سومین بازار فیلم اسلامی در تهران آغاز به كار كرد تهران - سومین بازار فیلم اسلامی با حضور 85 موسسه و شبكه رادیویی و تلویزیونی در مركز همایش های صداوسیما آغاز به كار كرد. | | |
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، "محمدعلی انوشه" مدیر برگزاری سومین بازار اسلامی روز یكشنبه در مراسم آغاز به كار این رویداد فرهنگی یادآور شد: دشمن با راه اندازی دو هزار شبكه ماهواره ای غیر اخلاقی و 75 شبكه فارسی زبان، جنگ نرمی را علیه تفكر اسلامی به راه انداخته تا چهره اسلام را نزد جهانیان مخدوش كند.
وی گفت: تعداد شركت كنندگان در سومین دوره بازار فیلم اسلامی نسبت به دوره نخست آن 80 درصد رشد داشته و از نظر كیفی نیز سطح این محصولات در حال نزدیك شدن به استانداردهای بین المللی است.
انوشه رقابتی شدن بازار تولیدات پاك در بین رسانه های دیداری و شنیداری اسلامی را از دستاوردهای برگزاری این بازار عنوان كرد و گفت: امسال 85 موسسه و شبكه تلویزیونی به عنوان غرفه دار به همراه 320 نفر از نمایندگان شبكه ها و موسسات فیلمسازی در این بازار فیلم حضور دارند.
وی در ادامه یادآور شد: در این رویداد فرهنگی، بیش از 650 اثر سینمایی و تلویزیونی عرضه شده است.
"عبدالله قصیر" رییس شورای عالی اتحادیه رادیو وتلویزیون های اسلامی نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری سومین دوره بازار اسلامی گفت كه این بازار نمونه ای از فعالیت های گسترده این اتحادیه است.
وی از شبكه های عضو این اتحادیه خواست تا در زمینه استفاده از فناوری های نوین در تولید و ارسال محصولات دیداری و شنیداری و آموزش از راه دور مخاطبان، اهتمام داشته باشند.
قصیر در ادامه خاطرنشان كرد كه شبكه های عضو این اتحادیه، در استفاده از تكنولوژی های ارتباطی همگام با پیشرفت های روز دنیا حركت می كنند.
قصیر با اشاره به بیداری اسلامی كه به گفته وی در گستره خلیج فارس تا اقیانوس آرام رخ داده است، نقش رادیو وتلویزیون های اسلامی را در این بیداری متذكر شد و گفت: ملت های عرب همان كاری را كه ملت ایران در سه دهه پیش انجام دادند و دولت شاهنشاهی را سرنگون كردند، امروز انجام می دهند.
رییس شورای عالی اتحادیه رادیو وتلویزیون های اسلامی، نقش رسانه ها در انعكاس تحولات كشورهای اسلامی را غیر قابل انكار دانست و گفت: این اتحادیه بیش از 200 عضو دارد و در مدت پنج سال گذشته توانسته است اقدامات قابل توجهی را در زمینه همكاری های مشترك رسانه ای شكل دهد.
"علی عسگری" معاون توسعه و فناوری صدا وسیما نیز طی سخنانی خاطرنشان كرد: رسانه های اسلامی در انعكاس این تحولات نقش بسزایی دارند و بهتر است سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بیداری اسلامی را به عنوان یك سند راهبردی، مورد توجه قرار دهند.
وی داشتن رهبری الهی را عاملی برای پیروزی این تحولات برشمرد و از رسانه ها خواست تا این موضوع را در تولید برنامههای خود مورد توجه قرار دهند.
عسگری همچنین خواستار افزایش همكاری رسانه های اسلامی در زمینه ارسال سیگنال ها، توسعه زیر ساخت ها، تولیدات مشترك، خودكفایی در تولید و فناوری و نیز گسترش فعالیت ها در حوزه اینترنتی شد.
سومین بازار فیلم اسلامی به مدت سه روز در مركز همایش های صداوسیما برپا است.
85 موسسه و شبكه رادیویی و تلویزیونی تولیدات خود را در این بازار عرضه كرده اند.
مراسم افتتاحیه این بازار با حضور "سیدمحمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این بازار فیلم، 29 شبكه و موسسه از ایران نیز محصولات خود را عرضه می كنند.
علاوه بر ایران، نمایندگانی از كشورهای عراق، لبنان، تركیه، افغانستان، فلسطین، انگلیس، كویت، پاكستان، مصر، هلند، هند، عربستان،سودان، امارات و آذربایجان در این بازار فیلم حضور دارند.
این بازار در آستانه برگزاری پنجمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در تهران برگزار می شود.