• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مکانیک > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مکانیک (بازدید: 3016)
جمعه 21/5/1390 - 1:15 -0 تشکر 351378
مسائل ناب مكانیكی

سلام دوستان

این تاپیك رو زدم به این هدف كه یه كم از رشته مون لذت ببریم. البته با كمك شما. (جثارت به غیر مكانیكا نباشه! قدم اونام رو چشم)

هركی میتونه یه سوال جالب بیاره تا بقیه جواب بدن. البته سوالات ترجیحا كاربردی باشه.

برای نمونه خودم اولین سوال رو تو اولین پاسخ بحث میگم.

خلاصه هركی ادعای مكانیك داره بیاد وسط..... هركی هم تواضع داره بیاد تا ما چیز یاد بگیریم....

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

جمعه 21/5/1390 - 1:18 - 0 تشکر 351380

چرا وقتی تو ماشین، دنده معكوس میزنیم، اگه گاز ندیم، پرت میشیم جلو؟ (همه فكر میكنن جواب این سوال واضحه. ولی 99 درصد اشتباه میكنن)
میخوای بگی اینرسی؟ خوب چرا؟

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

شنبه 22/5/1390 - 1:10 - 0 تشکر 351840

یه راهنمایی:
این دنده معكوس مثل ترمز عمل میكنه. كجای ماشین ترمز میگیره؟!

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

شنبه 22/5/1390 - 19:44 - 0 تشکر 352166

با سلام
به نظر من به دلیل شتاب کاهنده ی دنده معکوس و بالا بودن سرعت محور انتقال قدرت نسبت به محور محرکه موتور ماشین درکلاج خودرو این عمل انجام میگیره چون که کلاج میخواد قدرت و سرعت هر دو محور را کنترل کنه

دوست عزیز مسائل محاسباتی نمیشه بزاری

 

v.kh.m.s

دوشنبه 24/5/1390 - 5:7 - 0 تشکر 352917

isvaheed گفته است :
[quote=isvaheed;480598;352166]با سلام
به نظر من به دلیل شتاب کاهنده ی دنده معکوس و بالا بودن سرعت محور انتقال قدرت نسبت به محور محرکه موتور ماشین درکلاج خودرو این عمل انجام میگیره چون که کلاج میخواد قدرت و سرعت هر دو محور را کنترل کنه

دوست عزیز مسائل محاسباتی نمیشه بزاری

سلام

حرفتون درسته. ولی چرا این شتاب منفی به شفت خروجی داده میشه؟ چه فرقی داره با حالت خلاصی؟ راهنمایی دیگه: تو گیربكس دنبال جواب نباشین. فكر كنم خیلی راحت شد.

اگه مسائل محاسباتی هم بذاریم خوبه. فقط بهتره كاربردی و ملموس باشند.

گفتم كه به كمك دوستان نیاز داریم.

پیروز باشید.

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

سه شنبه 25/5/1390 - 1:28 - 0 تشکر 353447

ببینم این سواله خیلی آسونه؟ یا سخته كه هیشكی نیست؟!

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

پنج شنبه 24/6/1390 - 0:35 - 0 تشکر 365991

سلام
من جواب رو می‌نویسم تا بلكه این جا فعال تر بشه. جواب سوال در سیلندر ماشین هست
دلیلش اینه كه وقتی دنده ها درگیرند و گاز نمیدی ولی ماشین در حركته، شفت خروجی این بار میشه ورودی. اما شفت موتور كه در این لحظه محرك نیست و متحرك است نیروی مقاومی اعمال می كند. این نیرو ناشی از چیست؟

وقتی در سیلندر، در مرحله مكش، پیستون پایین می رود میخواهد سوخت و هوا را بكشد. همان طور كه می دانید، اگر به یك سیال تراكم پذیر نیروی ناگهانی وارد شود، رفتاری شبیه سیال های تراكم ناپذیر نشان می دهد یا به عبارت دقیق تر جریان ما تراكم ناپذیر می شود. پس هوا به سختی به داخل سیلندر كشیده میشه و باعث میشه شفت موتور شتاب منفی پیدا كند.

 خیلی هم آسون نبود. بود؟؟!!!

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

پنج شنبه 24/6/1390 - 0:36 - 0 تشکر 365993

حالا اگه كسی این مطلب رو خوند و پسندید بگه تا ادامه بدیم...

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

پنج شنبه 24/6/1390 - 10:28 - 0 تشکر 366033

بعله بعله خوندیم .. . تا اینجای کار که ما هم فهمیدیمو خوبه . . ایشالا باقی ه مباحث رو هم ما که مکانیک نیستیم به کارمون بیاد

پنج شنبه 24/6/1390 - 23:3 - 0 تشکر 366261

سلام
خوب حالا که مشتری پیدا کردیم ادامه میدیم...
اولا اینکه قرار نیست همه اش من سوال بدم و جواب. شما هم سوال بدین. حداقل جواب بدین. یا دیگه حد اقل اقل بگین بلد نیستم تا من یه فکری بکنم. البته دوستان از ما با سواد ترن ولی رو نمی کنن...


سوال بعدی رو در ادامه سوال قبلی میگم:
اگه در سرعت بالا، دنده معکوس بزنیم بعضی اوقات ماشین شاتون میزنه. به عبارت بهتر، داغون میشه! دلیلش چیه؟

اساتید بیان جلو تا من پررو نشم...
موفق باشید

حرمت نگه دار دلم! كاين اشك، خون بهاي عمر رفته من است. "حسين پناهي"

جمعه 25/6/1390 - 10:7 - 0 تشکر 366334

والا ما که فنی نیستیم ولی خب در حد همونی که میدونم میگم
خب مگه نمیگیم هر دنده سرعته مناسب با خودش رو داره؟! خب پس وختی داریم میگازیم نمیشه یهو بیایم دنده ای که حداکثر سرعتش 40 تاس !!! اینجوری موتور میاد پایین دیگه :-))
میتونیم اگه ناچار بودیم سرعتو با دنده معکوس کنترل کنیم؛ بیایم تو هر دنده ای که داریم معکوس میایم پایین یه نیش گاز بدیم که دور موتور و گیربکس باهم مچ بشن
حالا نمیدونم چقد تونستم درست بگم

برو به انجمن
فعالترین ها در هفته گذشته
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.