عنوان مخاطب خاص از سینمای ایران حذف شود تهران- تهیه كننده فیلم سینمایی "سیزده 59" گفت: نامگذاری برخی آثار باعنوان مخاطب خاص به این نوع فیلم ها صدمه می زند بهتر است كه این عنوان از آثار فرهنگی حذف شود. | | |
"جواد نوروزبیگی" روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: فیلم های فرهنگی از سال های گذشته تا كنون در قالب طرح های مختلفی به صورت محدود نمایش داده شده و از چرخه اكران خارج شده اند.
وی ادامه داد: معمولا فیلم هایی كه مخاطب خاصی دارند در زمره اكران مخاطب خاص قرار می گیرند و در نهایت وضعیت نمایش این نوع فیلم ها مطلوب نیست.
تهیه كننده فیلم سینمایی سیزده 59 یادآور شد: شرایط به گونه ای است كه این نوع آثار نمی توانند مخاطب عام داشته باشند و گذاشتن نام مخاطب خاص بر روی این نوع آثار سبب شده تا به مردم اینگونه القا شود كه فیلم های فرهنگی تنها از سوی افراد خاصی دیده می شوند.
به گفته نوروزبیگی، اغلب فیلم های فرهنگی با زحمت فراوانی ساخته می شوند و اغلب این آثار در بسیاری از جشنواره های جهانی خوش می درخشند اما با این حال این فیلم ها در شرایط مطلوبی اكران نمی شوند.
وی گفت كه باید عنوان مخاطب خاص از روی فیلم های فرهنگی برداشته شود و از این پس فیلم های فرهنگی را مخاطب خاص لقب ندهیم و شرایط اكران بهتری برای این آثار سینمایی تاثیرگذار فراهم كنیم.
تهیه كننده فیلم سینمایی پرسه در مه تصریح كرد: تقسیم بندی فیلم ها در قالب آثار مخاطب خاص امری سلیقه ای است و هیچ قاعده مشخصی در این باره وجود ندارد.
نوروزبیگی توضیح داد: بسیاری از آثار سینمایی همچون اینجا بدون من، جدایی نادر از سیمین، سیزده 59 و... در نگاه برخی فیلم مخاطب خاص تلقی می شدند در حالی كه این آثار در اكران فروش بسیار قابل توجهی داشتند.
تهیه كننده فیلم خرس گفت: عنوان مخاطب خاص باید از سینمای ایران حذف شود زیرا این نوع آثار در عین تاثیرگذاری هزینه بیشتری نسبت به فیلم های تجاری دارند و باید از این آثار در اكران حمایت بیشتری شود.