنوان پوشش را بنویسید

البته من این مطلب را از سایت زیر کپی کردم ...یعنی هر کی دوست داشت میتونه در این سایت هم خاطراتش رو بنویسه...

منتظر خاطرات زیبای شما گلها هستیم

قدر چادرتون رو بدونید

یا علی

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

دوشنبه 11/7/1390 - 15:51 - 0 تشکر 371945

باسلام
برای اولین بار كه چادر سرم كردم همون نه سال تمام داشتم
داشتم برا خرید یه چیطی از خونه میرفتم بیرون كه به مامانم گفتم مامان چادر سر كنم؟ مامانم خندید وخودش چادر رو سرم كرد رفتم خرید وبرگشتنی باد تندی یهو چادرمو برد بالا نشسته بودم وسط كوچه گریه میكردم مامانم كه نگرانم شده بود اومد دنبالم ومن وسط كوچه بودم آخه دختر چادرتو باد برده بدو خونه دیگه اومد دویدم زیر چادرش بعد باهم رفتیم خونه ومامانم واسه چادر بعدم كش دوخت تا باد نبره
این بو خاطره من
اما به طور رسمی وكامل از سال اول راهنمایی
هنوزم همیشه چادر دارم چون اگه لحظه ایی نداشته باشم حس میكنم كه از مكان امن خارج شدم
امید وارم تا آخرین لحظه زندیم بی بهره نمونم از حفاظت چادر

زندگي سفري است که به ما مي آموزد

"دادن وگرفتن يکي ست"

وهدف از وجود ما عشق ورزيدن،بخشش وشوق گشودن دست ياري

به سوي ديگري ست

یادمن باشد که : اندک است تنهایی من در مقایسه با تنهایی خورشید .

دوشنبه 11/7/1390 - 17:57 - 0 تشکر 371991

سلام بچه ها!
یادم از بچگی علاقه داشتم اما جدی وقتی بود که بنجم دبستان بودم، یک رو ز با دوستام که 3؛4 نفری بودن تصمیم گرفتیم از فردا با چادر بیاییم مدرسه، از فردای اونروز که هممون با چادر اومدیم، چند تا دیگه از بچه ها هم فرداش با چادر اومدن، یادم نمی ره اون روز ، روز شیرینی بود...و چادری ماندیم...

چهارشنبه 13/7/1390 - 11:42 - 0 تشکر 372439

خب . منم از بچگی به چادر علاقه زیادی داشتم. دوره دبستان چادر سفید می پوشیدم. اما عاشق چادر مشکی بودم. خیلی وقتا تو خیالم خودمو با چادر مشکی تصور می کردم که تو راه دبستانم!
اما از سال پنجم به بعد دیگه چادر سفید جاشو به چادر مشکی داد و من به آرزوی دیرینه خودم رسیدم و از اون موقع تا حالا نتونستم ازش دل بکنم.

. امام علي (ع) مي فرمايند بهره خرد پند گرفتن واحتياط است و دستاورد ناداني غفلت و فريب خوردگي. و باپاکدامنان و فرزانگان بنشين وباانان زياد گفتگو کن زيرا اگر نادان باشي تورا دانش اموزند و اگر دانا باشي بردانش تو افزوده شود. خداوند به ماتوفيق بندگي بي چون وچرابده. اللهم عجل لوليک الفرج والعافيه والنصر.

شنبه 16/7/1390 - 11:31 - 0 تشکر 373065

سلام دوستان

ممنونم از جناب میکرو به خاطر ایجاد بحث و کشوندن هوش و حواس ما به خاطرات خوب!

حقیتقا من مثل بقیه دوستان از کوچکی چادری نبودم اما وقتی اومدم تبیان و توی یکی از این تاپیکهای انجمن زن ریحانه ی آفرینش شرکت کردم و کلی با بچه ها بحث کردیم، نظرم عوض شد. البته که من با حجاب موافق بودم اما حجاب افراد چادری اطرافم رو نمی پسندیدم و حس می کردم اگر منم چادری بشم ممکنه به اون سمت کشیده بشم!

توی همین موقع ها بود که دانشجوی ترم دوم هم بودم و اونجا با دخترخانم هایی با حجابی آشنا شدم. یعنی تو ایستگاه سرویس دانشگاه که می نشستم دخترهای با حجاب و چادری می دیدم که چقدر سفت و سخت و ناز حجاب دارند. از طرفی هم موقعی که میخواستم توی دانشگاه یا دانشکده راه برم اگه چند تا پسر نشسته بودند من اینقدر معذب بودم که از جلوشون رد بشم. حس می کردم اونا دارن کلا منو از سر تا پا برانداز می کنن!!! خیلی حس بدی بود...

خلاصه با آشنا شدن با دوستان خوب تبیانی و محیط خوب دانشگاه یک روز تصمیم گرفتم چادر سرم کنم.یعنی به این نتیجه رسیده بودم که هرچند مانتو و شلوار من الان خیلی بلند و پوشیدس اما چادر که باشه یه چیز دیگس! به مادر گرامی گفتیم همون چادری که در برخی مواقعی خاص به سر می کردیم را بدهند! :دی

مامان  و بابا هم متعجب!!!

و جالبه که تو دانشگاه هم بچه ها منو نمی شناختن! :دی

اما اوایل فقط تو دانشگاه چادر سرم میکردم و نمیخواستم یه دفعه خودمو محدود کنم....کم کم دیگه آزمایششو پس داد و چادری شدم! و چادر سر کردن یک حلاوتی داشت عجیب! الان هم راضی ام اما حس می کنم بعضی وقتها از روی عادته! که اینو اصلا دوست ندارم...حالا باید یک تحولی به خودمان بدهیم :دی

خدايا در برابر هر آنچه انسان ماندن را به تباهي مي کشاند مرا با نداشتن و نخواستن رويين تن کن. (علي شريعتي)

"مدير انجمن زن ريحانه ي آفرينش"

"جانشين انجمن زبان انگليسي"

يکشنبه 17/7/1390 - 13:25 - 0 تشکر 373329

botanist گفته است :
[quote=botanist;368672;373065]

سلام دوستان

ممنونم از جناب میکرو به خاطر ایجاد بحث و کشوندن هوش و حواس ما به خاطرات خوب!

مامان  و بابا هم متعجب!!!

و جالبه که تو دانشگاه هم بچه ها منو نمی شناختن! :دی

سلام دوست عزیزم. خاطره شما قشنگ وجالب بود . ممنونیم.

دوشنبه 25/7/1390 - 14:55 - 0 تشکر 375993

مبحث جذابی است. تشکر

من دقیقا یادم نمی یاد که چی شد که چادری شدم ولی فکر کنم در ابتدا تاثیر خانواده ام بود و بعد هم علاقه ای که در خودم وجود داشت. فکر کنم از کلاس پنجم همیشه چادر سرم میکردم. با گذشت زمان و بالاتر رفتن سنم علاقه ام به چادر، روز به روز بیشتر میشه. به نظر من حفظ حجاب زن رو ارزشمند تر می کنه. شما ببینید که در همین خیابونهای دور و بر خودمون مردها به خودشون اجازه میدند که هر چیزی که خواستند به زنهای بد حجاب بگند و حتی بهشون بی احترامی کنن. ولی حجاب خود به خود امنیت و ارزش و احترامی رو برای زن به وجود میاره.

خدا در همین نزدیکی است
دوشنبه 25/7/1390 - 21:57 - 0 تشکر 376237

سلام . چادر بر سرتان مستدام باد دوست عزیزم.

پنج شنبه 28/7/1390 - 18:26 - 0 تشکر 377603

نجم دبستان پادر پوشیدن رو انتخاب کردم یادمه یکبار (همون سال پنجم)خانمی که از کنارم رد میشد از چادری بودنم تعریف کرد... نمیدونید چقدر ذوق زده شدم(البته از طرف خانواده اینکار خیای انجام میشد اما برام عادی شده بود).

شنبه 30/7/1390 - 11:0 - 0 تشکر 378431

asemanak گفته است :
[quote=asemanak;432069;377603]با سلام مطلب جالبی رو شروع کردید ممنون.من از قبل دبستان تفریحی چادر میپوشیدم اما رسما از

الانم ما باید کار اون خانم رو برای کلاس پنجمی های امروز انجام بدیم .
ممنونم جالب بود.

برو به انجمن
فعالترین ها در هفته گذشته
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.